Kaudella 1991 Pirellillä oli nykyaikaan verrattuna enemmän kuluvampi rengas ja jarrutusvoimat suhteessa nykyiseen Pirelliin olivat suuremmat johtuen raskaasta imuvoimasta rataan nähden. Tosin osittain mutkanopeutta on säännelty turvallisuudesta johtuen. Kanttareita on muutettu. Vanhan ajan Pirellillä tai D-seoksella nykyisiin renkaisiin nähden oli 100 kiloa kevyempi auto ja maavara oli matalemmalla ja diffuusorien tehot olivat erittäin suuria suhteessa nykyisiin.
Tämä johti joidenkin mutkien suoraksi ajoon kaasu pohjassa kipinät lentäen autoista. Sen sijaan mutkien aiheuttamat jarrutusvoimat aiheuttaisivat renkaiden kulumisen huomattavasti nopeammin kuin nykyisten renkaiden. Nykyiset renkaat sietävät enemmän g-voimia ja ne eivät kulu mutkissa kovinkaan nopeasti. Tosin aika-ajoissa kauden 1991 Pirellin aika-ajorenkaiden kestävyyttä yritettiin parantaa mahdollisimman suurella camberilla mikä antoikin rajoitetusti enemmän etua renkaan kestävyyteen ja mutkista ajamiseen. Nykyään liiallinen camberin säätö voisi tuoda paljon erilaisia ongelmia renkaisiin.
Kaudella 1991 myös erilaisilla renkailla g-voimien sietokyky oli erilainen. D-seoksella oli vaikeuksia kestää jo 4,5 g:n mutkaa kauan ja A-renkailla kesto ilman vahinkoja oli yli 6 g:n. Tietokonesimulaatiossa A-rengas olisi ennen hajoamista voinut kestää 9 g:n voimiakin. Yleensä keskiarvoksi saatiin 5,2 g:n voimat. Tiukimmat g-voimien aiheuttamat paineet renkaille kaudella 1991 olivat Peraltadassa Meksikossa ja Beckettsissä Englannissa.
Autojen suorituskyvyillä oli myös eroa kauden aikana. McLarenin 91 mallissa oli kuusi erilaista moottoripäivitystä kauden aikana ja saman verran erilaisia aika-ajopolttoaineiden seospitoisuuksia. Kauden 1992 autoon verrattaessa kisarenkaiden ja aika-ajojen renkaiden tehoero oli huomattava. Kauden 1991 lopulla aika-ajorenkailla ja suurimmalla mahdollisella ns. Turbobensalla ajettaessa tehoa löytyi 820 hevosvoimaa ja kierroksia irtosi reilusti yli 15 200. Sen sijaan kauden 1992 autolla kisarenkailla ja samalla bensalla tehoja ei löytynyt kuin 780 hevosvoimaa ja korkeintaan 14 800 kierrosta minuutissa koneesta.
Asteen kulutuskulma renkaissa Goodyearin D-seoksella oli 6 astetta ja Pirellillä oli 8 astetta kaudella 1991. A-seoksilla kulutuskulma oli enemmän kuin 10 astetta, mutta se johtui renkaan koostumuksesta ja painosta. Ideana oli myös hillitä renkaan kulutusta. Kaikkiaan kisarenkaat eivät olleet yhtä pitäviä kuin aika-ajoissa ja nykyisiin renkaisiin verrattuna vain muutamia pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta ne häviäisivät hyvin nopeasti ja reilusti vaikkakin niiden kiihtyvyys olisikin parempi kuin nykyrenkaiden. Suurin syyllinen nyky-Pirellin voittoon olisi myös niin hirveästi kehittynyt aerodynamiikka renkaissa.