S.A (Orginal)
Well-known member
Tiedän tästä niin vähän, etten ala mitään jyrkkää sanomaan, mutta vähän tuntuisi, että nopeuseroa on aikalailla Kuismanen vs Salo? Vai onko?
Se oli GT3, mutta näemmä se pätee MM-sarjaankin kunhan vain on tarpeeksi paljon rahaa... :doubtful:Nämä on vissiin niitä "vanhoja rikkaita miehiä, jotka haluavat leikkiä kilpakuljettajia."
DKR on kahden belgialaisen mekaanikon (Dany ja Kendy Racing) perustama talli. Heidän pajansa on reilun 20 minuutin matkan päässä täältä Belgian kodistani. Vaihtoivat viime vuonna kirjat Luxemburgiin, joka on täältä kolmen vartin ajomatkan päässä. Syy tuohon siirtoon on helppo arvata.Tallin toinen puolisko on hollantilaisen (vai luxemburgilaisen, vai belgialaisen, niinkun Markus yllä väittää? No, joku Afrikan osavaltio kuitenkin) DKR Engineeringin hallinnassa. Turun Sanomissa spekuloitiin joulukuussa, että toisen auton toinen kuljettaja olisi Enrique Bernoldi.
Markus Palttala on suhannut DKR:n Corvetella ainakin FIA GT-sarjassa, ja onkin tuossa yllä jo kertonut tallin / sarjan kuvioista. Jos saa toivoa, niin mielellään toki Markus puikkoihin.
Jonkun se leikki on maksettava. Jokainen tiimi tavoittelee koko budjettia joko tehtailta, sponsoreilta tai sijoittajilta/omistajilta, jolloin heillä on mahdollisuus palkata parhaat mahdolliset kuljettajat. Jos rahat eivät ole kasassa, niin sitten haetaan mahdollisimman hyvää kompromissia muilla keinoilla, mm. myymällä kuskipaikkoja. Parempi olla mukana menossa kuin jättää leikki kesken heti, jos Alonso ja Schumi eivät ole ratin takana. Tämä pätee jokaiseen kalliiseen lajiin, F-ykköset ja rallin MM mukaan luettuina.Se oli GT3, mutta näemmä se pätee MM-sarjaankin kunhan vain on tarpeeksi paljon rahaa... :doubtful:
Nick Damanin mielipiteeseen on minun fanina ja lajia seuraavana hyvä yhtyä: Tuo pätee kaikessa muussa, muttei enää MM-sarjassa. Sillä tasolla ei enää vapaamatkustajia ja turisteja kuulu hyväksyä. Siksi on lähes skandaali, että jossain vaiheessa on edes esitetty, että FIA tai SRO tai kuka tahansa jättäisi hyväksymättä tehdaskuljettajien muodostamia kuljettajakokonaisuuksia GT1:n maailmanmestaruussarjassa.Parempi olla mukana menossa kuin jättää leikki kesken heti, jos Alonso ja Schumi eivät ole ratin takana. Tämä pätee jokaiseen kalliiseen lajiin, F-ykköset ja rallin MM mukaan luettuina.
Sanoisin ainakin näin, että täysin uusista autoista Nissan tulee häviämään Fordille.Kysyisin asioista jotain tietäviltä, että mitkä on odotukset autojen voimasuhteiden osalta? Onko nuo miten tasaväkisiä? Mitä nyt tuloksia kattelin, niin viime vuonna Maseratit painoi melkosta kyytiä.
Ja Daytona 24h alkaa muutaman tunnin päästä. Ustreamiin ilmestynee Speedin striimejä myöhemmin, mutta katsoin ennakolta mitä löytyy:
http://www.ustream.tv/channel/daytona-international-speedway-web-cam (?)
http://www.ustream.tv/channel/turner-motorsport-live (Turner motorsportin webbikamera)
Live timing
Palttala mukana siis Porschellaan.
Kiinnostavaa nähdä, millaiseksi sää muodostuu. Paljon on ollut puhetta sateesta.
Jossain eräs selostaja seuraa tämän "taisteluparin" tilannetta erittäin tarkkaan. Ainakin viime kesäisen Le Mansin jälkeen luulisi seuraavanPalttala näköjään ratin takana, ja ensimmäisenä tavoitteena on päästä Greyn anatomian Patrick Dempseyn ohi. Luulisi onnistuvan.
Tuskin vuoden jokaisesta endurancekisasta tarvitsee omaa ketjuaan tehdä...-Edit2- Jaajaa, taidan huomenna siirtää tämän Daytonan liveseurannan omaan otsikkoon. Tähän aikaan en ryhdy säheltämään.