Kisaraportti
Viikon olen miettinyt, mikä meni vikaan kun suurin osa hahmoista paransi aikaansa, osa jopa senkunnilla, paitsi minä.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin latvalamaista analyysia:
Treenit ajoi Team Hämeet korville:n varakuljettja Anov. Tiimijohto on luvannut, että hän saa lisää testiaikaa seuraavassa kisassa, koska moottori pätki. Auton joutuu luovuttamaan meistä se, joka on vähemmän petrannut suorituksiaan tällä kaudella. Kumpikohan se nyt sitten on..?
Tässä tiimikaverini kannustus Puhikselle, taitaa päteä muhunkin.
Pitäiskö sun jättää niiden aikojen kattominen kokonaan, jos hauskuus loppuu siihen että numerot sanoo sun olleen hitaampi kuin joku kokeneempi kuski? Usko vaan, kyllä se punainen lanka sieltä jossain vaiheessa löytyy. Kattele vaikka mun viimevuotisia tuloksia ja vertaa tämänvuotisiin. Talvikaudella luin vähän kirjallisuutta ja nyt kesällä on tullut harkattua ja testattua asioita käytännössä.
Oli helppo tulla 2008 ilman mitään ulkokartingkokemusta Forssa II:seen kun ei ollut tavoitteita eikä paineita. Tiesin tietenkin silloin että osaan ajaa, mutta en tiennyt, mikä sarjan taso on. Kun lähtee ajamaan leikkimielellä, nopeus tulee itsestään. Nykyään joka kerralla kun käy vaikka treenaamassakin, kierrosajat tulee foorumille, ja kisapäivänä Puhis tulee kameroineen kyselemään jotain nokkelaa. Yritä siinä nyt sitten, perkele!
Aika-ajo:
Tämä on hyvä osoitus siitä miten eri autot voivat olla toiselle hyviä ja toiselle huonoja. Mulle #27 oli hyvä, mutta hämäläisille huono.
Mä tykkään #27:sta kuin hullu puurosta. Järkkärit sanoivat, että sillä on ajettu kesän nopein aika (joka ei ihme kyllä rikkoutunut meidän A-finaalissa). #27 on yliohjaava, järkkäreiden mukaan renkaita ja moottoreitakin vaihdellaan päikseen, mutta kevään treenikisassa auto tuntui ihan samalta, kuin meidän kisassa. Totke ei tykkää #27:sta, koska hänellä on eri ajotyyli, kuin mulla. Menin sitten pyytämään aika-ajoon pyyhkeen lainaksi Haikilta, jotta pääsisin lähemmäksi rattia. Tykkään ajaa jalat suorina, mutta esim. henkilöautossa säädän tas ratin aina niin lähelle, kuin mahdollista. En saanut sitten pyyhettä kunnolla asetettua (ei ollut assistenttia, niinkuin Haikilla) ja loppupeleissä pyyhe oli kainaloni alla, istuin vinossa ja en saanut käännettyä rattia kunnolla.
Selityksiä nämä kyllä on, oikea rattimies ei olisi häiriintynyt huonosta ajoasennosta, mutta en sitten saanut kunnollista aikaa.
C-finaali:
Ihan tosissani kuvittelin, että saisin kunnon kaulan ja ajaisin helppoon voittoon. Öö ruz kun myös alisuoritti aika-ajossa, oli lähtökohtaisesti pahin vastustaja. En päässyt karkuun, mutta kun katselin aina välillä taakseni, tallikaverini ajoi perässäni, piti oo ruzin takanaan ja näytti nopealta!
B-finaali:
En halunnut C-fnaaliautoa, koska siinä oli kaasu päällä koko ajan, ja poltti kytkintä lähdössä. Valitsin #26:n, vaikka se oli jätetty lepäämään pätkivänä. Pätki edelleen eikä pysynyt aluksi kunnolla käynnissä. Osittain sen takia missasin startin ihan täysin, mutta ehkä nukahtaminen kuvasi päivän vireystasoani kokonaisuudessaan. Sain pääjoukon lopulta kiinni. Jacques ja Follo lahjoittivat vahingossa sijoituksensa. BMW:tä sain kiinni aina välillä, mutta en päässyt niin lähelle, että oisin voinut yrittää ohitusta. Kai se pätkiminenkin vähän vaikutti.
I sin helhet, tosi pettymys koko päivä. Tuntuu, että ajossani on joku lukko ja apina roikkuu selässä. Veikkaisin, että tulen liian kovaa mutkiin, jolloin ulostulovauhti mutkista kärsii, ja ajo on muutenkin väkinäistä. Täytyisi mennä ajamaan jonnekin ilman sitä kelloa ja löytää ajorytmi. Tai sitten kokeilla vaikka ajaa treenikierroksia jonkun jolla on paketti kasassa ja homma sormissa, perässä.