Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 1, Myllypuro GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Aika-ajot:
1. Nasty Boy 29.007 / #7
2. Cmoney 29.592 / #6
3. DickW 29.641 / #5
4. Dominic 29.890 / #7
5. Jacques 30.020 / #6
6. Powered By BMW 30.221 / #9
7. Nipsuhuuli 30.274 / #10
8. PeePee 30.368 / #8
9. NipZyyz 30.576 / #3
10. WoPe 30.602 / #1
11. lfb 30.675 / #8
12. FO110K 30.701 / #3
13. Andy 30.807 / #2
14. NotJiiPee 30.939 / #7
15. Asko S 31.257 / #9
16. Totke 31.712 / #8
17. Öö ruz 31.751 / #5
18. JNF 31.982 / #9
19. Mr. X 32.144 / #5
20. Jaska 32.312 / #1
21. Williams- 32.670 / #6
22. Kouvotsvoni 32.745 / #10
23. Joni 34.438 / #3

A-finaali
1. Nasty Boy 9.20.63 / fl 28.873 / #7
2. Cmoney +11.29 / 29.466 / #6
3. DickW +12.4 / 29.587 / #5
4. Jacques +1l / 30.482 / #3
5. Powered by BMW +1l / 30.183 / #9
6. Dominic +1l / 30.855 / #2
7. Nipsuhuuli +1l / 30.303 / #10
8. PeePee +1l / 30.791 / #8

Parin trullijunan takia erot kasvoi isoiksi, mutta käytännössä siis minä ja bemari ajeltiin maaliin peräkkäin, sitten tuli muutaman sekunnin rako ja Dominic, Nipsuhuuli ja PeePee myös maaliin peräkkäin.

B-finaali
9. WoPe 8.34.88 / fl 29.729 / #10
10. NipZyyZ +12.84 / 30.233/ #3
11. FO110K +17.58 / 30.191 / #5
12. lfb +18.64 / 30.561 / #8
13. NotJiiPee +20.56 / 30.725 / #7
14. Andy +23.92 / 30.958 / #2
15. Totke +29.58 / 31.109 / #6
16. Asko S +1l / 31.468 / #9

C-finaali
Totke 8.32.51 fl 31.190 / #8 / (nousu B-finaaliin)
17. Öö Ruz +12.2 / 31.625 / #5
18. Jaska +17.51 / 32.039 / #2
19. Mr. X +21.80 / 32.156 / #7
20. Williams- +26.30 / 32.392 / #6
21. Kouvotsvoni +27.36 / 32.370 / #10
22. JNF +27.90 / 31.887 / #9
23. Joni +1l / 33.359 / #3

--------------------------
Pistetilanne

Koodi:
 1. Nasty Boy      26   (Team Swizerland of Finland)
 2. Cmoney         20   (Turku Rico)
 3. DickW          16   (Turku Rico)
 4. Jacques        13   (Livestrong Racing)
 5. Powered by BMW 12   (McStadi F1 GP)
 6. Dominic        11   (Spurgu Rico)
 7. Nipsuhuuli     10   (McStadi F1 GP)
 8. PeePee          9   (Livestrong Racing)
    WoPe            9   (Team Mercedes Vantaa)
10. NipzyyZ         7   (Nippon Racing)
11. FO110K          6   (Scuderia Mansester)
12. lfb             5   (Team Mercedes Vantaa)
13. NotJiipee       4   (Team Lotus Espoo)
14. Andy            3   (Team Hämeet Korville)
    Totke           3   (Team Hämeet Korville)
16. Asko S.         1   (Toro Tampere)
17. öö ruz          0,5 (Team Swizerland of Finland)
    Jaska           0,5 (Nippon Racing)
    Mr. X           0,5 (F1 107%)
    Williams-       0,5 (Team Girl Power)
    kouvotsvoni     0,5 (Team Lotus Espoo)
    JNF             0,5
    Joni            0,5 (Team Long Drink Racing)

 1. Turku Rico                 36
 2. Team Swizerland of Finland 26,5
 3. Livestrong Racing          22
    McStadi F1 GP              22
 5. Team Mercedes Vantaa       14
 6. Spurgu Rico                11
 7. Nippon Racing               7,5
 8. Scuderia Mansester          6
    Team Hämeet Korville        6
10. Team Lotus Espoo            4,5
11. Toro Tampere                1
12. F1 107%                     0,5
    Team Girl Power             0,5
    Team Long Drink Racing      0,5

16. Campos Kissanmaa             0
    Team T.Akaa             0
Videot:
C-finaali
B-finaali
A-finaali radan loppuosan mutkista
A-finaali zoomattuna shikaaniin
A-finaali Nastyn kypäräkamerasta

Sitten vaan lehdistötiedotteita kehiin.. :)
 
Viimeksi muokattu:

JNF

Well-known member
Liittynyt
5.12.2004
Viestit
1173
Siirsin alustusketjusta.

