- Liittynyt
- 12.8.2004
- Viestit
- 13771
*Nielaus*Nyt täytyy vaan Ferrarin porukoiden toivoa, että muut tallit ei pahemmin autojaan kehittele.
*Leuka väpäjää*
*Nielaus*Nyt täytyy vaan Ferrarin porukoiden toivoa, että muut tallit ei pahemmin autojaan kehittele.
Alonso on aikalailla samaa mieltä:Kuten mikæl toisessa ketjussa osuvasti totesi, Alonso on kehityspanoksellaan kehittänyt Ferrarista kohta viime vuoden Renaultin.
Täytyy sanoa, et ei se syypää kyllä ole tietty Alonso, vaan Ferrari. Montekin totesi, että talli on kaaoksessa Todtin ja Brawnin lähdön jälkeen. Vielä viime vuonna yrittivät paikata asiaa Schumin avulla. Nyt on kaks kertaa parempi auto, jota on kehitetty huomattavasti pidempään ja taso on kuitenkin samaa luokkaa. Massa pyristelee ja Alonso tekee paineessa virheitä. :nope:mtv3.fi sanoi:- Olemme yllättyneitä siitä, että emme olleet erityisen kilpailukykyisiä täällä eikä Barcelonassa. Olemme Renault'n tasolla ja se ei riitä. Kanadaan saamme jotain parannuksia autoon, mutta tiedämme McLarenin ja Red Bullin olevan todella kaukana edellä. Meidän on tehtävä töitä marraskuuhun asti ilman taukoja, Alonso vaati.
Aivan niin, Alonsosta ei tule Ferrarin seuraavaa sankari tuosta vain, Ferrarinhan olisi ensiksi ymmärrettävä, että Schumacher ei olisi ollut ferrarilla mitään ilman Todtia, Brawnia, Stepneyta, Byrnea jne. Nuo henkilöt taattoivat Schumin aikana hänellle merkittävimmän syyn menestykseen. Alonson pitäisi saada nykyään huippuluokan osaajia muista tiimeistä esim Renaultilta.Alonso on aikalailla samaa mieltä:
Täytyy sanoa, et ei se syypää kyllä ole tietty Alonso, vaan Ferrari. Montekin totesi, että talli on kaaoksessa Todtin ja Brawnin lähdön jälkeen. Vielä viime vuonna yrittivät paikata asiaa Schumin avulla. Nyt on kaks kertaa parempi auto, jota on kehitetty huomattavasti pidempään ja taso on kuitenkin samaa luokkaa. Massa pyristelee ja Alonso tekee paineessa virheitä. :nope:
No tämä samainen talli uskoi, että syyt Ferrarin ahdinkoon johtuivat suomalaisen kuskin vähäpuheisuudesta. Entä jos Kimillä olisi ollut tallin tuki ja teknikot HÄNEN takanaan.Aivan niin, Alonsosta ei tule Ferrarin seuraavaa sankari tuosta vain, Ferrarinhan olisi ensiksi ymmärrettävä, että Schumacher ei olisi ollut ferrarilla mitään ilman Todtia, Brawnia, Stepneyta, Byrnea jne. Nuo henkilöt taattoivat Schumin aikana hänellle merkittävimmän syyn menestykseen. Alonson pitäisi saada nykyään huippuluokan osaajia muista tiimeistä esim Renaultilta.
Kyllä etenkin se viime vuoden sekoilu, Kimin kohtelu ja tallin latinalaistaminen (onko oikea sana...?) olivat jo silloin selviä merkkejä siitä, että Ferrarin matka kohti keskikastia oli alkanut. Kyllä suurin syy löytyy tallin johdosta. Montemolo on aivan turha kaveri. Täysi pelle, joka elää jossain historiassa mielessään vain Schumin kultaiset ajat eikä ymmärrä että se juna meni jo ja nyt pitää asiat tehdä toisin. Ei Schumi yksi ollut mitään vaan se koko tiimi. Vaikka Alonso olisi millainen päällikkö niin ei se silti tuo Todt:a ja Brawnia takaisin. Domiakaan en kyllä korkealle arvosta. Kimi vielä pystyi viime kaudella ajoittain puhaltamaan omalla henkilökohtaisella taidollaan Ferrariin vauhtia mutta muuten alamäki oli jo alkanut. 2008 mentiin pitkälti edellisen tiimin kehittämällä autolla, jonka suunnittelua Montemolo ja Domi eivät vielä olleet ehtineet sössimään liikaa.No tämä samainen talli uskoi, että syyt Ferrarin ahdinkoon johtuivat suomalaisen kuskin vähäpuheisuudesta. Entä jos Kimillä olisi ollut tallin tuki ja teknikot HÄNEN takanaan.
Jotenkin musta tuntuu että 2009 Massan loukkaannuttua nähtiin kerrankin se, mitä tulosta Kimi tekee auton heikkoudesta huolimatta kun talli ihan oikeasti häntä tukee ja kuuntelee. Varmasti tuolloin haettiin kaikki mahdolliset säädöt ja jipot millä auto saataisiin kulkemaan Kimin haluamalla tavalla, ja tuloksena oli sarja podiumeja ja voitto vaikka auto oli lähinnä alempaa keskikastia. Muina aikoina ei tainnut sitä oikeaa tahtoa olla vaan panostettiin enemmän muihin asioihin ja odotettiin asioiden hoituvan itsestään. Mutta kun tosissaan taisteltiin valmistajien 3. sijasta (joka kylläkin sitten hävittiin Mäkille) ja tiedettiin että nyt on Kimin auto pakko saada kulkemaan, niin johan tuli tulosta. Toisaalta tämä on inhimillistä. Jokainen on varmaan kokenut tilanteen jossa ei oikein saa mitään aikaiseksi ennen kuin on pakko. Huipputallin toki odottaisi kykenevän motivoimaan itseään tekemään tarvittavat asiat ilmankin, mutta tarkoitan sitä, että tämä on kuitenkin hyvin yleinen ja inhimillinen piirre.No tämä samainen talli uskoi, että syyt Ferrarin ahdinkoon johtuivat suomalaisen kuskin vähäpuheisuudesta. Entä jos Kimillä olisi ollut tallin tuki ja teknikot HÄNEN takanaan.
Ensinnäkin on aika huvittavaa kutsua Ferrarin pakettia kilpailukyvyttömäksi. Voittotaiston osalta näin toki onkin juuri tällä hetkellä (mutta ei ollut alkukaudesta), mutta se ei ole sama asia kuin kilpailukyvyttömyys yleisemmin.Ferrarilla tänään kriisipalaveri
Ferrarin F1-talli pohtii tänään päämajassaan Italian Maranellossa F10-autonsa puutteita, joiden johdosta Turkin GP tuotti tallille vain sijat 7 ja 8.
Kauden avauskisan voittaneen Ferrarin kehitystyö on ollut pysähdyksissä käytännössä puolitoista kuukautta, minkä johdosta talli on jäänyt kierrosajoissa 0,8 sekuntia McLarenin ja Red Bullin vauhdista.
- Tämän tuloksen pitäisi toimia läimäyksenä, joka saa ihmisemme reagoimaan ja kaivamaan esille ideoita, Domenicali vaati Turkin GP:n jälkeen ANSA-uutistoimiston mukaan.
Ferrari aikoo jatkaa nykyautonsa kehitystyötä.
- Meillä on aikaa ja resursseja vastata tilanteeseen, mutta meidän täytyy pitää kiirettä, Domenicali sanoo.
Ferrarilta on luvassa autoonsa päivityspaketti juhannuksena ajettavaan Euroopan GP:hen, mutta sitä ennen tallin täytyy ajaa vielä Kanadan GP nykyisen kilpailukyvyttömän pakettinsa kanssa.
