KKWCS 2011 kisakalenteri

  • Viestiketjun aloittaja DW
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
että olisi hyvää vaihtelua saada edes yksi kisa vähän pohjoisempaa.
Alppu on tsekannut Oulun radan. Sen pohjoisempana ei taida rataa olla?

Mulle sopii Oulu hyvin. Jokunen mopofrendi siellä lokaatiossa niin löytyy majoitus, sauna ja kaljat samaan syssyyn 1-2 hengelle ;)
 

Örfil

Guest
Alppu on tsekannut Oulun radan. Sen pohjoisempana ei taida rataa olla?

Itse itseäni quottaillen: Levillä oli jokunen Pääsiäinen sitten jäärata maailmancupin rinteen alla. En ehtinyt ajamaan sinne, oli rata kiinni kun laskin sinne alas. Autoista ei mitään hajua. Sieltä päältä ne näytti...autoilta....

Luulisin että ainakin allekirjoittanut ja Andy olisivat kiinnostuneita kauden aloituksesta esim. maaliskuussa Levillä ;)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Alppu on tsekannut Oulun radan. Sen pohjoisempana ei taida rataa olla?

Mulle sopii Oulu hyvin. Jokunen mopofrendi siellä lokaatiossa niin löytyy majoitus, sauna ja kaljat samaan syssyyn 1-2 hengelle ;)
tarkoitin tässä yhteydessä pohjoisempaa kuin tampere, viitaten jyväskylään.. :) mut miksei tietty oulukin.. Siinä on sitten vaan se, että jos suurin osa osallistujista tulee etelä-suomesta, niin onko logistisesti jo turhan monimutkaista kisailla oulussa? Ellei sieltä löydy sitten omaa porukkaa?

Levi olis tosin poikkeus.. jos sieltä sais vaikka talven off-seasonille jääratakisan, niin ois aika mageeta! :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Itse itseäni quottaillen: Levillä oli jokunen Pääsiäinen sitten jäärata maailmancupin rinteen alla. En ehtinyt ajamaan sinne, oli rata kiinni kun laskin sinne alas. Autoista ei mitään hajua. Sieltä päältä ne näytti...autoilta....

Luulisin että ainakin allekirjoittanut ja Andy olisivat kiinnostuneita kauden aloituksesta esim. maaliskuussa Levillä ;)
tollasta löyty:

Rallykart -Jää karting

Rallykart -kilpailu ajetaan valaistulla jääradalla hiljaisilla ja turvallisilla 270CC nelitahtimoottorein ja piikkirenkain varustetuilla mikroautoilla. Varusteiden vaihto tapahtuu lämpimässä varusteidenvaihtotilassa. Vieraille on varattu lämpimät, täydelliset ajovarusteet sisältäen kengät, hanskat, haalarit, kypärähupun ja kypärän. Porontaljoilla somistetulla nuotiopaikalla on tarjolla lämmintä juotavaa koko tilaisuuden ajan.
Kilpailun kulku: Varusteiden vaihto, ohjaajakokous, alkuerät, finaali, palkintojen jako.
 

Örfil

Guest
Joskus oli puhetta KKWCS lasketteluvkonlopusta Himoksella, ei onnistunut. Onko Levi sitten valitettavan kaukana vai sopivasti kaukana?

Itse pyrähdän kerran talvessa Lapin lumille, moinen olisi sitten sovittelukysymys.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuossa vähän laskeskelin 1240metriä 4-6 jarrupaikkaa, hurjillekin 4.
Videon kuskilla poikamaista haparointia, 1.13-1.15 kierrosaikoja keskinopeus
n.60 km/h

Vertaa Kaanaaseen, niin 2 jarrupaikkaa 1080m. Eli puolikilsaa lappu lattiassa. kierrosaika 52-54 noin keskinopeus 70-75välille.

Näistä kahdesta jos pitäisi valita, niin Jyväskylä voittaa

Anteeksi
 

Örfil

Guest
Niin, aika samanlaista meininkiä kuin Kaanaassa. Onneksi tuo Jyskälä on samantyyppinen rata eli ei mikään mikkihiirirata, jolloin koneen vähätehoisuus tuskastuttaisi kuskin tyystin.

Mutta jo ihan paikalliskisan kannatuksen vuoksi ehdotan vastaavaa Kaanaa kisaa koska a) KKWCS:n syntysija on Tampere b) kuskeja Treelta (tai lähiseudulta) on ainakin 6 kpl c) Kaanaassa on saatu aina yllätyksellisiä lopputuloksia d) treenietu jää vähäiseksi e) paitsi meiltä ;)

Suzukart on skipattu kalenterista, samoin Toijala. Lähin kotikisa näiden jälkeen olisi enää Forssa (110 km). Siksi katson että ainakin yksi Tre kisa on oltava kalenterissa (ja Kaanaasenkin on 50 km). Tällä hetkellä paras ehdokas siihen on Kaanaa. Hinta-laatusuhde on siellä paras.

Olkaa hyvä.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Koittamaanhan sitä pitäs päästä, muuten aika mutuilua. Toijalassa lienee tiheämpään jarrutuksia kuin Jyväskylän ulkoradalla, jos niitä kaipaa.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Nyt tänpäiväsen perusteella on pakko ryhtyä kannattamaan tuota Lavintoa. Järjestäjä innostunut ajattamaan 6-8 autoa ja yhteydessä myös Hangon järkkäreiihin (samaa porukkaa).

Rata loistava ja kahviostakin saa hyvää kahvia!

Ääni Lavinnolle!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13749
Mutta jo ihan paikalliskisan kannatuksen vuoksi ehdotan vastaavaa Kaanaa kisaa koska a) KKWCS:n syntysija on Tampere b) kuskeja Treelta (tai lähiseudulta) on ainakin 6 kpl c) Kaanaassa on saatu aina yllätyksellisiä lopputuloksia d) treenietu jää vähäiseksi e) paitsi meiltä ;)

Tre kisa on oltava kalenterissa (ja Kaanaasenkin on 50 km). Tällä hetkellä paras ehdokas siihen on Kaanaa. Hinta-laatusuhde on siellä paras.

Olkaa hyvä.
Joo kyllä Treelle kisansa "kuuluu" tässä sarjassa. Ja Kaanaa on vähän spesiaali imuajorata, ja tarjoaa kyllä hyviä taisteluita. Lisäksi sadekisaa sinne vielä odotellaan :) Siihen lieneekin prosentuaalisesti (radan pituuteen nähden) Forssaa enemmän ajamista vaativa pidempine kaarreosuuksineen.
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Nyt tänpäiväsen perusteella on pakko ryhtyä kannattamaan tuota Lavintoa. Järjestäjä innostunut ajattamaan 6-8 autoa ja yhteydessä myös Hangon järkkäreiihin (samaa porukkaa).

Rata loistava ja kahviostakin saa hyvää kahvia!

Ääni Lavinnolle!
Pakko kompata PeePeetä.

Rata on tosiaan loistava, ja puitteetkin näytti olevan kunnossa. Ja tosiaan järkkärikin tuntui kiinnostuvan sen jälkeen kun oltiin ajettu PeePeen ja Totken kanssa ekat vedot. :thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jos ei Jyväskylän ulkorata kelpaa, niin otetaan edes sisärata. Minun mielestäni.
Sisärata on hyvinkin haastava rata ajaa, mutta kilpailut siellä muodostuvat joskus Trullijunassa ajamiseksi. Hauskaa siellä on silti aina ollut.

Täysillä ajettavassa varikkomutkassa (jossa myös maaliviiva) on näyttävää driftingiä tarjolla. Pitkässä kiristyvässä kurvissa pystyy ajamaan noin 3-4 sekuntia tappisladissa ennenkuin mutka tiukkenee Shanghain F1 radan ykköskurvin tyyliin tuplaneulansilmäksi.
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
Nyt kun ensi kauden kisakalenterista ja säännöistä muutenkin on puhuttu yhtä sun toista ja kun järjestäjätkin ovat suurelta osin vaihtuneet kesän aikana, niin nostan tapetille vielä yhden kysymyksen. Mihin suuntaan sarjaa halutaan viedä tulevaisuudessa?

Vastausta tähän kysymykseen en odota saavani, enkä oikeastaan edes tarvitse sellaista. Miettikööt järjestäjät rauhassa keskenään. Kommentoida toki saa kuitenkin. :)

Otetaan kaksi tarkoituksella kärjistettyä esimerkkiä havainnollistamaan ajatuksiani. Näitä ei siis missään nimessä pidä ottaa ehdotuksina. Nih.

Esimerkki A:
- kaudessa 8 kisaa
- kisat kahdeksalla eri radalla
- säännöt kannustavat osallistumaan joka kisaan

Esimerkki B:
- kaudessa 16 kisaa
- kisat kahdeksalla eri radalla
- säännöt kannustavat jättämään kisoja väliin

Esimerkissä A käytännössä kaikki vakikuskit osallistuisivat joka kisaan, luultavasti myös kaukokisoihin ja niihin jotka eivät niin paljoa miellytä. Suuresta ilmoittautumismäärästä johtuen joka kisaan ei valitettavasti kaikki halukkaat mahtuisi osallistumaan. Mediapäällikkö kuitenkin osallistuisi joka kisaan ja siten joka kisasta saataisiin videokooste.