Näin lyhyesti ei omasta ajosta jäänyt paljoa muisteltavaa. Aika-ajossa ei onnistunutta kierrosta, mutta se taisi jäädä monelta muultakin saamatta rikkonaisen lähdön vuoksi. Kisassa sitten pieni kosketus ohitustilanteessa kaiman kanssa ja menetin kaksi sijaa, sitten oma ohitusyritys limboksi ja nokka kohti sisäkaarteen seinämää.

Kouvotsvonin perässä koitin turhaan ohitusta pari kertaa ensimmäisen shikaanin jälkeisessä mutkassa. Jäin aina pääsuoran vastaista suoraa edeltävässä U-mutkassa ja suoranpätkällä pari autonmittaa jälkeen, eikä seuraavassa tiukemmassa mutkassa mitään asiaa ohitukseen.

Tämmöistä tällä kertaa. Huomasi, että ajorutiinia puuttui, sillä nopeus oli aina aluksi hukassa ja tästä oman kisani sählläily taisi johtua.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
ENNAKKO

Lähdimme aamulla liikenteeseen jo aikaisin. Cmoneyn yksityissuihkari laskeutui takapihani lentokentälle ja poimi minut kyytiin. Jatkoimme kohti Raision kansainvälistä lentokenttää ja matkalla pudotimme Cmoneyn lemmikit laskuvarjoilla päivähoitopaikkaan. Raisiosta tuli Dominic kyytiin, josta lensimme Saloon. Oli pakko laskeutua tankkaamaan,koska ilmatankkaus ei ollut mahdollista tällä kertaa. Pääsin siinä itse suihkarin puikkoihin ja kohti Helsinkiä jatkoimme. Helsingin ilmatilaan päästyämme sisäinen tutkani meni täysin sekaisin ja lensimme ympyrää jossain Haagan yläpuolella. Kehä I oli kadonnut tutkasta p...kele. Löytyi se vihdoin kun saatiin paikalliselta lennonjohdolta pientä apua, jonka jälkeen pääsimme lentämään suoraan kohteeseemme.
Totuus oli tietyöt Kehä I:n rampilla ja huitaisin vahingossa ohi. No mitä väliä tällä enää....periile kuitenkin ajoissa.


HARJOITUKSET#5

A-ryhmän harkat olivat ekana, ja autona oli tuo edellisestä talviharkasta tuttu #5. Käyttäytyminen sillä oli samaa kuin aikaisemmin, eli alussa vaikeaa ja vasta lopussa tulee kovaa aikaa ja pitoa rupeaa löytymään. alkukierroksilla annoin auton valua usein kylki edellä päin takasuoran seinää ja vasta kun osuminen rupesi loppumaan, niin oli aika ruveta yrittämään kierrosaikaa. Sain kuin sainkin kelpo ajan 2.sijan tässä erässä. Nasty Boy oli #7lla jotain 0,5sek. edellä, takana taisi olla Cmoney 0,4s. perässä. Järkyttävät erot. WoPen luuska jäi erän jumboksi, eikä varmaan kaikki ollut kuskista kiinni.

AIKA-AJO#5

Sama auto, sama ajatus. Nyt kokeilin pari kertaa tulla vain sisälinjaa pääsuoralle ja yrittää jarrutusta ajanottolinjan paikkeilla vasta. Nastyn kyytiin ei silti mitään asiaa, ja ruutulipun ylitettyäni näin monitorista 1. ja 2.neulansilmän välissä aikani 2.sijalla. Samaan aikaan aikaan Cmoney ylittää linjan ja vetää vielä nippanappa alle. Näin vaan kun putosin listalla, sijotus siis 3. Velipoika löysi kait lisävauhtia harjoitusten jälkeen. Tiimillä pullat hyvin uunissa sillä hetkellä.

Muiden ajoerät olivat vielä jäljellä ja yllätyksiä oli luvassa. Antakaamme ylläreiden tekijöiden itse kertoa se.


KILPAILU#5

Kilpailu lähti käyntiin 3.paikalta A-finaalissa. Nastyboy oli tulessa koko päivän, eikä hän vieläkään näyttänyt armahtamisen merkkejä. Viisi kierrosta riitti ja en ukkoa edes nähnyt enää se jälkeen, kuin vasta varikolla. Cmoneyn kanssa meillä olikin tasaisempaa, alussa hän veti 1-2s. kaulan, minkä sain ajettua kiinni puoliväliin kisaa mennessä. Alkoi ohituspaikan kyttäily ja Cm:n auto lipsui hiukan enemmän aina kun pääsi kantaan. Ne virheet oli kuitenkin niin pieniä, ettei ohituspaikkaa löytynyt ja hänen auto tuntui suoranopeuksissa olevan puoli autonmittaa usein edellä. Lopussa tein itse pienenvirheen 3.neulansilmässä ja ero revähti taas siihen 1-2sekuntiin. Sitä en saanut enää puristettua kiinni, vaan Cmoney sai täyden ajorauhan ja ajoi varmasti sillä hetkellä myös oman nopeimman kierroksensa, mikä oli kymmenyksen omaani nopeampi. Takana käytiin myös kamppailuja, jossa Jacques oli parhaiten menestynyt. Erot olivat masentavan suuret lopputuloksissa 1-2.sija n.puolikierrosta ja 3.-4.sija. 20sekuntia kait. En itse ainakaan joutunut puolustamaan paikkaani, vaan sain rauhassa karata takaa tulevilta ja keskittyä eteenpäin. Sijoitus siis 3. ruutulipulla.


