Mitä tulee kiuas-keskusteluun, niin..
F40 on autona maailman ehdottomia legendoja. Monen mielestä se upein ja halutuin Ferrari ikinä, ja se on muuten paljon se. Moottorina alle 3 litrainen turboahdettu V8....
F40:ssä tuo maine ja mammona aiheutuikin juuri siitä, että se rikkoi kaikki ennätykset ilmestyessään vuonna 1987, ollen tänäpäivänäkin yksi nopeimpia autoja radalla (ja osoitus siitä, miten kevyt auto voi olla=Noottia suoraan nykyinsinööreille tästäkin suunnasta tässä suhteessa!). Siis uskomaton suorituskyky, jolle ei löytynyt vertaista kuin edes osittain samanlaista (b-ryhmään tarkoitettua-) turbokonstruktiota käyttäneest 959:stä ehkä osittain.
Pointtini on, että jos McLaren haluaa tuosta uutuudesta tulevan legendan pienemmällä turbomosalla, on sen hakattava muut mennen tullen suorituskyvyssä. Ja siihen ei tänäpäivänä muuten 800hv riitä, ellei auto tosiaan paina tooooodella vähän (tähän en usko, niin paljon turhia mukavuus/turvallisuushilppeitä pitää sheikkien ja läskijenkkiostajien takia superautoihinkin nykyään tunkea).
Jos tuota ultimate suorituskykyä ei saavuteta, on syytä markkinoinninkin nimissä laittaa pellin alle sitten isompi ja kovasti ärjyvä v12, koska sellainen oli aikanaan jo F1:ssä, josta McLaren kuitenkin maailmalla muistetaan ja tiedetään ja siihen sitä verrataan jatkossakin.