MTV3 - Jani Merimaa
Ferrari elää "koko ajan" harhaluulossa, jos he uskovat Todtin aikakauden olevan jatkettavissa italialaisin voimin ilman sen kummempaa ponnistelua tai muutoksia. Ferrarilla on menossa nyt ehkä samanlainen "aika" kun Benettonilla aikoinaan Schumin lähdettyä sieltä. Jean Alesihan joskus kertoi Benetton ajoistaan näin: Schumi oli Benettonilla mielissä koko ajan ja muistan että palavereissa oli joskus vaikea saada itseään kuuluksi, kyllä mutta Michael teki kuitenkin näin oli vastaus.Kyllä etenkin se viime vuoden sekoilu, Kimin kohtelu ja tallin latinalaistaminen (onko oikea sana...?) olivat jo silloin selviä merkkejä siitä, että Ferrarin matka kohti keskikastia oli alkanut. Kyllä suurin syy löytyy tallin johdosta. Montemolo on aivan turha kaveri. Täysi pelle, joka elää jossain historiassa mielessään vain Schumin kultaiset ajat eikä ymmärrä että se juna meni jo ja nyt pitää asiat tehdä toisin. Ei Schumi yksi ollut mitään vaan se koko tiimi. Vaikka Alonso olisi millainen päällikkö niin ei se silti tuo Todt:a ja Brawnia takaisin. Domiakaan en kyllä korkealle arvosta. Kimi vielä pystyi viime kaudella ajoittain puhaltamaan omalla henkilökohtaisella taidollaan Ferrariin vauhtia mutta muuten alamäki oli jo alkanut. 2008 mentiin pitkälti edellisen tiimin kehittämällä autolla, jonka suunnittelua Montemolo ja Domi eivät vielä olleet ehtineet sössimään liikaa.
Menee offtopicin puolelle mutta luulen, että Turkin radalla oli vaikutuksensa Mclarenin "nopeuteen". Turkin kolmossektorin profiili on kuitenkin hieman poikkeava ja siellähän Macin etu, eli se F-Ductin tuoma huippunopeus tasoitti peliä. Mutkaisemmalla rataprofiililla Red Bull todennäköisesti karkaa edelleen omille teilleen.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/05/1135124
Ensinnäkin on aika huvittavaa kutsua Ferrarin pakettia kilpailukyvyttömäksi. Voittotaiston osalta näin toki onkin juuri tällä hetkellä (mutta ei ollut alkukaudesta), mutta se ei ole sama asia kuin kilpailukyvyttömyys yleisemmin.
Toiseksi, mistähän 0,8sek on revitty? Red Bulliakin moni luulee jotenkin ylivoimaiseksi autoksi, mutta Turkin viikonlopun perusteella väittäisin että McLarenilla on nyt nopein ja paras auto. Vastaavasti enpä usko Ferrarin olevan aidosti 0,8sek hitaampi, korkeintaan puolet tuosta eli 0,4sek, mutta tallin yleinen heikkous tällä hetkellä lisää siihen sen toiset 0,4sek.
Joka tapauksessa, oli miten oli, alkaa olemaan selvää että Ferrarilla ei tänä vuonna mestaruuksista kamppailla. Toki jos pystyvät McLaren-maiseen kehitysvauhtiin tästä eteenpäin kaikki on mahdollista, mutta on yhtä todennäköistä että pikemminkin Ferrari liukuu yhä taaemmas ruudukossa.
Nyt tarvitaan Irakin informaatioministeriä! http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/Ferrarin johto on tukalassa tilanteessa. Heidän pitää myöntää auton olevan heikompi muihin kärkitalleihin verrattuna eli tehneensä kehnoa työtä tai kuskivalintojen olleen virheelliset tulosten saamiseksi tai jonkin näiden kombinaation.