JÄLKITUNNELMAT

Hyvä tulos mielestäni, vaikka aina voisi ajaa paremminkin. Iloinen podiumpaikasta, jonne pääsi Turku Ricon molemmat kuskit. Hyvä alku tallimestaruustaistolle ainakin. Seuraavaksi olisi Forssa, jossa toivottavasti nyt epäonniset saavat siellä sitten homman onnistumaan. Onnittelut Nastylle. Kausi jatkuu siitä mihin viime vuonna jäi näköjään. Ja kiitokset Follolle ja muille kisakuskeille. Kivaa oli.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13771
ENNAKKO

Lähdimme aamulla liikenteeseen jo aikaisin. Cmoneyn yksityissuihkari laskeutui takapihani lentokentälle...
Heh, kuumailmapallo se vielä oli mutta menestyspalkintorahat mahdollistavat 10 minuutin suihkarikyydin seuraavaan, Forssa Grand Prix´hin.

Oma raporttini. Minulle arpoutui #6 joka oli selkeästi hitain 3 viikkoa sitten, mutta nyt kulki onnekseni hyvin. Treenissä kolmas Nastyn ja Dickin jälkeen. Erot kuitenkin isoja joka viittaa samaan autojenkin osalta. WoPen #1 oli surkea suorilla.

Aika-ajo

Koska Dickillä oli tuo #5 (joka kerää pitoa hitaasti), ajattelin että olisi tärkeää päästä edelle ettei kisan alkukierrokset mene sitten hitaammin siinä perässä. Harjoituksen 4 kymmenyksen ero kuitenkin epäilytti ettei taida onnistua. No onnistui ruutulippukierroksen kovempaa maalilinjalle -tyylillä. Ajattelin että Nasty ja seiska näköjään mahdoton yhdistelmä, ja alussa karkaisin hieman Dickiltä jonka jälkeen tämä ottaa minut kiinni...

Kisa

Ero Nastyyn lähtöruudukon 2 metristä tuplaantui ekaan jarrutukseen, ja tuo meni myös mutkat aivan liian kovaa kuin kiskoilla, joten pian en enää nähnyt kaveria. DickW hieman jäi alussa (kuten arvelinkin), ja alkoi sitten ottaa kiinni. Nyt vaan tarkkana eikä paljoa taaksevilkuiluja. Pian aloin taas nähdä tuota sivusilmällä neulansilmissä joten eroa oli tullut muutama metri. Siitä sitten virheettömästi ruutulipulle Dompparin ja Nipsun vanavedessä. Onneksi ruutulippu kun ei varmuutta, kuinka hyvin olisivat päästäneet ohi. Tuuletukset!

Autoista:

#1 Alkoi seljetä että ilmeisesti jarru ei palaudu kunnolla, toimi Andylla (ajoi muistaakseni harkoissa) normaalimman oloisesti mutta hän on maininnutkin käyttävänsä jarrua melko vähän Myllypurossa.

...

#5 Oli varmaan hieman hitaampi kuin oma #6eni mutta "ihan ok".

#6 tuntui minusta kaikinpuolin ookoolta (olen ajanut liukkaammillakin) ja hyvin käyttäytyvältä mutta parivaljakko Nasty&seiska menivät niin ettei mitään millä vastata.

#7 oli kyllä askeleen edellä kaikkia muita. Tappava yhdistelmä olisi ollut myös ainakin Dickillä ja WoPella (sai B-finaaliin #10n ja teki mitä tahtoi).

Yleisesti paljon isommat erot kuin vuosi sitten. Aika moni keskikastin auto kyllä silti melko pienin eroin.

Nyt myös jo olo että Myllypuron vaikeudet voitettu, ajoni oli tänään parempaa kuin koskaan tuolla. Kuten viime vuonnakin viimeisistä treeneistä kisapäivään, onnistuin mielestäni tekemään taas jonkinmoisen tasoharppauksen ajamisessa ja ajotyylissä. Nyt toimii.

Ero Nastyyn nopeimmissa kiekoissa taisi olla jotain 6 kymmenystä joten 20 kiekan jälkeen ero maalissa tasaisen matikan mukaan noin 12-13 sekkaa. Onnittelut kaikille kisaajille!


En ole varma kenen tehtävä hoidella pistetoikkia mutta tässä tilanne 1/10 kisan jälkeen (tai puolet noista kaikilla toistaiseksi on kun yhden kisan ajaneiden pojot puolitetaan):
Koodi:
 1. Nasty Boy      26   (Team Swizerland of Finland)
 2. Cmoney         20   (Turku Rico)
 3. DickW          16   (Turku Rico)
 4. Jacques        13   (Livestrong Racing)
 5. Powered by BMW 12   (McStadi F1 GP)
 6. Dominic        11   (Spurgu Rico)
 7. Nipsuhuuli     10   (McStadi F1 GP)
 8. PeePee          9   (Livestrong Racing)
    WoPe            9   (Team Mercedes Vantaa)
10. NipzyyZ         7   (Nippon Racing)
11. FO110K          6   (Scuderia Mansester)
12. lfb             5   (Team Mercedes Vantaa)
13. NotJiipee       4   (Team Lotus Espoo)
14. Andy            3   (Team Hämeet Korville)
    Totke           3   (Team Hämeet Korville)
16. Asko S.         1   (Toro Tampere)
17. öö ruz          0,5 (Team Swizerland of Finland)
    Jaska           0,5 (Nippon Racing)
    Mr. X           0,5 (F1 107%)
    Williams-       0,5 (Team Girl Power)
    kouvotsvoni     0,5 (Team Lotus Espoo)
    JNF             0,5
    Joni            0,5 (Team Long Drink Racing)

 1. Turku Rico                 36
 2. Team Swizerland of Finland 26,5
 3. Livestrong Racing          22
    McStadi F1 GP              22
 5. Team Mercedes Vantaa       14
 6. Spurgu Rico                11
 7. Nippon Racing               7,5
 8. Scuderia Mansester          6
    Team Hämeet Korville        6
10. Team Lotus Espoo            4,5
11. Toro Tampere                1
12. F1 107%                     0,5
    Team Girl Power             0,5
    Team Long Drink Racing      0,5
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itsekin laitoin ne omaan rapooni jatkoksi kunnen ollut varma, kenen jopi. Samoihin tuloksiin pääsimme. Älä välitä :)
ahaa, kappas, en huomannutkaan.. kopsasin sun tekemän listan nyt tuohon pääpostaukseen, kun se oli helpommin luettavassa formaatissa. :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Raportti

Harjoitukset

Ajo oli hieman epätasaista, mutta onnistuin sinnittelemään Cmoneyn ja Dickin perässä ja sain heiltä taas hyvää peesausapua. Pienenä ongelmana oli se, kun ratavirkailijat näyttivät sinisiä lippuja aina jos toinen pysyi toisen perässä ja tämän seurauksena minä ja Cmoney jouduttiin päästelemään toisiamme ohi monta kertaa. Auto #10, jolla ajoin kaikki sessiot, tuntui liukkaalta ja hieman aliohjasi, mutta sitä sai kuitenkin vietyä kohtuullisella nopeudella eteenpäin.

Aika-ajo

Aika-ajossa oma vauhti ei ollut enää niin hyvää suhteessa muihin kuin harjoituksissa. Koitin taas peesata Mattia ja Teppoa, mutta tällä kerralla tuloksetta. Autolla oli vaikeaa saada kierrosta osumaan täysin nappiin, mutta pari hyvin onnistunuttakin kierrosta mahtui mukaan ja se riitti oman ryhmän 5. nopeimpaan aikaan ja yhteistuloksissa A-finaalin 7. sijaan.

Kisa


Kisa oli tosi hauska ja pääsin käymään hyvää taistelua läpi kisan. Ekoilla kierroksilla PeePee nousi ohitseni ekassa mutkassa, kun en huomannut peittää sisälinjaa vaikka olin juuri menettänyt suoravauhtia edellä olevien taistelun takia huomattavasti. Pari kierrosta tämän jälkeen nousin PeePeen ohitse puhtaalla sisälinjan ohituksella neljännessä mutkassa. Saman kierroksen aikana PeePee kuittasi takaisin viimeisessä neulansilmässä, hieman riskillä mutta riittävän puhtaasti vaikka pientä kolistelua tulikin. Domppari toimi edessä tulppana ja PeePeellä oli kova yritys päästä ohitse. Muutama kierrosta edellisen ohituksen jälkeen PeePee yritti ohittaa Dompparia vikassa neulansilmässä, mutta he osuivat yhteen ja PeePee sai huonon ulostulon mutkasta. Niimpä käytin tilaisuuden hyväksi ja pusersin edelle ulkokautta ennen ässämutkia. Tämän jälkeen aloin painostamaan Dompparia, mutta tämä ajoi kuitenkin ilman suurempia virheitä enkä itse halunnut riskeerata molempien kisaa hasardi-yrityksillä. Muutaman kerran tuli peräkosketuksia neulansilmissä, kun yritys oli kuitenkin kova. Nämä sijoitukset pitivät loppuun asti.

Fiiliksiä


Oli taas hienoa päästä ajamaan kunnolla kisaa pitkän tauon jälkeen! Ajaminen oli hauskaa haastavan radan vuoksi ja kisassa oli hienoa taistelua ja ohituksia. Näköjään Myllypurossakin voi päästä ohitse, kunhan vain hakee kunnolla ohituspaikkaa ja puhtaatkin ohitukset ovat mahdollisia, välillä jopa ilman osumia. Odottelen jo innolla Forssan kisaa, kun pääsee pitkästä aikaa ulkoradalle ja nopeiden autojen pariin!

Päivän valopilkut

- Jacques
- Williams
- Domppari
- NotJiipee
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Harjoitukset: Tuntui auto luistelevan ja paljon oli spinnauksia sun muuta sessiossa... Kun näin tulokset, 34 ja jotain...niin oli kyllä mielessä, että ei jumalauta, lähtisköhän kotia.

Aika-ajot: Nyt ei onneksi ollut niin rikkonainen sessio. Ajoin mielestäni apinan raivolla, mutta sehän meni ihan päin vittua..Taas tuli fiilis, että tekisi mieli heittää kypärä seinään ja lähteä vetämään perseet.

Kilpailu: Startti meni nätisti ja sitten se olikin sitä tuttua juna-leikkiä. JNF spinnaili, ja pääsin ohi..Lopulta kolmanneksi viimeisenä maalissa. Wilzkun perässä oli jännä ajaa. Minä menin suurinpiirtein ilman jarruja koko kierroksen, Wilzku taasen jarrutteli vähän joka mutkaan..mutta siltikään vauhtini ei olisi riittänyt ohitukseen, vaikka ohituspaikkoja olisi ollut. Mistä lie sitten johtui.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Tässä taas arviot autojen nopeuksista. Arviointi oli hieman normaalia vaikeampaa, koska niin moni ajoi kaikki sessiot samalla autolla. Tuon ykkösen arvio perustuu pitkälti WoPen aika-ajoon. Jarruongelmasta (ei ilmeisesti palauttanut kunnolla) johtuen eri ajotavoilla ero olisi voinut olla pienempi tai jopa vielä suurempi.

Kuten aina, nämä arviot eivät mitään absoluuttisia ole. Autojen voimasuhteet saattavat heittää sessioiden välillä, toiset autot saattavat sopia paremmin jollekin kuskille paremmin kuin toiselle, kisassa saattaa joku olla edessä hidastamassa jne. Mutta suuntaa nämä antavat varmasti.
Koodi:
#7	0,00
#6	0,35
#5	0,50
#8	0,70
#9	0,70
#10	0,85
#2	1,10
#3	1,10
#1	1,60
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
raporttia..

PreRace

Heräsin aamulla jo siinä vähän kuuden jälkeen ihan niinkuin aina muutenkin. Aamun rutiineina söin tukevan aamupalan, siivosin kämppäni ja katsoin formula 1 aika-ajoja. Valmistelin kaikki jo hyvissä ajoin.. Pakkasin reppuni illan uintitreenejä ja juoksulenkkiä varten. Juuri ennen lähtöä söin lounaaksi kevyttä kasvispastaa, jotta ainakaan nälkä ei yllätä ja energiaa riittäisi. Jos siitä muutama gramma tulee lisäpainoa, niin suurempi voitto on se että pysyy mieli virkeänä eikä tee niin herkästi sitten virheitä radalla.
Hypistelin käsissäni myös kypäräkameraa, jotta en missään nimessä unohtaisi sitä.. Noh, se olisi pitänyt laittaa taskuun eikä pyöritellä käsissä, koska bussissa istuessani tajusin, että se kamera jäi sitten eteiseen kuitenkin. Voi vttu!
Noh, aloin ajattelemaan asiaa niin, että ehkä on hyvä ettei kameraa ole mukana. Talven harjoituskisoissahan kävi niin, että ilman kameraa olin ajanut hyvän kisan ja kameran kanssa ihan täydellisen alisuorituksen. :)

Lopulta pääsin radalle ja samaan aikaan sinne tuli myös tampereen hahmot. Kauaa ei aikaa mennyt kunnes kaikki olivat jo paikalla ja saatiin otettua ryhmäkuva. Tai siis kahteen kertaan se piti ottaa, koska ekan kuvan ottamisen aikana hahmo Joni oli ilmeisesti vielä voitelemassa itseään Klickillä.

Harjoitukset
Katselimme ensimmäisten ryhmien (A ja C) harjoituksia ja havaitsimme sen miten suuria eroja autojen välillä on. Auto #7 oli selvästi paras ja #1 sekä #3 huomattavasti hitaampia.

