KKWCS Season 2010, round 4, Hyvinkää I GP

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Jep:ahem:

Ainakin itsellä keskittyminen on niin automaattista kun ajaa kartingia ettei siinä ehdi mitään miettiä:) Sitten voi ajon jälkeen analysoida ajamistaan.
Joo niinhän se on, pitäis kyl alkaa skarpata ku aina vaan ajaessa meinaa alkaa muut asiat pyörii mieles muunmuassa työasiat, mitä muutoksia voisi vielä tehdä uusimpaan kamppanjaan jne... + muu unelmointi... :ahem: Onko muuten kenelläkään samanlaisia kokemuksia?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Joo niinhän se on, pitäis kyl alkaa skarpata ku aina vaan ajaessa meinaa alkaa muut asiat pyörii mieles muunmuassa työasiat, mitä muutoksia voisi vielä tehdä uusimpaan kamppanjaan jne... + muu unelmointi... :ahem: Onko muuten kenelläkään samanlaisia kokemuksia?
Miespuolisena kanssa keskittyminen vain ajamiseen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jep:ahem:

Ainakin itsellä keskittyminen on niin automaattista kun ajaa kartingia ettei siinä ehdi mitään miettiä:) Sitten voi ajon jälkeen analysoida ajamistaan.
Joo niinhän se on, pitäis kyl alkaa skarpata ku aina vaan ajaessa meinaa alkaa muut asiat pyörii mieles muunmuassa työasiat, mitä muutoksia voisi vielä tehdä uusimpaan kamppanjaan jne... + muu unelmointi... :ahem: Onko muuten kenelläkään samanlaisia kokemuksia?
Kuten Cmoney jo totesikin niin miesten putkiaivoista lienee tässä asiassa hyötyä. Itse en ainakaan kykene tekemään montaa asiaa samaan aikaan ja se pätee jo ihan ajatustasolla. Jos ajetaan kilpa-autoa niin ajatus on silloin kilpa-auton ajamisessa. Eikä sitä keskittymistä kovin helpolla tosiaan rikota.

Eli vastaus Timanfayan kysymykseen: ei ole samanlaisia kokemuksia kilpailutilanteessa (tämä pätee kaikkiin harrastamiini urheilulajeihin: karting, maastohiihto, pyöräily, juoksu, triathlon). Treeneissä tulee kyllä ajateltua kaikenlaista, mutta kisoissa en yleensä ajattele yhtään mitään muuta kuin korkeintaan sitä mitä olen juuri sillä hetkellä tekemässä. Edit: toi treenikommenttikin pätee lähinnä noihin kestävyyslajeihin. Kartingissa ei tule ajateltua ylimääräistä treeneissäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Nautin siksi ajamisesta niin paljon, että siinä tilanteessa ei ajattele mitään muuta kuin seuraavaa mutkaa. Se on suorastaan levollisin tilanne mihin oman pääkoppani sisällä koskaan pääsen.

Jos ajaessa ajattelee milisekunninkaan jotain muuta kuin juuri sitä hetkeä radalla ja ratissa, niin vituix mänee ajaminen :ahem:

Se vaatii 107% keskittymisen.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Nautin siksi ajamisesta niin paljon, että siinä tilanteessa ei ajattele mitään muuta kuin seuraavaa mutkaa. Se on suorastaan levollisin tilanne mihin oman pääkoppani sisällä koskaan pääsen.

Jos ajaessa ajattelee
milisekunninkaan jotain muuta kuin juuri sitä hetkeä radalla ja ratissa, niin vituix mänee ajaminen :ahem:

Se vaatii 107% keskittymisen.
Tämä pitää paikkansa, mutta tuo jos-lause on itseasiassa ainakin itselläni aika hypoteettinen.. Mä en edes pysty ajattelemaan mitään muuta kuin juuri sitä hetkeä radalla.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Mutkien paikkeilla koko aivokapasiteetti raksuttaa, jotta miten mutkasta pääsisi nopeasti, suorilla sitten kerkiää miettiä...no vaikka mutkien ajamista, jollei sitten kisatilannetta anaalisoi.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mutkien paikkeilla koko aivokapasiteetti raksuttaa, jotta miten mutkasta pääsisi nopeasti, suorilla sitten kerkiää miettiä...no vaikka mutkien ajamista, jollei sitten kisatilannetta anaalisoi.
Hyvinkään suorilla ei ehdi miettiä MITÄÄN.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Tuohon keskittymiseen: jos olen radalla niin en minäkään ylimääräisiä ajattele, vaan keskityn ainoastaan siihen mitä olen just sillä hetkellä tekemässä.

Se on jotenkin niin rentouttava tila kun ei tarvitse keskittyä kuin yhteen asiaan: ajamiseen.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ajoin B-finaalin samalla autolla kuin sä A-finaalin. Kierrosajoista huomaa, että se oli hitaampi auto kuin monet muut. Ajoin A-finaalissa sekunnin kovempaa kuin B-finaalissa samalla autolla, jolla ajoit aika-ajon.
Olikos se sitten yllätys? Kannattaa muiden jatkossa toivoa, ettei arpa osu samaan autoon kuin itsellä. Se on kisa pilalla ja automaattisesti tulee lähtöpaikka ja kisatulos +5 sijaa normaalia suurempi. No ihan kohtuu hyvin, kun pistetaulukossa tällä hetkellä seitsemäs. Kärjen tuntumassa käytännössä:ahem:

Edit. Ehdotukseni Racer X:lle langettavasta rangaistuksesta. Saisi ajaa samalla autolla aika-ajon kuin minä. Ajo tapahtuisi C-porukassa. Syy: viivyttely Kaanaan lehdistötilaisuudessa:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Olikos se sitten yllätys? Kannattaa muiden jatkossa toivoa, ettei arpa osu samaan autoon kuin itsellä. Se on kisa pilalla ja automaattisesti tulee lähtöpaikka ja kisatulos +5 sijaa normaalia suurempi. No ihan kohtuu hyvin, kun pistetaulukossa tällä hetkellä seitsemäs. Kärjen tuntumassa käytännössä:ahem:
Ei oo ihan tähdet ollu kohillaan sulle... Turku´09, KIC´09, Frss´10, Kaanaa´10. Toinen poikkeuksellisen epäonninen ollut ainakin Andy: Jarruvikaa Mylliksen a-ajossa, kovin sade Forssan a-ajossa, 3 kulkevimman auton ulkopuolelta oma Kaanaan auto sekä a-ajoon että kisaan... Kaverille soisi kanssa vaihteeksi onneakin, ehkä Hyvinkäälle...
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Ei oo ihan tähdet ollu kohillaan sulle... Turku´09, KIC´09, Frss´10, Kaanaa´10. Toinen poikkeuksellisen epäonninen ollut ainakin Andy: Jarruvikaa Mylliksen a-ajossa, kovin sade Forssan a-ajossa, 3 kulkevimman auton ulkopuolelta oma Kaanaan auto sekä a-ajoon että kisaan... Kaverille soisi kanssa vaihteeksi onneakin, ehkä Hyvinkäälle...
Juteltiin andyn kanssa et onni on myös yksi kuljettajan ominaisuus siinä missä muutkin kyvyt:idea: Jos joku vaan sattuu aina olemaan HannuHanhi!

Muutamalla on tänä vuonna ollut hyvä auto useammassa kisasssa ja vastaavasti joillekin on osunut se miina useampaan. Oma auto tuuri on about siitä välistä. Mylliksessä hyvä, forssassa hyvä mutta sade pilasi ajat verrattuan muihin ryhmiin ja kaanassa keskitason auto. Tänä vuonna on tuntunut et pakka on sekoittunut entistä enemmän just autotuurin takia. Wopella ja nastylla oli viime vuonna usein kärkipään autot ja tänä vuonna on ollut heittoja enemmän.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Jep, BMW. Joissain paikoissa myös autot oli varmaan tasaisempia kuin tänä vuonna (MP ainaski). Kaanaassa oli 5 tasavahvaa ns. huonoa autoa joista #9 ehkä hieman muita edellä eli 4nneksi paras kaikista. Silti kaikki autot varmaan noin 7-8 kymmenyksen haarukassa mutta kun kilometri luukutetaan suoranopeudella niin :dunno:
100-kiloinen ei olisi päässyt A:han millään autolla, 60-kiloinen (puhun siis mittavamman kokemuksen omaavasta) millä tahansa.

Itse en kauheasti usko onnen tason jatkumiseen (en halua uskoa) pidempään, mutta pientä taikauskoa että kokeilen vanhemmalla kypärällä Hyvinkään kisan kyllä :)
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Edit. Ehdotukseni Racer X:lle langettavasta rangaistuksesta. Saisi ajaa samalla autolla aika-ajon kuin minä. Ajo tapahtuisi C-porukassa. Syy: viivyttely Kaanaan lehdistötilaisuudessa:thumbup:
Kannatan! Vähän leikkimieltä mukana vaan :)
 

Örfil

Guest
Otan ilomielin lähtöruudun korotus-rangaistuksen!

Asiat voidaan puida siis Kemi-Tornion käräjäoikeudessa :thumbup: Ettekö te lue niitä sääntöjä, siellä on porsaanreikä toisensa perään - tarkoituksella ;)
 
Ylös