Urheiluautot

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
No tuo GT3 kilpuri lipsahti tuohon vahingossa GT1:n sijaan.
Aika monotoninen tämä lista LeMans-voittajista 2000-luvulta :jaska::

2010:Audi R15 TDI plus
2009: AUDILTA HERPAANTUI OTE HETKEKSI PIRISTÄVÄSTI:Peugeot 908 HDi FAP :p
JA SITTEN TAAS PALUU ARKEEN:(:
2008:Audi R10 TDI
2007:Audi R10 TDI
2006:Audi R10 TDI
AIKA ENNEN DIESELEITÄ:
2005:Audi R8
2004:Audi R8
2003:PIRISTÄVÄ POIKKEUS 2;Bentley Speed 8 :rolleyes:
JA TAAS MENTIIN AUDIN TAHDISSA :frank::
2002:Audi R8
2001:Audi R8
2000: Audi R8 :mad:

Toista oli kultaisella 90-luvulla:
1999: BMW
1998: Porsche
...
1995:McLaren
1992-93: Peugeot
...
1990: Jaguar :eek:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No tuo GT3 kilpuri lipsahti tuohon vahingossa GT1:n sijaan.
Aika monotoninen tämä lista LeMans-voittajista 2000-luvulta :jaska::

2010:Audi R15 TDI plus
2009: AUDILTA HERPAANTUI OTE HETKEKSI PIRISTÄVÄSTI:Peugeot 908 HDi FAP :p
JA SITTEN TAAS PALUU ARKEEN:(:
2008:Audi R10 TDI
2007:Audi R10 TDI
2006:Audi R10 TDI
AIKA ENNEN DIESELEITÄ:
2005:Audi R8
2004:Audi R8
2003:PIRISTÄVÄ POIKKEUS 2;Bentley Speed 8 :rolleyes:
JA TAAS MENTIIN AUDIN TAHDISSA :frank::
2002:Audi R8
2001:Audi R8
2000: Audi R8 :mad:

Toista oli kultaisella 90-luvulla:
1999: BMW
1998: Porsche
...
1995:McLaren
1992-93: Peugeot
...
1990: Jaguar :eek:
1991: Mazda
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
2009:Peugeot 908 HDi FAP :p
2003:PIRISTÄVÄ POIKKEUS 2;Bentley Speed 8 :rolleyes:

Toista oli kultaisella 90-luvulla:
1999: BMW
1998: Porsche
1995:McLaren
1992-93: Peugeot
1990: Jaguar :eek:
Nuo kaikki voittajat olivat minulle suotavia ja myös Mazdan voitto 1991, muista voittajista ei niin väliä.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Voittaakohan mikään GT-luokan auto enää ikinä LeMansin yleiskilpailua, vai onkohan vielä seuraavat 5 vuotta Audin protojen dominointia?
Olisiko aika tasapäistää sääntöjä? :doubtful:
Esim. tämä olisi hieno nähdä kunniakierroksella, vähän niinkuin ennenvanhaan:
:)
Tjaa a, vaikea nähdä kyllä että GT1 kalustolla kokonaiskisa voitettaisiin. Kuitenkin protot on aikalailla nopeampia. Eihän sitä koskaan tiedä mutta vähän uskomattomalta tuntuu näin nyt ajateltuna.:dunno:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Mites noi Nissan r390gt1 ja Toyotan gt-one, molemmista "melko harvinaiset" katuversiot luokitusta varten.

Nissanilla tais olla 2 noita, sininen ja punane ja Toyotakaan ei tainnut montaa tehdä.



Nissanihan panosti kovasti tolla laitteella Le Mans:iin, mutta ainakin ensimmäinen yritys meni metsään, toisesta en tiedä. Mutta olihan se nopea, niin kauan kun laitteet kesti.
Vai muistanko ihan väärin tämänkin? :frown:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jaa a, ainakin compakti on kooltaan, mikä ei ole pahasta ainakaan. Mutta mene ja tiedä. Näistä ei varmaan ota tolkkua kun Porssen omat inssit.:doubtful:
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tjaa a, vaikea nähdä kyllä että GT1 kalustolla kokonaiskisa voitettaisiin. Kuitenkin protot on aikalailla nopeampia. Eihän sitä koskaan tiedä mutta vähän uskomattomalta tuntuu näin nyt ajateltuna.:dunno:
Etenkin, kun GT1 ei enää tule kyseiseen kisaan luokkana osallistumaan. Ja kierrosajat ovat tippuneet joka tapauksessa.