Varmaankin näin. Siltikin, olen sitä mieltä että McLarenilla on todennäköisesti nyt paras/nopein auto. Ei se kaukana ole Red Bullista koskaan ollutkaan. Ferrarilla oli todennäköisesti paras/nopein auto ihan alkukaudesta, mutta ovat nyt jääneet kehityksen kelkasta.Menee offtopicin puolelle mutta luulen, että Turkin radalla oli vaikutuksensa Mclarenin "nopeuteen". Turkin kolmossektorin profiili on kuitenkin hieman poikkeava ja siellähän Macin etu, eli se F-Ductin tuoma huippunopeus tasoitti peliä. Mutkaisemmalla rataprofiililla Red Bull todennäköisesti karkaa edelleen omille teilleen.
Kyllä Red Bull on edelleen nopein auto, siitä ei pääse mihinkään. Ja Ferrari ei kyllä mitenkään päin ole ollut koko kautena nopein auto, siellä vaan alkukaudesta istui onnekas kuski. Ja kyllähän se McLaren, varsinkin kuivalla, aika kaukana on Red Bullista ollut, mitä nyt on Turkissa oli jo "yllättävän" lähellä.Varmaankin näin. Siltikin, olen sitä mieltä että McLarenilla on todennäköisesti nyt paras/nopein auto. Ei se kaukana ole Red Bullista koskaan ollutkaan. Ferrarilla oli todennäköisesti paras/nopein auto ihan alkukaudesta, mutta ovat nyt jääneet kehityksen kelkasta.
Red Bull olisi muuten tainnut olla viime kaudellakin aika ylivoimainen jos Brawn-tallia tupladiffuusoreineen ei olisi ollut :doubtful:.Mutta ilman kuskien hölmöilyjä, ja tekniikkamurheita Vettel & Webber johtaisivat sarjaa "100-0", sen verta vauhdillisesti ylivertainen auto tuo Red Bull on.
On täysin väärin verrata tilannetta viime vuoteen, koska varsinkaan alkukaudesta Red Bull ei ollut nopein auto. Tänä kautena se on sitä ollut, ajoittain jopa turhankin ylivoimaisesti, joten ainoa oikea ongelma on ollut tuo epäluotettavuus (enemmän auton kuin kuskien), viime kaudella se kuitenkin oli että oli kaksi nopeampaa autoa.Red Bull olisi muuten tainnut olla viime kaudellakin aika ylivoimainen jos Brawn-tallia tupladiffuusoreineen ei olisi ollut :doubtful:.
Kiinnostavaa luettavaa nämä Turrinin kirjoitukset. Pisteet Nicolelle, kun jaksaa tuoda näitä tekstejä foorumille. :thumbup:di Montezemolosta seuraava
Published by Leo Turrini Mon, 31/05/2010 - 12:33
Onko Turrinia Facebookissa, saattaisin ryhtyä faniksi.Kiinnostavaa luettavaa nämä Turrinin kirjoitukset. Pisteet Nicolelle, kun jaksaa tuoda näitä tekstejä foorumille. :thumbup:
Sori sori sori. Emmää millään pahalla tarkottanut!On täysin väärin verrata tilannetta viime vuoteen, koska varsinkaan alkukaudesta Red Bull ei ollut nopein auto. Tänä kautena se on sitä ollut, ajoittain jopa turhankin ylivoimaisesti, joten ainoa oikea ongelma on ollut tuo epäluotettavuus (enemmän auton kuin kuskien), viime kaudella se kuitenkin oli että oli kaksi nopeampaa autoa.
Väännetäänkö rautalangasta, vai -kangesta? :wink:
Täältä myös kummallekin. :thumbup:Kiinnostavaa luettavaa nämä Turrinin kirjoitukset. Pisteet Nicolelle, kun jaksaa tuoda näitä tekstejä foorumille. :thumbup: