Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS Season 2010, round 7, Hyvinkää 3 GP

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Harjoitukset
Koodi:
Kuljettaja	Aika	Auto#	A-a ryhmä
wope		48.20	22	2
4stroke		48.82	20	1
haikki		49.03	38	2
pbbmw		49.36	20	2
dickw		49.50	20	3
peepee		50.03	28	2
andy		50.04	38	3
cmoney		50.17	38	1
nasty boy	50.41	23	1
jussi		50.50	22	3
öö ruz		50.71	30	2
asko s.		50.82	30	3
FO110K		50.94	27	2
totke		51.17	28	3
nipsuhuuli	51.26	30	1
lfb		51.80	36	1
dominic		51.90	39	1
jacques		52.77	28	1
sue_me		56.83	39	2
williams-	58.05	39	3
jnr x (guest)	58.46	36	3
aika-ajot
Koodi:
Kuljettaja	Aika	Auto#	A-a ryhmä
wope		48.29	22	2
4stroke		48.50	20	1
nasty boy	48.70	22	1
haikki		49.08	38	2
dickw		49.23	20	3
pbbmw		49.29	20	2
jussi		49.69	22	3
andy		49.81	38	3
cmoney		49.90	38	1
nipsuhuuli	50.19	30	1
totke		50.54	31	3
FO110K		50.76	27	2
öö ruz		50.98	30	2
lfb		51.05	36	1
dominic		51.29	39	1
asko s.		51.77	30	3
peepee		52.16	28	2
jacques		52.76	28	1
sue_me		53.94	23	2
jnr x (guest)	55.82	36	3
williams-	56.98	23	3
Kisa
Koodi:
Finaali	Sij	Kuljettaja	Nop k	Auto #	Aika	kierr.	Pisteet	
A	1	wope		47.87	22	6:29.67	8	25	
	2	haikki		47.76	20	6:29.89	8	21	FL
	3	4stroke		48.81	23	6:36.98	8	16	
	4	andy		49.09	27	6:43.38	8	13	
	5	dickw		49.02	38	6:45.51	8	12	
	6	pbbmw		49.42	31	6:45.75	8	11	
	7	nasty boy	48.54	39	6:55.98	8	10	
B	-	andy		49.21	31	5:53.51	7		
	8	cmoney		49.17	38	5:54.30	7	10	FL
	9	jussi		49.71	27	5:58.59	7	8	
	10	peepee		49.54	22	5:58.90	7	8	
	11	nipsuhuuli	49.73	20	5:58.96	7	6	
	12	FO110K		50.49	23	6:05.70	7	5	
	13	totke		50.43	39	6:12.01	7	4	
C	-	peepee		49.88	20	5:57.43	7		FL
	14	öö ruz		50.13	22	6:01.32	7	3	
	15	asko s.		50.25	39	6:10.69	7	2	
	16	dominic		51.68	23	6:14.62	7	1	
	17	lfb		51.55	30	6:17.19	7	0,5	
	18	jacques		51.34	38	6:17.94	7	0,5	
	19	williams-	55.53	27	6:44.69	7	0,5		
	21	jnr x (guest)	54.30	36	??????	7	0,5	*
	20	sue_me		55.51	31	6:49.85	7	0,5
* jnr:n kisa-ajanotossa ollut jotain häikkää. Paperin informaatiot eivät täsmänneet todellisuuteen.

Tänne voi kirjoitella raportteja..
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Harjoitukset

Päästyäni varikolta spinnasin ekaan mutkaan kun auto ei kääntynyt ja jarrut meni heti lukkoon. Renkaat ja jarrut oli niin kylmänä, että meni muutama kierros ennen kuin aloin päästä vauhtiin. Otin varsinkin alussa rauhallisesti, mutta vielä harjoituksen loppuvaiheessakin oli vielä varmistelun makua monessa paikassa.

Aika-ajo

Uskalsin jo alkaa ajamaan limitillä ja olin tyytyväinen nyt omaan ajooni muutamaa mutkaa lukuunottamatta. Pitoakin tuntui olevan enemmän. Sain parannettua aikaa jopa sekunnilla harjoituksista ja aika oli lopulta 50,19. Se riitti B-finaalin 4. ruutuun ja kuulemieni kommenttien perusteella autosta (#30) puuttui suoravauhtia, mikä selittänee vaisua aikaani.

B-finaali

Odottelin mielenkiintoista kisaa, kun edeltä lähtivät Jussi, Cmoney ja Andy ja takaa Totke, Follo ja PeePee. Startti onnistui hyvin ja saatoin jopa hätyytellä kärkipaikkaa, mutta ulkolinjalta ei ollutkaan mahdollista nousta, kun tultiin monta kuskia sumpussa ekaan mutkaan ja Totke nousi edelleni. Totke spinnasi tokaan mutkaan, joten jatkoin kisaa neljäntenä. Ekalla kierroksella PeePee pääsi rinnalle ajovirheideni ansiosta, mutta ei kuitenkaan aivan edelle.

Aloin painostamaan edellä ajavaa Jussia ja PeePee ajoi pitkään noin sekunnin etäisyydellä meistä. Mun oli vaikeaa löytää ohituspaikkaa Jussista siitä huolimatta, että ajoin huippuautolla (#20). En uskaltanut yrittää syöksyohitusta riskien vuoksi ja meillä oli lisäksi samat jarrutuspaikat, joten päätin yrittää ohitusta vain, jos pääsen rinnalle. Pääsin kyllä kerran rinnalle pääsuoralla, mutta ulkolinja pilasi ohitusmahdollisuudet.

Tämän nahistelun jälkeen PeePee pääsi kantaan kiinni ja meni hienosti ja tyylipuhtaasti ohi S-mutkien jälkeisessä jarrutuksessa. Kierros tämän jälkeen Peepee ohittaa vielä Jussinkin samassa mutkassa ja kyttään näiden takana mahdollista ohituspaikkaa etsien. Viimeisellä kierroksella Jussi nousee vielä Peepeen edelle ja itse puolestaan tulin puoli autonmittaa Peepeen perässä maaliin. Ajoin viimeisessä mutkassa vahingossa kanttarin päältä, joten on helppoa jossitella, että ilman tätä mokaa suoravauhti olisi voinut riittää Peepeen ohittamiseen ennen maalilinjaa.

Jälkikommentit

Tällaista kisailua saisi mun puolesta olla enemmänkin Hyvinkäällä! Oli tosi hienoa päästä taistelemaan oikein kunnolla sijoituksista tasaväkisten kuskien kesken. :ahem: Oma suoritus kisassa olisi voinut olla parempikin: auto huomioiden Jussista olisi pitänyt mennä ohi ja haastaa Cmoney ja Andy voitosta. Lisäksi olisi pitänyt avata kaasu rohkeammin tietyissä mutkissa ja luottaa, että auto kääntyy. Toivon, että saan anottua lomapäivän Forssan kisapäivälle, koska muuten Forssa jää multa väliin.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
tulokset päivitetty, näppäilyvirheitä voi olla, kun väsyneenä näpyttelin, joten tsekatkaa omanne. :)
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Jei!!! Haikilla kisan nopein kierrosaika 47.76!
Hieno taistelu Wopella ja Haikilla voitosta! Onnittelut Wopelle voitosta ja muille kisaan osallistujille! Oli jännittävät ja tapahtumarikkaat kisat!
Kiitokset vielä järkkäreille! Nähdään Forssassa!
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Omasta suorituksesta tässä vaiheessa sen verran, että videokoosteella on reilu minuutti pelkästään meikäläisen spinnejä :D

Onneksi Andy pelasti upeasti tiimin tuloksen ja Livestrong rämpi todella syvällä pohjamudissa. Pisteet tästä erästä Hämeelle 17-8,5 ja tiimienvälinen päivittyi kutkuttavaan tilanteeseen: Livestrong 105 - 104 Hämeet korville.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Lyhyesti:

Harkat

Alle auto #30 joka periaatteessa meni mihin sitä ohjasi. Mitä se nyt vähän aliohjasi. Eikä se kyllä pirtein auto ollut. Rata aika liukas ja aika surkea 50,71.

Qualify:

Juttelin ennen Aa:ta Peepeen kanssa mun ajolinjoista jotka ovat monessa mutkassa leveemmät kuin hänen. No minä ajattelin että kokeillaan vähän toisilla linjoilla. Ei ne pahalta tuntuneetkaan mutta kello perkele ei tykännyt. 0,27 pataan harkkojenkin surkeasta ajasta. No tulihan todistettua että: "old fox don´t learn new lines" vai miten ne savolaiset sanookaan. Kotikisa ja ensimmäinen jota kutsui C-finaali. Paaluahan se tarkoitti.

Race:

Kisaa alle auto #22 josta Nasty sanoi että sillä sun pitää voittaa ja nousta B-finaaliin. No vieressä PP sai auton 20 joka kuulemma myös on kelpo peli.
Auto #22 oli tosiaan eri luokkaa kuin #30. Kone puhui ihan eri tavalla. Silti mua vähän häiritsi se että se oli pitkälle miehelle rakennettu, vaikka minäkin olen aika pitkä. Oli sellainen ajoasento mihin en ole tottunut. No auto lähti paalulta ihan hyvin ja PP taisi nousta kantaan heti lähdössä. Renkaiden pito ei ollut parhaimmillaan ja PP kuittasi mut helposti toisella kierroksella kolmosmutkassa. Renkaat alkoivat pitää paremmin vasta kolmannella kierroksella mutta ei mulla ollut mitään jakoa PP:n kyytiin. Taisi "taksikuski varmistellakin vähän koska meidän kierrosajassa ei ollut kuin 0,35 ero. Normaalisti se on muistaakseni 0,6-0,8 luokkaa. Kierrosaika 50,13 oli huonointa mitä on tullut tänä vuonna ajettua. Väsyneen miehen väsynyt suoritus. Mutta eipä tuo juurikaan vituta. Pitäisi jaksaa se viimeinen puristus ja vähän autotuuria niin muutama sija voisi parantua. Kuka tietää vaikka Forssassa?
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Omaa raporttia.
Harkkoihin #38:lla ja Nasty perässä aika yhtä nopeana. Luulin että menee hienosti :D Sitten 4stroke tulee nopeasti kantaan ja ohi. Pito aivan eri luokkaa.
Tulokseni 50,1. Mielenkiinnolla Haikin ajoja katselen, ja yli sekunnin nopeampi. Noo ehkä eka harkkaerä vielä merkittävästi hitaammalla radalla. Andy menee vielä hieman aikani alle harkka kolmosessa. Haikin kanssa juttelen autosta ja toteamme että tosi liukas takapää. Siinä missä minä yritän pysytellä lähellä pidon rajaa, hän antaa vaan luistattaa kun auto kerran tykkää luistattaa. Vieläkin ajattelen että ehkä vaan eka harkka oli vielä selvästi hitaammankuntoisella radalla.

Aika-ajoon samalla autolla ja samalla ajotyylillä. Nyt taas odotetusti 4stroke menee menojaan, ja Nastykin autonvaihdon jälkeen paljon nopeampi. Tuntuu että oma ajo menee jo puhtaammin kuin harkoissa mutta aika heikko, 49,9.
No, ei Haikkikaan paranna harkka-aikaansa mutta silti 0,8 sekuntia edellä.
Ajattelen että meillä käsittääkseni noin 20kg eroa mutta aikaerossa on silti puolet liikaa. Andy menee vielä muutaman sadasosan oman aikani alle. Hänkin mielestäni parantanut ajoaan viime Hyvinkäästä, nyt hyvin sekunnin sisällä (0,7) päivän nopeimmasta kuskista samalla autolla.

B-finaaliin sitten osuu taas sama liukumiina kohdalle. Lähdössä 3-ruudusta kärkeen mutta auto aika hirveä kun yrittää pysytellä edes vähän pidon rajoilla. Ajovirhe josta Andy rankaisee. Sitten vissiin ajotyylini muuttui monessa kohtaa radikaalisti ja se oli semmoista aggressiivista hyökkäämistä ja sladittelua (paitsi hitaimmissa mutkissa). Andy edellä helvetin hyvä jänis ja siinä onnistun lähituntumassa roikkumaankin. Tämä oli näköjään sitä ajoa mikä tuolle autolle toimii. Kierrosaika 49,1 joka myös lähdön nopein. Tästä piste :)
Ei silti mikään huippuauto.

Ennen A:ta hyvä keskustelu varikolla:
Haikki: "Hyvä Andy että voitit"
Cmoney: "Etkö halua mua A:han?" :)
H: "Öö siis tarkoitin että onnittelut erävoitosta"
:D

Noniin noh: Kun katselee kärjen menoa aika-ajossa ja kisassa, rata näytti paranevan 3-4 kymmenystä. En vaan tajunnut aika-ajaa kisa-ajotyylilläni. Aika-ajamiseni ei hyvää, kisassa jo kyllä. Tuolla autolla.

Itse saan lopuista 6 kisasta noin 30-90 pistettä :)
Jos noinninkuin suuntaa antavaa arviota haluat omia mahkujasi arvioidessasi :)
Nyt kahdesta viimeisestä tullut 25. En voi kehua Forssan kumpaakaan, enkä Hyvinkään aika-ajoautoani.
4 races to go...
Tänään tuli 10, eli yhteensä 35 nyt. Tänään jälleen mollivoittoiset aika-ajo- ja kisa-autot. Hyvät 1-5 Huonot. Miksi moinen epäsuhta, Lady Luck?!?!
3 races to go...
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Kiitos kaikille hauskasta päivästä, kisa oli jännittävä ja nyt oli kiva seurata kun tunnisti kuskit joko haalareista tai upeista kypäristä :thumbup:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Kisarapo Hyvinkää III 2010

ENNAKKO

Tätä kirjootellessani olen jo tuhannen kännissä (hic). Ei ollut kisan suhteen mitään ennakko-odotuksia sen koommin, sillä arvasin Hyvinkään olevan vaikea itselle. Samalla autolla ajavien harkoissa ja aika-ajoissa 4Stroken ja Bemarin suhteen hommat meni niin kuin ennakkoon veikkasinkin. Piti tulla vain sen tähden, kun kiinnosti suurten tehojen hallinta ja se, että Turku Rico ei ainakaan sorru mihinkään kuskivaihdoksiin, mikä itseä on joidenkin taholta suoraan sanoen vituttanut.No ei siitä enempää, jatketaan...

HARJOITUKSET #20

Auto oli varmaankin paras rivistöstä, ehkä #22 saattoi olla suunnilleen samaa tasoa. Hyvä säkä kerrrankin. No ekaa kertaa tänä vuonna pääsin kuivalla vetämään täysillä täällä. Harjoituksen puutteesta johtuen en päässyt lähellekään 4strokea, ja Bemari paukutti samaa aikaa, josta hän vaikutti olevan mielissään. Ei vain kantti kestänyt yksinkertaisesti enempään, ja viimeiset 3 kierrosta ajelin Andyn perässä, enkä edes viitsinyt yrittää ohittaa. Hänen auto oli suorakulultaan niin nopea, etten nähnyt järkeä tyhmälle riskille. Ohituskieltoneulansilmässä meinasi iskeä paniikki kerran, kun itse pystyin jarrruttamaan paljon myöhemmin ja kerkesin melkein Andyn rinnalle, mutta olin pakotettu vetäytymään siinä tilanteeessa. Tyhjällä radalla aika olisi kenties ollutkin hieman nopeampi, kuin 49,50.

AIKA-AJO #20

Selvisi että sama auto tulee tähänkin, joten olin suht luottavainen B-finaalin kärjestäkin. No aika-ajo ylitti odotukset ja sain suoran A-finaalipaikan 5.ruudusta. Kiitos kuului tällä kertaa autolle, ei itselle. Olin melkoisen hukassa, kun paalusta olin silti sekunnin verran perässä. Heikolla romulla olisin kait ollut C-Finaalin paalulla. Aika parani harjoituksista hieman 49,23 ja Bemarikin oli yhä mielissään, sillä hän oli samalla autolla jäänyt vain muutaman satkun minusta. Ei kait ihan arvoton ole minunkaan päänahka, joten täytyy osata iloita silloin toistenkin puolesta.

KISA #38

Nyt iskeytyi sitten Cmoneynkin haukkuma #38, minkä väitettiin olevan liukas kuin saippua vankilan suihkutilojen lattialle pudonneena….sitä pitäisi perse pystyssä koittaa kiinni ottaa….damn. Kisan alussa Andy ja Bemari tulikin puhtaasti ohitse,eikä ollut siihen mitään sanottavaa. Andy tuli ohi ekan mutkan ulostulossa, ja Bemari vikan oikean ulostulossa. Bemarin kanssa mentiin viimeiseen OHITUSKIELTO mutkaan rinnakkain, mutta hän oli aavistuksen edellä joten luovuin sisäkaarteen paikastani, jottei tulkittaisi laittomaksi ohitukseksi sitä. Siinä hetken luistelin heidän perässään ja näin Nasty boyn ekan mutkan nurmikolla. Oliko häntä ”autettu”, vai mistä moinen? No hän jäi jarrumurheiden takia kauas, eikä uhannut enää omaa sijoitusta. Sen jälkeen löysin pikkuhiljaa autosta niinsanotusti jyvän, ja aloin saavuttamaan Bemaria. Ekan vasurin ulostulossa hän teki pienen virheen ja pääsin tuikkaamaan sisälinjalta ohi seuraaavaan oikeaan pitkään kaarteen sisälinjalle. Sitten edessä oli Andy, jota aloin myös saavuttamaan vähitellen. Kisa jälleen paikalliseen tapaan keskeytettiin puolivälin paikkeilla, ja sen hetkiset tulokset jäivät voimaan. No 5ruutu ja 5.sija,….ei mitään erityistä tapahtunut.


LOPPUFIILIKSET

Autoissa liikaa tehoja minun kokemuksella, joten kokeillaan Forssaa seuraavaksi.


SEURAAVANA AAMUNA

Mulla särkee kuuppa....ikinä en enää ryyppää. Tuloksia kun tarkemmin punoittavin silmin katselee, niin löysin ainakin sen positiivisen jutun, että taisin #38:lla ajaa kisassa nopeimman autokohtaisen kierrosajan sinä päivänä. Mielestäni loistavaa edistymistä kolmen lyhyen erän aikana kun ottaa huomioon, että Haikki ja Cmoney ajoivat samalla autolla.Myös Andy oli vaikeuksissa tämän kanssa.

Pikainen itsepetos anaalisointi. Olin harkoissa kärkeä 1,2s. jäljessä, aika-ajossa 1sekunnin. Kisassa sain eron reiluun puoleen.sekuntiin pakostikin, kun sain 5.sijan pidettyä heikoksi väitetyllä autolla.

Hyvinkäällä saisi varmasti kovemman vauhdin, kun rata olisi kodin lähellä. Onneksi loppukausi on sopivampi harrastelijan kannalta. Raket120 ja miedommat vehkeet istuu itselle toistaiseksi paremmin. Niiden kanssa löytää omat rajansa paremmin ilman vetoapuja. Hyvinkään autoilla huomaa sen, että perässä ajaminen on paljon helpompaa ihan niinkuin aloittelijoille se asia niin on. No reserviä vauhdin suhteen on sen perusteella on, joten enpä harmittele, kerran harjoituksen puutteesta vain kyse. Erityisesti mutkaan tulonopeus ja jarrutusmatkat ovat ne, millä saisi aika pirusti vielä nipistettyä kierrosaikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Kiitos kaikille hauskasta päivästä, kisa oli jännittävä ja nyt oli kiva seurata kun tunnisti kuskit joko haalareista tai upeista kypäristä :thumbup:
Ai sä olit siellä! Meni ihan ohi silmien hahmo. Eipä siis tullut tilaisuutta sanoa "moro". Ens kerralla sitten?
 

Örfil

Guest
Kisa pitkästä aikaa, pelkoa oli että mies olisi kesäterässä.

Mukana oli Junior X eli tämä nyt taisi olla KKWCS historian eka "sukupolven vaihdos"kisa, koska kisassa oli mukana ekaa kertaa sekä isä että poika.

Junnun kisa meni odotusten mukaisesti: ei ajanut ulos, ei kilkannut ketään pihalle eikä ollut viimeinen. Toivon mukaan pojan mukanaolo ei ollut haittatekijä kenellekään. Kaverille jäi hirveä hinku kisailuun ja katsotaan jatko kisa kerrallaan.

Harkat #22:
Ekat kiekat ajelin pojan edessä/perässä ja teimme etukäteen sovitun tutustumissetin rataan.
Kun näytti siltä että isukki voi laskea köyden irti, ajoin loppuun muutaman nopean vedon. Ajaksi tuli 50.50 eli ihan jees olosuhteisiin nähden.

A-A #22:
Kolme lämmittelykiekkaa, yksi nopeampi veto ja sitten päästin Dickin ohi, koska olin tien tukkona. Tuloksena setin toiseksi nopein veto ja aika 49.6 (Dick oli nopeampi) ja B-naalin paalu. Olin erittäin tyytyväinen "kam päkkiini", ruosteet karisivat sittenkin kiitettävästi.
JRx:n aika myös isän mielialaa kohottava, sillä kundi paransi aikaa harkasta 2.5 sekkaa. Eikä ulosajoja.

Kisa, B-naali #27:
Lämmittelykiekalle lähdettäessä tajusin että paalusta ei ole iloa: auto röpöttää lähdössä ja on aivan etana. Siinä ei paljoa auttanut Haaparannan julistus että "Jussin pitää voittaa kisa kun auto on kesän nopein" :D

Lähtö: auto eteni itsevetävän ruohonleikkurin nopeudella eteenpäin ja vielä hetki ennen ekaa mutkaa ajattelin että selvisinkö sittenkin, mutta samalla oli neljä! kuskia rinnalla ja ohi. Kaksi kuittasin takaisin ja jatkoin kisaa kolmantena.

Luotto oli kova että paikkaan lähdön takaiskun ajamalla tasaisen lujaa pojat kiinni, mutta Andy ja Cmoeny olivat tällä kertaa liian paljon nopeampia. Ei voinut mitään. Kerran pääsin iskuetäisyydelle, mutta sitten rako taas kasvoi.

Sitten alkoi eloonjäämistaistelu PeePeen ja Nipsun kanssa. Todennäköisesti tein taas sen perusmunaukseni eli ajoin renkaat liian kuumiksi ja pito katosi ja luistelin joka mutkassa ja minut ajettiin ihan konttiin kiinni.
Vikalla kiekalla PeePee tuli nätisti ässämutkien lopussa sisäpuolelle ja kuittasi ohi, mutta pääsuoran tulomutkassa lukitsi jarrut ja ajoi leveäksi ja sain oman sijani takaisin. Harmitti ihan PeePeen puolesta itsekin, mutta kisa pitää ajaa ruutulipulle saakka. Tällä kertaa olin onnekkaampi.

Lopputulos B-naalin kolmas. Odotin huonompaa eli päivä oli varsin hyvä. Kisan oma nopein 49.7.

JRx täydensi hyvän setin ja oli kierrosajoissa nopeampi kuin Wilzku ja Sue Me sekä ajoi hienosti C-naalin sijalle 7. Rattimies :ahem:
Mutta Wilzkun kisakokemus oli liikaa pojalle ja ohi ei menty. Hyvä veto myös Wilzkulta. Alkaa kisakokemus näkyä muutenkin ajossa.

Jossain vaiheessa toivon että saisin myös moisen fanijoukon kuin Wopella oli mukana. Pasmat ihan sekosi kun näin tummaveriköt hengailemassa Wopen ympärillä. Mutta Wopehan on sellainen...sellainen... stara ;)

Hieno voitto Wopelta. Haikki painosti lujaa, mutta taitaa Wope olla vielä liian kova luu ohitettavaksi. Paitsi Kaanaassa ;)

Oli kiva päivä, Vorssaan pääsen mukaan ja ilmoittelen JRx "sukulaissäännön" eli pykälän §3.4 perusteella mukaan varasijalle. Lopuista kisoista ei ole tietoa että päästäänkö mukaan.

Kiitoksia järkkäreille. Homma toimi hienosti :)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Joopa, pikarapoa:

Kypärälähettinä toimiminen aamusella johti kisareissuun, eli koukkasin hakemassa maalattuja kypäriä Forssasta itselleni, PP:lle ja Wopelle.

Pre-Race
Noh, aikalailla kypäriä vertaillessa meni tämä alku, kerennyt paljo muuta tekemään.
Jarkolle onnittelut 30v. täyttämisestä!

Training & Quali
autona #27, liukas kuin mikä tuntui olevan joka setillä (kai kun olin ainoa joka ajoi alkuun sillä niin kerkes renkaat aina viileneen)
hyvin tuntui menevän, mutta aina pientä puutumista oli settien loppuun havaittavissa.
harkkojen jälkeen remppasivat siihen kytkimen (ei kuulemma irrottanut kunnolla) ja saman tekivät aika-ajon jälkeenkin.
(sammui heti kävelyvauhdilla aina kone)
aika kuitenkin kohtuullinen 50.7 (harkoissa 50.9), mittatikkuna toimiva öö ruz jäi jälleen taakse ja edestä löytyi about juuri ne kaverit joiden siellä olettikin olevan
(Totke yllättäen edessä, toisaalta jarkko & PP takana eli aika tasan meni)

Kisa
Kisaan #23 josta ei mitään tietoa. Jarrut tuntui herkemmiltä kuin #27:ssa, ja auto selkeästi aliohjasi.
Vetoa puuttui alakierroksilla ja sen huomas heti lähdössä. Puskeva auto ei mulle sovi, jotenka vähän opetteluks meni kisa.
Ei vaan osannut, autossa varmasti oli potentiaalia parempaan mutta kun äijä ei osaa tulla mutkiin tarpeeks lujaa niin vauhti putoo ja huono alavääntö hoitaa loput :D
Noh, virheetön kisa kumminkin ja sain spinnanneen Totken pidettyä takana, niin ihan ok.
Olis ollut kiva päästä Nipsu/Jussi/PP junan mukaan, mutta kun ei niin ei.
Vähän oli yksinajelua siis.
edit. ajaksi 50.49 näköjään, silti hitain mies finaalissa ja C-finaalistakin olis useampi ollut paremmassa kyydissä
kertoo karua kieltä kuinka vaikeaa oli... ei vain päässyt lujempaa, ei sen ihmeempää selitystä :dunno:

Muuta huomioitavaa:
- JunnuX:n veto, hieno alku Hyvinkäällä.
Tosin testireissujen perusteella osasin odotella että hätyyttelee joitakin kyllä vauhtinsa puolesta, hienoa kisaamista oli.
(yleisestikin hienoa kisaa muuten Wilzkun, junnun ja Sue_Me:n välillä. :thumbup:)
- Autoissa taas eroja harmillisesti, ei tosin nyt omalle kohdalle kyllä pahaa säkää tullut eli pakko olla tyytyväinen.
- C-finaalissa hienoja vääntöjä, eikä kohelluksiakaan, hienoa seurattavaa :)
B:n tapahtumia en oikein nähnyt, A:sta kerkes näkeen lähdön.

