Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Enempi fiksaisin noita lähtöruutujen etäisyyksiä eli vaikka saman rivin autot etu- ja takapuskuri kohdakkain. Sitten 1,5 autoa mahtuisi väliin kun seuraava rivi alkaa tms. Se ei kumminkaan ole mahdollista mutten halua enää kokea sitä tunnetta kun oli Suzukartissa vuosi sitten eli ulkokaarteessa ja seuraavan auton etupuskuri samalla linjalla kuin omani taka-. Silloin olisin jo valinnut mieluummin sen seuraavan ruudun.
Itseasiassa mun mielestä lähtöruudut olivat sunnuntain mini-gp:ssä kauempana.. Vai mitä mieltä olette muut (videolta näkee)?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Itseasiassa mun mielestä lähtöruudut olivat sunnuntain mini-gp:ssä kauempana.. Vai mitä mieltä olette muut (videolta näkee)?
Musta ne oli ihan samassa kohtaa,voihan olla että kun taisit viieki lähtee lähempää kärkeä kisaan niin se hämärtää muistikuvaa?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
....Toinen asia, mikä ihmetyttää on se että omat ajat tuntuu heittelevän jatkuvasti about 2 sekunnilla.
Tästä kommentista tuli nuo tasapainottelujutut mieleen. Kaikki ei ole ajolinjoista kiinni. Kuskin+kartingauton paino, niin kuskin painopiste voi olla melkoisen merkittävävssä asemassa erityisesti Myllypurossa, missä ne on vaikeita:rolleyes: kääntää. No ne on, jos kuski istuu samassa asennossa koko kierroksen. Enempi puskevalla kierrosaika 35s. Vähempi puskevalla 33s. Pienellä vartalotyöskentelyllä ajat voisi olla 32.5 ja 33.5(ihan esimerkkiaikoja).

Ei muuta....äiteelle terkkuja:eek: kuiteski luet näitä
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Aika-ajo

Kisa vielä lataantumassa..
hmm, kovin erilaisia nuo lapit niin kuin omassakin ajossa eli vaikeuttaa kommentointia. Ehkä kokeilit eri linjoja ja kikkoja. Yks minkä huomasin niin on se, että kuvan perusteella sulla jäi moniin mutkiin puolikin metriä sisäreunaan eli ois mahdollisuus ajaa tiukemmalla ja tarkemmalla linjalla (vrt. 5.23 alkava lappi ja seuraava). Vai olikohan tääkin tarkoituksellista eri linjojen kokeilua

Kohdasta 5.23 alkava kierros (näyttää nopealta).
Eka oikea menee vauhdilla ja tokaan sisääntulo. Mutta ulostulossa vauhti tyssääntyy (luisua). Seuraava oikea aivan reunaa pitkin. Nyt jää tilaa 15cm liian paljon:ahem: Tuplasvasurin veditkin aivan niin reunaa kuin vaan voi. Tunnelin jälkeinen oikean ulostulo menee pitkälle kohti laitaa mutta vauhti säilyi -kumpi tapa sitten nopeampi?? Mun mielestä ehjä kierros ja ei tuosta juuri kuvan perusteella parannettavaa löydy.

Mielellään näkis omastakin ajosta joskus tämmöistä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Mutta eräs kysymys tuohon liittyen: onko ohituksissa kaikki kontakti kiellettyä? Vai onko esim. ohitus jonka tein Jacquesille Myllypurossa sallittu?
Mun mielestä ennemmin sallittu kuin kielletty. En tosin tiedä, miten J sen tarkalleen koki mutta näytti siltä että jarrutuksessa rinnalle. Kylkikosketukset vaan on aina osa kartingia (paitsi Hyvinkäällä) kunhan ei tule silleen lujaa päin käyttäen edelläolevaa jarruna.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mun mielestä ennemmin sallittu kuin kielletty. En tosin tiedä, miten J sen tarkalleen koki mutta näytti siltä että jarrutuksessa rinnalle. Kylkikosketukset vaan on aina osa kartingia (paitsi Hyvinkäällä) kunhan ei tule silleen lujaa päin käyttäen edelläolevaa jarruna.
No se oli suoraan nokka edellä kylkeen ja tuuppaus sivuun, vauhti pois minulta.. Mutta olin vähän unessa kun unohdin pitää sisämutkan ekoilla kierroksilla.. Toi nyt on ainoa tapa ohittaa Myllypurossa, joten en mä tiedä voiko sitä kieltää? En ainakaan kannata sitä kieltämistä.. muuten menee pelkäksi jonossa köröttelyksi.. Inhottavaltahan se tuntuu kun kylkeen pamautetaan, mutta ei voi mitään. Pitää panostaa aika-ajoon, ettei tulis kisassa niin pahasti takkiin. :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
No se oli suoraan nokka edellä kylkeen ja tuuppaus sivuun, vauhti pois minulta.. Mutta olin vähän unessa kun unohdin pitää sisämutkan ekoilla kierroksilla.. Toi nyt on ainoa tapa ohittaa Myllypurossa, joten en mä tiedä voiko sitä kieltää? En ainakaan kannata sitä.. muuten menee pelkäksi jonossa köröttelyksi.. Inhottavaltahan se tuntuu kun kylkeen pamautetaan, mutta ei voi mitään. Pitää panostaa aika-ajoon, ettei tulis kisassa niin pahasti takkiin. :)
Ok. Ylhäältäpäin (tai ohittajan vinkkeli) olisi hyvä nähdä muttei tietenkään mahdollista. NotJiipee tuntekoon piston sydämessään jos jo mutkaan kääntymässä olevan auton kylkeen tuli vaikkapa kymmeniä asteita eri kulmassa menosuuntana :) Treenikisat on vaan treenikisat, siksi annoin Dickin voittaa viimeksi Mylliksessä :thumbup:
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Ok. Ylhäältäpäin (tai ohittajan vinkkeli) olisi hyvä nähdä muttei tietenkään mahdollista. NotJiipee tuntekoon piston sydämessään jos jo mutkaan kääntymässä olevan auton kylkeen tuli vaikkapa kymmeniä asteita eri kulmassa menosuuntana :)


Olin siinä aika lähellä perässä, näin Felipen jättävän aukon siihen eteen (tuli mutkaan sisään radan vasenta reunaa) joten hyökkäsin sisällä olevaan tilaan, ja ajattelin lyödä myöhäisellä jarrutuksella ns. "oven kiinni", että pääsen edelle vaikka ulostulo meneekin pieleen. Noh, loistavasti onnistuin aliarvioimaan Felipen vauhdin ja kun olin radan sisäreunassa aloittamassa mutkaan kääntymistä oli Felipe jo mutkassa sisällä, joten en ehtinyt jarruttaa enää joten päätin painaa härskisti rinnalle ja ohi. Eli puolivahingossa periaatteessa tapahtui tuo, tämä nyt kaikille tiedoksi. En missään nimessä haluaisi nähdä tuollaisia ohituksia kisassa, vaikka sen nyt itse teinkin, koska autot osuivat lujaa yhteen ja onboardistakin näkee kuinka Felipen auto fyysisesti liikkuu pari metriä radalla sivuun kontaktin voimasta.

Eli toisin sanoen: Eihän se ihan puhtain ohitus ollut mutta siinä tilanteessa ainoa ratkaisu ja vaihtoehto, ja harkkakisa oli kyseessä.

Tiedän että tässä saattaa nyt olla vähän selittelyn makua mutta en ole mikään ekspertti asioiden kertailussa, jätän sen homman suosiolla poliitikoille. :eek:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
hmm, kovin erilaisia nuo lapit niin kuin omassakin ajossa eli vaikeuttaa kommentointia. Ehkä kokeilit eri linjoja ja kikkoja. Yks minkä huomasin niin on se, että kuvan perusteella sulla jäi moniin mutkiin puolikin metriä sisäreunaan eli ois mahdollisuus ajaa tiukemmalla ja tarkemmalla linjalla (vrt. 5.23 alkava lappi ja seuraava). Vai olikohan tääkin tarkoituksellista eri linjojen kokeilua

Kohdasta 5.23 alkava kierros (näyttää nopealta).
Eka oikea menee vauhdilla ja tokaan sisääntulo. Mutta ulostulossa vauhti tyssääntyy (luisua). Seuraava oikea aivan reunaa pitkin. Nyt jää tilaa 15cm liian paljon:ahem: Tuplasvasurin veditkin aivan niin reunaa kuin vaan voi. Tunnelin jälkeinen oikean ulostulo menee pitkälle kohti laitaa mutta vauhti säilyi -kumpi tapa sitten nopeampi?? Mun mielestä ehjä kierros ja ei tuosta juuri kuvan perusteella parannettavaa löydy.
Kiitos kommenteista.. Tosiaan, hain aika paljonkin erilaisia ajolinjoja, mutta Jussin ja follon privalla antamasta palautteesta havaitsin myös saman pointin. Eli liikaa jätän tilaa reunoihin. Pitää yrittää paikata asia seuraavissa treeneissä. :)

Mielellään näkis omastakin ajosta joskus tämmöistä.
Voidaankin laittaa seuraavissa harjoituksissa kamera sun kypärään kiinni? :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
Eli toisin sanoen: Eihän se ihan puhtain ohitus ollut mutta siinä tilanteessa ainoa ratkaisu ja vaihtoehto, ja harkkakisa oli kyseessä.

Tiedän että tässä saattaa nyt olla vähän selittelyn makua mutta en ole mikään ekspertti asioiden kertailussa, jätän sen homman suosiolla poliitikoille. :eek:
Treenatessa on hyvä tehdäkin ne virheet, ja olihan sulla siinä sopiva kolaritestinukke edessä :)
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Löytyykö vielä minun kisakierroksista kommentteja? Jos Jacq viitsisit katsoa, että monennella kierroksella kisaan osui se minun nopein kierros niin näkisin sen videosta kun ajat tuossa perässä kuitenkin, ja voidaan siitä vähän arvioida notta mikä lutviutui vallan mainiosti ja mikä aivan persiilleen?
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ohituskiellot pistin toiseen toikkiin. Vissiin oikeasta kohdasta katkaisin ja oikeat kommentit heitin, tai sitten en..

Ens sunnuntaina kuiteskin koettamaan taas aika-ajoihin, kun 1. viikonloppuna radan nopeimmat jampat kävivät pyörimässä, niin hankala oli TOP-4:ään mahtua. Hassu-systeemi sikäli Joensuussa..
Sama kuin meidän kisoissa jaettaisiin nopeuksien mukaan ryhmät ensin ja jokaisesta erästä pääsisi 2 nopeinta +2 lucky loseria A-finaaliin. Silloin tuommoinen epäjärjellisyys voisi toimiakin, jos ryhmät arvottaisiin totaalisesti, tai jaettaisiin jotenkin mäkiviikon tyyliin. Tosin helpompi kattoa aikoja.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Löytyykö vielä minun kisakierroksista kommentteja? Jos Jacq viitsisit katsoa, että monennella kierroksella kisaan osui se minun nopein kierros niin näkisin sen videosta kun ajat tuossa perässä kuitenkin, ja voidaan siitä vähän arvioida notta mikä lutviutui vallan mainiosti ja mikä aivan persiilleen?
No sä teit nopeimmat kierroksesi lopussa.. 4 viimeistä videolla näkyvää kierrosta oli 2 kymmenyksen sisällä toisistaan..
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
2x10 min Turussa. Pääsin taas karvan verran alle 21.00. Kaveri ajoi eka kertaa tuolla profiililla ja heti oli mua nopeampi, mut ei paljoa. Olen häntä noin 15kg painvampi.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
2x10 min Turussa. Pääsin taas karvan verran alle 21.00. Kaveri ajoi eka kertaa tuolla profiililla ja heti oli mua nopeampi, mut ei paljoa. Olen häntä noin 15kg painvampi.
Olisit kato taivutellut mutkissa ulospäin, niin ois jotain hyötyä massasta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös