KKWCS Season 2010, round 5, Forssa II GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kuulostaa hyvältä nuo ajat.. Ei näyttäisi mitään älyttömiä eroja enää olevan kuivalla? :) Ja Askohan on vaarallisen kovassa iskussa.. Jäänyt Hyvinkään vauhti päälle?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Kuivalla aika perinteinen että ehkä noin sekunnin haarukassa Forssan autot kunhan vaan perustoimivat.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Kiitos, kiitos. Kieltämättä yllättävän lähellä Raceria olin tänään, pakko olla tyytyväinen. Näkee sitten seuraavissa Forssan kisoissa jatkuuko sama vire... Sinänsä Forssa kyllä alkaa tuntumaan jo melkein kotiradalta, kun taisi olla kuudes kisa 14 kuukauden aikana :)
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Hyvin on Asko vetäny forssassa, vauhti sen kun vain paranee!
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Harmi, että noi autoerot painavat Forssassa edelleen. Askon ajosta myös sen verran kommenttia, että Hyvnkään autot koulu Raket-kisoja varten; kun Hyvinkäällä uskaltaa painaa kunnolla, ei Raketin vieminen limiitille tunnu enää miltään
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Itse oon tainnu jo unohtaa kuivankelin linjat Forssassa, niin kauan on siitä kun siellä viimeks kuivalla ajoin :D
edit. C-finals here I come again :)
 

Örfil

Guest
Jeps, Asko laittoikin jo hyvin rapsaa.

Sen verran että autoissa on kyllä hieman eroja. Vitonen oli eilen ihan ässä. Herra T ajoi mut kiinni Askon ohituksen jälkeen kahdessa kiekassa.
Teki aika hazardi ohituksen eli 7. mutkassa, johon olin ryhmittynyt liki vasempaan laitaan, ohitti vielä sisäkautta, osui takarenkaaseeni jolloin autoni pomppasi ilmaan ja spinnasin. Omissa kisoissa siitä olis tullut armotta penalttia :mad:

Asko hujautti siinä samalla ohi, tosin tiukille olis mennyt Askon kanssa muutenkin, mutta kenties "puolustaktiikalla" olisin silti pysynyt kakkosena. Mene ja tiedä. En sitten kuitenkaan mennyt.

Eka setti oli helppo voitto. Ohitin ennen sadetta kaksi edellä olevaa. Heti kun alkoi satamaan rako taakse venähti niin isoksi, että ajelin loppukisan kruisailuvaihteella maaliin.

Tokassa setissä hitaammalla autolla sain lähdön kikkailussa mukavan raon taakse, mutta se ei riittänyt loppuun saakka. Peittelemällä en olisi päässyt ykkösenä maaliin saakka. Ilman sitä kilkkausta, kaveri olisi mennyt pääsuoralla viimeistään (siististi) ohi.

Mutta oli kiva ajaa, kun kisa alkoi kuivalla, sitten satoi ja lopuksi rata taas kuivui. Pääsi opettelemaan "radan lukemista" ja tuli taas oppia sadeajamisesta, joka alkaa jo sujumaan kohtuullisesti. Spinnejä ei tullut.

Ja kaiken kruunasi uusi lippis :cool: :cool: :cool:
 
Viimeksi muokattu:

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
1 kisa edessä forssassa. treenien perustella pitäis olla suht koht kärjessä. ( no ainakin a-finaalissa ) ainoa este olis sadekeli ja aliohjaava auto.
En vaan tykkää (osaa:eek:)ajaa aliohjaavalla ja se näkyy heti kellossa.