Itse sain omaan ryhmääni auton #6, mikä hiukan harmitti, mutta Cmoneyn aikojen perusteella ko. auto on nyt paljon parempi kuin silloin harjoituksissa pari viikkoa sitten. Seiska vaikutti kuitenkin niin ylivoimaiselta, etten uskonut pärjääväni Dominicille, joka sai sen seiskan alleen. En antanut asian häiritä vaan lähdin ajamaan omaa ajoani. Auto tuntui ihan hyvältä ja tuntui sopivan hanskaan aika hyvin. Tiesin kuitenkin jo kokemuksestakin (aiemmat harjoitukset) että se #7 on selvästi parempi, joten sen takia olin yllättynyt, että hävisin Dominicille vain pari kymmenystä. Olin ehdottoman tyytyväinen suoritukseeni. Olihan aikani kuitenkin kuudenneksi paras koko porukasta! Tosin kieltämättä harjoituksissa hyödyin siitäkin, että olin viimeisessä ajoryhmässä.
Harjoitusten viimeisellä kierroksella kokeilin Dominicin vinkkiä ja "tapoin itseni" ensimmäiseen mutkaan.. Tuloslapuista selvisi, että se kierros olikin paras kierrokseni. :D Päädyin siis siihen, että sitä kannattaa yrittää aika-ajoissa.

Aika-ajot
Muiden ryhmien aika-ajoja pystyi seuraamaan vähän vapautuneemmin kun tiesi, ettei autoja muuteta ja itselle ei tullut mitään pommia. Sen verran tietysti katselin aikoja, että varmistin minkälaisen ajan tarvitsisin päästäkseni A-finaaliin. Tässä vaiheessa nimittäin selvisi jo, että siihen on hyvät mahdollisuudet. Pari kuljettajaa sai huonomman auton A-ryhmän aika-ajoissa ja ajattelin, että jos olen ryhmässäni kakkosena niin mulla on mahiksia voittaa NipZyyz jolloin pääsisin A-finaalin 8-ruutuun. Tällöin voisin kisailla Dompparin kanssa ja ottaa seitsemännen sijan, joka olisi aivan super hyvä. Pidin tässä vaiheessa sitä kuitenkin siis realistisena ottaen huomioon autotuurin ja kokoajan parantuneen pidon. Pelkäsin myös joutumista B-finaalin kärkipäähän, koska siinä saattaisi nopeasti tulla nopea pudotus, jos auton kanssa ei tulisikaan tuuria. A-finaalissa voisi turvallisesti vaikka vähän sählätä tai ottaa riskejäkin.

Aika-ajot käynnistyivät mielestäni hyvin ja sain useampia puhtaita kierroksia alle. Erityisesti olin aika-ajoissa tyytyväinen ensimmäiseen neulansilmään, jossa mulla on usein ollut ongelmia. Nyt aika-ajoissa niitä ei ollut eikä vauhti kuollut mutkasta uloskiihdytyksessä. Muutenkin tuntui että sain hyödynnettyä hahmojen Racer X ja FO110K aiemmin antamia vinkkejä todella hyvin. Ajoin mutkat todella läheltä sisäkurvaa ja useassa kohdassa vähän hipaisikin reunasuojuksiin.. Pakko siis esittää vielä kiitos heille. Tämä ei siis ole veitsen kääntämistä haavassa. Auto oli selkeästi parhaimmasta päästä, mutta toisaalta selvää kehitystäkin ajossani on tapahtunut. Ihan kaikki ei auton piikkiin mennyt..

Ja takaisin aiheeseen. Aika-ajojen päätyttyä olin aluksi tyytyväinen ajooni. Mielestäni sain useampia onnistuneita kierroksia ja muutaman kierroksen päätteeksi tein kyllä sen loppukuolemankin (eli talla pohjassa ekaan kaarteeseen ja kohti seinää, jotta jarrutus ei ehdi hidastamaan edellistä kierrosaikaa).. En tiedä tuliko nopeimmat kierrosajat juuri niillä kierroksilla. :)
Maaliviivan ylitettyäni katsoin ratamonitorista, että aikani olisi ollut 30.9.. Olin siihen tietysti todella pettynyt, koska sehän olisi ollut luultavasti NotJiipeetäkin huonompi aika. Mieliala muuttui kun katsoin varikkoalueella aikaani uudestaan ja huomasin sen olevan 30.020! Se tiesi A-finaalipaikkaa ja siitähän ilo repesi. Olin jotenkin niin horroksessa etten heti tajunnutkaan mihin lähtöruutuun se oikeuttaisi, mutta kun PeePee totesi että voitin hänet niin aloin käsittämään, että lähtöruutu olikin jotain käsittämätöntä. Siis viides!

Finaali
Taas odotellessa katseltiin muiden ajoa C-finaalissa ja B-finaalissa. Molempia yhdisti sama asia eli yksi kuljettajista oli ylitse muiden ja takana käytiin kovaa vääntöä sijoituksista. Myöskin spekuloitiin autoarvonta-asiaa ja selvisi sekin, että suurin osa ajaisi samoilla autoilla. Ainoastaan ne, jotka ajoivat eri ryhmässä aika-ajon, saattoivat saada eri auton kisaan. Tämä oli siis tilanne minulla ja Dompparilla. Päättelin että Domppari saa auton #2 ja mulle tulee #3. Muut olivat haukkuneet autoa #3 täysin onnettomaksi, joten asennoiduin jo siihen, että kisassa varmaan tulee noutaja.

Toisin kuitenkin kävi. Aloitin aika varovaisesti ja otin varman päälle. Alusta asti yritin ajaa mutkiin mahdollisimman sisältä, jotta kukaan ei pääsisi kuittaamaan. Domppari pääsi ekalla kierroksella tekemään pienen etumatkan, mutta aina kun hän sai kaulaa niin minä sain kiristettyä sen nopeasti pienemmäksi.. Aika alkuvaiheessa Domppari teki ajovirheen enkä päässyt ihan kuittaamaan ohi. Siinä samassa Bemari pääsi rinnalle viimeisessä shikaanissa, mutta pidin vain ajolinjani. Tiesin, että hän kärsii mutkasta ulostulossa, joten sain paikkani takaisin. Aika nopeasti sain taas dompparin kiinni uudestaan ja tajusinkin että Dompparin ohitus on paras mahdollisuuteni pitää sijoitukseni korkeana.. Olin aiempien kierroksien aikana huomannut sen, että domppari otti mutkiin sisäänajon aika ulkoa. Tarkkailin siis tilannetta ja hyökkäsin kun paikka tuli. Uskoisin, että ohitukseni tuli dompparille ehkä vähän yllätyksenäkin, mutta olin kyllä tyytyväinen. Sitten vain toivoin että domppari saisi pidettyä muut takanaan, mutta nopeasti huomasin, että ainakin joku oli myös päässyt ohitseni.

Jossain vaiheessa vilkaisin tulosmonitoria ja näin että takana olisi ollut Nipsuhuuli, vaikka se todellisuudessa olikin bemari. Keskityin siis epäoleellisiin asioihin ja nopeasti bemari oli puskurissa kiinni. Useassa kohdassa hän pääsi lähelle ja peräkosketuksiakin tuli. Pidin ajolinjaani kuitenkin sellaisena ettei hän pääsisi sisältä kuittaamaan. Kerran bemari pääsi pääsuoralla rinnalle ja oltiin aivan rinnakkain ekassa loivassa kaarteessa. Kuitenkin hyödynsin seuraavan mutkan sisäkaarre edun ja neulansilmässä otin vain tiukan ajolinjan siten, että bemari osui vissiin takarenkaan kohdalle, mutta ei päässyt ohitse.
Loppu olikin aika hektistä ja sydämentykytyksiä aiheutti myös Nasty Boyn kierroksellaohitustilanne. Se oli vähän paha kun sininen lippu heilui, mutta tiesin, että takanani on kuitenkin bemari. Ja kun vilkaisin taakseni, en nähnyt sinihaalarista Nastya vaan pelkästään kilpakumppanini, joten oli hankalaa tietää miten voisin päästää Nastyn ohi siten ettei bemari kuittaa siitä samalla.. Lopulta se tilanne meni ihan hyvin, ja loppuun asti taistelua riitti bemarin kanssa. Ruutulippu heilui, mielestäni yllättävänkin aikaisin, ja aloitin tietysti tuulettelun.. Ihan järjetön fiilis ja olin pitkään jossain ihan horroksessa..

Kilpailussa painostus oli niin kovaa, että syke oli ihan varmasti siellä aika lähellä maksimia. Hengästyminen oli kuitenkin sitä luokkaa.
Noh, siinä se. Aivan mahtava kilpailu ja kiitos myös hahmolle Powered By BMW hyvästä kilpailusta.

Mulla sattui nyt hyvä päivä, mutta toisaalta kisasuoritukseni osoitti sen, että ihan kokonaan auton piikkiinkään tätä ei voi pistää. Kokonaisuus ratkaisi: Hyvin harjoiteltu rata, hyvä päivä ja hyvä autotuuri..

Kilpailun jälkeen mentiin sitten sporttiin syömään ja mukavaahan sielläkin toki oli. Valitettavasti jouduin itse siirtymään treeneihin aikaisin joten jatkot jäivät sitten väliin. Ne uinti ja juoksutreenit menivätkin sitten aivan päin vittua, joten jälkiviisaana voisi sanoa että olisi voinut vain vetää kunnon perslärvit. :D

Noh, ehkä sitten kauden päätöskisan jälkeen voin tinttasta lärvit, kun voitan KKWCS-mestar.. eikun ei mitään. :D

Edit: tulin siihen lopputulokseen, että autojen väliset tasoerot kaventuivat finaalia kohti.. Veikkaisin, että niiden huonompien autojen (esim. #3) renkaisiin tuli vaan pitoa vähän hitaammin kuin muihin autoihin. Kilpailussa jouduin keskittymään kokoajan siihen ettei takaa tulla ohi, joten varmaankaan siinä ei ihan huippukierroksia tullut ajettua. Ehkä se kolmonen oli muutaman kymmenyksen hitaampi kuin #6, mutta ajettavuudeltaan se oli mielestäni pitkälti samankaltainen auto.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kilpailu: Startti meni nätisti ja sitten se olikin sitä tuttua juna-leikkiä. JNF spinnaili, ja pääsin ohi..Lopulta kolmanneksi viimeisenä maalissa. Wilzkun perässä oli jännä ajaa. Minä menin suurinpiirtein ilman jarruja koko kierroksen, Wilzku taasen jarrutteli vähän joka mutkaan..mutta siltikään vauhtini ei olisi riittänyt ohitukseen, vaikka ohituspaikkoja olisi ollut. Mistä lie sitten johtui.
Kenties siitä että toi on ns. mikkihiiri rata, jossa jarrua kannattaa painaa mutkissa. ;) Siis jos pelkästään hiljentää painamatta jarrua, niin menettää enemmän aikaa kuin nopealla jarrutuksella, minkä jälkeen aloittaa heti kaasutuksen.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Koitetaanpa saada jonkinlainen rapo aikaan.

Harjoituksiin ja aika-ajoihin osui kohdalle auto #8, jossa pitoa riitti, mutta kiesi oli toivottoman hitaan tuntuinen mutkista lähdettäessä. Ilmeisesti kyseessä oli kuitenkin keskimäärin ihan kilpailukykyinen auto. Harkoista ei jäänyt mieleen mitään sen kummempaa, kunhan ajelin ja hain tuntumaa rataan.

Aika-ajoissakaan ei tapahtunut ihmeempiä, sain ajaa rauhassa käytännössä koko session. Kerran olin lähellä mennä ensimmäisessä mutkassa seinään osuttuani sisäkurviin, mutta ei siitäkään sen kummempaa lopulta seurannut. Aika riitti B-finaalin kolmosruutuun, joka oli suunnilleen sitä tasoa kuin tällä testausmäärällä odotinkin.

Kisaan kone arpoi autoksi edellisistä sessioista tutun kasin. Ajoin alun Nipzyyzin takana ja olin ehkä jopa hieman nopeampi, mutta renkaiden ja autojen lämmettyä jäin muutaman metrin enkä enää päässyt ahdistelemaan edelläajavaa. Takaa tuli selvästi nopeampi Follo, joka yrittikin ankarasti ohi koko kisan ajan. Ohitus tapahtui lopulta toiseksi viimeisellä kierroksella tehtyäni pienen virheen kolmannessa neulansilmässä, jossa Follo pääsi rinnalle. En viitsinyt työntää meitä molempia renkaisiin radan takaosan sikaanissa, joten yksi sijoitus tuli aika-ajoihin nähden takkiin kisassa. Olin siis B-finaalin neljäs. Kokemuksen ja varmuuden puutettahan tuo virhe varmastikin oli, homma korjaantunee ajamalla enämpi.

Loppujen lopuksi sijoitus oli niillä paikkeilla kuin etukäteen arvelinkin, joten ihan tyydyttävä suoritus mielestäni. Auto ei ollut ruudukon paras mutta ei huonoinkaan, joten siitäkään ei jäänyt hirveästi jossiteltavaa. Kiitetään lopuksi vielä Folloa ja kanssakilpailijoita, homma toimi oikein hienosti ja tuttuun tapaan hyvässä hengessä. Näemme luultavasti Forssassa jälleen!
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Harkat #1

Jo ensimetreiltä tunsi ettei auto lähe mutkasta mihinkään, ja tästä syystä myös suoravauhdit jäi todella huonoiksi, ryhmän selkeesti huonoin aika ja mitään muuta tähteellistä en tästä ajosta keksi, paitsi että koin jollain tavalla jotain uutta kun piti antaa kokoajan tietä nopeimmille.

Aika-ajo #1

Sama luuska alla mutta oli se jollain tavalla parantunut harkoista, taisi jäädä jarru hieman makaamaan aina jarrutuksissa, ja ajoinkin yhdellä kädellä 30% radasta pitämällä toista kättä jarrulla nopean kierroksen toivossa, mutta eipä siitä juurikaan apua ollut kun ei pystynyt keskittymään itse ajoon.

Kisa #10

Vaikka auto olikin laskujen mukaan keskikastia, niin se oli jo lämppärillä valovuoden edellä #1:stä. B-Lähdön voitto, ei sinänsä mikään yllätys kun Nipzyyz sai heikon #3:n Eipä tästä jäänyt muuta käteen kuin että ei vauhti riittänyt tällä kertaa korkeemmalle, kausi on pitkä ja entistä kovemmalla asenteella Forssaan! Tämä myös psyykkas hyvin omiin henk.koht. kisoihin ranskaan!

Loppujen lopuks jäi ihan hyvä fiilis, b-lähdön 29.7 lämmitti siltä osin mieltä että kai sitä vauhtia sieltä löytyy kun auton numero vaihtuu=) Kiitoksia järkkärille, Forssassa kamerat käy taas! Solisluun pieni vihlominen hieman söi sosialista kanssakäymistä tai kuvaamista, vauhtiin se tuskin yhtään vaikutti, mutta forssassa on tarkoitus kuvaa omalla kameralla ja tehdä sitten kunnon spektaakkeli videon muodossa!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös