Fernando Alonso vs. Felipe Massa

Kumpi sijoittuu paremmin kauden 2010 MM-sarjassa?

  • Felipe Massa

    Äänet: 34 51,5%
  • Fernando Alonso

    Äänet: 32 48,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    66
  • Äänestys suljettu. .

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Se pitää sanoa että Alonso "ei voi" aloittaa Ferrarilla Schumacherin menestyksen toistavaa aikakautta elleivät tiimin henkilökunta ole samaa kaliberiä kuin hänen aikanaan.
Alonso ei (mutulla) liene yhtä hyvä yhteistyöntekijäkään tiiminsä kanssa. Jotain menee pieleen niin sanainen arkku mikrofoneillekin voi aueta...
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No justiinsa, aivan mahtava argumentti :D. Tämähän pätee melkeinpä jokaiseen kuskiin. Ei pelkästään Kimiin. Heitollasi todistat, että Massa ja Kimi lienevät tosiasiassa samantasoisia rattimiehiä. Molemmat päihittävät toisensa oikeilla rengaslämmöillä. Sinä yrität heittää omia mielipiteitä faktoina, mitä tuskin itse huomaat.

Ehkä lainasin liian paljon kommentistasi. Tarkoitus oli sanoa, ettei Massan suosimista tallissa voi oikein millään osoittaa.
No ei taatusti päde 2008 kun viittasin nopeimpiin kierroksiin. Mutta se siitä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mclarenillakin pystyttiin ajamaan kahta eri kehitysohjelmaa täysin erilaisine siipineen ja ripustuksineen(Kimi-Monty) niin luulisi, että sellainen olisi ollut myös Ferrarilla mahdollista. Etenkin kun lienee ollut selvää, että äijät Felipe ja Kimi halusivat aivan erilailla käyttäytyvät autot.
Pystyttiin ajamaan, mutta eihän se toiminut lainkaan. Montoya oli silti tyytymätön ja resursseja meni hukkaan. Älytöntä haaskausta lähteä tuollaiseen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Melko tasaväkisiä vaikuttivat olevan. Massakin lähes maailmanmestari. Eikä paljoa olisi tarvinnut mennä toisin, ettei Kimillä edelleenkään olisi yhtäkään mestaruutta.
Tiettyinä Kimihypetyksen kultaisina vuosina sitä on kyllä joutunut häpeämään muiden Kimifanien kommentteja Räikkösen ylivertaisuudesta. Itse en ole kokenut tarpeelliseksi julistaa hänen olevan aikansa paras. Minulle riittää että hän kilpailee omana itsenään, ja suorituskykyä voi arvioida objektiivisesti. Ja se suorituskyky on Massaa kovempi :tongue:

Ja tästä objektiivisuudesta sitten on saanut kärsiä vuoroin puolelta ja toiselta. Ei tosin pahiten tällä palstalla.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Pystyttiin ajamaan, mutta eihän se toiminut lainkaan. Montoya oli silti tyytymätön ja resursseja meni hukkaan. Älytöntä haaskausta lähteä tuollaiseen.
Olennaista ei ole se, että se ei toiminut, vaan se, että siihen pystyttiin. Ferrarilla se olisi voinut toimia, eihän sitä voi tietää. Kyllähän Montoyakin oli monessa kisassa hurjassa vauhdissa, mutta sitten tuli vähän virheitä, pannu oli liian kuumana jne.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Olennaista ei ole se, että se ei toiminut, vaan se, että siihen pystyttiin. Ferrarilla se olisi voinut toimia, eihän sitä voi tietää. Kyllähän Montoyakin oli monessa kisassa hurjassa vauhdissa, mutta sitten tuli vähän virheitä, pannu oli liian kuumana jne.
Olennaista on se, että jos talli jakaa resurssejaan kahtaalle, hidastaa se kehitystyötä.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Olennaista on se, että jos talli jakaa resurssejaan kahtaalle, hidastaa se kehitystyötä.
No joojoo, olin vähän ottanut.