Noh hieno päivä, sadekin pysyi kaukana, hyvin tilasit kelin Cm! :) Kiitos kaikille.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
- JunnuX:n veto, hieno alku Hyvinkäällä.
Tosin testireissujen perusteella osasin odotella että hätyyttelee joitakin kyllä vauhtinsa puolesta, hienoa kisaamista oli.
+ 100 kg ja lähemmäs 190 cm tuottaa pieniä haasteita tässä lajissa, kun ei meinaa mahtua edes autoon ;)
No, ens vkonloppuna ajellaan testisettiä 300cc 2-t enskalla Hlinnassa peltoradalla. Saattaapi olla parempi laji poitsulle. Siinä ei niin paino ole rajoittava tekijä muuten suht perusvikkelälle kuskille.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
+ 100 kg ja lähemmäs 190 cm tuottaa pieniä haasteita tässä lajissa, kun ei meinaa mahtua edes autoon ;)
No, ens vkonloppuna ajellaan testisettiä 300cc 2-t enskalla Hlinnassa peltoradalla. Saattaapi olla parempi laji poitsulle. Siinä ei niin paino ole rajoittava tekijä muuten suht perusvikkelälle kuskille.
Joo tuo on totta. Samaa ongelmaa Puhiksella myös. Mulla ei pituus vaivaa mutta paino kyllä...
Mutta onneks Hyvinkäällä saa vähän paikattua hanskallakin, ja tässä porukassa yleensä aina löytyy joku taistelupari jostain päin ruudukkoa niin auttaa sekin :)
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Onnittelut Jacquessille syntymäpäivän johdosta! :alppu:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kisarapo

Ennakko:

Ajattelin piruuttani lähteä kokeilemaan vauhtia kakstahtisilla sen seurauksena, että kerran vahingossa eksyin forumin karting-osioon. Aiempia kokemuksia oli ainoastaan nelareista ja koska niiden ajaminen ei tuottanut tuskaa, mikään ei enää estellyt minua. Kyseessä oli samalla eka f1-forumin "möötte" johon osallistuin.


Harjoitukset:

Lahjattomat harjoittelee, lausahdin Kesäharjoittelu 2010 -toikissa ennen kisaa. Virallisissa harkoissa sitten näin itsekin, että ei Sennat, Hamiltonit ja Räikköset varmasti reenaamatta formulakunkuiksi tulleet. Monta vuotta ajoivat kartingia ennen siirtymistään isompiin autoihin.

Nasty Boyn kypäräkameravideota ennakkoon silmä kovana tiirailleena ihmettelin, miksi takaosan siksakkimutkissa piti nostella kaasua. Radan ilmakuvan mukaan ne näyttivät lappu lattiassa ajettavilta paikoilta. Sitten ekaa kertaa niihin ajaessa asia selvisi itsellekin. Se ei vain tuntunut olevan mahdollista/järkevää edes yrittää pomppujen ja yllättävän kinkkisen ekan vasen-oikean takia. Olen tottunut kanttareiden käyttöön Lievestuoreella, mutta Hyvinkäällä Haaparannan kalustolla kanttareiden käyttäminen meinasi johtaa usempaan piruettiin/nutsille liukumiseen. Joten totesin, että ei "vanha pieru" paskaa puhunut alkuspiikissään, jossa kehotti välttämään niiden yli ajamista.

Auto oli paljon vaikeampi ajaa kuin luulinkaan ja ajaminen oli selvästi fyysisempää, mihin olen aiemmin tottunut. Ensimmäinen autoni, #39, taisi olla hieman vikuri yksilö myöhempiä kisatapahtumia peilattaessa. Mutta joka tapauksessa en meinannut päästä auton kanssa sinuiksi millään. 2kpl piruetteja alleviivasi ajamisen hankaluutta: kaasulla lähti, ei ole tottunut moiseen. Joka tapauksessa 2 nimeä jäi taakseni tuloslistalla, joten ei se eka ajo nyt ihan täysin penkin alle mennyt.


Aika-ajot:

Dominic painosti ykkösryhmän aika-ajossa autonsa, eli #39:n, syylärin letkun rikki joten seuraavana ajovuorossa olleena sain vaihtarina alle #23:n. Auto ei tuntunut aluksi kääntyvän ollenkaan vaikka etupyörät olivat ns. tapissa. Kuminpalaset lensivät ykköskurvissa varikolta kiihdytyksen jälkeen eikä ulosajo ollut kaukana. Sitten säädin jotenkin omaa ajotyyliäni ja auto yhtäkkiä alkoikin kääntymään ihan nätisti mutkiin. Autosta puuttui takapään levottomuus mikä tuntui vaivaavan #39:ä (kiitos Dominic kyseisen auton hajottamisesta :D). Se helpotti omaa sisäänpääsyäni ROK autojen ajamisen saloihin. Kierrosaikani putosi n. kolmella sekunnilla ensimmäisiin harjoituksiin verrattuna. Sain jo kiihdytettyä mutkista aikaisessa vaiheessa ilman isoja peräluistoja ja tuntui siltä, että ajaminen alkaa pikkuhiljaa jo maittaa. Tuloslista kertoi tosin, että olin n. 6 sekuntia kärkeä perässä, mutta en antanut sen häiritä sisäistä riemuani koska en edelleenkään ollut hitain.

Aika-ajon viimeiselle kierrokselle lähdettäessä koko viikon vaivannut flunssa iski toden teolla. En meinannut saada aluksi henkeä ollenkaan, ennenkuin köhäisin muutaman kerran. Kierrosaikoihin sillä oli tuskin vaikutusta, mutta oli vaan epämiellyttävä tunne. Klunssiakaan ei viitsinyt sylkäistä ajaessa muuten kuin silloin jos olisi ollut ihan pakko.


C-finaali:

Jyrkällä kehityskäyrällä alkanut urani jatkui ansaitulla paikalla C-finaalissa autolla #31. Kisan lämppärimenettely oli hieman erikoinen, mutta saatiinhan tuollakin konstilla aikataulu kusemaan vielä enemmän, mitä siihen mennessä jo oli. Itse olisin pärjännyt pelkällä installaatiokierroksella. Kyseessä oli ensimmäinen paikaltaan otettu lähtö urallani ja vituiksihan se meni. Yritin löytää kohtaa jossa kytkin alkaa purra ja samalla lippu jo heilahti. Molemmin puolin tultiin ohi että heilahti ennen ekaa kurvia, johon saavuin joukon hännillä. Sitten edessäni spinnattiin ja jouduin koukkaamaan pitemmän kautta kakkoskurvissa. En ollut enää viimeinen joten kivi vierähti sydämeltäni.

Tämän jälkeen edelläni ajaneen kanssa oli ihan järjettömän kova skaba muutaman kierroksen ajan. Itse sain mutkista lähdön onnistumaan paremmin, kun taas vastustajan auto meni karkuun suorilla. Kahden kimpasta tuli kolmen kimppa kun alussa spinnannut kuljettaja tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja ohitti minut kun olin juonimassa ohitusta edelläajavasta. Seurailin näiden menoa pari kierrosta lähituntumalla kunnes viimeisessä kurvissa tuli joku katkos aivojen ja raajojen välillä ja auto pyörähti poikittain. Eikun nurtsin kautta takaisin radalle ja raivoamaan menetettyä aikaa takaisin.

Sitten alkoi tuntua siltä että mies ei enää pysy penkissään vaan meinaa muljahtaa nopeissa mutkissa pois paikaltaan. Selkäni oli saanut tarpeekseen ajamisesta ja päätti lopettaa yhteistyön kuljettajan kanssa. Jouduin pitämään kahta kauheammin ratista kiinni mutkissa ja tämä johti voimien hiipumiseen pikkuhiljaa. Hammasta purren saavuin maaliin, mutta loppukierrokset olivat siis täyttä tuskaa. Sijoitukseni oli, kuten arvata saattaa, viimeinen.


Loppukaneetti:

Tapahtuma jätti itselleni paljon hampaankoloon. "En voi olla näin käsi, että häviän naisillekin heittämällä", tuumasin. Siksipä tarkistin kalenterini, huomasin syyskuun 24 päivän vapaaksi ja totesin, että Forssassa on revanssin paikka. Luultavasti häviän sielläkin naisillekin, mutta se ei estä minua yrittämästä.

Foorumin porukkaa tuli nähtyä ekaa kertaa livenä ja se antoikin minulle monen kohdalla ihan erilaisen käsityksen ihmisistä nimimerkin takana. Puheista kuuli selvästi, että porukka on reenannut huolella pidemmän aikaa kun puhuttiin "autoeroista". Minun täytyy ensin saada oma paketti edes jotenkuten nippuun, ennenkuin pystyn sysäämään syyn hitaudestani pelkälle autolle.


Eniwei, kiitos järjestäjille ja osallistujille. Päivän voisi käyttää paljon huonomminkin :thumbup:
 

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Todella kiva nähdä uusia kasvoja radalla! Kiva kun liityit mukaan Sue me! :alppu:
 
Ylös