Otto Hokkanen
Well-known member
Circuit de Dakar olis mun valinta.
Niin, kyseisessä maassahan järjestettiin Grand Prixeja vasta 20-luvulla...toisin kuin jossain Marokossa
Vuosi myöhemmin...Anyways, WTCC:ssä alkaa uuden Rookie Challengen myötä olla melko sekalaisia eri luokituksia:
Valmistajien sarja - BMW:n ja Chevroletin tehdasautot
Yokohama Independents - BMW:n ja Chevroletin yksityiset (+ Colakin bensa-Seat?)
Rookie Challenge - kaikki vuoden tulokkaat
-- Diesel-Seatit eivät saa osallistumisoikeutta yksityisten sarjaan, mutta Barth, Nykjaer ja Micheliz luonnollisesti kilpailevat Rookie Challengen voitosta. Colakilla tosin taitaa olla edelleen bensa-Seat...
Sekin ero on minimaalinen. Autoa ajattaa sama tiimi ja ainakin STCC:ssä tehtaan tuki on ollut tähänkin asti.Erona on vain se, että kyseessä on (semi)tehdasauto.
Kyllä näyttää. Ainakin omilla sivuillaan (www.eurosport.fi) mainostavat moottoriurheilu kohdassa FIA WTCC:tä.Näyttääkö Eurosport WTCC:tä? Jotenkin olen ollut tuollaista ymmärtävinäni(?)
Jaa. Näköjään Lotti ja kumppanit pitävät Seattia ja BMW:tä edelleen sen arvoisina, että saavat näön vuoksi taistella valmistajien mestaruudesta Chevroletin (ja Volvon) kanssa. Ehkä he siten yrittävät uskottelevat katsojille, että tehdaspanostus ei olisi kadonnut sarjasta mihinkään.Vice sanoi:Vuosi myöhemmin...
Valmistajien sarja - VERY DEAD
TCT sanoi:The WTCC has confirmed that all four marques represented in the championship this season will be eligible for the 2011 manufacturers’ title. Although only Chevrolet and Volvo receive official support this year, BMW and SEAT’s privateer teams will also be eligible for manufacturer points running under the banner of BMW Customer Racing Teams and SR Customer Racing respectively.
Onko BMW edelleen liikkeellä vaparikalustolla?! Seatilla mennään sit pari vuotta vanhoilla Dieseleillä. Huhuissakaan ei taida olla uusia valmistajia tulossa?!Eurosportista puheen ollen. Aiemmin viikolla pyörineen ennakkoshown perusteella WTCC olisi vihdoin uudistamassa iänikuisia tv-grafiikoita ja introaan
Jaa. Näköjään Lotti ja kumppanit pitävät Seattia ja BMW:tä edelleen sen arvoisina, että saavat näön vuoksi taistella valmistajien mestaruudesta Chevroletin (ja Volvon) kanssa. Ehkä he siten yrittävät uskottelevat katsojille, että tehdaspanostus ei olisi kadonnut sarjasta mihinkään.
1. Robert Huff 1:21.758
2. Yvan Muller +0.389
3. Cacá Bueno +0.785
4. Michel Nykjaer +0.874
5. Kristian Poulsen +0.920
6. Gabriele Tarquini +1.084
7. Tiago Monteiro +1.167
8. Tom Coronel +1.337
9. Fredy Barth +1.580
10. Franz Engstler +9.769
Pakkohan tämä kummajainen nyt oli tarkastaa, vaikka WTCC:n mopojen tuijottelu aamuyöllä 12 tunnin tiiviin kestävyyskisan seuraamisen jälkeen ei välttämättä ole se maailman paras idea...Ensi vuodeksi tulossa myös uusi lähtöjärjestyssysteemi viikonlopun toiseen kisaan. Vanha "top8 käännetyssä järjestyksessä" hylätään, ja lähtöjärjestys revitään aika-ajojen Q1-osioista. Makes sense, no?
Kaiken lisäksi E-Korean Letukoiden (Daewoo).Kun ei tässä Chevroletien MM-sarjassa muuta mielenkiintoista seurattavaa ole...
Joo aluksi näytti, että tulee tylsä kaudenavaus, mutta onneksi Bemarikuskit pelastivat. Ja onneksi ei annettu mitään varoitusta kummempaa rangaistusta Poulsenille. Sitäkään taistelua ei tietenkään voinut viimeiseen mutkaan asti näyttää.Poulsenilta ja Coronellilta varsin hieno, kierroksia kestänyt vääntö nelossijasta. Muuten ei ensimmäisestä sprintistä jäänyt oikein mitään kerrottavaa seuraaville sukupolville, odotettu Chevyn 1-2 marssi.