Eikä Red Bullin ylivoimaisesta nopeudestakaan ole mitään muuta todistusaineistoa kuin toimittajien ja muiden kommentit. Yhdessäkään ajosessiossa ei ole Red Bull mitenkään dominoinut vauhdin puolesta tai muutenkaan. Muistellaan vaan oikeaa dominointia vaikka Brawnin puolesta viime vuonna, joka sekin kalpenee täysin useiden Ferrarin dominoimien kausien rinnalla 2001-2004. Tämä "Red Bull on ylivoimainen auto" on kyllä aika erikoinen. Vastaavia eroja on yksityyppiluokissakin vaikka on sama kalusto. Eron tekee tiimi ja kuskit. Niin nytkin. Pikemminkin väittäisin että Ferrarilla on paras auto tällä hetkellä, ainakin se on loistavassa balanssissa kun menoa katsoo ja on tasaisimmin kärkivauhdissa mielestäni, mutta se Red Bullin huippuvauhti puuttuu kun kuskit eivät ole niin nopeita ja lahjakkaita kuin Bullilla.Ei se kierroksen tai kahden absoluuttinen nopeus vaan maaliinpääsy, sääli Vettelin puolesta.:thumbdown
Kyllähän Webber maaliin pääsi, haki vain varikolta uuden nokan ja kurvaili sijalle 9.Kyllähän RB näytti Webberillä kestävän hienosti ilman ongelmia melkein loppuunasti. Olisi varmaankin kestänyt ihan maaliin saakka ilman kolaria.
Se, että Newey yrittää tehdä kaikesta mahdollisimman pientä, ja tämä verottaa luotettavuuta, ja paljon. :thumbfh:Tulee mieleen Häkä ja Räkä Adrian Neweyn suunnittelemilla autoilla. Nopeutta löytyy todella paljon, mutta tekniikka ei aina kestä. Mistä muuten johtuu, että Neweyn suunnittelemilla autoilla nopeammalla kuskilla on yleensä enemmän teknisiä vikoja?
Tuskin se nyt jarruvikaa aiheuttaa. Ei voi jostain jarruskuupin koosta kiinni olla.Se, että Newey yrittää tehdä kaikesta mahdollisimman pientä, ja tämä verottaa luotettavuuta, ja paljon. :thumbfh:
Hyvin ennustettuAustraliassa Vettelin voittoa ei vie mikään muu kuin tekninen vika.
Red Bull on hidas suorilla, silti oli Bahrainissa ferkkua nopeempi, eli auton täytyy olla mutkissa tosi hyvä. Australian rata on sellainen syherö että jos ja kun Vettel paalulta lähtee niin ei siinä Alonsolla sanomista ole.
Nopeampi kuski ajaa intensiivisemmin ja osaa piiskata autoa enemmän? Ilmeisesti auto on suunniiteltu niin äärirajoille, että prosentin kymmenyksen kovempi kuormitus näkyy jo luotettavuuserona?Tulee mieleen Häkä ja Räkä Adrian Neweyn suunnittelemilla autoilla. Nopeutta löytyy todella paljon, mutta tekniikka ei aina kestä. Mistä muuten johtuu, että Neweyn suunnittelemilla autoilla nopeammalla kuskilla on yleensä enemmän teknisiä vikoja?
No ei jarruja, mutta muualla on vähän niin ja näin...Tuskin se nyt jarruvikaa aiheuttaa. Ei voi jostain jarruskuupin koosta kiinni olla.
Ei se kierroksen tai kahden absoluuttinen nopeus vaan maaliinpääsy, sääli Vettelin puolesta.:thumbdown
No niin no. Eipäs sorruta lehdistön tasolle. Sytkätulpan vika ja erujarru vika eivät ole suunnittelun tai auton vikaa. Suorastaan surkeaa tuuria sanoisin ja korkeintaan huolimattomuutta.Luotettavuuden puute on nyt auttamatta tiputtamassa Red Bullin MM-taistelusta. Parannusta pitäisi saada tilanteeseen todella nopeasti, mutta se on vaikeaa, kun kysymys ei ole vain yhdestä ongelmasta, vaan tekniikka pettää vähän kaikilla osa-alueilla.
Huolimattomuus huolettaa kyllä.... Tosin onko "vahingoittunut mutteri" sitten taas oikeasti jonkun vika vai paskaa säkää... Eni vei, kaks "muutaman kympin" vikaa peräkkäin ei oo hyvä juttu tietenkään.http://formula-one.speedtv.com/article/f1-vettels-wheel-damaged-by-loose-nut/
semmosta vikaa tälläkertaa.
Toki Mark töppäili pariin kertaan itekin, mutta tallin piikkiin menee liian myöhäinen eka stoppi ja kenties turha toinen stoppi. Red Bull odotti varmaan kierroksen liian pitkään ekoja stoppeja, muuten olisivat varmaan säilyttäneet sijat 1 ja 2, joilta Webberinkin olis ollut helpompi ajaa kärjessä maaliin...Mark Webber ja nopea auto = lähtö eturivistä, pari turhaa kolaria, paljon romua, ehkä joku jäännöspiste jos saa raavittua itsensä maaliin. Näin on ollut Webberin uralla lähes aina ja tämäkään vuosi ei näytä tuovan asiaan suurta muutosta. Onneksi kuitenkin 10 ensimmäistä saa nyt pisteitä joten myös Mark saa jotakin.
Kaksinkertainen ero tuntuu toki suurelta. Mutta olihan se Kiinassa selvää, että Red Bulleilta meni varsinkin lopussa renkaat alta. Joten voi siinä olla perääkin. Nimenomaan radoilla joilla rengas kuluu. Eikös Kiina ollut sellainen?Jääpi nähtäväksi miten käy. Luulen, ettei ongelma ole niin paha mitä on annettu ymmärtää.
Toki 15 kierroksen ero on melkoinen mutta väittäisin, ettei Ferrari silti pysty hyökkäämään sen enempää Barcelonassa mitä pysti Bahrainissakaan. Perässä toki roikkuvat Vettelin viedessä joukkoa :ahem: