Red Bull RB6

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Nuo Webslaven videonauhat olivat asiatodisteita.

On vaikea käsittää, kuinka hankalaa alan ihmisille, kuten Buttonille, voi olla ymmärtää, että autojen voimasuhteet vaihtelevat ratakohtaisesti erityisesti tällä kaudella hyvin paljon, koska talleilla on erilaisia vahvuuksia. Heti oltiin jossain Monzassa hihkumassa, että "no niin, nyt ei RB saa enää etua, niin mehän porskutetaan ohi". :p
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Nuo Webslaven videonauhat olivat asiatodisteita.

On vaikea käsittää, kuinka hankalaa alan ihmisille, kuten Buttonille, voi olla ymmärtää, että autojen voimasuhteet vaihtelevat ratakohtaisesti erityisesti tällä kaudella hyvin paljon, koska talleilla on erilaisia vahvuuksia. Heti oltiin jossain Monzassa hihkumassa, että "no niin, nyt ei RB saa enää etua, niin mehän porskutetaan ohi". :p
Aika monelle (selostajalle, kuskille, jne.) tuntuu olevan ihmeellinen ja uusi asia sekin, että jokin tietty aikaero autojen välillä merkitsee erilaisia etäisyyksiä eri nopeuksilla. Voidaan esimerkiksi sanoa, että: "Mutkissa pääsin lähemmäs edellä menevää, mutta suoralla se sitten taas lisäsi välimatkaansa", vaikka ero on ajallisesti ollut koko ajan sama.
 

Patukka24

Member
Liittynyt
17.6.2010
Viestit
22
Eli siis tuo RB:n taipuva etusiipi auttaa suoranopeuksissa? No eihä siinä sitten mitää, niillähän on rellun alitehoinen kone nii pitää niitte jotenki saada autonsa kulkee suorallakin :D
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Aika monelle (selostajalle, kuskille, jne.) tuntuu olevan ihmeellinen ja uusi asia sekin, että jokin tietty aikaero autojen välillä merkitsee erilaisia etäisyyksiä eri nopeuksilla. Voidaan esimerkiksi sanoa, että: "Mutkissa pääsin lähemmäs edellä menevää, mutta suoralla se sitten taas lisäsi välimatkaansa", vaikka ero on ajallisesti ollut koko ajan sama.
klasari :)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aika monelle (selostajalle, kuskille, jne.) tuntuu olevan ihmeellinen ja uusi asia sekin, että jokin tietty aikaero autojen välillä merkitsee erilaisia etäisyyksiä eri nopeuksilla. Voidaan esimerkiksi sanoa, että: "Mutkissa pääsin lähemmäs edellä menevää, mutta suoralla se sitten taas lisäsi välimatkaansa", vaikka ero on ajallisesti ollut koko ajan sama.
Hauska juttu kyllä. Oikeastaan tästä johtuu osin miksi on niin helppo ottaa kontaktia jarrutuspaikassa. Etummainen katsoo jarrutuspaikkaan tullessaan että on 12m edellä. Mut sitku on vauhti tippunu kolmassosaan niin periaatteessa toinen on jo rinnalla.

Kyllönen: "Miksi hän ajaa päälle" :eek:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Onnittelut siitä!

RB on ollut alusta lähtien vakavasti otettava talli joka on edennyt asteittain sarjan parhaaksi. En muista minkälainen julkinen aikataulu RB:lla oli sarjaan tullessa, mutta kunnioitettava nousu ohi lajin mammuttien joka tapauksessa.

Vielä jos saavat kruunuksi kuljettajien mestaruuden niin ei jää mitään jossiteltavaa.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4998
Sijainti
Vantaa
Adrian Neweyn suunnittelemalla autolla on viimeksi voitettu tallimestaruus vuonna tuhatyhdeksänsataayhdeksänkymmentäkahdeksan. Joten voi sanoa, että jo oli aikakin. Yksi vuosikymmen meni ilman mestaruutta. Jos ensi kaudelle ei tule mitään isompaa sääntömuutosta, niin mestaruuden voittaminen tulee olemaan vaikeampaa kuin tällä kaudella.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onnittelut siitä!

RB on ollut alusta lähtien vakavasti otettava talli joka on edennyt asteittain sarjan parhaaksi. En muista minkälainen julkinen aikataulu RB:lla oli sarjaan tullessa, mutta kunnioitettava nousu ohi lajin mammuttien joka tapauksessa.

Vielä jos saavat kruunuksi kuljettajien mestaruuden niin ei jää mitään jossiteltavaa.
Onnittelut RB:lle vielä kerran!!

Ilman omia tössejä kuljettajien mestaruus olisi vieläkin lähempänä. Tosin Alonsokin on välillä tuhonnut kisoja omiin virheisiinsä.
 

Automenu

Well-known member
Liittynyt
2.11.2008
Viestit
2335
Jotenkin tuo tuli ihan puun takaa, kun Vettel ylitti maalilinjan ja tiimiradio tuli lähetykseen: "We won constructors championship". Ei oikein edes tajua että Red Bull on mestari. Mut huikee homma hei :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos ensi kaudelle ei tule mitään isompaa sääntömuutosta, niin mestaruuden voittaminen tulee olemaan vaikeampaa kuin tällä kaudella.
Mikä sitten on iso, useita melko isoja tulee:
- diffuusori pienenee huomattavasti, tuplat kielletään
- f-duct kielletään
- ajon aikana säädettävä takasiipi
- KERSin paluu (ei pakollisena)
- minimipainon nosto ja standardoitu painonjakauma
lisäksi:
- rengastoimittajan vaihto
- 107% säännön paluu

Eli sen verran kyllä muuttuu, että voi heilahdella voimasuhteet paljonkin.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Onnea RB:lle ansaitusta tallimestaruudesta! :alppu: Voisi huomenna mestaruuden ja oman syntymäpäivän kunniaksi ostaa tölkin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mikä sitten on iso, useita melko isoja tulee:
- diffuusori pienenee huomattavasti, tuplat kielletään
- f-duct kielletään
- ajon aikana säädettävä takasiipi
- KERSin paluu (ei pakollisena)
- minimipainon nosto ja standardoitu painonjakauma
lisäksi:
- rengastoimittajan vaihto
- 107% säännön paluu

Eli sen verran kyllä muuttuu, että voi heilahdella voimasuhteet paljonkin.
Jo yksinään rengastoimittajan vaihto on niin suuri muutos, että saattaa vaikuttaa voimasuhteisiin merkittävästi.
 

ice

Well-known member
Liittynyt
3.3.2009
Viestit
684
Kalliosthan tuo nikkinikin tulee ;)
Onneksi olkoon sulle, samalla onnittelen myös itseäni..taas on yksi vuosi lusittu tällä pallolla. :alppu:

Mutta eniten tahdon onnitella punaista härkää!! vielä kuskimestaruus kotiin ja avot!:alppu:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
- diffuusori pienenee huomattavasti, tuplat kielletään
Tää on sellainen sääntömuutos, jonka mielekkyyttä en ymmärrä lainkaan. Nykyisten sääntöjen mukaisillakaan diffuusorin mitoilla ei ole ajettu vielä, kun käytännössä alusta asti (osalla) on ollut nämä siiven tavoin toimivat "tuplat". Hölmöä muuttaa sääntöjä, kun edellisenkään muutoksen vaikutuksia ei tunneta. F1:n (sääntöjen hengen ja kirjaimen mukainen) diffuusori on sitä paitsi nykyiselläänkin sangen pieni.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mikä sitten on iso, useita melko isoja tulee:
- diffuusori pienenee huomattavasti, tuplat kielletään
- f-duct kielletään
- ajon aikana säädettävä takasiipi
- KERSin paluu (ei pakollisena)
- minimipainon nosto ja standardoitu painonjakauma
lisäksi:
- rengastoimittajan vaihto
- 107% säännön paluu

Eli sen verran kyllä muuttuu, että voi heilahdella voimasuhteet paljonkin.
Jaahas, kuulostaa siis siltä, että Mclaren sukeltaa jälleen ainakin alkukaudesta ja Red Bull on hyvin vahvoilla. Macin täytyy jälleen muuttaa konseptinsa aivan totaalisesti, Red Bullille riittää viilauskin kohtalaiseen kyytiin. Kokemusta on kaudelta esim. 2009 pienidiffuusorisesta ja silti downforcekkaasta autosta. Renkaat voivat kuitenkin nousta yllättävään rooliin. Ferrari vaikuttaa taas perusvahvalta.
 
Ylös