Se mikä mättää aliohjaavalla autolla on se, kun pyrin kääntämään mutkaan
erittäin aggressiivisesti, ja sen jälkeen kontrolloin ratilla&kaasulla. Jos auto aliohjaa niin tämä ei toimi ja takkiin tulee:nope:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Hitto. yli 2vkoa vielä:jaska:. Pettymys on muuttunut kiukun tunteeksi. Pakko käydä välissä koticircuitilla vääntämässä. Mä ajan muuten korttini hyllylle:eek:
Mielenkiintoista olisi kokeilla taas vähän eri tapaa ajella niitä mutkia läpi
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
1 kisa edessä forssassa. treenien perustella pitäis olla suht koht kärjessä. ( no ainakin a-finaalissa ) ainoa este olis sadekeli ja aliohjaava auto.
En vaan tykkää (osaa:eek:)ajaa aliohjaavalla ja se näkyy heti kellossa.

Se mikä mättää aliohjaavalla autolla on se, kun pyrin kääntämään mutkaan
erittäin aggressiivisesti, ja sen jälkeen kontrolloin ratilla&kaasulla. Jos auto aliohjaa niin tämä ei toimi ja takkiin tulee:nope:
:confused: Jos kääntää tyyliin Alonso Renaultilla "erittäin agressiivisesti mutkiin" niin eikös silloin nimenomaan ajeta alihjaavalla autolla? KKWCS-kisoissa jos mielii pärjätä niin pitää oppia hanskaamaan aliohjaavat autotkin! siitä pitää sade ja autotuuri huolen:ahem:

Mutta joo kieltämättä on ollu silmiinpistävää/erikoista kun vuosia yhdessä ajeltu niin kun tulee voimakkaasti aliohjaava auto niin yllättävän paljon jäät normi vauhdistasi. Mutta ainahan on itsekullakin kehitettävää omassa ajossa.. Itse täytyy nyt vähintään ainakin keskittyä tasaisempaan/parempaan suoritukseen aika-ajoissa:ahem:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Hitto. yli 2vkoa vielä:jaska:. Pettymys on muuttunut kiukun tunteeksi. Pakko käydä välissä koticircuitilla vääntämässä. Mä ajan muuten korttini hyllylle:eek:
Mielenkiintoista olisi kokeilla taas vähän eri tapaa ajella niitä mutkia läpi
Niin hienoa oli vääntö ja tasaista viimeksi treeni-forssassa (jos 5:sta ei lasketa) että ei malta taas odottaa ensi kisan alkua! Kyllä se sunkin huono tuuri joskus loppuu:ahem: Pitäsköhän meidän aina vaihtaa päikseen autoja:D ni johan alkaa mullakin autot hajoilemaan!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Oli se #5nkin ihan jonkinaikaa fightissa mukana 4strokella. Sitten hän, ja perään minä #2lla, päästiin hiukan karkuun. #2 oli tehokas mutta vähän liukas.
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
1 kisa edessä forssassa. treenien perustella pitäis olla suht koht kärjessä. ( no ainakin a-finaalissa ) ainoa este olis sadekeli ja aliohjaava auto.
En vaan tykkää (osaa:eek:)ajaa aliohjaavalla ja se näkyy heti kellossa.

Se mikä mättää aliohjaavalla autolla on se, kun pyrin kääntämään mutkaan
erittäin aggressiivisesti, ja sen jälkeen kontrolloin ratilla&kaasulla. Jos auto aliohjaa niin tämä ei toimi ja takkiin tulee:nope:
Ei enää tätä!!!!! Tätä oon kuultu väsymykseen asti livenä!! :nope:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Oli se #5nkin ihan jonkinaikaa fightissa mukana 4strokella. Sitten hän, ja perään minä #2lla, päästiin hiukan karkuun. #2 oli tehokas mutta vähän liukas.
Totta. Toisaalta ekan finaalin voitosta ei ollu kahta sanaa ku Nasty huiteli menemään vitosella, mutta taas toisaalta 4stroke joutu lähtee vitosella aika hänniltä ja muut sai se sen pidettyä iskuetäisyydellä jonkin aikaa lähietäisyydellä ettei päässyy samalla lailla karkaamaan. Ois vaa pitäny pystyä pitää Nasty kauemmin takana 1.finaalissa. Mutta jälleen, hyvin heitteli sijoitukset siellä autosta riippuen. Mulla ja sulla meni ehkä tasaisimmin autot; 2.ja 3. sija ristiin kisoissa. Forssan uusintaa mielenkiinnolla odottaen:alppu:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Komppaan timonfaijaa: kisapäivänä autot jaetaan ja ne on mitä tuurin puolesta on. Hyvä niin, ehkäpä Haikki ei voitakaan joka kisaa ;) Vaikka onkin pirun nopea kuski!
Asianomainen on kerran sanonut ettei kivaa tuo timonfaijattelu. Kuten sinäkin, ettei papattelu :)
Ja kyllä mä haluan että 4stroke uutena kisoihin tulevana kertoo heikkoutensa. Voi olla hyödyllisiä tietoja :D

Totta. Toisaalta ekan finaalin voitosta ei ollu kahta sanaa ku Nasty huiteli menemään vitosella, mutta taas toisaalta 4stroke joutu lähtee vitosella aika hänniltä ja muut sai se sen pidettyä iskuetäisyydellä jonkin aikaa lähietäisyydellä ettei päässyy samalla lailla karkaamaan. Ois vaa pitäny pystyä pitää Nasty kauemmin takana 1.finaalissa. Mutta jälleen, hyvin heitteli sijoitukset siellä autosta riippuen. Mulla ja sulla meni ehkä tasaisimmin autot; 2.ja 3. sija ristiin kisoissa. Forssan uusintaa mielenkiinnolla odottaen:alppu:
Silti kierrosajoissakin 4stroken kanssa oltiin melko tasoissa (muutama sadasosa). Te vaan kiusasitte mua hetken aikaa heikommilla autoillanne NBn kanssa :mad_old:
Ja kyllä sä ainakin kuivalla Forssassa mun edellä olet tasaisilla autoilla, ehkä noin puol sekkaa. Sateesta en sano juutajaata, viimeksi olin sua huonompi noin 107 prosenttia, mutta Hyvinkäällä kulki.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
:confused: Jos kääntää tyyliin Alonso Renaultilla "erittäin agressiivisesti mutkiin" niin eikös silloin nimenomaan ajeta alihjaavalla autolla? KKWCS-kisoissa jos mielii pärjätä niin pitää oppia hanskaamaan aliohjaavat autotkin! siitä pitää sade ja autotuuri huolen:ahem:

Mutta joo kieltämättä on ollu silmiinpistävää/erikoista kun vuosia yhdessä ajeltu niin kun tulee voimakkaasti aliohjaava auto niin yllättävän paljon jäät normi vauhdistasi. Mutta ainahan on itsekullakin kehitettävää omassa ajossa.. Itse täytyy nyt vähintään ainakin keskittyä tasaisempaan/parempaan suoritukseen aika-ajoissa:ahem:
Minä taas komppaan Sayonotoa, eli käännän myös aggressiivisesti mutkaan ja silloin täytyy voida luottaa siihen, että edessä on pitoa. Auttaa myös, jos autossa on potkua sen verran että kaasulla pääsee ohjaamaan eturenkaan apexiin. Sisäautoilla niin ei saa tehtyä, mikä on yksi syy siihen etten sisäradoilla pärjää
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Minä taas komppaan Sayonotoa, eli käännän myös aggressiivisesti mutkaan ja silloin täytyy voida luottaa siihen, että edessä on pitoa. Auttaa myös, jos autossa on potkua sen verran että kaasulla pääsee ohjaamaan eturenkaan apexiin. Sisäautoilla niin ei saa tehtyä, mikä on yksi syy siihen etten sisäradoilla pärjää
Eli Andylla ja Saynoto4Strokella on Forssassa omat lintulaudat auton keulassa tuomassa lisää downforcea eteen.. :D
 
Ylös