Urheiluautot

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
http://www.worldcarfans.com/112092748766/ferrari-f70-chassis-revealed-to-be-20-percent-lighter
Uusi Ferrari, ilmeisesti lokinsiipi ovia? Ja se paino...1100kg. Onko tuo koko auton paino vai pelkän rungon paino..se selviää joskus.

Tossa on oikeasti McLarenille tekemistä, F1:sen paino tuotantoautossa oli muistaakseni jotain 1130kg tai jotain tohon suuntaan, jos Ferrari aikoo tässä uudessa hypersuperautossaan 1100kg painoon, nostan hattua. LIekö sitten onko tuo pelkän Rungon paino vai kokoauton suunniteltu paino....
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Oma toiveeni urheiluautojen tulevaisuuden suhteen on yksinkertainen: Mahdollisimman kevyt auto (ihan totta, siinä missä F40 LM painoi noin 1100kg, ovat nmä nykyiset Lambot ja Fefet aikamoisia tonnikeijuja= eli pois ihan kaikki AirBagit, turvapuskurit, MP3-soittimet ja ilmastoinnit), tehokas moottori (tässä kohtaa ropisevat Lotus 7- kopiot ja kevyimmet Lotus Eliset yms pois, koska tekniikka on sitä 200hv Toyotaa/Mondeota) ja takaveto.

Kaikkeen tähän löytyy koko historian paras tekninen toteutuskyky ja tietotaito tänä päivänä, vielä kun joku tämän toteuttaisi:thumbup: Vai McLaren F1:seenkö tämä kehityskaari tässä mielessä loppui?
Samoilla linjoilla tästä painosta ja muusta. Täysin samoilla linjoilla!

Vaikka miten Härkätuotteista pidänkin enemmän kuin keulivista Oreista, mun mielestä tuo Aventadorin paino on aivan liian iso, vaikka siinä on hiilikuiturunko, 1500kg+ on liikaa ikäväkyllä.
No F12 Berlinetta painaa melkeen saman kuin Lambon V12 ohjus, mutta on siinäkin liikaa painoa.

SIksi taas totean tuon F1:sen julman totuuden, tuotantoauton paino oli kaikkineen 7 levyn vaihtajineen ja ilmastointineen reilu 1130kg. Ja tiedä sittten, nähdäänkö tollasta ihmettä enää ikinä.

F1:nen on periaatteessa sellanen, minkä itse haluaisin vielä nähtävän tuotannossa. Kevyt, tehokas vapaasti hengittävä V12, manuaali ja kevyt.
Mutta tuskimpa nähdään.
Ferrari nyt näemmä yrittää jotain paino pudostusta tässä uudessa tulevassa ohjuksessaan; mutta jos runko painaa 1100kg, auto painaa sillon vähintään 1300kg ajokuntosena....tai sitten tekevät jo ihmeitä.
NO katsotaan.

EDIT:
Sielä olisi vissiin Pariisissa juuri esitelty tämä uusi P1:nen, ne kuvat mitä nyt olen autosta nähnyt ovat vähän pettymys jopa, mutta täytyy nähdä parempia kuvia.
 
Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6755
Sijainti
Täällähä mä
Eihän se mahdotonta olisi nykyajan tekniikoilla valmistaa vastaavaa , mutta erinäiset turvallisuuskysymykset tekevät kikottimista raskaampia . Olihan tuo Zonda R esimerkiksi Mclarenia kevyempi joten täysin mahdollista se on , mutta onko sitten lakien ja pykälien valossa . Gumpert Apollo toki oli tuossa 1100 - 1200 kg välimaastossa + katulaillinen .

Tämän vuosituhannen superautoista omistamisen halua on itselle herättänyt eniten Ascari A10. Onhan siinä vähän F1 :senkin henkeä , kun on bemarin vapaasti hengittävällä koneella mistä on rutistettu 225hp lisää tehoa verrattuna vakioon . Mielestäni aika ihailtava saavutus , kun ottaa huomioon , että ei nuo ämmäläisen koneet mitään nuhapumppuja vakionakaan ole .
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Eihän se mahdotonta olisi nykyajan tekniikoilla valmistaa vastaavaa , mutta erinäiset turvallisuuskysymykset tekevät kikottimista raskaampia . Olihan tuo Zonda R esimerkiksi Mclarenia kevyempi joten täysin mahdollista se on , mutta onko sitten lakien ja pykälien valossa . Gumpert Apollo toki oli tuossa 1100 - 1200 kg välimaastossa + katulaillinen .

