Bloodhoundiksi (Verikoira) nimetty kiitäjä on varsinainen hirviö. Pituutta sillä on 12.8 metriä ja painoa 6.4 tonnia. Moottoreita on kaksi: Eurojet EJ200-suihkumoottori työntää auton noin 550km/h nopeuteen alle puolessa minuutissa, jonka jälkeen Falcon hybridirakettimoottori käynnistyy. Laskelmien mukaan se kiihdyttää auton 1 600 km/h nopeuteen muutamassa sekunnissa!! Uskokoon ken haluaa. Auton huippunopeudeksi on laskettu 1 690km/h ja kun se on saavutettu rakettimoottori sammuu. Aikaa on kulunut startista noin 40-sekunttia. Kymmenen miljoonan euron hintaista monsteria jarrutetaan aluksi aerodynaamisin keinoin siivekkeillä ja jarruvarjoilla, ja jossaskin 300 km/h:n tuntinopeudessa kuljettaja pääsee käyttämään perinteisä pyöräjarruja. Jos kaikki on mennyt suunnitelmien mukaan, uusi nopeusennätys on syntynyt. Ei kuulosta vaikealta, eihän.
Bloodhoundissa on 800 hv:n tehoinen V12, joka kuuluu rakettiautojen varustukseen. Mitä sillä tehdä? Brittiyhtiö MCT:n (Menard Competition Technologies Limited) suunnitteli ja valmisti 4,2 litraisen V12-moottorin alunperin Superleague Formula luokan autoihin. Se oli ainoa luokassa sallittu moottori ja autot valmisti Panoz. Tehoa se tuottaa noin 750 hevosvoimaa 11 500 r/min värssyillä, mutta kuljettaja voi nappia painamalla nostaa kierrosluvun 12 000:een saakka 10-15 sekunniksi, jolloin ollaan 800 hepan teholukemissa. Moottorista haluttiin lähes saman tehoinen kuin F1-autoissa on ja siihen päästiin kasvattamalla iskutilavuutta, mutta kustannusten säästämiseksi huoltoväliä pidennettiin merkittävästi erimerkiksi juuri kierroslukua rajoittamalla. Jokainen moottori säädettiin tehtaalla dynamometrissä ja MCT ylpeänä kertoi että ensimmäiset 36 moottoria olivat kaikki tehoiltaan yhden prosentin haarukassa.
Joka ukkoa alkaa naurattaa kun selviää, että 800-heppainen formulan moottori toimii generaattorina ja hydraulisten polttoainepumppuhen käyttäjänä. Ajoaineena käytetään rakettipolttoainetta ja hapettimena vyteperoksidia jolla voi myöhemmin valkaista vaikka lettinsä jos litkua sattuu jäämään. Menekki on meinaan melkoinen. Kiihdytykseen ja ennätysajoneuvoon tarvitaan kokonainen tonni ajoainetta ja MCT V12:sta on työnnettä se 17 sekunnissa suurella paineella moottorin polttokammioon. Vastalahjaksi MCT:n moottori saa kunnian olla maailman nopein mäntämoottori, vaikka se ei ole suoranaisesti voimalinjaan kytkettykään. MCT:stä yhtiönä vielä sen verran että se on ollut jo yli 30-vuotta alalla sunnittelemassa moottoreita, alustoja, vaihteistoja, ja lähes kaikkia asiaan kuuluvia osia F1:stä NASCARiin.