Jonathan Royal
Well-known member
STCC:tä on ainakin ennen esitetty suorana televisiosta, miksei edelleenkin. Televisionäkyvyys tuskin tekee hallaa lajille.Viikonloppuna oli open cable kaapelissa ja satuin huomaamaan STCC kilpailun koosteen.
STCC:tä on ainakin ennen esitetty suorana televisiosta, miksei edelleenkin. Televisionäkyvyys tuskin tekee hallaa lajille.Viikonloppuna oli open cable kaapelissa ja satuin huomaamaan STCC kilpailun koosteen.
Ei kyllä tuo oli tunnin kooste mitä katsoin....STCC:tä on ainakin ennen esitetty suorana televisiosta, miksei edelleenkin. Televisionäkyvyys tuskin tekee hallaa lajille.
Ainakin 2000-luvun alussa kun asustelin Ruotsissa nii tuli katsottua suorana... No onhan tästä jo kohta 10 vuotta :alppu:Ei kyllä tuo oli tunnin kooste mitä katsoin....
Hep, avomeripurjehdus....(käsi sydämellä, järin montaa yhtä hinnakasta harrastusurheilua on vaikea löytää), ...
En näkisi asiaa kuitenkaan ihan noin pessimistisesti. Jos tahtoa on, mielellään myös hyvää tahtoa, niin löytyy kyllä se ratkaisukin. Englannin rallisarjan yksi pääjehuista käväisi täällä Suomessa ja kyseli tärkeitä.Yksi selvä syy on tietysti se, että radalla jokaiselle suomalaiselle pitää olla oma luokka. Ja kuten tästä pitkästä juttuketjusta huomataan, ei ole mitään toivoakaan löytää joku yhteinen sävel parin pääluokan taakse. Kaikilla asiaan liittyvillä ja liittymättömillä henkilöillä on vain se oma suosikkiluokka ja mitään yhteistä ei synny. Valitettavasti.
Ei ookkaan vaikeeta, vasta vuosikymmen on menny noita selvittäessä. Saa yhtä monta erilaista vastausta kun on vastaajiaEn näkisi asiaa kuitenkaan ihan noin pessimistisesti. Jos tahtoa on, mielellään myös hyvää tahtoa, niin löytyy kyllä se ratkaisukin. Englannin rallisarjan yksi pääjehuista käväisi täällä Suomessa ja kyseli tärkeitä.
1. Millä autoilla suomalaiset haluavat ajaa jatkossa.
2. Mihin heillä on taloudellisia mahdollisuuksia.
3. Mitkä autot ovat mielekkäitä, jotta kilpailut olisivat tasaväkisiä.
Minusta tuossa on se tärkein kiteytettynä. Ei vaikeaa ollenkaan!
F1-huuma on tehnyt metkunsa ja sairastuttanut ihmiset, myös sponsori-ihmiset, megalomaanikoiksi. Mikkään muu ei oo mittään. Tyhmä juttu.-Olisi siis pitänyt viedä sponsorirahaa mukana ja siihen en halunnut ruveta kun kotimaassa sentään sai ajaa niin tekemättä, vakioautoihin lähtemistä pidetään täällä jonkinlaisena luusihommana Haapalainen kuvaili.
Uusimmassa VM:ssä haastateltiin yhtä nuorta karting-kuskia. Kysyttiin, että onko F1 tai ammattimainen kilpa-autoilija haaveena. Vastaus oli kyllä aika outo: jos ei F1:een pääse, alkaa ammattimaiseksi karting-mekaanikoksi :yuck:F1-huuma on tehnyt metkunsa ja sairastuttanut ihmiset, myös sponsori-ihmiset, megalomaanikoiksi. Mikkään muu ei oo mittään. Tyhmä juttu.
Bemareissa hintaa kertyy sen 20 000€/kausi jos ajetaan jonkinlainen määrä testiä ja mitään isompaa ei satu.No siinäpä se harha oli nasevasti kiteytettynä! Nuori kolli ehtii onneksi muuttaa ajatelmiaan vielä moneen kertaan.
Sergei, odottelen vieläkin niitä hintalappuja eri luokista. Bemarit, Legendsit ja vaikkapa parin formula-luokan kustannushaitarit kiinnostaisivat. :dunno:
V1600 5-15 t€No siinäpä se harha oli nasevasti kiteytettynä! Nuori kolli ehtii onneksi muuttaa ajatelmiaan vielä moneen kertaan.
Sergei, odottelen vieläkin niitä hintalappuja eri luokista. Bemarit, Legendsit ja vaikkapa parin formula-luokan kustannushaitarit kiinnostaisivat. :dunno:
Sergei on siis joskus ollut jokun mekatsuna jonkun aikaa. Tietotaitoa kertynyt näköjään ihan hirveesti ja näkemystä sen mukaisesti.V1600 5-15 t€
BMW Xtreme 10-30 t€
Legends 10-30 t€
Formula Ford 20-70 t€
Formula Renault 75-125 t€
Gt3 40-200 t€
Siitä sitten vaan hirveä väittely pystyyn mikä näistä ei "pidä paikkansa"
Mitä olen juttuja kuullut, oikeillä jäljillä ollaan. Tuo, että V1600 on puolet halvempi kuin Xtremet johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että v1600 kisat on niin lyhyitä. Bemuissa alkaa jo rengas-, polttoaine- ja jarrupalakulut merkitsemään, koska viikonlopun aikana ajetaan n kaksi tuntia lämä lattiassa.V1600 5-15 t€
BMW Xtreme 10-30 t€
Legends 10-30 t€
Formula Ford 20-70 t€
Formula Renault 75-125 t€
Gt3 40-200 t€
Siitä sitten vaan hirveä väittely pystyyn mikä näistä ei "pidä paikkansa"
Ei muuta sittenku faktoja tauluun, me junnut kuunnellaanSergei on siis joskus ollut jokun mekatsuna jonkun aikaa. Tietotaitoa kertynyt näköjään ihan hirveesti ja näkemystä sen mukaisesti.
Metriikään ei ole itse harrastanut eikä siihen olisi ilmeisestikkään rahkeetkaan riittänyt.
Valtava kokemus puhuu!!!
Idea hyvä, mutta toteutus tökkii taas. Nimittäin 996 GT3 Cup ja tämä 2nd generation eli 997 eivät taida teknisesti olla ihan samalla viivalla. Ja varmaan vuosimallien 2001 - 2009 väliin mahtuu monta enemmän tai vähemmän pientä upgreidausta jotka paransivat autojen suorituskykyä.
Hah, paha väitellä kun ei tiedä muuta kuin oman puhelinnumeronsa. Mielenkiintoista. Yllätyksistä suurin oli Formula Renaultin tyyriys. GT3-luokassa ilmeisesti saa näkyvyyttä ja top-5 sijoituksia halvemmallakin kuin mitä pahimmat kauhuskenaariot antaisivat ymmärtääV1600 5-15 t€
BMW Xtreme 10-30 t€
Legends 10-30 t€
Formula Ford 20-70 t€
Formula Renault 75-125 t€
Gt3 40-200 t€
Siitä sitten vaan hirveä väittely pystyyn mikä näistä ei "pidä paikkansa"