Noniin vihdoinkin vähän faktaa kehiin. Jos tuo paino on tosiaan LERSSIn kanssa tuo 1270kg ajokuntosena, niin sitten pistetään paremmaksi mitä Possu teki Carrera GT:n kanssa. Mutta silti jäädään F1:sestä vielä satasen verran.
Kokonaan hiilikuituinen runko on +:ssaa, ei sitä painoa taida nyky lakipykälillä enää pienemmäksi saada ellei hiilikuituun lähde. Adjustable pedals löytyy muuten myös F1:sestä. Fixed seats, en tiedä mitä tarkottaa mutta vissiin tämä uusi Ferrari on 2 paikkainen kuitenkin.
V12 on iso plussa, siihen mitä Mäkki tekee tuon P1:sen kanssa, saman verran sylintereitä kuin Peipi Mäkissä ei mun mielestä ole hyvä asia. Ferrari uskaltaa laittaa V12:sen kehiin ja käsittämättömällä kierrosluvulla vieläpä. Nostan tälle hattua, ettei ole lähdetty ahdettuihin moottoreihin vähemmillä sylintereillä. Kyllä superautossa pitää olla sen näköinen moottorikin.
Silti Mäkin P1:stä väheksymättä, varmasti tulee olemaan kilpailija tälle uudelle V12 super Ferrarille. JÄnnä nähdä miten voimasuhteet menee.
Ja vielä yksi huomio tästä Ferrarista, 950hv ei paljoa muuten häviä tälle Pulla Veyronille, jossa on ahtimia kuin ämpäreitä saunassa ja sylintereitä enemmän kuin marjoja pensaissa. Joten mun suunnalta Veyronille taas yksi rätti naamaan, etenkin kun muistetaan mitä se painaa. Vaikkei se olekaan suunniteltu näin miten tämä uusi Ferrari ja tarkoitettukkaan olemaan nopea radalla ym. niin 1800kg superautosta on naurettavaa.....
NO katsotaan onnistuuko Ferrari millasen auton suunnittelemaan, hakkaako se tulisimman kilpailijansa P1:sen ulkoisesti ja voimallisesti. Saa nähdä....
Silti, näissä kun ei ole manuaalia vaihdelaatikkoa niin jäisi ostamatta.