Silti, tämähän on aika mielenkiintoinen aihe ylipäätään. Onko tallin kannattavampaa analysoida dataa, vai kuunnella kuljettajan mieltymyksiä -jos tällaisen vastakkainasettelun edes voi heittää? Tarkoitan siis jomman metodin priorisointia. 2009 loppukaudella Ferrari ei kaiketi enää tehnyt varsinaista kehitystyötä, mutta silti Kimi ajeli vastoin kauden yleistä tendenssiä kärjessä ja sen tuntumassa. Mitä tästä pitäisi päätellä? Tietysti kyseessä on yksittäinen esimerkki ja monen asian summa. Ehkä sen voi sanoa faktana.

Ja ehkäpä ns. kehitystyössä voidaan tehdä aikamoisia virheitä keskittymällä siihen yhteen hiileen juuri, kuten on Ferrarin F10:n kanssa käynyt. Huippulupaava auto on ollut ihan rydenä, paitsi nyt näyttää taas paremmalta. Kirjasin kuitenkin pointtisi ylös, ja laitan vielä muistutuksen puhelimeen aiheesta. :)
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14227
Massa pisti sitten hieman paremmaksi kuin yleensä tällä kaudella... saa nähdä miten käy huomisen kisassa. Anteeksi off-topic, mutta Valencian radalla voi pärjätä myös 190-200 litran bensalastilla, mutta liikoja nopeita kierroksia tai hukkakierroksia ei saa tulla... 180 litralla pärjää myös, mutta se viimeisen kierroksen bensanloppumisen vaara on vain kovin suuri.:eek: Huomisen kisassa varmasti kaikilla on täydet tankit siis jolloin bensaa jää vielä se noin 30 litraa tankkiin kisan lopussa ja alussa huippukuskit saattavat jopa säästellä bensaa jotta loppukierroksille sitä jäisi riittäviä määriä.

Edit: 500 viestiä täynnä kuten Lotuksella 500 kisaa mikäli sen niin mieltää.:D
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18383
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/06/1149000
"Felipe Massa ei ole entisellään"

Entisen F1-kuljettajan Martin Brundlen mielestä Felipe Massan ajamisessa näkyvät edelleen viimevuotisen Unkarin GP:n onnettomuuden vaikutukset.

Kaudella 2008 yhden pisteen päähän maailmanmestaruudesta jäänyt Massa sai viime heinäkuussa kallonmurtuman kypäräänsä osuneesta jousesta ja joutui loppukaudeksi sivuun.

- Tämä ei ole se sama Felipe Massa, jonka me näimme kaudella 2008 ja kauden 2009 alkupuoliskolla. Hän ei ole vielä päässyt samaan vauhtiin, Brundle sanoi BBC:lle.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2397
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/06/1149000
"Felipe Massa ei ole entisellään"

Entisen F1-kuljettajan Martin Brundlen mielestä Felipe Massan ajamisessa näkyvät edelleen viimevuotisen Unkarin GP:n onnettomuuden vaikutukset.

Kaudella 2008 yhden pisteen päähän maailmanmestaruudesta jäänyt Massa sai viime heinäkuussa kallonmurtuman kypäräänsä osuneesta jousesta ja joutui loppukaudeksi sivuun.

- Tämä ei ole se sama Felipe Massa, jonka me näimme kaudella 2008 ja kauden 2009 alkupuoliskolla. Hän ei ole vielä päässyt samaan vauhtiin, Brundle sanoi BBC:lle.
Nopeasti unohtuu, että tämä vuoden 2010 Felipe Massa oli alkukaudesta jopa mm-kärjessä. Massa nyt vaan ei ole ikinä ollut se tasaisin suorittaja, joka kauteen on mahtunut heikkoja hetkiä, mutta parhaimmillaan mennäänkin sitten sellaista kyytiä että muut on ihmeissään.

Ja jos Massan viimeaikaiselle vaisuudelle täytyy etsiä selitystä, niin ennemmin etsin sitä Santanderista ja Alonsosta, kuin Unkarin jousesta.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8537
Sijainti
Vantaa
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/06/1149000
"Felipe Massa ei ole entisellään"

Entisen F1-kuljettajan Martin Brundlen mielestä Felipe Massan ajamisessa näkyvät edelleen viimevuotisen Unkarin GP:n onnettomuuden vaikutukset.

Kaudella 2008 yhden pisteen päähän maailmanmestaruudesta jäänyt Massa sai viime heinäkuussa kallonmurtuman kypäräänsä osuneesta jousesta ja joutui loppukaudeksi sivuun.

- Tämä ei ole se sama Felipe Massa, jonka me näimme kaudella 2008 ja kauden 2009 alkupuoliskolla. Hän ei ole vielä päässyt samaan vauhtiin, Brundle sanoi BBC:lle.
Kimillä motivaatio ja ryyppyputki, Massalla jousi. On se ihme kun ei tämä Martinkaan ymmärrä, vaikka onkin entinen kilpa-autoilija. Jos auto ei istu käteen, saa turpiin tallitoveriltakin.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Kimillä motivaatio ja ryyppyputki, Massalla jousi. On se ihme kun ei tämä Martinkaan ymmärrä, vaikka onkin entinen kilpa-autoilija. Jos auto ei istu käteen, saa turpiin tallitoveriltakin.
On se ihme juu että forumisti ymmärtää ainoan totuuden, muttei ex-kilpakuski :)
Noh, mielipiteitä yhtä kaikki, eikä Martinin yleensä niitä pöljimpiä ole (kuten Nikin)...
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Huh huh..koin aivan käsittämätöntä ja uskomatonta mielihyvää tän päivän setistä, varsinkin siitä miten Alonso jäi junasta. Mun mielestä sai mun mielestä ihan sitä kuulukin. Kun muistelee mitä kaikkea tuo mies on sikaillut, vakoilu, singapore, yms.. Mutta hyvä ja viihdyttävä kisa kokonaan, eli Vettel voitti ja Lonso oli ihan puskissa. :alppu:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ja jos Massan viimeaikaiselle vaisuudelle täytyy etsiä selitystä, niin ennemmin etsin sitä Santanderista ja Alonsosta, kuin Unkarin jousesta.
Tulipa vaan mieleen, että Massa on vuosien ajan ollut kehno ajamaan painavalla autolla. Aika-ajoissakin oli lähes aina tallikaveriaan kevyemmällä. Tällä kaudella auton balanssi muuttuu kisan kuluessa laajalla skaalalla ja aika-ajo vedetään superkevyellä. Aiemmin kun sääti auton täydelliseksi sille kevyehkölle kolmosaika-ajovedolle, auto oli hyvässä tikissä myös suurimman osan kisasta. Nyt pitäis tehdä enemmän kompromisseja ja ajaa sladissa. Se ei näytä onnistuvan, mitä nyt pari tän kauden kisaa olen katsonu.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Huh huh..koin aivan käsittämätöntä ja uskomatonta mielihyvää tän päivän setistä, varsinkin siitä miten Alonso jäi junasta. Mun mielestä sai mun mielestä ihan sitä kuulukin. Kun muistelee mitä kaikkea tuo mies on sikaillut, vakoilu, singapore, yms.
No tuo on jo aika paksua! Alfonso ei ole koskaan sikaillut radalla vaan on aina noudattanut sääntöjä ja ajanut kovaa, mutta rehdisti. Vakoilujupakassa Alfonso ei ollut osallisena. Ei ole kuljettajan vika, jos tallin insinöörit päättävät pelata likaista peliä muun henkilökunnan selän takana. Singaporen tapahtumia Fernando ei tosiaankaan suunnitellut, vaan se järjestetty kolari oli puhtaasi Flavion masinoima operaatio. Maaliin ajaessaan Alfonso ei todennäköisesti ollut edes tietoinen siitä, mitä Flavio ja kumppanit kulissien takana puuhailivat.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Noh siitä vakoilujupakasta ei kukaan edes jaksa vääntää, jokainen kuitenkin tietää kuinka siinä lopulta kävi (kun ei saa olla numero UNO niin sitten kiristetään tallipäällikköä). Mutta niin, miten isomies voi itkeä noin tuosta Hamilton tilanteesta, kun ottaa huomioon että Koba noudatti sääntöä ja ajoi edellä maaliin (ohitti Alon$on vikalla kierroksella) paljon huonommalla autolla kuin ferrari (tai no kohtahan Ferrari on jo Rellun tasoa kun toi sitä vielä vähä kehittää). Ois vaan hiljaa ja tyytyis siihen mitä saa, tosin enään en edes unelmoi että Felippe pyyhkii ton kulmakarvoil lattiaa.. Eiköhän sopparissa lue että Alon$o saa ajaa sun edellä, vaikka olisit nopeampi niin "Let Fernando pass for the championship".
 
Ylös