WTCC 2011

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
toisin kuin jossain Marokossa
Niin, kyseisessä maassahan järjestettiin Grand Prixeja vasta 20-luvulla...

WTCC:n tilanne on surkea - pelkästään talven aikana menetettiin kalenterista Buenos Aires, Interlagos ja Marrakech. Lotti puhuu hyvistä entryistä (ja kyllähän niitä Curitibassa enemmän nähdäänkin kuin edellisvuonna), mutta määrä ei tosiaankaan korvaa laatua. Ja suunniteltu yhteistyö "tunnetun" jenkkisarja USTCC:n kanssa kuulostaa enemmän kuin huvittavalta..

Tuskin monikaan odottaa ensi viikkoa vesi kielellä juuri vakioautojen MM-sarjan vuoksi, kun Sebringissä ja Adelaidessa nähdään jotain paljon suurempaa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Anyways, WTCC:ssä alkaa uuden Rookie Challengen myötä olla melko sekalaisia eri luokituksia:

Valmistajien sarja - BMW:n ja Chevroletin tehdasautot
Yokohama Independents - BMW:n ja Chevroletin yksityiset (+ Colakin bensa-Seat?)
Rookie Challenge - kaikki vuoden tulokkaat

-- Diesel-Seatit eivät saa osallistumisoikeutta yksityisten sarjaan, mutta Barth, Nykjaer ja Micheliz luonnollisesti kilpailevat Rookie Challengen voitosta. Colakilla tosin taitaa olla edelleen bensa-Seat...
Vuosi myöhemmin...

Valmistajien sarja - VERY DEAD
Yokohama Independents - Bemarin, Seatin ja Chevroletin yksityiset (miinus 2 sundredin diesel-seattia ja Coronellin bmw)
Rookie Challenge - DEAD - korvattu hämmentällä Jay-Ten Trophylla

Hienosti ne neljä muuta diesel-Seattia saavat kuitenkin nyt osallistua yksityisten sarjaan :D :D
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Siis Chevyille.

Mikä debyytti tuo muka on? C30:sta ajatettiin jo viime vuonna, ja aikaisemminkin Brands Hatchissa. Erona on vain se, että kyseessä on (semi)tehdasauto.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Polestarista tulee ns. "virallinen" tehdastiimi vasta ensi vuonna, mutta käsittääkseni jonkinlaista (marginaalisesti) isompaa tukea talli saa tänäkin vuonna. Siis suurempaa kuin niissä aiemmissa one-off esiintymisissä.

Ei sillä, että RML:n kavereita yhtään pelottaisi. MM-taistelu käydään kolmen Cruzen välillä, ja periaatteessa heistäkin vain kahdella on teoreettiset mahdollisuudet maailmanmestaruuteen (riippuu toki siitäkin, kenet Chevrolet mieluiten näkee mestarina). Tarquini nappaa Seatin jämillä voiton sieltä täällä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Näyttääkö Eurosport WTCC:tä? Jotenkin olen ollut tuollaista ymmärtävinäni(?)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Eurosportista puheen ollen. Aiemmin viikolla pyörineen ennakkoshown perusteella WTCC olisi vihdoin uudistamassa iänikuisia tv-grafiikoita ja introaan :eek:

Vice sanoi:
Vuosi myöhemmin...

Valmistajien sarja - VERY DEAD
Jaa. Näköjään Lotti ja kumppanit pitävät Seattia ja BMW:tä edelleen sen arvoisina, että saavat näön vuoksi taistella valmistajien mestaruudesta Chevroletin (ja Volvon) kanssa. Ehkä he siten yrittävät uskottelevat katsojille, että tehdaspanostus ei olisi kadonnut sarjasta mihinkään.

TCT sanoi:
The WTCC has confirmed that all four marques represented in the championship this season will be eligible for the 2011 manufacturers’ title. Although only Chevrolet and Volvo receive official support this year, BMW and SEAT’s privateer teams will also be eligible for manufacturer points running under the banner of BMW Customer Racing Teams and SR Customer Racing respectively.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
Eurosportista puheen ollen. Aiemmin viikolla pyörineen ennakkoshown perusteella WTCC olisi vihdoin uudistamassa iänikuisia tv-grafiikoita ja introaan :eek:



Jaa. Näköjään Lotti ja kumppanit pitävät Seattia ja BMW:tä edelleen sen arvoisina, että saavat näön vuoksi taistella valmistajien mestaruudesta Chevroletin (ja Volvon) kanssa. Ehkä he siten yrittävät uskottelevat katsojille, että tehdaspanostus ei olisi kadonnut sarjasta mihinkään.
Onko BMW edelleen liikkeellä vaparikalustolla?! Seatilla mennään sit pari vuotta vanhoilla Dieseleillä. Huhuissakaan ei taida olla uusia valmistajia tulossa?!
Itse en ole ainakaan huomannut, Volvon lisäks muita. LADA sitten lopetti ilmeisesti kanssa hommat.
Taitaa rallisarja olla tällä hetkellä paremmassa nosteessa.
 