Kyllähän vielä 2000-luvullakin oli pari tapausta, kun Corvette tai Aston Martin olisi voinut pienellä tuurilla ottaa protoilta Sarthen kokonaiskilpailun voiton paremman luotettavuutensa (ei missään nimessä nopeutensa) ansiosta. Daytonan 24 tunnin ajoissakin GT:t nöyryyttivät vuosikausia 'nopeampia' luokkiaan - nykyäänkin Grand-Amissa DP:t on lähinnä keinotekoisesti saatu pysymään edellä.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Nissanihan panosti kovasti tolla laitteella Le Mans:iin, mutta ainakin ensimmäinen yritys meni metsään, toisesta en tiedä. Mutta olihan se nopea, niin kauan kun laitteet kesti.
Vai muistanko ihan väärin tämänkin? :frown:
Taisi olla näin ja siihen ne osallistumiset vissiin jäi kun taas iskettiin uudet säännöt... (1999 taisi olla jo r391)
(1997 tais suurin osa autoista ainankin hajota ja 1998 olivat kohtuu kivoilla sijoilla.)

Tiedän että molemmat kuuluvat enemmän ubersuperautoluokkaan (niinkuin McLaren ynm.) mutta miksi perustaa sitä varten oma aihe johon ei luultavasti montaa vastausta tule.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18474
Nissan r390gt1 katuversio luokitus.
Kisa versio jutut voi lukea nuista-> NISSAN R390 PART 1 - NISSAN R390 PART 2 - NISSAN R390 PART 3

Auton suunnittelusta vastasi Tom Walkinshaw Racingin palveluksessa ollut Ian MacCallum.

(Yhdeksi kuskiksi vuoden 1998 Le Mansin 24 tunnin kisaan Nissanin rattiin Tom Walkinshaw olisi halunnut Jos Verstappenin, mutta Verstappen kieltäytyi sen takia että F1-sarja oli hänelle ainut oikea sarja missä hän halusi ajaa ja tästä Tom oli hyvin vihainen hänelle)
 
Viimeksi muokattu:

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Jos tuota Nissania katsoo tarkkaan, niin huomaa selvää samankaltaisuutta toiseen Walkinshawn Tompan tekeleeseen Jaguar XJ-R 15:een:
;)
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Nissanille tais käydä siten, että ekana vuotena oltiin nopeita, mutta luotettavuutta ei löytyny, tokana vuonna hoonattiin luotettavuus kuntoon, mutta konstruktion nopeus ei enää riittäny...

Molemmat Nissan ja Tojo käytti turkasesti jenejä tuolloin projekteihin. Tuolloin oli vielä muotia tahkota koko kevät 24 tunnin testejä.

Jaguarin piti olla uusi Procar / Porsche Cup eli GP-kisojen yhteydessä ajettava luokka. Saattoi jopa yhtenä vuotena ollakin...
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
JaguarSport Million Dollar Intercontinental Challenge

Nissanille tais käydä siten, että ekana vuotena oltiin nopeita, mutta luotettavuutta ei löytyny, tokana vuonna hoonattiin luotettavuus kuntoon, mutta konstruktion nopeus ei enää riittäny...

Molemmat Nissan ja Tojo käytti turkasesti jenejä tuolloin projekteihin. Tuolloin oli vielä muotia tahkota koko kevät 24 tunnin testejä.

Jaguarin piti olla uusi Procar / Porsche Cup eli GP-kisojen yhteydessä ajettava luokka. Saattoi jopa yhtenä vuotena ollakin...

The XJR-15 race series was to be held over three rounds as support races for the 1991 Formula 1 championship: Monaco, Silverstone, and Spa-Francorchamps.
http://www.jaguar-enthusiasts.org.uk/jaguar-xjr15.html :cool:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Kukas se siinä; Tom Walkinshaw. (Tai ainakin aika lähelle tonne päin:D ) Tuttu nimi menneiltä vuosilta.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Hmmm aika mielenkiintosta, että tollasta tekniikkaa oli käytetty. Haasteita ainakin kuljettajalle vaihdelaatikon osalta.
 
Ylös