Rata olisi joka kerta eri, joten motivaatio osallistua jokaiseen kisaan kasvaisi entisestään. Osalle jäisi reilusti kisamotivaatiota varastoon ja tämä varasto purettaisiin treenikisoissa ja vastaavissa sessioissa. Tämän voi nähdä sekä hyvänä että huonona puolena.

Esimerkissä B kisoja on paljon. Väkisinkin jokaiselta jäisi kisa tai kaksi väliin muiden kiireiden takia. Toisaalta säännöt myös sallivat poissaolot muutamassa kisassa, joten tästä ei varsinaisesti ole haittaa ainakaan pistetilastoja katsoessa. Mediapäällikkö jää parista kisasta pois ja parin muun kisan osalta koosteen tekemiseen ei ole aikaa. Toisaalta, aina voidaan palkata toinen samanlainen paikkaamaan tilannetta.

B:ssä muutama kaukokisa ja ei-lempirata jäisi väliin. Koska joitakin ratoja ajetaan useita kertoja, saattaa näistäkin jäädä yksittäisiä väliin, kun "ei täällä montaa kertaa vuodessa tarvitse käydä". Pienemmän osallistujamäärän osalta harvemman kisan osalta tulisi maksimirajaa vastaan, joten kaikki halukkaat pääsisivät aina paikalle. Kyytien kanssa tosin voisi tulla välillä ongelmaa, kun kyytikaveritkin jättäisivät muutaman kisan väliin. Tuskin kuitenkaan kauheasti poissaoloja tästä syystä tulisi.

Ehdoton plussa B:ssä olisi se, että kisaamaan pääsisi lähes aina kun innostusta ja aikaa löytyy. Lisäksi nämä kisat olisivat aina kohtuuhintaisia mainossopimuksista johtuen. Kuitenkin muutamasta sarjan kisasta saattaisi tulla tynkäkisa pienen osallistujamäärän takia. Noh, nämä tynkäkisat voidaan jättää seuraavan vuoden kalenterista pois, jos siltä tuntuu.

---

En nyt sano, että kumpikaan esimerkeistä olisi toistaan parempi, sehän riippuu täysin siitä mihin suuntaan päättäjät haluavat sarjaa viedä.

Joka tapauksessa tällä hetkellä porukka osallistuu joka kisaan ja tämän asian osalta ei ollakaan kovin kaukana A:n tilanteesta. Omasta mielestäni tätä tilannetta tulisi yrittää säilyttää jatkossakin siinä määrin kuin on mahdollista. Haluan ajaa kisaa juuri tässä porukassa ja tästä syystä jokaisen KKWCS-kisan tulisi olla tärkeä ja sellainen johon halutaan erityisesti osallistua.

Toki sarjan tulee kehittyä vuosi vuodelta jollain tavalla, enkä halua tappaa uudistushalukkuutta. Kunhan asiat vain on ajateltu loppuun asti ennen uudistusten toteuttamista. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta toisaalta täytyy sekin muistaa, että tällä porukalla ihan pienet ongelmat eivät sarjaa pysty kaatamaan.

Ja loppuun vielä kertauksena hitaammille. Esimerkki A tuo omat hankaluutensa enkä tue sitä, mutta en tue myöskään esimerkki B:tä.
 
Viimeksi muokattu:

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Itse olen B:n kannalla. Tynkäkisoja tuskin tulee, ja kiinnostuneita riittää aina. Lisäksi se antaa sää-ja autotasoitusta. Esimerkiksi sääolosuhteet ja autotuuri voi vaikuttaa sijoitukseen negatiivisesti, ja sillon mielellään haluaisi tsäänssin ansaita nuo pisteet takaisin.

Se myös avaisi lisämahdollisuuksia kalenterin suunnitteluun järkkärien osalta.

Asian tosin voisi myös pollata.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Niin, aika samanlaista meininkiä kuin Kaanaassa. Onneksi tuo Jyskälä on samantyyppinen rata eli ei mikään mikkihiirirata, jolloin koneen vähätehoisuus tuskastuttaisi kuskin tyystin.

