GT ja protot 2011

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
:thumbdown Eli siis joko GT1:t kuristetaan entisestäänkin liki vakioautojen tasolle tai sitten kilpailijoiden määrä putoaa radikaalisti, sillä eihän jolla GT3-Possulla pitäisi olla mitään jakoa isojen poikien hiekkalaatikolla....
Minä en ole moneen vuoteen ainakaan itse pitänyt enää FIA GT1 sarjan tilanteesta, niin ihan turvaan -> :thumbdown tuota merkkiä käytät. Tuskin tulevaisuudessakaan siellä mitään oleellista tapahtuu, mistä voisi iloita.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Minä en ole moneen vuoteen ainakaan itse pitänyt enää FIA GT1 sarjan tilanteesta, niin ihan turvaan -> :thumbdown tuota merkkiä käytät. Tuskin tulevaisuudessakaan siellä mitään oleellista tapahtuu, mistä voisi iloita.
Joo tilanne on ollut enempi vähempi surkea jo jonkin aikaa, mutta tämä viimeisin ajatushautomon neronleimaus on kyllä idiotismin huippu... Miten GT1 ja GT3 autot voivat ajaa samasta mestaruudesta muutoin kuin että GT1:t kuristetaan GT3:n tasolle???? Ennemminkin pitäisi GT1:t vapauttaa s.e. kuka tahansa kynnelle kykenevä autonvalmistaja voisi tuoda autonsa framille kilpailemaan mestaruudesta. On se auto sittten Bugatti Veyron, Ferrari Enzo, Maserati MC12 tai Koenigsegg tai jotain muuta.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Pidetäänköhän nuo GT1/2/3 luokitukset kuitenkin teoriassa voimassa vai onko tuloksena teknisten sääntöjen pistäminen uusiksi?
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Pidetäänköhän nuo GT1/2/3 luokitukset kuitenkin teoriassa voimassa vai onko tuloksena teknisten sääntöjen pistäminen uusiksi?
Niin tai näin, lopputulos on sama. Nykyisellään GT1 ja GT3 eivät voi ajaa mitenkään samasta mestaruudesta. Suorituskyvyn erot ovat aivan liian suuret. Ja jos GT3:n osalta sääntöjä väljennetään, niin enään kyse ei ole GT3:sta. Ja jos tiukennetaan niin silloinhan faktisesti GT1 ja GT2 kuristetaan GT3:siksi... Molempi pahempi.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Miten GT1 ja GT3 autot voivat ajaa samasta mestaruudesta muutoin kuin että GT1:t kuristetaan GT3:n tasolle????
Taitaa tilanne olla melkein niin päin, että nopeimmista GT3-autoista ei voi poistaa kaikkia haittoja tai katoavat GT-ykkösiltä taivaanrantaan...

ACO:n GTE (FIA:n GT2) taitaa olla jo nykysäännöillä nopeampi kuin FIA:n/SRO:n GT1 useimmilla radoilla?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ja jos GT3:n osalta sääntöjä väljennetään, niin enään kyse ei ole GT3:sta.
Ei kai niitä voi enää väljentää, kun sääntöjä ei ole nykyiselläänkään käytännössä lainkaan? Hommahan toimii niin, että tehtaat tekevät vuosi vuodelta nopeampia ja ennen kaikkea kalliimpia autoja, jotka sitten yritetään BoP-säädöksillä saada kuristimin, korotuksin, lisäpainoin ja rengasseoksin pysymään suunnilleen samalla viivalla toistensa ja edeltäjiensä kanssa. Täysin tolkuton luokka, mutta jostain syystä autotehtaat tykkäävät – taitavat pelätä aitoa kilpailua.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Ehdotus (ei välttämättä hyvä):

Mitä jos tehtäisiin vaikka tällainen karkea jako paino, kuristin ym. kikkailujen sijaan:
GT1: keski- ja takamoottoriset
GT2: etumoottoriset autot ? :doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Taitaa tilanne olla melkein niin päin, että nopeimmista GT3-autoista ei voi poistaa kaikkia haittoja tai katoavat GT-ykkösiltä taivaanrantaan...

ACO:n GTE (FIA:n GT2) taitaa olla jo nykysäännöillä nopeampi kuin FIA:n/SRO:n GT1 useimmilla radoilla?
Tokihan moni GT3:n on pohjimmiltaan GT1:n mutta minimipainoilla ja kuristimilla suitsittu alempaan luokkaan. NÄin mm. Ford GT ja Porsche GT3 R/RS/RSR. Ja GT1:a heivattiin ulos ne todelliset GT1:t kuten mm. MC12.
Samoin joku RUF CTR3 voisi olla GT1:n arvon mukainen pirssi: siviilivarustein 691 hp/1375 kg
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Se todellinen GT1 MC12 jota varten piti tehdä muutos alkuperäisiin sääntöihin? :D
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Voisi olettaa että GT1 autot palaavat ensi vuonna kenties myös SPA:n radalle ja sinne kiertämään 24H kisaa GT2/3:sten kanssa?, mutta sen näemme sitten myöhemmin kun ensi vuoden kalenteri on saatu ensiksi julkaistua.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

FIA GT1 lauantain Silverstonen kisan tulokset:
1. Enge/Müller (Aston Martin DB9) 1:01:48:056
2. Krumm/Luhr (Nissan GT-R) 1:01:49:896
3. Hezemans/Zuber (Corvette Z06) 1:02:06:979
4. Bernoldi/Hughes (Nissan GT-R) 1:02:14:737
5. Dusseldorp/Piccione (Aston Martin DB9) 1:02:20:814
6. Schwager/Pastorelli (Lamborghini Murcielago 670 R-S) 1:02:43:992
7. Ickx/Nygaard (Ford GT Matech) 1:03:09:899
8. Leclerc/Palttala (Ford GT) 1:03:29:618
9. Rossi/Enjalbert (Corvette Z06) 1:03:38:233
10. Piccini/Hohenadel (Aston Martin DB9) 1:03:18:068
11. Leinders/Hennerici (Ford GT) 48:54:589
12. Makowiecki/Martin (Ford GT) 1:03:30:086
13. Winkelhock/Basseng (Lamborghini Murcielago 679 R-S) 16:49:499
14. Brabham/Campbell-Walter (Nissan GT-R) 2:16:932
15. Mucke/Turner (Aston Martin DB9) 2:43:123
16. Dumbreck/Westbrook (Nissan GT-R)
Entinen F1-kuljettaja Stefan Johansson saattaa vuokrata myöhemmin tänä vuonna, entisen Highcroft Racingin HPD LMP1 auton käyttöönsä, kenties ALMS sarjaan kertoo Mariantic.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
FIA GT1 lauantain Silverstonen kisan tulokset
Tomas Enge ja Alex Muller menettivät lauantain kisan voittonsa takasiipeen johtuvasta teknisestä syystä ja näin ollen he putosivat sijalle viisi. Voittajaksi julistettiin Richard Westbrook/Peter Dumbreck kaksikkoa.

Kuten olemme huomanneet Swiss Racing Teamin kuljettajat eivät ole mukana Silverstonessa ja syy on se että edellisessä kisassa Lambot romuttuivat niin pahasti ettei niitä keretty korjauttaa tälle viikonlopulle.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

FIA GT1 sarjan Silverstonen finaalilähdössä käytiin kova kiistely voitosta, ja lopulta Krumm/Luhr voittivat kisan vaikka Alex Muller yritti kaikin keinoin päästä Nissan kuljettajasta ohi.

Tulokset
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Jäi kyllä täysin tuo FIA Endurance WC -ilmoitus Bahrain-sekoilujen varjoon. Loistavaa :thumbup:

Mücke taas... hohhoijaa. Ehkä jossain pienissä kansallisissa koppiautosarjoissa voisi tuollaista kostoa harkita (pieni töksy hitaassa vauhdissa ja käsimerkit päälle), mutta 200+km/h vauhdissa? :thumbdown
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
En usko, että Mücke yritti tahallaan osua. Keskittyi vaan vilkutteluunsa niin, että unohti ohjata.

Rangaistuskin liikkeestä ehdittiin eilen jakaa, kymmenen ruutua takapakkia seuraavaan kisaan. Lisäksi Saksan liitolle on esitetty Mücken lisenssin hylkäämistä, mikä olisi ihan oikein.

Edit: Ilmeisesti lisenssi on jo riistetty.
 
Ylös