Samaa mieltä. Muuten kausi olisi paketissa jo puolessa välissä.No ihan hyvä et vähä "mokaileevat" ni pärjää muutkii edes jotenkii.
Ja nyttenkun Ferrari on noussut toiseksi parhaaksi tiimiksi McLarenin edelle, on varaa edelleenkin mokailla :ahem:Samaa mieltä. Muuten kausi olisi paketissa jo puolessa välissä.
Anteeksi jos kysyn tyhmän kysymyksen mutta miksi taipuvat siivet vauhdissa ovat ylipäänsä kiellettyjä?Tämän siipien taipumisen on FIAkin jo viimein todennut ja nykyistä epäpätevää testaus menetelmää muutetaan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/85817
Liikkuvat aerodynaamiset osat ovat kiellettyjä. Ilmanvastus pienenee suorilla jos nuo siivet antavat periksi. Mutkissa palautuvat taas muotoonsa ja tuottavat normaali downforcen.Anteeksi jos kysyn tyhmän kysymyksen mutta miksi taipuvat siivet vauhdissa ovat ylipäänsä kiellettyjä?
Anteeksi jos kysyn tyhmän kysymyksen mutta miksi taipuvat siivet vauhdissa ovat ylipäänsä kiellettyjä?
Jo mainittujen syiden lisäksi etusiipien korkeudelle radasta on tietty minimimitta, jota siivet eivät taipuessaan täytä.Anteeksi jos kysyn tyhmän kysymyksen mutta miksi taipuvat siivet vauhdissa ovat ylipäänsä kiellettyjä?
Sitten yksi asia vielä mikä tulee mieleen on että imussa siipi nousee takaisin ylös joten ei tuota enää niin tehokasta downforcea, tämä taas voi yllättää kuljettajan esim jarrutuksessaAnteeksi jos kysyn tyhmän kysymyksen mutta miksi taipuvat siivet vauhdissa ovat ylipäänsä kiellettyjä?
Olenko ainoa, joka näkee tässä lähinnä jousituksen joustavan? Kyseisessä tilanteessa myös etusiipi luonnollisesti joustaa alaspäin. Ainahan ne väpättää mennessään. Kuva on harhaanjohtava. Videokuva olisi huomattavasti uskottavampaa tavaraa. Mielestäni keulassa valo vain taittuu toisessa kuvassa toisin, ja sehän voi johtua jostain muustakin kuin keulan joustamisesta. :idea:Siinä vielä planetin puolelta giffi siivestä joka ei sääntöjen mukaan jousta
Olen kahdesti tällä sivulla todennut, ettei keula jousta, vaan valaistus muuttuu. Jousitus toki liikkuu ja siipi taipuu. "Luonnollisesti" on tässä tapauksessa sääntöjen vastaisesti. Etusiiven asennon ei pitäisi muuttua muuhun keulaan nähden.Olenko ainoa, joka näkee tässä lähinnä jousituksen joustavan? Kyseisessä tilanteessa myös etusiipi luonnollisesti joustaa alaspäin. Ainahan ne väpättää mennessään. Kuva on harhaanjohtava. Videokuva olisi huomattavasti uskottavampaa tavaraa. Mielestäni keulassa valo vain taittuu toisessa kuvassa toisin, ja sehän voi johtua jostain muustakin kuin keulan joustamisesta. :idea:
Öh, en ole tainnut ehtiä lukea ketjua kunnolla.Olen kahdesti tällä sivulla todennut, ettei keula jousta, vaan valaistus muuttuu. Jousitus toki liikkuu ja siipi taipuu. "Luonnollisesti" on tässä tapauksessa sääntöjen vastaisesti. Etusiiven asennon ei pitäisi muuttua muuhun keulaan nähden.
FOM on tarjonnut meille hyvää hidastettua vertailukuvaa useampaankin otteeseen. Red Bull, Ferrari ja McLaren vuorollaan samassa kohdassa rataa. Kahdella ensimmäisellä etusiipien kärjet roikkuvat lähes asfalttia viistäen (ja selvästi alle sääntöjen määräämän 8,5 cm) ja siipi on selvästi keskiosaltaan korkeammalla. McLarenilla siipi on suora.Videokuva olisi näin huomattavasti uskottavampi todiste varsinaisesta taipumisesta.
Älä muuta sano. Tais kyllä kulkea ihan vaan sen takia, että Suzuka on kuin tehty Red Bullin autolle. Vähän niin kuin Monza Ferrarille.voi sitä itkua ku red bullit taas kulkee. Eiköhän se martin huomenna viimestään kans kerro kuinka heitä ketuttaa ku red bull "huijjaa" Ei muuta ku muut tekemään kans jos osaatte