Jellinek
Banned
-No silloinhan tämän Macin uusi kilpurikin taistelee ensi vuonna oikein maailmanmestaruudesta. :thumbup:... FIA GT1, GT2 JA GT3 luokat yhdistyvät ensi vuodeksi.
-No silloinhan tämän Macin uusi kilpurikin taistelee ensi vuonna oikein maailmanmestaruudesta. :thumbup:... FIA GT1, GT2 JA GT3 luokat yhdistyvät ensi vuodeksi.
Minä en ole moneen vuoteen ainakaan itse pitänyt enää FIA GT1 sarjan tilanteesta, niin ihan turvaan -> :thumbdown tuota merkkiä käytät. Tuskin tulevaisuudessakaan siellä mitään oleellista tapahtuu, mistä voisi iloita.:thumbdown Eli siis joko GT1:t kuristetaan entisestäänkin liki vakioautojen tasolle tai sitten kilpailijoiden määrä putoaa radikaalisti, sillä eihän jolla GT3-Possulla pitäisi olla mitään jakoa isojen poikien hiekkalaatikolla....
Joo tilanne on ollut enempi vähempi surkea jo jonkin aikaa, mutta tämä viimeisin ajatushautomon neronleimaus on kyllä idiotismin huippu... Miten GT1 ja GT3 autot voivat ajaa samasta mestaruudesta muutoin kuin että GT1:t kuristetaan GT3:n tasolle???? Ennemminkin pitäisi GT1:t vapauttaa s.e. kuka tahansa kynnelle kykenevä autonvalmistaja voisi tuoda autonsa framille kilpailemaan mestaruudesta. On se auto sittten Bugatti Veyron, Ferrari Enzo, Maserati MC12 tai Koenigsegg tai jotain muuta.Minä en ole moneen vuoteen ainakaan itse pitänyt enää FIA GT1 sarjan tilanteesta, niin ihan turvaan -> :thumbdown tuota merkkiä käytät. Tuskin tulevaisuudessakaan siellä mitään oleellista tapahtuu, mistä voisi iloita.
Niin tai näin, lopputulos on sama. Nykyisellään GT1 ja GT3 eivät voi ajaa mitenkään samasta mestaruudesta. Suorituskyvyn erot ovat aivan liian suuret. Ja jos GT3:n osalta sääntöjä väljennetään, niin enään kyse ei ole GT3:sta. Ja jos tiukennetaan niin silloinhan faktisesti GT1 ja GT2 kuristetaan GT3:siksi... Molempi pahempi.Pidetäänköhän nuo GT1/2/3 luokitukset kuitenkin teoriassa voimassa vai onko tuloksena teknisten sääntöjen pistäminen uusiksi?
Taitaa tilanne olla melkein niin päin, että nopeimmista GT3-autoista ei voi poistaa kaikkia haittoja tai katoavat GT-ykkösiltä taivaanrantaan...Miten GT1 ja GT3 autot voivat ajaa samasta mestaruudesta muutoin kuin että GT1:t kuristetaan GT3:n tasolle????
Ei kai niitä voi enää väljentää, kun sääntöjä ei ole nykyiselläänkään käytännössä lainkaan? Hommahan toimii niin, että tehtaat tekevät vuosi vuodelta nopeampia ja ennen kaikkea kalliimpia autoja, jotka sitten yritetään BoP-säädöksillä saada kuristimin, korotuksin, lisäpainoin ja rengasseoksin pysymään suunnilleen samalla viivalla toistensa ja edeltäjiensä kanssa. Täysin tolkuton luokka, mutta jostain syystä autotehtaat tykkäävät – taitavat pelätä aitoa kilpailua.Ja jos GT3:n osalta sääntöjä väljennetään, niin enään kyse ei ole GT3:sta.
Näyttää oudolta tuo diffuusori.
Tokihan moni GT3:n on pohjimmiltaan GT1:n mutta minimipainoilla ja kuristimilla suitsittu alempaan luokkaan. NÄin mm. Ford GT ja Porsche GT3 R/RS/RSR. Ja GT1:a heivattiin ulos ne todelliset GT1:t kuten mm. MC12.Taitaa tilanne olla melkein niin päin, että nopeimmista GT3-autoista ei voi poistaa kaikkia haittoja tai katoavat GT-ykkösiltä taivaanrantaan...
ACO:n GTE (FIA:n GT2) taitaa olla jo nykysäännöillä nopeampi kuin FIA:n/SRO:n GT1 useimmilla radoilla?
Säännöt olivatkin liian ahtaat. Onhan MC12 ja Enzo ja Koenigsegg GT-autojen ehdotonta kärkeä.Se todellinen GT1 MC12 jota varten piti tehdä muutos alkuperäisiin sääntöihin?
Entinen F1-kuljettaja Stefan Johansson saattaa vuokrata myöhemmin tänä vuonna, entisen Highcroft Racingin HPD LMP1 auton käyttöönsä, kenties ALMS sarjaan kertoo Mariantic.1. Enge/Müller (Aston Martin DB9) 1:01:48:056
2. Krumm/Luhr (Nissan GT-R) 1:01:49:896
3. Hezemans/Zuber (Corvette Z06) 1:02:06:979
4. Bernoldi/Hughes (Nissan GT-R) 1:02:14:737
5. Dusseldorp/Piccione (Aston Martin DB9) 1:02:20:814
6. Schwager/Pastorelli (Lamborghini Murcielago 670 R-S) 1:02:43:992
7. Ickx/Nygaard (Ford GT Matech) 1:03:09:899
8. Leclerc/Palttala (Ford GT) 1:03:29:618
9. Rossi/Enjalbert (Corvette Z06) 1:03:38:233
10. Piccini/Hohenadel (Aston Martin DB9) 1:03:18:068
11. Leinders/Hennerici (Ford GT) 48:54:589
12. Makowiecki/Martin (Ford GT) 1:03:30:086
13. Winkelhock/Basseng (Lamborghini Murcielago 679 R-S) 16:49:499
14. Brabham/Campbell-Walter (Nissan GT-R) 2:16:932
15. Mucke/Turner (Aston Martin DB9) 2:43:123
16. Dumbreck/Westbrook (Nissan GT-R)
Tomas Enge ja Alex Muller menettivät lauantain kisan voittonsa takasiipeen johtuvasta teknisestä syystä ja näin ollen he putosivat sijalle viisi. Voittajaksi julistettiin Richard Westbrook/Peter Dumbreck kaksikkoa.FIA GT1 lauantain Silverstonen kisan tulokset