Tämän vuosituhannen superautoista omistamisen halua on itselle herättänyt eniten Ascari A10. Onhan siinä vähän F1 :senkin henkeä , kun on bemarin vapaasti hengittävällä koneella mistä on rutistettu 225hp lisää tehoa verrattuna vakioon . Mielestäni aika ihailtava saavutus , kun ottaa huomioon , että ei nuo ämmäläisen koneet mitään nuhapumppuja vakionakaan ole .
Aivan joo, nykymeininki on mitä on. :wall:

Tuotaa joo noi M-sarjan hellat on kyllä aika rankkoja moottoreita.
M1:seenkin kehitetty 3,5L suorakutonen on jalostettu CSL:n kutoskoneista, joista otettiin turbon avulla yli 750hv...:D
Ja näiden moottorien ääntä kun kuuntelee esim. Youtubesta haulla BMW M1 Procar ym. niin en ihmettele yhtään Bemarin suorankutosen legendaarisuutta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Edelleen on arvoitus, istuuko kuski tuosa keskellä kuten F1:ssä aikoinaan. :doubtful:
Muistaisin että McLarenin suunnalta on tullut jo aikaa sitten kommenttia että ihan perinteinen istumajärjestys tulee olemaan.
Sääli sinänsä kyllä .... :dunno:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Jonkun mielestä ensimmäinen oikea Superauto oli Mersun 300SL sillon joskus late 50's. Mulle ensimmäinen superauto katukilvissä oli Lamborghini Miura perusteluina keskimoottorisuus.
Mutta ensimmäinen urheiluauto....siis urheiluauto, ei superauto.
Kai se joku Britti on sitten, MG tai jotain sinne päin....Mene ja Tiedä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Jonkun mielestä ensimmäinen oikea Superauto oli Mersun 300SL sillon joskus late 50's. Mulle ensimmäinen superauto katukilvissä oli Lamborghini Miura perusteluina keskimoottorisuus.
Mutta ensimmäinen urheiluauto....siis urheiluauto, ei superauto.
Kai se joku Britti on sitten, MG tai jotain sinne päin....Mene ja Tiedä.
Mercedes Benz SSK 1920-luvun lopulta:



wiki sanoi:
Fitted with a supercharged single overhead camshaft 7-litre straight-6 engine[6][7] producing 200–300 metric horsepower (150–220 kW) and over 500 lb·ft (680 N·m) of torque (depending on the state of tune),[7] the SSK had a top speed of up to 120 miles per hour (190 km/h), making it the fastest car of its day.[8] The supercharger on the SSK's engine was operated by a clutch that was engaged by fully depressing the throttle pedal and then giving the pedal an extra push. Backing off the throttle pedal disengaged the supercharger clutch.[6]
Kovin hyvin irronnut jerkkua tuon ajan värkiksi. Jännä tuo poljinkäyttöinen mekaaninen ahdin. :eek!:
Esihistoriallinen push-to-pass systeemi.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Joo itsekin katoin ton pätkän pari päivää sitten. Eipä tule toista samanlaista vastaan.:cool:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
No F1:sellä on sellanen kisahistoria takanaan, jota ei pysty kyllä enää oikeastaan millään tavoin uusimaan. Se teki F1:sestä legendan, Le Mans 1995 voitto ja BPR GT sarjan voitot sekä FIA GT1 sarjan suoritukset. Autolla joka perustui edelleen alkuperäiseen "shortailiin", jolla ajettiin täysiverisiä kilpureita, kuten Porsche ja Mercedes vastaan voitokkaasti ja toisinaan jopa ihan 6-0 tuloksin.
Joten tältä osin tämä uusi P1 ei koskaan tule ainakaan mun silmissä saamaan samaa rispektiä kuin F1 sai.
En usko, että McLaren tätä mihinkään kilpasarjaan vie, ja jos vie niin sitten pitää katsoa mitä sielä tapahtuu.

Muotoilullisesti, EI.
Teknisesti, EI.
Perustelut:
F1 on edelleen uuden näköinen. P1:sestä en tiedä pysyykö tuo desing ajattomana? Sen näkee 20 vuoden päästä.
Teknisesti, F1 oli yksinkertainen todellinen ajajan auto. P1:sestä puuttuu tällä tiedolla sylintereitä, sielä on pesukoneita koneen kyljessä kiinni sekä KERS tai joku vastaava järjestelmä, johon itsellä loppuu mielenkiinto juuri tällä sekunnilla.

Mutta olenkin jymähtänyt kultaiselle 90-luvulle näissä asioissa, joten tämä on vain mun mielipide.
Mutta F1 on F1 ja toista ei tule koskaan. Piste. Aamen.
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
http://rumors.automobilemag.com/deep-dive-bugatti-superveyron-planned-for-frankfurt-180343.html

Automobile Magazine väittää Bugatin valmistelevan päivitettyä versiota Veyron mallistaan. Samalla kun Mclaren ja Ferrari valmistautuvat julkistamaan tulevat superautonsa ensi vuoden puolella, aikoo Bugatti ryhtyä vastaiskuun omalla Super Veyronilla. Siitäkin huolimatta, että Bugatin odotetaankin säilyttävän maailman nopeimman tuotantoauton tittelin nykyiselläkin Veyron Super Sportilla.

Uutuutta vauhdittamassa löytynee vanha tuttu 8 litran W16 moottori, josta revitään kohtuulliset 1600 hevosvoimaa. Super Veyronin odotetaan saavuttavan 463 km/h huippunopeuden. Vieläkin hurjemmalta kuulostaa kiihtyvyys. 1.8 sekunttia sataseen alkaa lähennellä F1 lukemia.

Uutuuden kerrotaan laihtuneen 250 kiloa, joten kokonaispaino alkaa lähennellä ihan kohtuullista luokkaa olleen vain 1600 kiloa. Luulisi rata-ajonkin jo onnistuvan tuolla.

Toivottavasti ei jäisi pelkäksi huhuksi, olisi mukava nähdä tuo hirviö
 
Ylös