Hookah
Elämäntapaintiaani
- Liittynyt
- 24.6.2008
- Viestit
- 4447
Sinänsä Toyotan vetäytymispäätös on ymmärrettävämpi kuin Bemarin ja Hondan. Ensinnäkin Hondalla oli Ross Brawnin johdolla jo kehitysvaiheessa kauden 2009 auto, joten kovin montaa lisämilliä se tiimin pyörittäminen ei olisi vienyt, etenkin kun Brawn GP veti ihan minibudjetilla kauden läpi. Mutta onko siellä Ross sitten peitellyt projektia ja nimenomaan halunnut Hondan pois jolloin voisi ottaa itse kaiken krediitin ja nostaa oman nimensä moottoriurheilun historiaan? Niin tai näin, huonosti Honda omat korttinsa katsoi.
Bemarin lopettamispäätös oli oikeastaan vielä käsittämättömämpi. Kuitenkin kolmen edellisvuoden aikana loistava menestys (MM-hopea, MM-pronssi, GP-kaksoisvoitto) ja sitten heti hanskojen lyönti tiskiin kun ensimmäiset vastoinkäymiset osuivat kohdalle. Baijerilaisten temppu osoittaa, että saksalaisista on vielä vähemmän menestyneiksi tallinpitäjiksi kuin japanilaisista. Pitkäjänteisyys=0.
Kiitos Toyotalle lajin rikastuttamisesta tällä vuosikymmenellä. Lähellä se voitto oli usean kerran ja ennemminkin huonon tuurin piikkiin menee se voitottomuus, kun jollain Hondallakin on GP voitettu. Miinuspisteet toimisesta eräänlaisena "uran hautausmaana"; Niin Salo, McNish, Panis, da Matta, Zonta kuin Ralf Schumacherkaan eivät Toyotan jälkeen enää kisaakaan ajaneet Ykkösissä. Urakehitykseltään terveemmillä kuskeilla operointi (Button, Massa jne) olisi saattanut tuottaa toivottua tulosta tallin alkutaipaleella.
Bemarin lopettamispäätös oli oikeastaan vielä käsittämättömämpi. Kuitenkin kolmen edellisvuoden aikana loistava menestys (MM-hopea, MM-pronssi, GP-kaksoisvoitto) ja sitten heti hanskojen lyönti tiskiin kun ensimmäiset vastoinkäymiset osuivat kohdalle. Baijerilaisten temppu osoittaa, että saksalaisista on vielä vähemmän menestyneiksi tallinpitäjiksi kuin japanilaisista. Pitkäjänteisyys=0.
Kiitos Toyotalle lajin rikastuttamisesta tällä vuosikymmenellä. Lähellä se voitto oli usean kerran ja ennemminkin huonon tuurin piikkiin menee se voitottomuus, kun jollain Hondallakin on GP voitettu. Miinuspisteet toimisesta eräänlaisena "uran hautausmaana"; Niin Salo, McNish, Panis, da Matta, Zonta kuin Ralf Schumacherkaan eivät Toyotan jälkeen enää kisaakaan ajaneet Ykkösissä. Urakehitykseltään terveemmillä kuskeilla operointi (Button, Massa jne) olisi saattanut tuottaa toivottua tulosta tallin alkutaipaleella.