F1:ssä ja nassuissa ainoa ero on että formuloissa käännetään joskus oikeallekin :frank:
Tähän pitää muuten kommentoida että kovien NASCAR-jätkien autot on säädetty siten että mutkissa pitää kääntää enemmän oikealle kuin vasemmalle. Auto heitetään Blomqvistin tyyliin sivuluisussa mutkaan ja ratilla käännellään oikealle että auto menisi suoraan - jos tarpeen - niin kaasulla käännetään vasemmalle. Eiköhän siinä ole sitä ajamisen mallia
Toki erilaisilla radoilla on tietty eroja tavassa miten autoa kannattaa ajaa.
In-car kuvistakin näkee kuinka autoja joutuu joskus ajamaan kuin traktoria tulvapellossa. Taisi olla eräs Montoya joka haastattelussa naureskeli sille erolle joka on Formula ykkösten ja NASCARin välillä, ero on kuulemma siinä että NASCAR-autoja pitää ajaa.
______________________________________________________
NASCARissa on kyllä eräitä keskeisiä syitä miksi se on nykyään vähän tylsänpuoleista:
1. Tilke-ilmiö on vallannut myös NASCARin. Suurin osa radoista toistaa nykyään tylsintä mahdollista rataprofiilia, kun samalla vanhat perinteiset ja mielenkiintoiset radat poistuvat kalenterista. Ja kuitenkin vuodesta toiseen selvästi kiinnostavimmat kisat nähdään näillä perinteisillä radoilla.
2. Eräiden, tai erään, kuskin mieletön dominointi yhdistettynä luokattoman huonoon televisiointiin. Kolmen kärkiauton välillä ei välttämättä tapahdu mitään, mutta radalla ajaa myös 40 muuta autoa jotka painivat sijoituksista joka hetki. Tämä ei kiinnosta TV-yhtiöitä.
3. "Stock car" -termin merkitys on lähes kokonaan poistunut sarjasta. Kaikki autot ovat sarjan johdon speksaamia yhdenmukaisia autoja, joissa ainoat erot löytyvät konepellin alta eri moottorivalmistajien muodossa. Jotkut pitävät tätä suurimpana syynä meneillään olevaan suosion laskuun ja yleisökatoon.