Stephane Ratel myönsi Graham Goodwinin haastattelussa, että monella tiimillä on vielä paljon työtä edessään ennen kuin sarja pyörähtää käyntiin Abu Dhabissa. On muuten aina niin hyvä uutinen kun sarjan avauskilpailua siirretään eteenpäin. Goodwin toivoo, että avauksessa nähdään kaikki 24 autoa, mutta siihen on vielä pitkä matka, vaikka autoja onkin haalittu kasaan kissojen ja koirien kanssa ja sääntöjä taivuttamalla.
Lisäksi keskustelua on herättänyt se, että esimerkiksi Aston Martinin kuljettajiksi on kaavailtu tehtaan kuljettajia eli Tomas Engeä ja Stefan Muckea, jotka viime vuonna voittivat Le Mans – sarjan mestaruuden. Näinhän tässä ei pitänyt käydä, sillä autojen piti olla yksityistiimien ajattamia, mutta Astonin LMP-projektin valmistautuessa ensi vuoteen osa työntekijöistä voi kuljettajien ohella tehdä kisoista melko tylsiä.
Gigawaven mukana saattoi myös mennä suorat ja ilmaiset lähetykset netissä, mutta myös kameralaitteistoa, jonka yhtiö SRO:lle takasi. Nissan ei puolestaan halua GT1-autoaan Le Mansiin, vaikka säännöt sen sallisivat.
Suurin ongelma Ratelille on kuitenkin GT2-autojen joukkokato nyt kun kyseinen luokka on erotettu GT1-lähdöistä. GT2-luokka on tähän asti toiminut 11 GT1-auton lähtöjen täytteenä, mutta täksi vuodeksi ne ajavat oman EM-sarjansa paitsi että suurimmat tiimit eivät tästä ole kiinnostuneet ja ne ovat lähteneet ajamaan Le Mans-sarjaa. AF Corsa vie ehkä jopa kolme autoa ja CRS:kin luultavasti kaksi, joten tämän Ratelin sarjan lähtöruudukko tiivistyy entisestään. Mikä GT2:n tulevaisuus ja mielekkyys EM-sarjana lopulta on jää tietenkin nähtäväksi, mutta jälleen hän tuntuu ainakin minusta sotkevan soppaa varsin mallikkaasti.
Lisäksi Goodwin kertoi Lotuksen päällikön olevan pettynyt, että heidän nimensä yhtiönsä on liitetty F1-talliin ja että Lotuksen urheiluautovalmistajana on kiinnostunut Le Mansista eikä vain GT-luokassa vaan prototyyppivalmistajana. Lisäksi eräs punaiseen kiedottu tanssiva hevonen olisi kiinnostunut ehkä siirtämään resursseja nykyisestä projektistaan Le Mans – prototyyppeihin.
Goodwin itse odottaa tällä vuosikymmenellä autonvalmistajien uutta renesanssia Le Mans - kilpailuissa, koska näiden kahden lisäksi Honda tulee tänä vuonna vahvasti mukaan Eurooppaan, Jaguar tulee tavalla tai toisella tehtaan tukemana ja Toyota odottelee siipien suojissa. Näiden puheiden takana on tietenkin kaavailtu MM-sarja prototyyppiautoille ja ACO:n uudet 2011 säännöt.