Urheiluautot

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Corvette gen. #7

Laitetaanpa nyt ihan pikkuriikkinen kuva uutuudesta, ettei kukaan mode taas pääse herkuttelemaan bannausoikeudellaan:

Ulkonäkö ei mielestäni ole kovin omaperäinen, koska etupää on kuin Ferrari Californiasta tai FF:stä ja takapää kuin Nissan GTR:stä. Tarkemmin autoon voi tutustua täällä:
http://www.chevrolet.com/new-2014-corvette/
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Laitetaanpa nyt ihan pikkuriikkinen kuva uutuudesta, ettei kukaan mode taas pääse herkuttelemaan bannausoikeudellaan:

Ulkonäkö ei mielestäni ole kovin omaperäinen, koska etupää on kuin Ferrari Californiasta tai FF:stä ja takapää kuin Nissan GTR:stä. Tarkemmin autoon voi tutustua täällä:
http://www.chevrolet.com/new-2014-corvette/
Laatu ainakin huokuu ulospäin enemmän kuin aiemmissa malleissa.

Ihan perustyylikäs, tosin Corvetten ominaispiirteet alkavat sekoittua mm. uuteen Viperiin ja juuri tuohon GTR:ään.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Laatu ainakin huokuu ulospäin enemmän kuin aiemmissa malleissa.

Ihan perustyylikäs, tosin Corvetten ominaispiirteet alkavat sekoittua mm. uuteen Viperiin ja juuri tuohon GTR:ään.
Viper ja GTR mullekin tuli tuosta mieleen. Varsinkin tuo perinteisen takaikkunan puute kalvaa mieltä vaikka varmaan uusi ratkaisu olisikin vääntöjäykempi tms....
Camaron saa myös mieleen tuosta takapäästä, varsinkin valoista.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Laatu ainakin huokuu ulospäin enemmän kuin aiemmissa malleissa.
-Niin alkuaikojen Corvetteja voisi verrata vaikka kahteen ratakiskon pätkään joiden väliin laitettu V8 ja päälle lasikuitukate. Ajo-ominaisuudet vielä kruunasi lehtijousi poikittain taka-akselilla. Autoilla sai kyllä poltetta kumia suoran patkillä, mutta moottoriradoilta kannatti pysyä kaukana. Jotain on kaiketi kuitenkin vuosikymmenien aikana GT-kisoista opittu ja nyky-vette taitaakin olla enemmänkin hiilikuitua ja alumiinia, jotenka auton saa jo mutkiin taittumaan melko mukavasti.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Noh onhan tuo ainakin onneksi ihan uuden näkönen (toisin kun esimerkiksi suunnittelu osaston riehaantuminen uuden VW Golffin kohdalla:D ), ovat tehneet siihen vähän agressivisuutta. Takavalot ois kyllä saanut olla pyöreät. Ilmeisesti tässä on vieläkin manuaali loota tarjolla? :thumbup:
 

DuckAvenger

Katollaan
Liittynyt
30.10.2008
Viestit
780
Siitä uudesta Ferrarista

"Just saw the F150 ( the new Enzo) official name not released yet. Overall view: only 499 will be produced. only available in 3 colour. 800hp at 9200RPM with additional KERS of 150HP. Zero to 100 in 3 second to 200 in 7 seconds. Max speed around 370KMH. Fiorano Best lap with Alonso driving 1:20. Numbering expected in less than 7minutes."
"Fixed seat. Adjustable paddles. Rear Wing and mobile Diffuser. Break from 200 to zero. In 115 Meters. Weight around 1280 include the electrical engine of 150kg. Chassis totally made of Carbon Fiber. T800 and T1000 sheet. Kavler protected underneath. The car is breathtaking. If I was a Saint and she was a ***** it would make me certainly a Sinner."

950 BHP plays 1,270 KG
Bespoke V12 built to sound like a Formula One engine at full chat
Engine Red-Lines @ 9,200 RPM but Max Torque available from 1,000RPM
499 Cars @ EUR1.2 million
Official Launch in Geneva
Deliveries Commence December 2013

http://carscoop.blogspot.fi/2013/01/new-details-on-ferrari-f150-hit-web.html
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Noniin vihdoinkin vähän faktaa kehiin. Jos tuo paino on tosiaan LERSSIn kanssa tuo 1270kg ajokuntosena, niin sitten pistetään paremmaksi mitä Possu teki Carrera GT:n kanssa. Mutta silti jäädään F1:sestä vielä satasen verran.

Kokonaan hiilikuituinen runko on +:ssaa, ei sitä painoa taida nyky lakipykälillä enää pienemmäksi saada ellei hiilikuituun lähde. Adjustable pedals löytyy muuten myös F1:sestä. Fixed seats, en tiedä mitä tarkottaa mutta vissiin tämä uusi Ferrari on 2 paikkainen kuitenkin.

V12 on iso plussa, siihen mitä Mäkki tekee tuon P1:sen kanssa, saman verran sylintereitä kuin Peipi Mäkissä ei mun mielestä ole hyvä asia. Ferrari uskaltaa laittaa V12:sen kehiin ja käsittämättömällä kierrosluvulla vieläpä. Nostan tälle hattua, ettei ole lähdetty ahdettuihin moottoreihin vähemmillä sylintereillä. Kyllä superautossa pitää olla sen näköinen moottorikin.:rolleyes:
Silti Mäkin P1:stä väheksymättä, varmasti tulee olemaan kilpailija tälle uudelle V12 super Ferrarille. JÄnnä nähdä miten voimasuhteet menee.

Ja vielä yksi huomio tästä Ferrarista, 950hv ei paljoa muuten häviä tälle Pulla Veyronille, jossa on ahtimia kuin ämpäreitä saunassa ja sylintereitä enemmän kuin marjoja pensaissa. Joten mun suunnalta Veyronille taas yksi rätti naamaan, etenkin kun muistetaan mitä se painaa. Vaikkei se olekaan suunniteltu näin miten tämä uusi Ferrari ja tarkoitettukkaan olemaan nopea radalla ym. niin 1800kg superautosta on naurettavaa.....
NO katsotaan onnistuuko Ferrari millasen auton suunnittelemaan, hakkaako se tulisimman kilpailijansa P1:sen ulkoisesti ja voimallisesti. Saa nähdä....

Silti, näissä kun ei ole manuaalia vaihdelaatikkoa niin jäisi ostamatta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
"Fixed seats" penkit on asennettu yhteen paikkaan, ei liikuteltavat.
Eli kuskien väliset pituuserot ym. pitää sit säätää noiden "adjustable paddles" mukaan, eli siirretään polkimia sekä rattia sen mukana millanen kuski on.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ja vielä yksi huomio tästä Ferrarista, 950hv ei paljoa muuten häviä tälle Pulla Veyronille, jossa on ahtimia kuin ämpäreitä saunassa ja sylintereitä enemmän kuin marjoja pensaissa. Joten mun suunnalta Veyronille taas yksi rätti naamaan, etenkin kun muistetaan mitä se painaa. Vaikkei se olekaan suunniteltu näin miten tämä uusi Ferrari ja tarkoitettukkaan olemaan nopea radalla ym. niin 1800kg superautosta on naurettavaa.....
NO katsotaan onnistuuko Ferrari millasen auton suunnittelemaan, hakkaako se tulisimman kilpailijansa P1:sen ulkoisesti ja voimallisesti. Saa nähdä....
Jooh, ehkä Veyronia ei pidä verrata mihinkään Ferrariin, jotenkin tulee mieleen vertaus F1:n ja IndyCarin välillä aikanaan 90-luvulla:
Toinen on tehty mahdollisimman kevyeksi, pysähtymään, kiihtymään ja kulkemaan mutkissa lujaa.
Toinen taas on tehty saavuttamaan vain ja ainoastaan 400kmh ja pitämään se taulussa.

Ja Veyronin kanssa muutenkin lähtökohdat tais olla rikkaissa asiakkaissa jotka haluaa nopeimman auton huippunopeudeltaan, ja samalla tehdä sen helposti & mukavasti...

Veyron painaa sen 1838kg, ja jos tuo Ferrari painaa sen 1270kg "spartalaisena", niin äkkiäkös tuommonen 570kg painoa saadaan lisää.
Veyronin 4wd järjestelmäkin lisännee painoa heti sen 100-200kg, mukavuusvarusteista puhumattakaan :)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo silti Veyronia verrattiin F1:seen aika usein ja verrataan. Itse en kamalasti tästä Veyronista lämpene missään suhteessa. Olen jopa yhden sellasen nähnyt Stadissa jossain X-Treme messuilla, mutta senkin tilalla olisin nähnyt mielummin F1:sen tai aidon V12 Lamborghinin.

Sama lähtökohta muuten oli F1:sen suhteen; nopean urheiluauton, jolla ajaa mukavasti väsymättä Ranskasta Italiaan päivässä. Hassua miten McLaren toteutti sen vaan niin paljon munakkaamalla tavalla. :D
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Tästä tulikin mieleen tosiaan, laittelin tonne F1 puolellekin tämän, mutta näitä suoritusarvoja ei kamalasti kylmetä katsella.

http://www.ultimatecarpage.com/car/351/McLaren-F1-LM.html



Verrattuna tähän uuteen super Ferrariin:
- Manufactured 5+1 prototype
- Naturally Aspirated
- 680 bhp / 507 KW @ 7800 rpm
- 705 Nm / 520 ft lbs @ 4500 rpm
- 112 bhp / liter
- carbon fibre reinforced plastic monocoque
- 1062 kilo / 2341.3 lbs
- 0-100mph 2.9 s
- 0-100mph-0 11,5s Michelin Pilots (katurenkaat)
- Value today 3-5milj € ?
 
Ylös