Mutta jo ihan paikalliskisan kannatuksen vuoksi ehdotan vastaavaa Kaanaa kisaa koska a) KKWCS:n syntysija on Tampere b) kuskeja Treelta (tai lähiseudulta) on ainakin 6 kpl c) Kaanaassa on saatu aina yllätyksellisiä lopputuloksia d) treenietu jää vähäiseksi e) paitsi meiltä ;)

Suzukart on skipattu kalenterista, samoin Toijala. Lähin kotikisa näiden jälkeen olisi enää Forssa (110 km). Siksi katson että ainakin yksi Tre kisa on oltava kalenterissa (ja Kaanaasenkin on 50 km). Tällä hetkellä paras ehdokas siihen on Kaanaa. Hinta-laatusuhde on siellä paras.

Olkaa hyvä.
Munkin mielestä olis hyvä, että Tampereella olisi ainakin yksi kisa, koska sen verran paljon sillä seudulla on kuskeja. Noh.. katsotaan ensin millaiseen formaattiin päästään. Tällä hetkellä näyttää, että hyviä ehdokkaita olisi paljon.


Nyt tänpäiväsen perusteella on pakko ryhtyä kannattamaan tuota Lavintoa. Järjestäjä innostunut ajattamaan 6-8 autoa ja yhteydessä myös Hangon järkkäreiihin (samaa porukkaa).

Rata loistava ja kahviostakin saa hyvää kahvia!

Ääni Lavinnolle!
Miten pitkään Lavinto on auki? Pääsiskö sinne viikonloppuna ajamaan, vai onko se varattu viikonloppuisin?

Tämä informaatio kuulostaa hyvin mielenkiintoiselta! Hyvä, että kävitte!
 

Örfil

Guest
Olis hyvä kyllä saada Cmoneyn/Jakkuesin testiajofiilikset radalta. Lavinto on kuitenkin suht lähellä valtaosaa kuskeista.
 

Örfil

Guest
Tuossa vähän laskeskelin 1240metriä 4-6 jarrupaikkaa, hurjillekin 4.
Videon kuskilla poikamaista haparointia, 1.13-1.15 kierrosaikoja keskinopeus
n.60 km/h

Vertaa Kaanaaseen, niin 2 jarrupaikkaa 1080m. Eli puolikilsaa lappu lattiassa. kierrosaika 52-54 noin keskinopeus 70-75välille.
Tuon takia Kaanaa on omasta mielestä mukava vaikka siellä on ne panssarivaunut, kun keskinopeus on kuitenkin aika hyvä. On edes vähän vauhdin tuntua. Ja vaikka jarrupaikat on vähissä, mutkat pitää ajaa tarkasti ettei syö vauhtia. Toijalassa homma menee mateluksi ja siellä ei pysty ajamaan lämä pohjassa kuin osan rataa. Miniminopeudet ovat niille autoille liian pienet.

Siis Kaanaa ja Jyskälähän eivät sulje pois toisiaan, vaikka tuossa yllä mainitsinkin että max yksi nelariulkokisa per kausi. Se oli vain ajatus.

Voi kun olis kesä pitempi, olis rutkasti vapaa-aikaa ja rahaa niin olishan se mahtava ajaa F1-kauden mittainen sarja :cool:

Kisoja ei ole koskaan liikaa: aikaa ja rahaa on vain liian vähän :(
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kyl Kaanaan voi pitää kalenterissa ihan jo tamperelaisten mieliksi, kun monelle heistä paikka olisi kuitenkin The Kotirata.

Vesittää muuten vähän tota tiimisysteemiäkin, jos ajelee pisteitä radalle, jolla ei järjestetä edes kisaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ehdoton plussa B:ssä olisi se, että kisaamaan pääsisi lähes aina kun innostusta ja aikaa löytyy. Lisäksi nämä kisat olisivat aina kohtuuhintaisia mainossopimuksista johtuen. Kuitenkin muutamasta sarjan kisasta saattaisi tulla tynkäkisa pienen osallistujamäärän takia. Noh, nämä tynkäkisat voidaan jättää seuraavan vuoden kalenterista pois, jos siltä tuntuu.
Kannattaa nyt muistaa se pieni seikka että ei nuo mainossopparit ihan mihin tahansa riitä.
Nyt jo mennään ulkorajalla sopparien hinnan suhteen vrt. alennuksiin, kauden pitkittäminen tarkoittaisi silloin käytännössä useamman kisan ajamista samalla radalla ja/tai hintojen nousua joillekin kisoille.
Lisäksi kannattaa varmaan spekulaatioissa ottaa huomioon sekin että onko Antti yleensäkään lähdössä mainossoppariin ensi vuonna...

Noh mutta mitäs vittua mä näistä mitään tietäsin edes...
Tämä informaatio kuulostaa hyvin mielenkiintoiselta! Hyvä, että kävitte!
Lavinnon osalta siis hyvä, mutta Jyväskylässä ei kannata kenenkään käydä ettei vaan tule infoa?
 
Ylös