Aikamme gladiaattorit ja niin ees päin. Vähän vettä radalla ja heti kuset housuissa. Peukku Lewikselle hyvästä asenteesta. Jos on märkä rata niin sehän on jollain tapaa odotettavissa, että mennessään autot nostavat ilmaan vesisuihkuja. Martin Brundle nosti esiin aika hyvän pointin, että nyt on tehty epäilyttävä esimerkki siitä, miten kisassa toimitaan jos radalla on vettä. Ajellaan turva-auton perässä ja kuunnellaan miten mm-kärki itkee radioon olosuhteiden vaarallisuudesta. Hyvä idea kuljettajien kuuntelemisesta on kääntymässä itseään vastaan, kun tallit voivat manipuloida Whitingin päätöksentekoa tv-lähetyksissä koko maailmalle kuuluvien radioviestien avulla. Märän radan ja huonon näkyvyyden taakse on turha piiloutua, sillä silloinhan pitää vain ajaa sitä vauhtia kuin järkevältä tuntuu. Miksei Bridgestone tuo kisoihin kunnollisia sadekumeja? Jos tuo märällä radalla ajaminen on niin helvetin vaarallista, niin jätetään ne intermediatetkin kotiin ja ollaan ajamatta kokonaan. Tänään nähty pelleily ei palvele ketään.
Kun kisa sitten lopulta saatiin käyntiin, niin ihan hyvää vääntöä Korea tarjosi. Vettel teki kaiken oikein, ja on sääli että hänen mm-haaveensa kokivat taas kolauksen teknisten ongelmien muodossa. Voitto ei tosin ollut vielä kirkossa kuulutettu, sillä useammalla kuljettajalla loppui renkaat totaalisesti viimeisillä kierroksilla. Webber teki itsestään pellen ensin itkemällä radiossa ja sitten pamauttamalla seinään. Kruunasi hölmöilynsä viemällä loistavaa kisaa ajaneen Rosbergin mukanaan. Taas yksi kisa, jossa Red Bull ei pystynyt hyödyntämään valtaamaansa eturiviä.
Ferrarit kulki aika hyvin. Alonso sai voittonsa lahjana, mutta semmoista se moottoriurheilu välillä on. Ajoi kuitenkin hyvin, kun vertaa hänen kierrosaikojaan Massaan. Felipe pääsi vaihteeksi maaliin hyvällä sijalla, mutta eipä tuo vauhti siltikään ollut kovin hyvää. Onko Alonson vauhti sitten miehen itsensä vai auton hyvyyttä, niin paha mennä sanomaan. Massan suoritusten perusteella Ferrari ei Red Bullin tasolla ole.
McLarenit edelleen liian hitaita. Alonson tapaan Hamilton pystyy venymään tallikaveriinsa verrattuna, mutta tänään sekään ei riittänyt. McLaren tarvitsee nyt oikeasti jotain poppakonsteja tai hyvää tuuria voittaakseen. Button oli vaikeuksissa aika-ajoista lähtien, ja hyytyi kisassa ajelemaan jossain Sauberien ja Toro Rossojen keskellä. Mestaruus taisi karata olosuhteissa, joissa hänen piti olla kaikkein vahvimmillaan.
Mersut oli vaihteeksi aika nopeita. Nicon kisa jäi harmittavasti kesken, mutta edelleen hän vahvisti asemaansa tallin nopeimpana kuljettajana. Schumacher ajoi varmasti, ja siitä palkintona hyvä sijoitus. Renaultit oli yllättävän vaisuja. Kubica venyi vielä aika-ajoissa, mutta kisassa vauhti oli hukassa. Piti nippa nappa Liuzzin takanaan, ja nousi lopussa ainoastaan Williamsien ongelmien takia. Sekä Barrichello että Hulkenberg ajoivat hyvin. Muutama kierros ennen maalia sijoilla 5 ja 6, mutta Nicolta hajosi rengas ja Rubensin gummit hyytyivät täysin. Silti hyvä suoritus tallilta ja mielestäni Hulkenberg antoi lisänäyttöjä kyvyistään. Ehdottomasti mies kannattaisi pitää tallissa myös ensi vuonna. Piti ainakin autonsa radalla, toisin kuin Viipurin Raketti. Edelleen taitaa Vitali tulla Renaultille kalliimmaksi menetettyjen mm-pisteiden ja rusikoitujen autojensa takia verrattuna hänen talliin tuomaansa rahamäärään.
Force Indiat ovat valuneet kauden kuluessa alaspäin. Jollain ilveellä Liuzzi toi autonsa silti maaliin kuudentena. Hyvä suoritus pitkästä aikaa. Varsinkin kun vertaa Sutiliin, joka tuntui kolistelevan vähän jokaisen kanssa ja ajavan ulos jokapuolella rataa. Jotain jarruvikaa selittelivät, mutta silti... Alguersuari pesi Buemin tyylipuhtaasti aika-ajoissa, ja piti autonsa radalla kisassakin. Menetti pistesijansa viimeisellä kierroksella ylimääräistä varikkokäyntiään paikanneelle Hulkenbergille. Buemi oli kisassa ihan hyvässä vauhdissa, mutta pyöräytti ensin Kovalaisen ja purjehti sitten renkaat lukossa päin Glockia. Heikko suoritus. Sauberit ajoivat koko kisan siellä jossain, mutta pääsivät pisteille. Hyvä kisa molemmilta kuskeilta, ja tällä hetkellä parivaljakko Kobayashi-Heidfeld näyttää todella varmalta ja tasaisen nopealta yhdistelmältä.
Sadekisan piti taas suoda mahdollisuus myös uusien tiimien tehdä tulosta, vaan aika laihaksi tuo jäi. Kovalainen ajoi alussa siellä porukan keskellä kunnes kolaroi Buemin kanssa. Mun mielestä tilanne oli aika 50-50, sillä ei Heikki niin kauheasti peileihinsä katsonut. Ylinopeus varikolla pudotti pois taistelusta. Trulli ehti sählätä lyhyen kisansa aikana pariinkin otteeseen. Sääli, että Buemi kolasi Glockin ulos kisasta. Virgin näytti kulkevan sateella kohtalaisen hyvin, ainakin Lotukseen verrattuna. Tosin lopputuloksia katsomalla tuskimpa sieltä olisi ollut 13. sijaa parempaa tarjolla. Di Grassi sähläsi itsensä seinään. Jokohan siellä harkitaan D'Ambrosion istuttamista kisaautoon? HooÄrTeet piti taas perää, eikä mulla ole niistä mitään sanottavaa. Tai no mitä nyt Sennan kierrosaikoja katselin, niin ei taida sadekelin taidot olla periytyvää sorttia.