Kysymys ei ole vain siitä yhdestä radioviestistä, vaan myös siitä viestistä joka sanottiin hieman ennen Massan hiljentämistä sekä siitä, että Massalta pyydettiin anteeksi Alonson ohituksen jälkeen. Se, että Massan insinööri sanoi kysymyksessä olleen vaihteidenvaihtovirhe, Massa itse sanoo kärsineensä rengasongelmista ja Colojanni sanoo kuljettajien itse tehneen päätöksen siitä, missä järjestyksessä tullaan maaliin todistaa jo, että joku valehtelee. Kaikki ko. lausunnot on dokumentoitu mediassa ja lisäksi on vielä loput kuljettajien ja tiimin välisestä radiokeskustelusta, joka siis jatkui vielä tv:ssä kuullun osuuden jälkeen. Kun tuohon lisätään auton telemetria ja Bridgestonen raportti Massan renkaista, niin valehtelun osoittavat todisteet ovat kasassa.
Ferrarilla ei mitä ilmeisimmin mietitty etukäteen millaista virttä tuomaristolle (ja medialle) veisataan ja varmistettu, että telemetria tukee esitettyä versiota. Kuljettajat ja tiimin johto puhuivat kukin oman versionsa tuomaristolle ja tarinoiden eroavuudet todistivat kysymyksessä olleen sääntöjen vastaisen tallimääräyksen peittely, johon osallistui koko tiimi.