Boyracer

Well-known member
Liittynyt
17.11.2005
Viestit
190
Bemareita taitaa olla mukana ahdettuina ja vapaastihengittävinä bensakoneina.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Curtibassa on mukana neljä vaparia: Polestarin Volvo, Bamboon Lacettit ja yksi Proteamin Bemareista (Fabiani).

Bamboo vaihtaa kesken kauden turbo-Cruzeen (vanhat autot siirtvät BTCC:hen) ja Volvoonkin tulee ahdettu kone jossain vaiheessa.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
OK, eipähän tuolla vapareilla taida kyytiin keritä, vaikka dieseleille vielä pärjäsivät.

Itseäni kiinnostaisi tietää, että paljon nämä uudet turbokoneet kuluttavat kisan aikana vähemmän kuin vanha 2l vapari. Tämä kulutus asiahan tässä oli yksi syy varmasti miksi moottoreita vaihdettiin, tietysti imagon lisäksi.

Kysymykseeni ei taida kukaan osata vastata.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472

WTCC kauden Curitiban avaus-osakilpailun paalupaikalta kisaan starttaa Robert Huff Chevyllä.

10 nopeimman kuljettajan lähtöjärjestys huomisen päivän ensimmäiseen kisaan:
1. Robert Huff 1:21.758
2. Yvan Muller +0.389
3. Cacá Bueno +0.785
4. Michel Nykjaer +0.874
5. Kristian Poulsen +0.920
6. Gabriele Tarquini +1.084
7. Tiago Monteiro +1.167
8. Tom Coronel +1.337
9. Fredy Barth +1.580
10. Franz Engstler +9.769
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ensi vuodeksi tulossa myös uusi lähtöjärjestyssysteemi viikonlopun toiseen kisaan. Vanha "top8 käännetyssä järjestyksessä" hylätään, ja lähtöjärjestys revitään aika-ajojen Q1-osioista. Makes sense, no?
Pakkohan tämä kummajainen nyt oli tarkastaa, vaikka WTCC:n mopojen tuijottelu aamuyöllä 12 tunnin tiiviin kestävyyskisan seuraamisen jälkeen ei välttämättä ole se maailman paras idea...

Huvittavaahan tuo on, kuskit hidastelevat tahallaan napatakseen paalun Q1:stä. Esim. Huff myönsi avoimesti aiemmin viikolla, että mateleminen sijalle 10. on luonnollisesti tärkeä tavoite. Ja miksipäs ei. Menullehan tuo kyllä kostautui, vaikka Barthin rangaistuksen jälkeen nousikin 11. sijalta paalulle.

Jos Curitiban kisoissa ei sada jossain vaiheessa, jotain on vialla...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Kun ei tässä Chevroletien MM-sarjassa muuta mielenkiintoista seurattavaa ole, niin täytyy kiinnittää huomio olennaiseen eli Eurosport Events on vihdoin uuden kauden kunniaksi saanut TV-grafiikkansa näyttämään edes jollain tavalla ammattimaiselta. Hämmästyttävää, miten paljon pienet animaatiot ja hiilikuita kohentavat yleisilmettä. :ahem:

Cacáa kannatamme tänään. Toivottavasti tulee Buenon kisat. :)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Poulsenilta ja Coronellilta varsin hieno, kierroksia kestänyt vääntö nelossijasta. Muuten ei ensimmäisestä sprintistä jäänyt oikein mitään kerrottavaa seuraaville sukupolville, odotettu Chevyn 1-2 marssi.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Poulsenilta ja Coronellilta varsin hieno, kierroksia kestänyt vääntö nelossijasta. Muuten ei ensimmäisestä sprintistä jäänyt oikein mitään kerrottavaa seuraaville sukupolville, odotettu Chevyn 1-2 marssi.
Joo aluksi näytti, että tulee tylsä kaudenavaus, mutta onneksi Bemarikuskit pelastivat. Ja onneksi ei annettu mitään varoitusta kummempaa rangaistusta Poulsenille. Sitäkään taistelua ei tietenkään voinut viimeiseen mutkaan asti näyttää.

Kyllä mä luulen, että tämä rata on parempi näille, kuin Interlagos. Eivät näytä lainkaan niin hitailta ;)
 
Ylös