Toiveet voimanlähdesäännöistä
- KERS käyttöön täysin rajoittamattomana. Ei sillä kapistuksesta kuitenkaan saa kierrätettyä määräänsä enempää niitä tehoja.
- 1l tuplaturbomoottorit (mekaaninen- ja turboahdin), polttoaineena tavishuoltsikalta löytyvää E10 bensiiniä.
Perustelut: Ennenvanhaan oli valittavana joko 3 litran vapari tai 1,5 litran turbokoneet. Eli turbolliset oli puolet pinempiä. Nykyään on 2,4 litran vaparit, puolet siitä on 1,2 litraa. Mutta koska olisikin käytössä KERS ja pari eri ahdinta, niin voishan sen moottorin maksimitilavuuden tiputtaa yhteen litraan - kiva pyöreä luku. Tosin tavisbensa varmaan vähän tiputtaisi tehoja. Pieni olisi moottori - siinä olisikin insinööreillä optimoimista tehojen ja moottorin kestävyyssäännön kanssa!
- suorasuihkutus
Nämä jorinat olen maininnut aikaisemminkin ja muistutin taas kerran.