Urheiluautot

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Häijyn näköinen peli! Painoa ei ole mainittu teknisissä tiedoissa.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
No on tuo aika nätti, 4 tuhkista takanakin. Ei hassumpaa. VÄhän hyökkäävämpi kuin edelliset Vellalit. Katsotaan millanen sota tästä tulee McLarenin kansssa...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ihan hieno, mutta kaksi isoa ?-merkkiä nousee esiin:
- miksi halvatussa noi kaikki viiksien toiminnat pitää olla edelleen tuossa ratin keskiössä? :wall:
- LaFerrari?!? mikä ihmeen älykääpiö tämän on saanut nimetä?:wall:
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Tuleekohan toi LaFerrari vai Ferrari F150 Enzo mukaan ratasarjoihin sitten kun Ferrari 458 Italia GT2/3 väistyy vai joku ihan muu. 2011 toi 458 tuli vasta ratasarjoihin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Peräosastaan nostalginen, keulastaan futuristinen.

Ihan tyylikäs kyllä. Nimeä tosin ihmettelen lailla follon :D
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Jep. Kyllä nyt Lambo vie Vellali vikisee.
Paitsi että tuota super-Lamboa valmistetaan tasan KOLME yksilöä, ja Lambo päättää ketkä saavat edes osallistua autojen huutokauppaan. Kenelläkään Tauno Tasalakilla ei ole saumoja vaikka lähtöhinnaksi määrätty 3 M Egee olisikin ylimääräistä taskun pohjalla.
Eiköhän nuo päädy Jay Lenolle, Brunein sulttaanille ja kolmas sitten vaikka Teemu Selänteen talliin :)

EDIT: Autothan on itseasiassa jo myyty valikoiduille ostajille. Jäämme odottamaan Teemun tallista -ohjelman seuraavaa tuotantokautta :) Katuliikenteeseen noista tuskin päätyy yksikään.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Onko lukumäärällä mitään merkitystä? Molempien on tarkoitus edustaa valmistajan huippuosaamista.

Periaatteessahan Ferrari hävisi Lambolle siinä vaiheessa kun Volkswagen osti Lambon. Saksalaisilla on rahamassi ja resurssit pikkasen paremmalla puolen kuin italialaisilla. Ja todennäköisesti laatukin on hiukan toista..
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Onko lukumäärällä mitään merkitystä? Molempien on tarkoitus edustaa valmistajan huippuosaamista.

Periaatteessahan Ferrari hävisi Lambolle siinä vaiheessa kun Volkswagen osti Lambon. Saksalaisilla on rahamassi ja resurssit pikkasen paremmalla puolen kuin italialaisilla. Ja todennäköisesti laatukin on hiukan toista..
En olisi ihan vakuuttunut Lambon ylivoimasta teknisesti ja laadullisesti. Ferrariin liittyvistä laatuongelmista ei ole paljoa kuulunut, mutta uudehkoissakin Lamboissa on ollut pientä itsesyttymisongelmaa viime vuosina.

Ferrarilla on myös suora linkki F1-talliin joten teknologiaosaamista varmasti löytyy vähintään riittävästi superautojen valmistamiseen.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Uusi Ferrari näyttää vähän köyhältä.... Compared to this! :eek:
Vaikkei ole tuhattaluupäätä konepellin alla, tässä on vapaasti hengittävä iso V12 selän takana. Enemmän kullia siis mun mielestä kuin näiss K(L)erssi-autoissa, mitä nyt työnnetään joka reijästä superauto markkinoille.

http://www.autoguide.com/auto-news/2013/03/lamborghini-veneno-official-details-750-hp-4-million-price-tag.html
Paitsi että tuo Lambo on vain uudesti puettu Aventador kun taas Ferrari on täysin uusi kiiltävä auto ja muutenkin parempi ja kauniimpi.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
En olisi ihan vakuuttunut Lambon ylivoimasta teknisesti ja laadullisesti. Ferrariin liittyvistä laatuongelmista ei ole paljoa kuulunut, mutta uudehkoissakin Lamboissa on ollut pientä itsesyttymisongelmaa viime vuosina.
Ferrareissahan on ihan samaa ongelmaa ollut.

Legenda kertoo KKK:n aikoinaan lausuneen, että Ferrareita pitää olla kaksi, koska toinen on aina huollossa.. ;)
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Paitsi että tuo Lambo on vain uudesti puettu Aventador kun taas Ferrari on täysin uusi kiiltävä auto ja muutenkin parempi ja kauniimpi.
Ei tätä uutta pervon näköstä Lamboa olekaan tarkotettu Ferrarin tai McLarenin haastajaksi näiden uusien tulokkaiden suunnalle. Tämä on aikalailla uniikki konsepti, 3 kappaletta tullaan tekemään ja näiden ostajat varmasti maksavat näistä ihan mitä siitä sitten pyydetäänkin.

Itse arvostan tässä sitä, että tässä on vapaasti hengittävä V12, toisin kun näissä kilpailijoiden uutuuksissa. Paras moottorivaihtoehto jos halutaan pelata ajettavuudella ja tunteella. Enkä tosiaan usko, että tätä on tarkotettukaan mitenkään uuden Ferrarin tai McLarenin kilpailijaksi. Enemmän tai vähemmän tutkielmalta toi näyttää, ja onneksi sitä nyt muutama kappale tehdään jopa.

Silti Geneven näyttelyssä ehdottomasti yksi upeimmista uniikeimmista autoista on 1995 vm F1 XP1 LM. Mä en oikeen näistä uusista Hypridi-Kers systeemeistä edelleen lämpene, mutta toivon että toi uusi P1:nen pistää Ferrarille kampoihin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Onko lukumäärällä mitään merkitystä? Molempien on tarkoitus edustaa valmistajan huippuosaamista.
Sevverran sillä on merkitystä, että Fefen vastine on ainakin periaatteessa julkisesti kaupan maksukykyisille asiakkaille (mitä don Vito EI ole...:D) kun taas Lambon ostajaehdokkaista oli seulottu ne kolme onnellista jo ennenkuin edes auton tekniset speksit oli julkaistu - valmiista autosta puhumattakaan.
 

LarryBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2010
Viestit
91
Itse arvostan tässä sitä, että tässä on vapaasti hengittävä V12, toisin kun näissä kilpailijoiden uutuuksissa. Paras moottorivaihtoehto jos halutaan pelata ajettavuudella ja tunteella.
En nyt tiedä ymmärsinkö väärin pointtisi, mutta löytyyhän LaFerraristakin (Mikä nimi :dunno:) vapaasti hengittävä V12.
KERSin ansiosta moottorista on voitu tehdä vieläpä kunnolla ylävireinen (maksimi teho 9000 rpm), kun alaväännön puutetta on saatu sähkömoottoreilla kompensoitua.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
En nyt tiedä ymmärsinkö väärin pointtisi, mutta löytyyhän LaFerraristakin (Mikä nimi :dunno:) vapaasti hengittävä V12.
KERSin ansiosta moottorista on voitu tehdä vieläpä kunnolla ylävireinen (maksimi teho 9000 rpm), kun alaväännön puutetta on saatu sähkömoottoreilla kompensoitua.
No joo 50%:sesti se meni oikein. :ahem:
Meinasin tässä, että se Lambon V12 on ilman mitään apuhärpättimiä vielä todellinen "old scool" laite verrattuna moneen muuhun. Ferrarillakin tätä Kerssiä pukkaa kohta joka autoon varmaan ja niin eespäin. Mutta Ferrarille iso :thumbup: siitä, että se V12 on todellakin ahtaamaton.:thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No joo 50%:sesti se meni oikein. :ahem:
Meinasin tässä, että se Lambon V12 on ilman mitään apuhärpättimiä vielä todellinen "old scool" laite verrattuna moneen muuhun. Ferrarillakin tätä Kerssiä pukkaa kohta joka autoon varmaan ja niin eespäin. Mutta Ferrarille iso :thumbup: siitä, että se V12 on todellakin ahtaamaton.:thumbup:
Nykyään kannattaa muistaa ympäristön vaikutus.

Joihinkin kaupunkeihin pääsee kohta cruisailemaan pelkästään "päästöttömällä" kulkupelilla (esim. hybridin full electric -moodilla). Mieluummin Fefe sähköllä kuin jalkamiehenä..
 
Ylös