Joustaa koko keula tuossa giffissä...Siinä vielä planetin puolelta giffi siivestä joka ei sääntöjen mukaan jousta
Ei, vaan valaistus muuttuu. Katso sponsorilogoja, ne eivät liiku.Joustaa koko keula tuossa giffissä...
Näyttää nämä FIAn kaudella 2006 uusitut siipien joustavuuden testausmenetelmät toimivan.. (vai koskiko uudistus ainoastaan takasiipeä?)Siinä vielä planetin puolelta giffi siivestä joka ei sääntöjen mukaan jousta
Kyllä tähän pitää ehdottomasti puuttua. Puututtiinhan vuosia sitten Renaultin liikkuviin moottorikatteisiin ja McLarenin taipuvaan etusiiven osaan joka meni keulan yli (nykyään kokonaan kielletty osa). Eiköhän tämä ole vain ajan kysymys, en usko että nimenomaan Red Bullista haluttaisiin mestaria, ei tallilla ole niin paljoa taloudellista painoarvoa sarjassa, varsinkaan kun verrataan McLareniin ja varsinkin Ferrariin.Näyttää nämä FIAn kaudella 2006 uusitut siipien joustavuuden testausmenetelmät toimivan.. (vai koskiko uudistus ainoastaan takasiipeä?)
Taikka sitten ei vain haluta puuttua asiaan.. Tavoitteena uusi maailmanmestari jne.. Ei eka kerta, kun tämmöisiin ei puututa. :thumbdown
Kyllähän siiven on pakko saada jonkun verran joustaa, tuollaisia kuormituksia ei taida mikään materiaali kestää täysin taipumatta tai sitten pitää virittää Neweyn aikanaan suosimat vaijerit keulasta siipien päihin.Kyllä taitaa noi nykysiivet joustaa lähes jokaisella tallilla. Toi on vain sivuttaissuuntaista joustoa. Ei sellaista pituussuuntaista, joka saisi auton kulkemaan kovempaa suorilla. Jos etusiipu joustaa suorilla niin että kärjet painuu lähemmäs maata niin se tarkoittaa sitä että etusiipi alkaa tuottaa enemmän downforcea ja ilmanvastusta, joka taas hidastaa suorilla.
Ronia yksinkertaisesti ketuttaa kun Newey lähti kävelemään kun ei saanut tarpeeksi päätösvaltaa auton suunnittelussa ja heillä ei riitä taitoa kopioida ideaa. Myötävätkin vielä tämän!Kuitenkin tässä joustossa on jotain erikoista, McLaren kun toteaa, että he eivät pysty kopioimaan sitä sääntöjen rajoissa ja näkevät siinä myös suorituskykyhyödyn.
Aivan eri ääni kellossa kuin viime kauden alussa. Silloin ei ollu yhtään vitsailua, kun Red Bull valitti ensimmäisenä Brawnin, Williamsin ja Toyotan tupladiffuusoreista.- Ei ole montaa osaa, mistä he eivät vielä olisi valittaneet. Ainahan jää auton maaliväri tai jotakin muuta vastaavaa, Horner vitsaili Autosport.comin mukaan.
En itse usko,että halutaan tietty kuski mestariksi,mutta Bernie menetti paljon rahaa saksan markkionoilta kun MS lopetti,niin jos Vettel mestariksi ajaa,niin Bernie olisi varmasti iloinen.Kyllä tähän pitää ehdottomasti puuttua. Puututtiinhan vuosia sitten Renaultin liikkuviin moottorikatteisiin ja McLarenin taipuvaan etusiiven osaan joka meni keulan yli (nykyään kokonaan kielletty osa). Eiköhän tämä ole vain ajan kysymys, en usko että nimenomaan Red Bullista haluttaisiin mestaria, ei tallilla ole niin paljoa taloudellista painoarvoa sarjassa, varsinkaan kun verrataan McLareniin ja varsinkin Ferrariin.
No jaa, olen täysin toista mieltä. Huumorilla RB on ollut alusta asti mukana, tuossa kommentissa mikään viittaa siihen, että kus olis noussu korvien väliin. Ja juurikin se kellä RB joukosta se on sinne noussut on Webber, joka näkyy miehen sanomisissa ja tekemisissäToi Christian Horner ja koko Red Bull -tiimi (poislukien Webber) on noussu meikäläisen ykkösinhokiksi. On tainnu kusta lirvahtaa piähän ja riskisti?
Aivan eri ääni kellossa kuin viime kauden alussa. Silloin ei ollu yhtään vitsailua, kun Red Bull valitti ensimmäisenä Brawnin, Williamsin ja Toyotan tupladiffuusoreista.
Niin, ensinnäkin tupladiffuhan oli selkeästi 2-jakoinen juttu johon pyysivät tarkennusta FIA:lta.Toi Christian Horner ja koko Red Bull -tiimi (poislukien Webber) on noussu meikäläisen ykkösinhokiksi. On tainnu kusta lirvahtaa piähän ja riskisti?
Aivan eri ääni kellossa kuin viime kauden alussa. Silloin ei ollu yhtään vitsailua, kun Red Bull valitti ensimmäisenä Brawnin, Williamsin ja Toyotan tupladiffuusoreista.
Testeitä näyttää menevän läpi.Näyttää nämä FIAn kaudella 2006 uusitut siipien joustavuuden testausmenetelmät toimivan..
Ei taivu kuin siipien kärjet. Kuten aiemmin totesin, muu on valaistuksesta johtuvaa. Sen näkee niistä tv-vertailuistakin ihan selvästi, että kun McLarenin etusiipi pysyy linjassa, Red Bullin ja Ferrarin etusiiven päät taipuvat alaspäin.Kuvien perusteella taipuminen on merkittävää ja selvää. Yllä olevien kuvien perusteella näyttäisi kuin koko keula taipuisi... Voihan toki olla, että Newey on suunnitellut keulan siten, että jousto tapahtuu itseasiassa jossain muualla kuin siinä osassa keulaa/ etusiipeä, joka otetaan testiin mukaan. Tämä olisi kyllä todella harmaalla alueella liikkumista.
Ei tosin harmita henkilökohtaisesti ihan niin paljon kuin jos tästä hyötyisi Lonso... :wink: Go, Seb, go!
Vähä joutuu olemaan erimieltä nyt. He ottavat asioita huumorilla toisin ku tämä punainen talli joka parkuu ja vinkuu joka asiasta mikä ei heidän mieleen ole. Se on säälittävää touhua se !Toi Christian Horner ja koko Red Bull -tiimi (poislukien Webber) on noussu meikäläisen ykkösinhokiksi. On tainnu kusta lirvahtaa piähän ja riskisti?
Aivan eri ääni kellossa kuin viime kauden alussa. Silloin ei ollu yhtään vitsailua, kun Red Bull valitti ensimmäisenä Brawnin, Williamsin ja Toyotan tupladiffuusoreista.