Ferrari vuonna 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Sama on käynyt mielessä minullakin. Vaikka Santanderilla näyttää menevän lujaa, on tunnetummillakin pankeilla ollut tase täynnä kuraa. Olisihan se jotakin jos Alonson uran aikana kävisi kylmät Santanderille. Ennemmin Kimi palaa ykkösiin kuin moista tapahtuu.
 

JamesHunt

Well-known member
Liittynyt
16.1.2010
Viestit
260
Eipäs pidä paikkaansa.
Tiedän kyllä, että Kimi esim tietää kuulemma tarkkaan, miten moottori on rakennettu, ja eiköhän se aika paljon enemmän autoista tiedä kuin esim joku tuning-harrastaja. Mutta kärjistin. Perustan sen esim Peter Sauberin sanomiseen, että Kimin heikkous oli, ettei hän ollut teknisestä puolesta niin kiinnostunut. Ja käsittääkseni häntä eniten autolla ajaminen kiinnosti eikä sen rakentaminen.

Schumin maine kehittäjänä perustui paljolti valtavaan testimäärään ja myös hänen työnarkomaniaan - joka ei enää ole mahdollista.
Tuo on kyllä totta. Vaikea sanoa, kuinka suuri osa Schumin menestymisen syytä on hänen puhtaan kaasu-jarru-ratti taitonsa ansiota. Se, että hän teki duunia yötä päivää, jotta voisi voittaa, yhdistettynä siihen, että sai Ferrarilla testata mielin määrin, oli varmaan niitä oleellisia syitä sen menestykseen.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tuon Sauberin lausunnon, vaikka en sitä muistakkaan, olisin valmis laittamaa siihen pinoon joita herra laukoi jälkeen päin katkerana menetettyään ( rahaa ja tuulitunnelia vastaan ) kilvan Räikkösestä McLarenille. Sauber antoi vuoronperään ylistäviä ja vähätteleviä lausuntoja ja varmasti sen totuuden edessä, että isot ne porskuttaa. Hänhän olisi halunnut Räikkösen pitää.

Lisäksi noiden McLarenin lausuntojen Mac olisi kernaasti Kimin tälle kaudelle halunnut. Mersun sheikitkin keräsivät jo rahaa Kimi palkkaamiseksi, mutta nyöhästyivät kun rallikuviot oli jo sovittu. Ja mersun tallipäällikkönä auton kehityvaiheeseen pedantisti suhtautuva Brawn jolla toisena kuskina olisi ollut suht kokematon Nico. Brawnin ja Kimin suhde olen ymmärtänyt on Kimin suunnalta hieman pidättyväinen. Liekö Kimi vaikka miestä arvostaakin vierastava Brawnin autoritääristä otetta ja tunnettua 1-2 kuskipolitiikkaa.

Tuohon autonkehitysaspektiin sen verran, että ei teknikot välttämättä edes halua yksityikohtaista teknistä palautetta kuskilta joka ei kuitenkaan insinööri ole. Tarkoitan, jos kuski haluaa eturipustusta hieman kovemmaksi ja katsoo myös, että sitä voi hieman laskea auton ottamatta kosketusta niin hän sanoo ne toiveet. Ja ymmärtää niiden parantavan ohjattavuutta yliohjaavaan suuntaan ja sen hieman muuttavan akselivälien suhdetta haluamaansa tarkempaan suuntaan. Insinööri ei halua kuskilta ehdotuksi ja ohjeita välttämättä siitä, miten ja mitä ripustuksen elementtiä säätämällä tähän tulisi päätyä. Toki siellä molemmat tuntevat pientenkin keskeisten osien merkityksen ajettavuuteen ja niitäkin pohditaan, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Joo, se niinsanottu Alonson tekninen Midasin kosketus on median vuosien varrella luomaa imagoa mikä on äitynyt stereotypiaksi yleisölle.
Ei saisi olla vahingoniloinen, mutta eräät tälläkin foorumilla ovat uskoneet tähän legendaan. Enkä puhu nyt trolleista, vaan eräistä 'arvostetuimmista' hahmoista täällä. You know who you are! Niin se menee 'viisaskin' vipuun.

Minä taas en ole koskaan uskonut moista soopaa sen enempää Schumista kuin Alonsostakaan.

Nyt varmaankin jäädään odottelemaan eräiden 'viisaiden' selityksiä siitä kuinka he kaikesta huolimatta ovat oikeassa ja me Lonso/Ferrari-kriitikot niin väärässä, niin väärässä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Schumin maine kehittäjänä perustui paljolti valtavaan testimäärään ja myös hänen työnarkomaniaan - joka ei enää ole mahdollista.
Yllättävän vähälle huomiolle tuntuu jääneen myös se Ferrarin sisältä tullut lausunto - en muista oliko lausuja itse Brawn vai joku muu - että todellisuudessa päävastuun auton kehittämisestä kantoi Barrichello.

Siis ajoihan Schumi testiä päättömät määrät, mutta sellaista viestä sisäpiiristä kuului, että Schumin merkitys auton kehittäjänä oli Barrichelloa pienempi.

Kannattaa myös huomioida, että kaikki Schumin Ferrarilla ajamat mestaruudet ovat niilträ kausilta, jolloin Rubens istui kakkosautossa. Itse asiassa ainoa Rubensin Ferrari-kausista jolloin Schumi ei mestaruutta voittanut oli viimeinen, eli 2005.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kyllä, mutta mitä ihmettä tuo kohta 10 taas tarkoittaa? Turrinin tekstejä lukiessa tulee välillä sama fiilis, kuin Renee Zellwegerillä Hankin heittäessä metafoorioitaan.
:D

Ihmeellistä on myös se, että ALONSON ANNETAAN HAUKKUA FERRARIN AUTOA:nope:

Enzon aikana ja vielä sen jälkeen Ferrarilla oli sääntönä se, ettei autoa haukuta. Potkut tuli, jos kuski erehtyi haukkumaan autoaan pahasti, kuten Prostille kävi 1991:frown:
On sentään jokin muuttunut noista ajoista. Nyt annetaan kenkää sellaiselle joka ei sano mitään ja otetaan tilalle varsinainen moottoriturpa, joka puhuu lämpimikseen vähä mitä sattuu :D

Alonsohan kertoilee mm sanoneensa, että keskitytään auton muuhun kehittämiseen, ei F-ductin kehittämiseen. No eipäs talli kuunnellut. Joten oliko Alonsosta Kimiin verrattuna tässä kohtaa mitään hyötyä?

- Testasimme useita uusia osia Kimin testeissä. Jos joku osa toimi niin Kimi sanoi että se on ihan ok eikä koskaan käyttänyt toisia sanoja. Autosta tuli aina parempi ja parempi joka kerta kun joku uusi osa oli 'ihan ok' Kimin mukaan.

- Loppukauden aikana kun Kimi oli jo menossa McLarenille kysyimme miksei hän koskaan kuvannut uusia osia loistavina sillä auto otti aina isoja askelia eteenpäin kun niitä käytettiin. Kimi vastasi että jos hän olisi paljastanut kuinka hyvä joku osa todellisuudessa on niin se olisi laitettu Heidfeldin autoon.

Inssit olivat satavarmoja että Kimi toimi McLarenilla samaan tapaan. :D
Kimi ei ole luultavasti kovin paljon vaihtanut tuosta työtapojaan, toki oppinut tuntemaan autoa luultavasti paremmin ja oppinut muuten alasta.

Joten italilaisille ei riittänyt se ihan ok -kommentti. Olisi pitänyt selittää enemmän ja huitoa hulluna käsillä siinä sivussa.

Se mikä on toinen suuri ero latinojen ja "kylmien" pohjoisen poikien ero on tuo koskettelu. :yuck:

Se tuntuu suorastaa häiritsevältä ku iloinen latino hiveltää kättä tai taputtaa vähän väliä olalle, tms. Perus suomalainen pitää kyseistä hiplaamista aika usein luotaantyöntävältä ja se saattaa helposti jopa näkyä ja jos pitkässä juoksussa ei itse ala harrastamaan samaa, latinosta voi tuntua, ettei tämä kaveri nyt oikein pidä minusta. Vaikka siitä ei olekkaan kyse. Suomipojan kontaktit tapahtuu eri merkeissä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sekin muuten kertoo hieman siitä miten Ferrari on hukassa, kun muut kehittelee omaa ratkaisua f-ductista, niin Ferrari on käyttänyt saman ajan värkätessään suoraa kopiota McLarenin vastaavasta.

Sama ongelma Ferrarilla oli viime vuonna tupladiffun kans. McLaren rakenti oman virityksen ja loppukaudesta auto olikin jo kärkipään peli. Ferrari ei saanut mitään aikaan kopiodessaan idea.

Tomba on hyvä aeromies ja saa perän pieneen kasaan mutta se ei selkeästi riitä. Kun nyt haetaan jotain uutta ja siinä ei Tomban kyvyt yllä samalle viivalle McLarenin inssi porukalle tai Neweylle.
 

Saakura

Well-known member
Liittynyt
14.4.2010
Viestit
357
Mulle jääny semmoinen mielikuva, että nimenomaan Kimi tuon peukuttelun aloitti.
Aina peukku pystyssä joka kuvassa. Palkintokorokkeellakin muut heilutteli yleisöllä tai näytti nyrkkiään. Kimi vaan käänsi peukun pystyyn ja siinä oli ne tuuletukset :D Nykyään tuntuu että jokasella on se peukku pystyssä siellä podiumilla. Voi olla että kuvittelen vaan.. :eek:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Mulle jääny semmoinen mielikuva, että nimenomaan Kimi tuon peukuttelun aloitti.
Aina peukku pystyssä joka kuvassa. Palkintokorokkeellakin muut heilutteli yleisöllä tai näytti nyrkkiään. Kimi vaan käänsi peukun pystyyn ja siinä oli ne tuuletukset :D Nykyään tuntuu että jokasella on se peukku pystyssä siellä podiumilla. Voi olla että kuvittelen vaan.. :eek:
Et ole ainoa. Siitä en kyllä ole varma aloittiko Kimi tuon trendin vai joku muu, mutta muuten se meni noin minunkin muistaakseni.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Saattaa olla että toiveesi toteutuu koska olen kuullut huhuja, huom. huhuja, että Schumi ottaa mukaan tiettyjä inssejä jotka siirtyvät Mersulle jahka heidän sopimuksensa Ferrarin kanssa umpeutuu.

Voisi sinänsä olla ihan looginenkin juttu. Schumi tuntee kaikki ja on luonut vahvemmat siteet niihin kuin kukaan muu. Ei sitä tiedä vaikka olisivat uskollisia Schumille ja lähtisivät mukaan luomaan uutta unelmatiimiä :ahem:

Siinä olisi Ferrarilla nielemistä :D
Ferrarilla ei välttämättä tällä hetkellä ole ketään sateentekijää joita Mersu kaipaisi, heillä on kyllä riittävä tietotaito omasta takaa. Aina ei vain natsaa, varsinkin kun viime vuoden budjetti oli aika rajallinen...
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ferrarin upgrade Valenciaan

Kova on usko Ferrarilla edelleen omaan kehityspotentiaaliinsa. Valenciaan tulossa uusi suuri kehitysversio. Samoin Montrealin radan pitäisi sopia autolle paremmin.

-----------------------------

Canada will be different - Alonso
After a wonderful beginning to the 2010 F1 championship, Fernando Alonso's fortunes have taken a slight downturn as the latest GP saw both red cars get eliminated during Q2. Sundays race saw the Asturian finish eighth, a place behind teammate Felipe Massa, which as the team put it was damage limitation after a dreadful qualifying.

"The Turkish Grand Prix was without doubt the worst event of the season," was how Alonso began his latest blog entry over at Ferrari.com. Adding, "Our performance level was simply not competitive compared to McLaren and Red Bull and in qualifying, we even struggled against teams that up until now, were behind us. I wasn’t able to get to Q3 and so that compromised my race: when you start from twelfth, there is not much you can do.

"On Sunday I did what I could: it was a case of damage limitation and I think we succeeded in that. On the opening lap I did not lose any places, which was not that easy given I was starting from the dirty side of the track. After that, I managed to get ahead of some cars thanks to a good pit stop strategy. Then came the most boring part of the race. I was at the back of a train made up of the two Mercedes, the two Renaults and the two Ferraris. We all had more or less the same pace, so overtaking would have been very tricky. At first, I tried to look after the tyres to see if that would give me a chance in the final laps and indeed, at the end, Petrov was struggling more than me with his tyres and I made the most of it to overtake him four laps from the chequered flag.

"All the same, it wasn’t easy and in the passing move I damaged a wheel rim, but luckily I was able to finish the race without any problems, bringing home at least a few points. I am sorry I was not able to celebrate Ferrari’s eight hundredth Grand Prix in a fitting way. In Istanbul we were not quick enough and we have to react immediately. The championship is still wide open with everything to play for. I am fourth in the classification, fourteen points off the leader and if the old points system still applied, the difference would be just four. However, it’s clear we need to make a jump forward in terms of developing the car. Over the first four races, we matched the pace of our main rivals, but since we have been back in Europe, that is no longer the case. When I was racing against Ferrari, I admired its ability to react, producing probably the best development during the season. The people are the same now, so there is no reason why the same thing cannot happen this year: I trust our team and, above all, I trust in the will to win that every last one of us shares."

Although he and the team now fully look forward to the Canadian GP where they expect to fair better as they believe that their F10 will be properly suited to the low down force requirements of the Circuit Gilles Villeneuve.

"For Valencia, we will have a major update package which should see us make a good step forward, but I believe that already in Canada, we will have a different situation. The Montreal circuit will be better suited to the characteristics of the F10 and I think we will definitely be more competitive."

Source Ferrari
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Kuinka epätoivonen voi ukko olla kun ajattelee jo että vanhalla systeemillä mä oisin vaan neljä pojoa jälessä NYYH NYYH NYYH:yuck:

Mut juu, eikai ne enää tosta suosta nouse, vaihtais vaan italiaanot pois sieltä johdosta niin vois alkaa tapahtua.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ferrarilla ei välttämättä tällä hetkellä ole ketään sateentekijää joita Mersu kaipaisi, heillä on kyllä riittävä tietotaito omasta takaa. Aina ei vain natsaa, varsinkin kun viime vuoden budjetti oli aika rajallinen...
Niin mutta voi Schumi silti joitain pitkäaikaisia Ferrari kamuja Mersulle houkutella.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Kova on usko Ferrarilla edelleen omaan kehityspotentiaaliinsa. Valenciaan tulossa uusi suuri kehitysversio. Samoin Montrealin radan pitäisi sopia autolle paremmin.
Olettaisin itsekkin, että Ferrari sopii Kanadan mutkiin paremmin ku näille nopeiden mutkien radalle. Mut eipä taida suoralla kulkea riittävän kovaa pärjätäkseen McLarenille ja Mersulle sillä saralla. RB:t taas vetää niissä hitaissakin mutkissa riittävän kaulan, jotta suoralla pysytään kärjessä. Joten vaikka vauhtia hieman enemmän olisikin, niin edelle pääsevät vain Renuista ja taistelevat ehkä just Mersun kans, eli ei kovin korkea nousua siltä osin.

Valencia voi antaa väärän kuvan Ferrarin uudesta iskukyvystä, johon italiaanot luultavasti tulevat lankeamaan. Ferrari kun kulki Monacossakin kohtuu hyvin, niin ei se ihme ole jos Valenciassa pääsevät vauhtiin.

Toki jos muut ei tuo erityisiä kehitysosia enää, niin voihan se hyvinkin olla, että Ferrari tällä kertaa onnistuu? Jääpi nähtäväks. jos ei onnistu, niin Alonso repii pelihousut ja siitäkös show alkaa :thumbup: Ajatella jos Massa pääsis niillä kehitysosilla viimein vauhtiin? :eek:
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Toki jos muut ei tuo erityisiä kehitysosia enää, niin voihan se hyvinkin olla, että Ferrari tällä kertaa onnistuu? Jääpi nähtäväks. jos ei onnistu, niin Alonso repii pelihousut ja siitäkös show alkaa :thumbup: Ajatella jos Massa pääsis niillä kehitysosilla viimein vauhtiin? :eek:
Alonso alkaa jo menettää uskoaan...

http://www.f1network.net/main/forza-ferrari/s696/st158980/ferrari-cant-catch-red-bull--alonso

Olisipa mahtavaa nähdä massan ajalevan Alonsolta karkuun. :ahem:
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Lainaan ylläolevasta linkistä.

Domenicali sanoi:
The ability to develop the car has always been a strong point for Ferrari and there is no reason why that should not be the case now: the people are the same, as are our work methods.
Autonkehittäjä Alonso.:ahem: Vrt. viime vuoden Renault ja Ferrarin kehittyminen viime kauden lopulla ilman budjettia kun eräs kuski sai alkaa ajettavuudesta päättämään.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Kuinka epätoivonen voi ukko olla kun ajattelee jo että vanhalla systeemillä mä oisin vaan neljä pojoa jälessä NYYH NYYH NYYH:yuck:
Mutta sehän on täysin totta. MM-pistetaulukon näkökulmasta Alonso on yhä täysillä MM-taistossa mukana.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Moninkertainen MotoGP-mestari Valentino Rossi myöntää olevansa kiinnostunut kilpailemaan F1-sarjassa Ferrari-tallin kolmannella autolla.

Ferrarin puheenjohtaja Luca di Montezemolo on jo pidemmän aikaa kampanjoinut sääntömuutosta, mikä mahdollistaisi sarjan kärkitallien kilpailevan kolmella autolla.

Ferrari-pomo haikaili ylimääräiseen autoonsa ensin Mercedes GP:lle loikannutta Michael Schumacheria. Nyt tehtävään on tyrkyllä MotoGP-sarjan supertähti Rossi.

Yamaha-tallissa kilpaileva Rossi myöntää olevansa kiinnostunut hyppäämään Ferrarin kolmanteen autoon tilaisuuden koittaessa. Italialainen innostui myös jakamaan neuvoja tallin kuskivalintojen suhteen.

- Jos halutaan luoda vahva talli Yamahan tapaan, niin Ferrarin olisi syytä pestata Sebastian Vettel kilpailemaan Fernando Alonson parina. Itse olisin valmis tarkastelemaan mahdollisuutta ajaa tallin kolmannessa autossa, kertoi Rossi Gazzetta dello Sportin mukaan.

(MTV3)​

.................

Tässä ei nyt ole kummallista nämä Monten höpinät kolmannesta kuskista ( pääsee ja pysyy mediassa esillä ) joka on paljolti koskaan toteutumatonta ja siis markkinointihömppää. Mutta Rossin kommentti vahvasta tallista tyyliin Yamaha pisti silmään. Juuri Ferrari isolla rahalla halusi eroon tälläisestä vahvasta tallista ( Kimi & Fernando ). Toisaalta Red Bull juuri julkisti lausunnon, jossa ilmaisee haluavansa pitää Vettelein seuraavat 5 vuotta. Onko Vettel siis vuorostaan huutokaupattavana tahi mittaamassa arvoaan?
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/06/1142309

Raju väite: Ferrarin kehitystyö hidasti autoa

F1-kauden avauskisan maaliskuussa voittaneen Ferrarin kehitystyö F10-auton kanssa on mennyt täysin metsään.

Ferrari teki pahan virheen keskitettyään kehitystyönsä voimavarat McLarenin alun perin ideoiman suoranopeuksia parantavan F-putken rakentamiseksi autoonsa. Kun muut tallit ovat kauden edetessä saaneet autojaan selvästi nopeammiksi, on Ferrarin vauhti ehkä jopa hidastunut.

BBC:n F1-selostajan Jonathan Legardin mukaan tunnelma Ferrarin sisällä on pessimistinen, vaikka tallista annetaankin julkisuuteen lausuntoja, joiden mukaan mestaruus on yhä mahdollinen.

- Heillä ei ole päivityksiä täällä. Vaikka he jatkavat suoranopeuksia parantavan aerodynamiikkalaitteen F-putken käyttämistä, niin monet tallissa eivät ole lainkaan vakuuttuneita siitä, että se tosiasiallisesti parantaisi kierrosaikaa. Jotkut uskovat sen itse asiassa hidastavan autoa. Olen kuullut, että jotkut Ferrari-tiimin jäsenet uskovat heidän taistelevan täällä Force Indiaa vastaan kuudenneksi parhaan tallin asemasta, Legard kertoo italialaistallin synkistä tunnelmista.
Jos viitsisin, niin sanoisin että tämä seuraa siitä että palkataan Alonso kehittämään autoa. Mutta en viitsi. :D

Vakavammin, mielestäni Ferrarin auto ei suinkaan ole niin heikko miltä se juuri nyt näyttää. Talli vain on kylpenyt liiaksi omassa erinomaisuudessaan ja kuvitellut että menestys tulee heille pelkän maineen avulla. Imago on vaihteeksi ajanut substanssin edelle. (Tämä ei maailmanhistoriallisesti - siis muutenkin kuin F1-piireissä - ole mitenkään tavatonta.) Ja tässä on tulos. Talli on nyt sen verran sekaisin ettei periaatteessa täysin kilpailukykyisestä autosta saada lähellekään sen potentiaalia irti. Sama auto jonkun Red Bullin tai McLarenin käsissä tällä kaudella tuottaisi ihan eri tuloksia, vähintään podiumeja jatkuvalla syötöllä ja voitoistakin voitaisiin ehkä ajaa. Uskon toki että Ferrari on pudonnut kehityksen kelkasta eikä auto enää ole paras kuten se oli vielä kauden ekoissa kisoissa. Nyt McLaren lienee paras ja Red Bull toiseksi paras. Ferrari on tasoissa Mersun kanssa tai hieman edelläkin vielä, Mersukaan ei mielestäni ole kehityskilvassa oikein pärjännyt.

Ferrarilla pitäisi keskittyä vaihteeksi kahteen perusasiaan: parantaa autoa johdonmukaisesti hötkyilemättä ihmevimpainten kanssa vain siksi että muilla niitä on. Lisäksi Ferrari pyrkii nykyään (jo joitakin vuosia) tekemään suurempia hyppäyksiä kerralla eteenpäin, mutta se ei selvästikään ole toiminut enää vuosiin. Ironista kyllä, Vuosituhannen alussa Ferrari loisti juuri parantamalla vähän kerrallaan ja koko kauden aikana eniten ja parhaiten talleista. Kun taas noihin aikoihin McLaren pyrki "suuriin harppauksiin" ja aina enemmän tai vähemän pettyi ja jäi yhä enemmän Ferrarista. Nyt roolit ovat juurikin päinvastaiset.

Se toinen perusasia on käyttää nykyinen kalusto maksimaalisesti hyväksi. Tässä mielestäni ei myöskään onnistuta, vaan kisaviikonloputkin menevät samalla logiikalla: tavoitellaan kuuta taivaalta eikä lopulta saavuteta juuri mitään. Jos lähdettäisiin vain hakemaan parasta omaa suorituskykyä eikä väkisin puskea yli omien rajojen, päästäisiin parempiin tuloksiin. Yksilötasolla tästä samasta lienee kyse myös Alonson virheissä tällä kaudella, mutta tarkoitan nyt siis yleisemmällä tasolla koko tallin kisatiimin toimintaa. Hötkyilyä hötkyilyä. Niin latinoa, niin latinoa. :tongue:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös