WTCC 2011

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home
Chevrolet on päättynyt jatkaa WTCC sarjassa nykyisten kuljettajien (Rob Huff, Alain Menu, Yvan Muller) kanssa myös ensi kaudella.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Tämä voi olla täyttä hakuammuntaa ja oman mielikuvitukseni tuotetta, mutta nyt voisi olla potentiaalia nähdä tuo ylläoleva Muller-Menu-Huff trio Le Mansissa, Corvetten ratissa... siitähän puhuttiin jo täksi vuodeksi, mutta mitään ei tapahtunut. Tehdasautoihin herroilla ei tietenkään ole mitään asiaa mutta Larbren on huhuiltu saavan toisenkin vetten käyttöönsä ensi vuodeksi.

Eli miksipä ei sinne - siis mikäli Chevrolet ymmärtää lainkaan PR:n päälle? Mullerhan tuolla varikolla pyöri jo viime kisassa patsastelemassa.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home

WTCC matkannut Suzukaan Japaniin ja niin harjoitukset kuin aika-ajotkin on jo ajettu.
Lähtöruudukko huomisen päivän ensimmäiseen kisaan:
1. Alain Menu Chevrolet 53.443s
2. Yvan Muller Chevrolet 53.492s + 0.049s
3. Robert Dahlgren Polestar Volvo 53.512s + 0.069s
4. Rob Huff Chevrolet 53.520s + 0.077s
5. Tom Coronel ROAL BMW 53.601s + 0.158s
6. Tiago Monteiro SUNRED SEAT 53.798s + 0.355s
7. Michel Nykjaer SUNRED SEAT 53.811s + 0.368s
8. Gabriele Tarquini SUNRED SEAT 53.824s + 0.381s
9. Darryl O'Young Bamboo Chevrolet 53.902s + 0.459s
10. Colin Turkington Wiechers BMW 54.339s + 0.896s
11. Javier Villa Proteam BMW 54.006s + 0.334s
12. Yukinori Taniguchi Chevrolet 54.070s + 0.398s
13. Norbert Michelisz Zengo BMW 54.073s + 0.401s
14. Kristian Poulsen Engstler BMW 54.126s + 0.454s
15. Aleksei Dudukalo SUNRED SEAT 54.127s + 0.455s
16. Toshi Arai Chevrolet 54.195s + 0.523s
17. Franz Engstler Engstler BMW 54.219s + 0.547s
18. Fredy Barth SUNRED SEAT 54.411s + 0.739s
19. Hiroki Yoshimoto SUNRED SEAT 54.466s + 0.794s
20. Pepe Oriola SUNRED SEAT 54.730s + 1.058s
21. Mehdi Bennani Proteam BMW 55.002s + 1.330s
22. Charles Ng Engstler BMW 55.356s + 1.684s
23. Masaki Kano KK BMW 55.551s + 1.879s
24. Fabio Fabiani Proteam BMW 58.023s + 4.351s
Finaalilähdön lähtöruudukko:
1. Darryl O'Young Bamboo Chevrolet
2. Tom Coronel ROAL BMW
3. Rob Huff Chevrolet
4. Yvan Muller Chevrolet
5. Tiago Monteiro SUNRED SEAT
6. Robert Dahlgren Polestar Volvo
7. Alain Menu Chevrolet
8. Gabriele Tarquini SUNRED SEAT
9. Michel Nykjaer SUNRED SEAT
10. Colin Turkington Wiechers BMW
11. Javier Villa Proteam BMW
12. Yukinori Taniguchi Bamboo Chevrolet
13. Norbert Michelisz Zengo BMW
14. Kristian Poulsen Engstler BMW
15. Aleksei Dudukalo SUNRED SEAT
16. Toshi Arai Chevrolet
17. Franz Engstler Engstler BMW
18. Fredy Barth SUNRED SEAT
19. Hiroki Yoshimoto SUNRED SEAT
20. Pepe Oriola SUNRED SEAT
21. Mehdi Bennani Proteam BMW
22. Charles Ng Engstler BMW
23. Masaki Kano KK BMW
24. Fabio Fabiani Proteam BMW
Eli miksipä ei sinne - siis mikäli Chevrolet ymmärtää lainkaan PR:n päälle?
Kyllä Chevy ymmärtää, sillä takaan ja jannon että miehet nähdään Larbren puikoissa ensi vuoden Le Mansissa.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Righto ^

Oikeat epäviralliset vakioautojen MM-pippalothan ovat tänä viikonloppuna Ozissa, mutta tuli pitkästä aikaa näitäkin karkeloita seurattua tarkemmin. Tutut Chevy-festit tulostaulussa, ja Suzukan lyhennetty rataprofiili jätti vähän kylmäksi. En ole looppiin paremmin tutustunut mutta Havenin mukaan Nipponeilla kuulemma saavutetaan ~35s kierrosaikoja.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18475
Suzukan ensimmäisen kisan voittoon ajeli Alain Menu, toiseksi sijoittui tiimikaveri Robert Huff, kolmanneksi Michel Nykjaer ja neljänneksi Yvan Muller.

Suzukan finaalilähdön voiton nappasi Hollantilainen Tom Coronel BMW 320 TC:llä, jolle voitto oli uran toinen sillä ensimmäinen tuli vuonna 2008 Japanin Okayaman radalla. Seuraavat kolme sijaa menivät Chevy kolmikolle Yvan Muller, Robert Huff, Alain Menu ja viides oli Volvolla Robert Dahlgren.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Volvon vauhti tuntuu riittävän Chevyille useammillakin radoilla. Dahlgren vaan kolaroi ensimmäisen lähdön alussa ja toisessa tuli joku hetkittäinen tekninen murhe kolmossijalla ollessaan. Toki Coronel ajoi hienosti, mutta ei tuo rata tainnut kovin ohistusystävällinen olla, eikä Müller halunnut riskeerata pisteitään ja pysyi melko suosiolla takana eli melkoista junaa Coronel veti.

Ekan lähdön alkupuolella Müllerin Chevy tuntui vähän vikuroivan ja Huff pääsi melko helposti ohi, mutta toisessa lähdössä ihmettelin taas Huffin haluttomuutta lähteä tosissaan taistelemaan Mülleriä vastaan.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Nyt kun on pitänyt tätä taukoa niin tuli jotenkin nostalgiset fiilikset siitä ensimmäisen startin pakollisesta kolarisumusta... :D Itse kisat eivät kyllä suurempia tunteita taaskaan herättäneet, lähinnä warm-uppia Surfersia varten. Noh, ainakin Tompan menestystä on aina kiva seurata.

Okayama oli loppujen lopuksi se parempi areena näille mopoille, ja sateen mahdollisuus kisapäivälle oli aina noin 300%
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home

WTCC tekee tänä viikonloppuna debyytin Kiinan Shanghainiin, jossa vakioautojen maailmanmestaruussarja vierailee Tianman radalla. WTCC lisäksi Tianmanin radalla vierailee myös kiinan oma CTCC luokka.
Entry Lista

Eurosport lähettää huomenna kiinasta kello 9:15 lähetyksen ja sunnuntaina kisa lähetykset 8:45 ja 9:45. Selostajina tuttuun tapaan Eero Simojoki ja Risto Virtanen.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18475

Kiinan Shanghainin Tianmanin mikkihiiri radalla WTCC autot pääsivät hyvin lentävällä lähdöllä liikkeelle, vaikka ahdasta olikin ensimmäisissä mutkissa. Turkington hätyytteli kärkiauto Menua jonkun aikaa, muttei päässyt ohi. Viimeisellä kierroksellä Yukinori Taniguchin Chevyn ajettavuus oli sitä luokkaa että auto kimpoili rengasvallista radalle, jääden keskelle rataa. Seatit olivat aika vaisuja Tarquini ajoi pilttuuseen ongelmien vuoksi. Ensimmäisen lähdön voitti Menu, toinen Turkington ja kolmas Huff.

Toisesta startista selvittiin myös hyvin, mutta avauskierroksen aikana kärjessä ajanut Tarquni otti hieman osumaan Huffin kanssa kuitenkaan sijoja menettämättä ja Micheliz pyörähti. Kierroksella neljä Tarquini joutui luovuttamaan kärkipaikan Yvan Mullerille joka piti sitä maaliin saakka ja toiseksi sijoittu Trullijuna Gabriele Tarquini ja kolmanneksi Robert Huff.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Ei ollut tämäkään Huffin viikonloppu. Olkoonkin, että ensimmäisessä lähdössä oli Müllerin edessä, mutta alkukierroksilla Huff oli toisena ja Müller kuudentena ja ihan ohituksilla nuo sijoitukset muuttuivat. Toisessa lähdössä Huffin auto taisi vaurioitua jonkun verran ekan kierroksen nurmikolla pomppimisessa ja se oli osasyy hitaaseen vauhtiin. Coronelhan siinä Huffia ahdisti lähes koko lähdön ajan, kunnes omasta virheestä Coronel tippui viidenneksi. Turkingtonilla tuntui tänään kulkevan hyvin.

Kyllähän tässä keskeytystä vaadittaisiin Mülleriltä viimeisenä viikonloppuna, että Huff mestariksi pääsisi.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Minun mielenkiintoni - kuten varmasti monen muunkin - sarjaa kohtaan on tässä viime aikoina laskenut ehkä *köh* lievästi sanottuna pakkasen puolelle, mutta kyllähän nuo tulevan viikonlopun skabat on taas vaan pakko nähdä. Macau on kirkkaasti kalenterin kohokohta ja vaikka pakollinen crashest onkin melkein aina tiedossa, jokin tässä legendaarisessa paikassa vaan niin viehättää.

Chevroletin MM-sarjan kärkitaistelussa Muller vienee tittelin kolmatta kertaa, mutta yksityisten Yokohama-trophyssa on luvassa taas tuplapisteet ja bonukset. Entry lististä löytyy liuta paikallisia kuskeja ja pari vierailevaa autoa, mm Auto Sportin Peugeot. Painojakin on taas menty fixailemaan sen tuhannen kerran:

+40 kg BMW 320TC & Chevrolet Cruze
+10 kg SEAT Leon
+0 kg Volvo C30
-20 kg BMW 320si

WTCC-sprinttien ja itse Grand Prixin lisäksi Guiassa nähdään perinteiseen tapaan taas myös moottoripyöriä, GT- ja vakioautoja, joten monipuolisuutta löytyy enemmän kuin tarpeeksi.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1411
Sijainti
Home

Macau:n finaali viikonlopun ensimmäisen lähdön starttijärjestys:
1. Rob Huff Chevrolet 2m32.881s
2. Yvan Muller Chevrolet 2m33.177s + 0.296s
3. Gabriele Tarquini SUNRED SEAT 2m33.353s + 0.472s
4. Darryl O'Young Bamboo Chevrolet 2m33.954s + 1.073s
5. Tom Coronel ROAL BMW 2m33.976s + 1.095s
6. Mehdi Bennani Proteam BMW 2m34.085s + 1.204s
7. Andre Couto SUNRED SEAT 2m34.171s + 1.290s
8. Michel Nykjaer SUNRED SEAT 2m34.224s + 1.343s
9. Franz Engstler Engstler BMW 2m34.232s + 1.351s
10. Robert Dahlgren Polestar Volvo 2m34.232s + 1.351s
11. Tiago Monteiro SUNRED SEAT 2m34.320s + 1.439s
12. Norbert Michelisz Zengo BMW 2m34.526s + 1.645s
13. Alain Menu Chevrolet 2m34.804s + 1.923s
14. Kristian Poulsen Engstler BMW 2m35.131s + 2.250s
15. Javier Villa Proteam BMW 2m35.321s + 2.440s
16. Pepe Oriola SUNRED SEAT 2m35.466s + 2.585s
17. Aleksei Dudukalo SUNRED SEAT 2m36.694s + 3.813s
18. Charles Ng Engstler BMW 2m39.822s + 6.941s
19. Gary Kwok Wiechers BMW 2m41.598s + 8.717s
20. Joseph Merszei Engstler BMW 2m42.042s + 9.161s
21. Mak Ka Lok RPM BMW 2m43.810s + 10.929s
22. Filipe de Souza Corsa Chevrolet 2m44.720s + 11.839s
23. Philip Ma Proteam BMW 2m48.067s + 15.186s
24. Kuok Io Keong Corsa Chevrolet 3m05.627s + 32.746s
Lähtöruudukko WTCC kauden finaali startiin Macauon radalla:
1. Franz Engstler Engstler BMW
2. Michel Nykjaer SUNRED SEAT
3. Rob Huff Chevrolet
4. Tom Coronel ROAL BMW
5. Gabriele Tarquini SUNRED SEAT
6. Mehdi Bennani Proteam BMW
7. Andre Couto SUNRED SEAT
8. Yvan Muller Chevrolet
9. Darryl O'Young Bamboo Chevrolet
10. Robert Dahlgren Polestar Volvo
11. Tiago Monteiro SUNRED SEAT
12. Norbert Michelisz Zengo BMW
13. Alain Menu Chevrolet
14. Kristian Poulsen Engstler BMW
15. Javier Villa Proteam BMW
16. Pepe Oriola SUNRED SEAT
17. Aleksei Dudukalo SUNRED SEAT
18. Charles Ng Engstler BMW
19. Gary Kwok Wiechers BMW
20. Joseph Merszei Engstler BMW
21. Mak Ka Lok RPM BMW
22. Filipe de Souza Corsa Chevrolet
23. Philip Ma Proteam BMW
24. Kuok Io Keong Corsa Chevrolet
Robert Dahgren ja Fredy Barth rikkoivat autot siihen kuntoon, etteivät he osallistu Macaussa ajettaviin kisoihin
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18475

Macau:n ensimmäinen startti sujui ihan hyvässä merkeissä, mutta avauskierroksella Costan Seat hieman heittelehti jonka seurauksena myös Menun autokärsi vaurioita ja turva-auto tuli radalle, vaikka turva-auto poistuikin radalta niin se tuli vielä kahdesti radalle uudestaan. Kilpailun loppupuolella venäläinen Dukukalo ajautui seinään ja keskeytti. Voittoon ajoi Huff, toinen oli Muller ja kolmas Tarquini.

Finaalilähdön tulokset:
1. Rob Huff Chevrolet 33m23.773s
2. Tom Coronel ROAL BMW + 4.680s
3. Yvan Muller Chevrolet + 8.695s
4. Gabriele Tarquini SUNRED SEAT + 9.047s
5. Michel Nykjaer SUNRED SEAT + 10.718s
6. Mehdi Bennani Proteam BMW + 11.066s
7. Franz Engstler Engstler BMW + 12.241s
8. Tiago Monteiro SUNRED SEAT + 15.126s
9. Norbert Michelisz Zengo BMW + 16.686s
10. Javier Villa Proteam BMW + 16.950s
11. Pepe Oriola SUNRED SEAT + 19.640s
12. Darryl O'Young Bamboo Chevrolet + 20.088s
13. Kristian Poulsen Engstler BMW + 22.457s
14. Charles Ng Engstler BMW + 39.267s
15. Joseph Merszei Engstler BMW + 1m02.249s

Keskeyttäneet:

Philip Ma Proteam BMW 8 laps
Mak Ka Lok RPM BMW 7 laps
Filipe de Souza Corsa Chevrolet 6 laps
Gary Kwok Wiechers BMW 2 laps
Andre Couto SUNRED SEAT 1 lap
Yvan Muller on vuoden 2011 WTCC sarjan mestari.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
pakollinen crashest onkin melkein aina tiedossa
Tosiaan. Romua ja vetäytymisiä nähtiin niin harkoissa, qualissa kuin warm-upissakin, ja kisoissa sitten saatiin ajettua aina noin minuutin verran edellisestä keltaisesta ennen kuin joku veti itsensä seinään :D

Chevroletin MM-sarjan kärkitaistelussa nähtiin loppujen lopuksi jopa ihan semiviihdyttävä finaali, kun jossain vaiheessa näytti että Muller ottaisi tittelin Huffilta pelkkien kakkossijojen perusteella. Vähän helpomminhan se loppujen lopuksi sitten tuli, mutta Yvan osoitti joka tapauksessa jälleen miksi on sarjan paras kuski. Ja Menu osoitti taas ettei ole RML:n tehdaspaikan arvoinen

Loppuarvio WTCC-kaudesta 2011: Aika laimea.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös