Lotus tekee F1-paluuta malesialaisrahoituksella

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5082
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Kovin muhku tuo on edelleen omaan silmään. No jos sitten ensi kaudeksi...
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Olen positiivisesti yllättynyt. Tuo on todellakin huomattava muutos aiempaan verrattuna. Silti tietysti keskikastiin verraten kovin pullukka.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Olisi hyvä nähdä etuviistostakin kuvia, niistä näkee melkein paremmin nuo perän muodot kun tuollalailla suoraan perää kuvaten.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Olisi hyvä nähdä etuviistostakin kuvia, niistä näkee melkein paremmin nuo perän muodot kun tuollalailla suoraan perää kuvaten.


Vanha kate Kiinan GP:ssä:


Nää on ainoot kunnon kuvat tuosta uudesta katteesta vielä, linkattu Lotuksen FB profiiliin...
Fauzylla näyttäis olevan vanha kate vielä, ainakin sen verran kulmikkaamman näköinen + noita saumoja erottuu kuvista hieman...
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Nonih, vähän parempaa vertailua :)

Heikki & uus kate:


Fauzy vanhalla katteella:


Eli ei mikään ihan pieni muutos ole :thumbup:
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Lotuksen aika-ajovauhdin vertailua muutamaan muuhun talliin. Kustakin tallista on poimittu nopeampi kuski ja kierrosajat on suhteutettu radan pituuteen. Luvut siis kertovat kilometrin matkalla keskimäärin syntyneistä eroista.

Bahrain
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Red Bulliin (Q2, Vettel): 0,947s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Williamsiin (Q2, Barrichello): 0,718s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Toro Rossoon (Q1, Buemi): 0,581s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,020s (Virginin eduksi)
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Hispaniaan (Q1, Senna): 0,538s (Lotuksen eduksi)

Australia
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Red Bulliin (Q3, Vettel): 0,920s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Williamsiin (Q2, Barrichello): 0,700s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Toro Rossoon (Q2, Buemi): 0,596s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,150s (Lotuksen eduksi)
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Hispaniaan (Q1, Senna): 0,326s (Lotuksen eduksi)

Malesia
Lotuksen (Q2, Kovalainen) ero Red Bulliin (Q2, Vettel): 0,982s
Lotuksen (Q2, Kovalainen) ero Williamsiin (Q2, Hülkenberg): 0,888s
Lotuksen (Q2, Kovalainen) ero Toro Rossoon (Q1, Alguersuari): 0,652s
Lotuksen (Q2, Kovalainen) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,023s (Lotuksen eduksi)
Lotuksen (Q2, Kovalainen) ero Hispaniaan (Q1, Chandhok): 0,727s (Lotuksen eduksi)

Kiina
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Red Bulliin (Q3, Vettel): 0,888s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Williamsiin (Q2, Barrichello): 0,670s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Toro Rossoon (Q2, Alguersuari): 0,615s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,022s (Virginin eduksi)
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Hispaniaan (Q1, Senna): 0,196s (Lotuksen eduksi)

Espanja
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Red Bulliin (Q3, Webber): 1,005s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Williamsiin (Q2, Hülkenberg): 0,546s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Toro Rossoon (Q2, Buemi): 0,534s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,172s (Lotuksen eduksi)
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Hispaniaan (Q1, Chandhok): 0,446s (Lotuksen eduksi)

Monaco
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Red Bulliin (Q3, Webber): 0,978s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Williamsiin (Q3, Barrichello): 0,657s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Toro Rossoon (Q2, Buemi): 0,503s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,085s (Lotuksen eduksi)
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Hispaniaan (Q1, Senna): 0,424s (Lotuksen eduksi)

Turkki
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Red Bulliin (Q3, Webber): 0,739s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Williamsiin (Q2, Barrichello): 0,346s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Toro Rossoon (Q2, Buemi): 0,368s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,095s (Lotuksen eduksi)
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Hispaniaan (Q1, Senna): 0,192s (Lotuksen eduksi)

Kanada
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Red Bulliin (Q3, Webber): 0,657s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Williamsiin (Q2, Barrichello): 0,413s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Toro Rossoon (Q2, Buemi): 0,300s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,162s (Lotuksen eduksi)
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Hispaniaan (Q1, Senna): 0,286s (Lotuksen eduksi)

Eurooppa
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Red Bulliin (Q3, Vettel): 0,567s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Williamsiin (Q2, Barrichello): 0,430s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Toro Rossoon (Q2, Buemi): 0,382s
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Virginiin (Q1, di Grassi): 0,264s (Lotuksen eduksi)
Lotuksen (Q1, Trulli) ero Hispaniaan (Q1, Chandhok): 0,358s (Lotuksen eduksi)

Iso Britannia
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Red Bulliin (Q3, Vettel): 0,812s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Williamsiin (Q2, Barrichello): 0,556s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Toro Rossoon (Q1, Buemi): 0,424s
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Virginiin (Q1, Glock): 0,063s (Lotuksen eduksi)
Lotuksen (Q1, Kovalainen) ero Hispaniaan (Q1, Chandhok): 0,368s (Lotuksen eduksi)

Lotuksen saamasta päivityspaketista huolimatta erot edellä oleviin talleihin ovat kasvaneet ja Virgin on selvästi kaventanut Lotuksen etumatkaa. Heikki Kovalaisen mukaan Silverstonen rata sopii huonosti tämänvuotiselle Lotukselle, koska Lotus T127:ssa ei ole riittävästi aerodynaamista pitoa.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Elliot Dason-Barber (Head of Vehicle Dynamics) näkyy kertoneen, että Fauzyn / Trullin auton ongelmien vuoksi säätöjä ei ehditty saada kohdilleen ja uusista katteista olisi saanut enemmänkin irti.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Tony Fernandes kertoo GPUpdate.net-sivustolle, ettei Lotus suunnittele oman hydrauliikkajärjestelmän rakentamista tämän vuoden autoonsa.

"We’re constantly having problems with the hydraulics - we think we’ll have a solution for next year but we’ll just have to live with it this year."
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
BBC Sport juoruaa, että Lotus Racing olisi vaihtamassa ensi vuodeksi moottoritoimittajansa Cosworthista Renaultiin (jolloin sopimus arvattavasti sisältäisi myös Renaultin KERS-laitteen). Lisäksi BBC Sport juoruaa, että Lotus Racing olisi parhaillaan hankkimassa oikeutta perinteisen Team Lotus -brändin käyttöön.

Lotus Racing ei ole vahvistanut virallisesti kumpaakaan juorua.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
BBC Sport juoruaa, että Lotus Racing olisi vaihtamassa ensi vuodeksi moottoritoimittajansa Cosworthista Renaultiin (jolloin sopimus arvattavasti sisältäisi myös Renaultin KERS-laitteen). Lisäksi BBC Sport juoruaa, että Lotus Racing olisi parhaillaan hankkimassa oikeutta perinteisen Team Lotus -brändin käyttöön.

Lotus Racing ei ole vahvistanut virallisesti kumpaakaan juorua.
Eikös Fernandes juuri vähä aika sitten sanonut, että he jatkavat ensi kaudella Cosworthin koneilla ?
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Juu, ristiriitaista tietoa tästä asiasta näyttää tulevan julkisuuteen. Myös tuossa BBC:n artikkelissa Gascoyne toteaa, että Lotus Racingillä on sopimus Cosworthin kanssa ja neuvottelut Renaultin kanssa koskevat mahdollisuuksia tehdä yhteistyötä tulevaisuudessa. BBC:n urheilutoimituksessa on sitten tulkittu, kuten artikkelin otsikosta ilmenee, tämän ympäripyöreän lausunnon tarkoittavan, että Lotus vaihtaa ensi vuodeksi Rellun moottoreihin.

Faktaa artikkelissa on ilmeisesti sen verran, että Lotus-pomot ovat neuvotelleet Silverstonessa (ja ilmeisesti myös pari viikkoa aiemmin Valenciassa, jolloin huhut ensimmäisen kerran pulpahtivat julkisuuteen) Renaultin edustajien kanssa. Mitähän muuta tämä tulevaisuuden yhteistyö voisi koskea kuin moottoreita? Gascoynehan on jo aiemmin ennättänyt todeta, ettei Lotus aio käyttää KERS:iä ensi vuonna. Toisaalta jos Lotus todellakin suunnittelee moottorin vaihtamista Renaultiin ensi kaudeksi, niin aiempi KERS-päätös menisi varmaankin samalla uuteen harkintaan.
 

Tume9000

Well-known member
Liittynyt
15.7.2007
Viestit
282
Sijainti
Location, Location
Jeps, olisikohan Lotus suunnannut katseensa jo vuoteen 2012? Ensi kausi ajeltaisiin vielä Cosworthin moteilla, ja sopparit solmittaisiin Rellun kanssa kaudelle 2012. Moottorisäännöt ovat tuolloin menossa uusiksi ja Kersistä tehdään mahdollisesti pakollinen, mikä sopisi tuohon kuvioon.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2682
Gascoyne on puhunut kilpailukyisen Lotus-auton rakentamiseen kuluvan kolmesta viiteen vuotta. Tämänvuotinen Lotus T127 on kiireessä kyhätty, eikä siitä saa hiomalla timanttia. Perusta Lotuksen menestystoiveille rakentunee siis vasta ensi vuoden T128-mallin varaan, jota parantelemalla Lotuksen vauhdin voi odottaa jatkuvasti paranevan tulevina vuosina.

Tällaisen pitkän tähtäimen kehityssuunnitelman näkökulmasta Lotuksella ei tosiaankaan ole polttavaa kiirettä vaihtaa moottorivalmistajaa vielä ensi kaudeksi tai sotkea auton perusominaisuuksien kehittämistä kamppailemalla oikuttelevan KERS-laitteen kanssa. Nyt kun Renault-juoruja on levitellyt BBC:n kaltainen iso uutiskanavakin, niin Lotukselta saattaa hyvinkin tulla lähiaikoina lisäselvityksiä asiaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Team Lotus Renaultin moottoreilla ja Bruno Senna kuskiksi.

Legendaarisia nimiyhdistelmiä mikäli toteutuisi. :wink:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18416
Lotuksen ja Renaultin liitossa olisi ripaus nostalgiaa

Turun Sanomat 12.7 2010 21:28:30

Lotuksen F1-talli on BBC:n tietojen mukaan vakavasti harkitsemassa Renaultia tallin uudeksi moottorintoimittajaksi. Talli kisaa tällä erää Cosworthin koneilla. Vanha Lotus-talli ajoi Renaultin moottoreilla 1983.-86

Tallipäällikkö Tony Fernandes ja tekninen johtaja Mike Gascoyne neuvottelivat Renaultin kanssa hieman ennen sunnuntaista Silverstonen GP-kisaa.

Niin Renault kuin Lotus ovat innokkaita pääsemään sopimukseen, joka Britannian tv-jätin mukaan sisältäisi myös siviiliautoihin liittyvää yhteistyötä.

Gascoyne ei halunnut kommentoida Renault-neuvotteluja. Hän muistutti vain, että tallilla on sopimus Cosworthin kanssa, "jonka kanssa Lotus on keskustellut tulevaisuuden yhteistyöstä".

Turun Sanomien tietojen mukaan Lotus tähtäsi Mercedeksen moottoreihin, mutta kun niitä ei ole tarjolla, tekee kaupat Renaultin kanssa. Samalla Lotus pääsee eroon tällä kaudella haitainneista hydrauliikkapulmista, jotka ovat aiheutuneet X-Tracin kanssa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Niin Renault kuin Lotus ovat innokkaita pääsemään sopimukseen, joka Britannian tv-jätin mukaan sisältäisi myös siviiliautoihin liittyvää yhteistyötä.
Mielenkiintoista, saakohan Lotus käyttöönsä Renault-Nissan allianssin V6:n urheiluautoihinsa? Nykyään Lotuksen käyttämä Toyotan vanha remmiahdettu 1.8 litrainen onkin aikamoinen nuhapumppu.
 

Makkonen

Guest
Lotuksen ja Renaultin liitossa olisi ripaus nostalgiaa

Turun Sanomat 12.7 2010 21:28:30

Lotuksen F1-talli on BBC:n tietojen mukaan vakavasti harkitsemassa Renaultia tallin uudeksi moottorintoimittajaksi. Talli kisaa tällä erää Cosworthin koneilla. Vanha Lotus-talli ajoi Renaultin moottoreilla 1983.-86

Tallipäällikkö Tony Fernandes ja tekninen johtaja Mike Gascoyne neuvottelivat Renaultin kanssa hieman ennen sunnuntaista Silverstonen GP-kisaa.

Niin Renault kuin Lotus ovat innokkaita pääsemään sopimukseen, joka Britannian tv-jätin mukaan sisältäisi myös siviiliautoihin liittyvää yhteistyötä.

Gascoyne ei halunnut kommentoida Renault-neuvotteluja. Hän muistutti vain, että tallilla on sopimus Cosworthin kanssa, "jonka kanssa Lotus on keskustellut tulevaisuuden yhteistyöstä".

Turun Sanomien tietojen mukaan Lotus tähtäsi Mercedeksen moottoreihin, mutta kun niitä ei ole tarjolla, tekee kaupat Renaultin kanssa. Samalla Lotus pääsee eroon tällä kaudella haitainneista hydrauliikkapulmista, jotka ovat aiheutuneet X-Tracin kanssa.
Taitaa jäädä Lada-yhteistyö kovin lyhyeksi Rellun kanssa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös