Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Dick: tuosta ohituskiellosta oli juttua viime vuoden kisaan jo, tosin päädyttiin vain "varomaan" ensimmäistä mutkaa varsinaisen kiellon sijaan...
Täytyypi kuitenkin miettiä uusiksi tälle vuodelle, samaa mieltä olen kyllä että ohituskielto siinä saisi olla...
Ohituskiellosta en tiedä, ehkä se ekalla kierroksella on ihan ok, koska ei siinä neulansilmässä ohi pääse kuin kamikaze-ajolinjalla..

Noin yleisestikin syy miksi en kauheasti diggaa myllypurosta on tuo, että ainoa ohitusmahdollisuus tulee kuin kiilaa toista (ellei toinen tee supervirhettä). Se tuntuu todella inhottavalta kun kylkeen kolahtaa, mutta se toki kuuluu juuri tuon kisan luonteeseen, vaikka henkilökunta siitä sanookin että olis kiellettyä.
Aika-ajoratana Myllypuro on mielestäni kuitenkin hyvä ja yritänkin panostaa siihen, että saisin mahdollisimman kovan suorituksen aika-ajoista.. Tällöin ei harmita niin paljoa, vaikka joku urvelo pääsisikin ohi.. Eikä se, että on itse vähän munaton yrittämään mitään ohitusta..
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
plussat videosta! Täytyykin ajan kanssa katsoa linjat ja kommenttia muidenkin ajosta. Tämmöistä lissä!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Noi äkkiseltään ainakin pari kohtaa näkyy missä Felipe vois ajella vähän toista ajolinjaa ja säästäisi näin kallisarvoisia kymmenyksiä :ahem:
Kerropa tarkemmin. :) Onko se tuo eka neulansilmä? vai kolmanteen neulansilmään tulo? Ei ehkä kannata tota kisaa katsoa ajolinja-tarkastelussa, koska siinä ajolinjat menee vituiksi kun edellä ajavalla on eri linjat.. Aika-ajoissa ajan yksinään, niin se kertoo ehkä enämpi.. Noh, varmaan samat sudenkuopat siinäkin, mutta miten musta tuntuu, että suurin ongelma olisi liikaa jarruttaminen? Vai onko ajolinja kolmosneulansilmän ulostulossa liian tiukka. Kun tuntuu että vauhti katoaa siinä täysin.

Vinkkejä otetaan vastaan. Ja ens kerralla voidaan tosiaan nakata tuo kamera jonkun taidokkaamman kypärään, että saadaan vertailukohtaa. :ahem:
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Muakin harmittaa sun puolesta kun vaikka treenaat, Myllypuro ei vaan millään meinaa sopia sun ajamiselle. Monessa muussa paikassa olet suhteessa muihin paljon kilpailukykyisempi.
Noniin, nyt on nukuttu yön yli ja näkee asiat taas vähän posiitiivisemmin. Eilen olin aika turhautunut.. Sätin kautta tuli hyviä vinkkejä Jacquesilta, Nipsulta ja Askolta. :) Perimmäisin syy taitaa olla se, että mä en ole (ainakaan vielä) vain tajunnut sitä oikeaa ajotapaa Myllypurossa. Tai siis tajuan kyllä että jotakin pitäisi tehdä eri tavalla, mutta miten.. :rolleyes: Toinen asia, mikä ihmetyttää on se että omat ajat tuntuu heittelevän jatkuvasti about 2 sekunnilla.

