FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
OK, asia piffiJoudun sittenkin peruuttamaan tämän, valitan. Ei taida onnistua.. No, onpahan sitten Forssassa enemmän intoa.
OK, asia piffiJoudun sittenkin peruuttamaan tämän, valitan. Ei taida onnistua.. No, onpahan sitten Forssassa enemmän intoa.
Forssan treenailu ei oikein taida onnistua, sillä rata avataan "virallisesti" silloin perjantaina kun menemme radalle.Miten Forssan radan harjoittelu onnistuu ennen seuraavaa kisaa? Ilmeisesti aukeaa vasta toukokuussa. Pakko olis päästä ajamaan etukäteen, ettei nolaa taas täysin itseään...
Forssan (ja Hyvinkään) kisoissa on se hyvä puoli, että niitä on useampi. Näin ensimmäiset kisat toimivat jo harjoituksina seuraaviin, eikä harjoittelu sinänsä ole ainakaan itselleni tarpeellista (ei kyllä riitä rahatkaan).. En toki paheksu jos joku harjoittelee jotain rataa paljonkin, teinhän sitä itsekin Myllypurossa..Forssan treenailu ei oikein taida onnistua, sillä rata avataan "virallisesti" silloin perjantaina kun menemme radalle.
Edellisenä tiistaina siellä ajetaan autoja sisään kisaa varten, joten .....työrauha lienee suotavaa?
Muutenkin kannattaisin periaatteessa sitä että Forssassa ei treenata etukäteen (tähän ekaan kisaan): saadaan vähän enemmän yllätysmomenttia kisaan kun kaikki ovat samalla viivalla ja autojen mahdollisista eroista ei ole kellään sen parempaa tietoa.
Suzussa kerran pesivät radan just ennen mun ajoa jollain tökötillä ja ratahlöheppu sanoi että "nyt tuli pitoa". Ja pitoa oli. Selitti että se on sen pesuaineen ominaisuus. Sen enempää en kysellyt. ...vaan tilasin samaa ainetta heti 10 litraa ja sivelen sitä KKWCS kisoissa autoni renkaisiin.Kuka tietää tuosta kemianlaista, vai olenko minä ignoressa vaan?:frank:
Siellä on niin avulias henkilökunta, että ei ne olisi mitään kertoneet vaikka olisit kysynytkin.Suzussa kerran pesivät radan just ennen mun ajoa jollain tökötillä ja ratahlöheppu sanoi että "nyt tuli pitoa". Ja pitoa oli. Selitti että se on sen pesuaineen ominaisuus. Sen enempää en kysellyt.
Juu no parempi kuitenkin että pojat saa autot kuntoon Perjantaille kuin että väkisin mentäis testaileen :dunno:Oishan se kiva ollut saada Forssaan jokunen kierros alle, kun keltanokkana täysin tuntemattomalle radalle joutuu lähtemään täysin altavastaajan asemista.
Sama Kaanaan kohdalla.
Hyvinkään rata onneksi yhdestä ajokerrasta tuttu, mutta siitäkin kerrasta taitaa olla jo viitisen vuotta aikaa.
Juu, tottakai autot kuntoon, kuin että väkisellä mentäis sinne sotkemaan ja sähläämään, ellei jopa rikkomaan niitä.Juu no parempi kuitenkin että pojat saa autot kuntoon Perjantaille kuin että väkisin mentäis testaileen :dunno:
Kemiasta en niin tiiä, mutta noilla liukkailla betoniradoilla pitoa lisätään usein juurikin tuota oljyä levittämällä. (kun sitä on tarpeeksi laitettu on kuin jäällä ajais, siis oikeesti liukasta, sillei että kun pysähtyi autolla paikalleen niin ei meinannut millään päästä liikkeelle). Mutta sillä saa kyllä hyvän pidon aikaiseksi, kun sopivasti on lisäilty.:ahem:Kuka tietää tuosta kemianlaista, vai olenko minä ignoressa vaan?:frank:
Olet.Kuka tietää tuosta kemianlaista, vai olenko minä ignoressa vaan?:frank:
Kelpaisko erikeepperi?Kouvo: kierrä maalarinteippiä väärinpäin renkaiden ympärille. Sama efekti :thumbup:
Sellaista myös kuullut että sopiva määrä öljyä sekoittuu ajolinjan kumiin, niin tulee tahmeaa siirappia Tuo renkaan "kuivuminen" voi olla vaikuttava tekijä kyllä myös, en ole ennen kuullut/ajatellutkaan.Tää on nyt tämmönen villi veikkaus, mutta voisko tuolla olla mitään tekemistä sen kanssa että renkaat huononevat juurikin sen takia että ne kuluessaan päästävät noita öljyhöyryjä ilmoille, ja seos heikkenee. Levitetään vähän öljyä radalle ja avot: yks kaks ongelma on hetkeksi aikaa kadonnut. (Liekö tästäkin siitä karting-opuksesta lukenut, eipä vaan ole enää käsillä, joten ei voi tarkistaa.)
Siitä syystä en siis ole pärjännyt:ahem:Oikeesti kouvo on vaan niin hyvä kuljettaja että on parhaimmillaan silloin kun rata suorastaan lainehtii öljystä ja on liukas.