Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Jep samaa minäkin ihmettelin. Varsinki ku maikkari kertoo, ettei vaikuttais edes aerodynamiikaan Mitä siinä siis peitetään?Jaahas, mutta saitko selvää mitä toi "peittäminen" meinaa? Mulle ei valjennu mitä eroa on palikan peittämisellä toisella palikalla ja erimuotoisen palikan tekemisellä?
2013-appendix ei näytä olevan saatavilla.3.7.9
With the exception of an optional, single piece, non-structural fairing of prescribed laminate (whose precise lay-up may be found in the Appendix to the regulations) which may not be more than 625mm above the reference plane at any point, no bodywork situated more than 1950mm forward of rear face of the cockpit entry template may be more than 550mm above the reference plane.
F1-sääntöjen suunnittelu on jotain pari pykälää hiukkasfysiikkaa kovempaa tiedettä :alppu:Jaahas, mutta saitko selvää mitä toi "peittäminen" meinaa? Mulle ei valjennu mitä eroa on palikan peittämisellä toisella palikalla ja erimuotoisen palikan tekemisellä?
Bernie vieraili Italian GP:n yhteydessä Maranellosa ja sai kuulla maistaiset "korskuvan orin" tulevasta turbokoneesta testipenkissä:
http://www.auto123.com/en/racing-news/f1-bernie-ecclestone-reportedly-happy-with-sound-of-v6-engine?artid=147523
-akustinen elämys pitäisi olla siis jatkossakin taattu kisoja seuratessa.
(otsikko vähän "heh") http://www.hindustantimes.com/motor-sports/topstories/New-engines-set-to-be-scrapped/SP-Article1-937322.aspx"I listened to the noise of the engines in (Ferrari's headquarters at) Maranello the other day, the new engine and the old engine, and even (Ferrari chairman) Luca di Montezemolo said it sounded terrible and didn't like it," says Ecclestone. He feels FIA president, Jean Todt, "will get rid of it. I think Luca is also saying we should suspend it for two or three years. I think it is sensible to get rid of it and stick with what we have got. It is much cheaper than the new one. It probably could be 30% of the price."
Kun miettii tätä Bernien vaahtoamista hieman pidemälle:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102883"We have agreed a rule that allows a 'modesty panel', which in effect means you can take the existing cars and exiting structures that have a step and put a cover there," he said at the Italian Grand Prix.
"The way it is managed is that the laminate and size of that panel is limited so that you cannot create an aero [advantage] out of it and also so that it plays no part in the forward impact."
kylläOnko lotarilla DDRS siipi japanissa?
Hyvä näin. PURE:sta ei ole vissiin mitään uutta kuulunut viime aikoina?Viimeisimpien huhujen mukaan Cosworth kehittelee myös omaa turbokonetta F1:in ja artikkelin lopussa väitetään myös LMP-koneen olevan työn alla:
http://www.racecar-engineering.com/news/cosworth-developing-2014-power-unit/
Tuo juttu on kirjoitettu 8. kesäkuuta eikä sen jälkeen koko PUREsta ole juuri mitään kuulunut.Ja suosittelen lukemaan scarbsin uusimman blogin puren koneesta
http://scarbsf1.com/blog1/2012/06/08/p-u-r-e-2014-f1-engine/
http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_plcIn 1980, Vickers plc acquired Rolls-Royce Motors. This was not Vickers' first involvement with Rolls-Royce. In 1966, Rolls-Royce Limited (the original aero-engine and motor car company) acquired Bristol Aeroplane for its Bristol Siddeley engine business, but declared it had no interest in Bristol's 20% shareholding in BAC; Vickers Armstrong and English Electric (EE) each having 40% of BAC's shares. Despite this declaration Rolls-Royce had still not disposed of its BAC stake when the former was declared bankrupt in 1971. The 20% share was eventually acquired from receivership by Vickers and GEC (EE's parent company). In 1990, the Cosworth automotive engineering group was purchased. Vickers divested its automotive interests in 1998, selling Cosworth and Rolls-Royce Motors to Volkswagen Group. The disposal of Rolls-Royce was a complicated affair, involving BMW and legal issues surrounding the use of trademarks which were shared with Rolls-Royce plc.
Jep tuli pieni sekaannus, kun twitteristä nuo poimin.Tuo juttu kirjoitettu 8. kesäkuuta eikä sen jälkeen koko PUREsta ole juri mitöään kuulunut.
Hyvä artikkeli. Toi oli ainakin mulle uus tieto että autot tulee ajamaan paljon pienemmällä downforcella kaudella -14. DRS vaikutus varmaan samalla pienenee.Renault on paljastanut heidän turbokoneen
Artikkeli aiheesta : http://www.racecar-engineering.com/news/renault-reveals-2014-f1-engine/#.UIVAZeZBJ6I.twitter
Tuleeko siis ohittamisesta samalla nykyistä helpompaa, jos downforcea on radikaalisti vähemmän, kuin nyt? Alkaa taas koneet puskea öljyä ja ohituksia tulla kuten ennen vanhaan.Hyvä artikkeli. Toi oli ainakin mulle uus tieto että autot tulee ajamaan paljon pienemmällä downforcella kaudella -14. DRS vaikutus varmaan samalla pienenee.
Ohituksia tulee nykyään enemmän kuin ennen vanhaan. ClipTheApexin ohitustilastot ulottuvat vuoteen 1981 ja vuodet 2011 ja 2012 ovat ohituskeskiarvoltaan (per kisa) ylivoimaisesti korkeimmat.Tuleeko siis ohittamisesta samalla nykyistä helpompaa, jos downforcea on radikaalisti vähemmän, kuin nyt? Alkaa taas koneet puskea öljyä ja ohituksia tulla kuten ennen vanhaan.
DRS:llä tietty ohituksia syntyy, mutta imusta ohi pääseminen ilman sitä ei onnistukkaan.Ohituksia tulee nykyään enemmän kuin ennen vanhaan. ClipTheApexin ohitustilastot ulottuvat vuoteen 1981 ja vuodet 2011 ja 2012 ovat ohituskeskiarvoltaan (per kisa) ylivoimaisesti korkeimmat.
Ei onnistu niin, kun tallit eivät halunneet kallista sääntömuutosta, vaan ottivan mielummin halvan, joka ajoi saman asian. Eikä Todt ole Mosley ja runno läpi uudistuksia ilman tallien yhteistyötä.DRS:llä tietty ohituksia syntyy, mutta imusta ohi pääseminen ilman sitä ei onnistukkaan.