Kolmas asia, mistä pitää päästä eroon, on siinä ekassa mutkassa pelkääminen. Mä menetän siinä tällä hetkellä liian paljon aikaa, koska jarrutan siinä liian aikaisin. En tiedä toimisiko sitten sellainen konsti, että ei jarruttaisi siinä ollenkaan ja sitä kautta tajuaisi että ei siinä periaatteessa ole mitään vaarallista.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
90minuuttia tämän vuoden puolella tullut ajettua 10min sessioita, mikäli oikein laskin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
En tiedä toimisiko sitten sellainen konsti, että ei jarruttaisi siinä ollenkaan ja sitä kautta tajuaisi että ei siinä periaatteessa ole mitään vaarallista.
Kuulostaa ihan toimivalta ajatukselta.. Sitten kun on kymmenennen kerran ajanut täysiä lasin läpi kahvioon ja on vielä hengissä, niin ei varmaan enää pelotakaan. :D
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Kuulostaa ihan toimivalta ajatukselta.. Sitten kun on kymmenennen kerran ajanut täysiä lasin läpi kahvioon ja on vielä hengissä, niin ei varmaan enää pelotakaan. :D
Ehkä ei kuitenkaan ihan mitään noin radikaalista. :D :D Ei ois varmaankaan välttämättä enää sen jälkeen radalle asiaa. :eek:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Niin eihän sitä nopeammaksi opi, jollei uskalla kokeilla rajoja, vaan jarruttelee joka kerta samoissa paikoissa. Oppii vaan ajamaan väärällä tapaa, vaikka miten olisi radan konkari, jollei välillä päräytä pitkin kaiteita..tai ainakin hyvin lähelle.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Niin eihän sitä nopeammaksi opi, jollei uskalla kokeilla rajoja, vaan jarruttelee joka kerta samoissa paikoissa. Oppii vaan ajamaan väärällä tapaa, vaikka miten olisi radan konkari, jollei välillä päräytä pitkin kaiteita..tai ainakin hyvin lähelle.
Jokasen mutkan kun on kerran vetänyt ulos, tietää kuinka kovaa radan voi ajaa. Sanoi sellainen moottoriurheilun suuruus kuin Anssi Kela.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Myllypuro on outo paikka. Silloin kun kulkee, en tiedä miksi mutta silloin kun ei kulje, en tiedä miksi. Lisäkokemus valaiskoon vielä...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hyvää videota oli, yllättävän hyvin se tuosta kypärästä ottaa kuvaa :ahem:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Veikkaan kanssa että se on ajolinjoja enempi kiinni ajotyylistä. Nää autot kun käyttäytyvät niin erilailla kuin kaikkialla muualla autot. Jarrulla tai kaasulla avittaen vain kääntyy kovemmalla vauhdilla.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Eilen kirjoitin IRCissä näitä omia neuvojani, mutta näitä ei voi korostaa liikaa. Väittäisin, että näistä neuvoista on hyvä lähteä liikkeelle:

1. Käytä koko radan leveys hyväksi
2. Napakat ja mahdollisimman voimakkaat jarrutukset
3. Avaa kaasu mutkassa/ulostulossa heti kun mahdollista
4. Kaasua niin paljon kuin auto, rata ja pito sallivat

Toisin sanoen siis niin kovaa kuin rata ja auto sallii. :ahem:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Eilen kirjoitin IRCissä näitä omia neuvojani, mutta näitä ei voi korostaa liikaa. Väittäisin, että näistä neuvoista on hyvä lähteä liikkeelle:

1. Käytä koko radan leveys hyväksi
2. Napakat ja mahdollisimman voimakkaat jarrutukset
3. Avaa kaasu mutkassa/ulostulossa heti kun mahdollista
4. Kaasua niin paljon kuin auto, rata ja pito sallivat

Toisin sanoen siis niin kovaa kuin rata ja auto sallii. :ahem:
Lisäisin tuohon, että noihin hitaisiin mutkiin auto käännetään jarrun kanssa, tai ainakin minä käännän ja heti, heti, heti kaasulle. Kaasulle aina ennakkoon, aikaisemmin kuin tuntuis järkevältä, kun sen auton on saanut varmasti jarrulla käännettyä.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Isot pojat kertos, että tasapainoaistilla olisi jottain merkitystä. Eiks riitä, kun istuu autoon ja ajelee vaan. En tietä. Toivottavasti joku keksii, miten se auttaa nelipyöräisen kanssa....kaatumaanhan sitä ei saa....paitsi Cmoney

Dick: tuosta ohituskiellosta oli juttua viime vuoden kisaan jo, tosin päädyttiin vain "varomaan" ensimmäistä mutkaa varsinaisen kiellon sijaan...
Täytyypi kuitenkin miettiä uusiksi tälle vuodelle, samaa mieltä olen kyllä että ohituskielto siinä saisi olla...
No päätöstä ootellessa. Turvallisempaa tuo olisi. Nimenomaan ekalla kierroksella.:ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös