Renault'n tallipäällikkö Eric Boullier avautui lisää tallinsa sopimuskuvioista AFP-uutistoimistolle. Boullier kertoo olevansa imarreltu siitä, että Kimi Räikkönen on osoittanut kiinnostusta vapaana olevaa tallipaikkaa kohtaan.
- Hän otti itse meihin yhteyttä. Se on imartelevaa, sillä tämä osoittaa tallimme olevan houkutteleva F1-maailmanmestarille, Boullier sanoi.
Pari asiaa kuitenkin mietityttävät Renault'n leirissä.
- Meidän on oltava vakuuttuneita hänen motivaatiostaan, Boullier sanoi.
Renault-tallilla ei myöskään ole varaa maksaa Räikköselle samanlaista 25-30 miljoonan euron jättipalkkaa, jota hän nautti Ferrarilla.
- Uskon, että hän on pohtinut uudelleen vaatimuksiaan nykyisessä taloustilanteessa. Olemme kuitenkin vielä kaukana siitä, että olisimme keskustelleet näistä asioista hänen kanssaan, Boullier painotti.
Boullierin mukaan Räikkösen liittyminen talliin edellyttäisi sitä, että "Renault on teknisesti, taloudellisesti ja liikkeenjohdon näkökulmasta valmis ylläpitämään tähtikuljettajia". Lausunto viitannee siihen, että ranskalaisen autojätin olisi lisättävä panostustaan talliin. Renault myi viime vuoden lopussa enemmistöosuuden tallistaan luxemburgilaiselle Genii Capital -sijoitusyhtiölle.
- Jos arvioimme, että meillä on mahdollisuudet taistella maailmanmestaruudesta, otamme kuljettajat jotka tarvitsemme siihen. Ehkä meillä onkin ne jo, Boullier totesi.
Boullier korosti myös AFP:lle, että talli on halukas pitämään venäläiskuski Vitali Petrovin, mikäli tämä onnistuu vakiinnuttamaan suoritustasonsa.
- Huipputallin olisi saatava molemmat autonsa säännöllisesti palkintopallille, Boullier sanoi.
AFP:n välittämä ranskankielinen sähke julkaistiin muun muassa kanadalaisen RDS-urheilukanavan verkkosivuilla.
MTV3 - Lauri Ouvinen
Eli vaikuttaa siltä, että Robertsonit on kysynyt mitä Renaultin F1:lle ja tehtaan sitoutumiselle kuuluu ja Boullier käyttää tätä ruikuttaakseen Renaultilta lisää rahaa. Ei Kimi tuommoisen helppoheikin talliin mene.
Muutoin, tottakai Kimi tietää, että sarjaan tullaan nyt paljon pienemmillä palkkioilla. Olihan ne Macin ja Mersunkin kanssa tehdyt neuvottelut kaiketi reilusti alle 20 milliä ja ajat sen kun tiukentuvat Kimilläkin. Mutta niin pienenevät tulot rallissakin.