Ayrton-Ana
Well-known member
- Liittynyt
- 5.2.2005
- Viestit
- 916
Kun tuosta rallista on tullut selailtua materiaalia läpi, olen kiinnittänyt huomiota sellaiseen ilmiöön, että useammassa klipissä Toivosen jarruvalot vilahtaa vielä nopeasti kun ollaan jo kiihdyttämässä mutkasta ulos. Esim. tällä beestä evoon videolla on klippi jossa kiihdytetään hitaasta ysikymppivasurista ulos niin Toivosella vilahtaa vielä jarruvalot kun ollaan jo suoralla ja kiihdytetään mutkasta ulos. Muilla Lancia-kuskeilla en ole tällaista havainnut eikä tule edes oikein mieleen muita tapauksia joissa huippukuski olisi vielä vasemmalla jalalla hieman jalka jarrulla kiihdytyksessä suoralle.
Ehkä Toivonen käytti vasenta jalkaa vain keskellä mutkaa paljon enemmän kun muut Lancia-kuskit ja se korostuisi myös jarrun vilahteluna mutkan ulostulossa, mutta silti tuntuu hieman epätavalliselta.
1:00 kohalla on se risteysklippi josta puhuin:
http://www.youtube.com/watch?v=Kgb8yp0eywM&feature=fvw
Samoin 45 sekunnin kohalla Toivonen seisoo jarrulla vielä pitkälle mutkan ulostuloon kiihdyttäessä samalla, tosin sen vielä jotenkin ymmärtää kun mutka kääntyy vielä. Tuollainen jarrullaseisominen kiihdytysvaiheessa ei varmasti tee jarruillekkaan hyvää kun pätkät on pahimmillaan 80 kilometrisiä ja tuollaista harrastaa useammassa paikassa.
Toki en tarkoita sitä että poljinta tarvitsisi kovin paljoa painaa, syttyväthän ne jarruvalot kevyellä hipaisullakin, mutta jos tuollaista harrastaa jokaisessa mutkassa niin kyllä sen on pakko jo näkyä jarrujen kunnossa verrattuna tallikavereihin.
Ehkä Toivonen käytti vasenta jalkaa vain keskellä mutkaa paljon enemmän kun muut Lancia-kuskit ja se korostuisi myös jarrun vilahteluna mutkan ulostulossa, mutta silti tuntuu hieman epätavalliselta.
1:00 kohalla on se risteysklippi josta puhuin:
http://www.youtube.com/watch?v=Kgb8yp0eywM&feature=fvw
Samoin 45 sekunnin kohalla Toivonen seisoo jarrulla vielä pitkälle mutkan ulostuloon kiihdyttäessä samalla, tosin sen vielä jotenkin ymmärtää kun mutka kääntyy vielä. Tuollainen jarrullaseisominen kiihdytysvaiheessa ei varmasti tee jarruillekkaan hyvää kun pätkät on pahimmillaan 80 kilometrisiä ja tuollaista harrastaa useammassa paikassa.
Toki en tarkoita sitä että poljinta tarvitsisi kovin paljoa painaa, syttyväthän ne jarruvalot kevyellä hipaisullakin, mutta jos tuollaista harrastaa jokaisessa mutkassa niin kyllä sen on pakko jo näkyä jarrujen kunnossa verrattuna tallikavereihin.
Viimeksi muokattu: