Tiimisarja kaudella 2011

Mikä olisi paras tiimisarjasysteemi?

  • Kauden 2010 mukainen systeemi

    Äänet: 3 16,7%
  • Kotiradan mukaiset tiimit

    Äänet: 3 16,7%
  • Kotikaupungin/kotiseudun mukaiset tiimit

    Äänet: 3 16,7%
  • Vapaavalintaiset usean kuskin tiimit

    Äänet: 0 0,0%
  • Kotiseudun mukaan SEKÄ vapaavalintaisesti nimetyt tiimit

    Äänet: 5 27,8%
  • Lopetetaan koko tiimisarja

    Äänet: 2 11,1%
  • Muu / aivan sama

    Äänet: 2 11,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    18

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Itte toivoisin joko paikkakunnan, radan tai autokunnan mukaisia tiimejä, että sais jotain tiimihenkeä.

Esim. Turun autokunnan kanssa tullut joka tapauksessa hehkutettua C$:han ja DW:n puolesta. FW:n puolesta sillon harvoin kun mukaan on päässyt. Luonollista olisi ajaa samassa tiimissäkin aktiivien kanssa.
Sama. Ei muu silleen kiinnostakaan. Ja ennemmin oikeastaan näkisin tuon mielenkiintoisena tietyn suunnan (esim. Tku, Hki, Tre) kuskien keskitasomittarina statistiikkoihin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Sama. Ei muu silleen kiinnostakaan. Ja ennemmin oikeastaan näkisin tuon mielenkiintoisena tietyn suunnan (esim. Tku, Hki, Tre) kuskien keskitasomittarina statistiikkoihin.
Tarkemmin ajateltuna, mulle on yksi ja sama miten muut tiiminsä kasaavat, kunhan saan itte ajaa Turulle.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Livestrong Korville!

Upeeta, mahtavaa. Eikä tarttis pelätä ens kaudella hamekankaitakaan! :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tarkemmin ajateltuna, mulle on yksi ja sama miten muut tiiminsä kasaavat, kunhan saan itte ajaa Turulle.
Jos 2 hlön tiimit jatkuu, minä ja DW edelleen sitten.
Itseäni kiinnostaa silti pitää myös saman suunnan kuskien keskiarvotasostatistiikkaa kuhunkin kilpailuun.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Ja tuo näyttää kyllä hyvältä järjestelmältä tuo Jacqun noin muutenkin, ehkä PK-seudun tiimi on hieman iso?

Olisiko limit esimerkiksi viisi kuskia / tiimi ?

Yksi ehdotus olisi tietenkin se, että tiimin kolmen/neljän parhaan kuskin pisteet per kilpailu laskettaisiin tiimipisteisiin.

Mutta tehdastiimien (rata-/kaupunkikohtaisten) rinnalle mielellään yksityistiimejä.

Livestrong Racingin puhemiehenä kutsun Hämeet Korville - tiimin liittymään uuteen perustettavaan talliin.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Olisiko limit esimerkiksi viisi kuskia / tiimi ?
Tampereeltahan ei saa viittä aktiivia edes väkisin raapimalla.
(väkisin raapimalla Minä, Jussi, Asko ja Alppu, näistä Alppukin vain joskus kisoissa ja Jussi teoriassa väärästä kaupungistakin jopa :D)

Eli voisko tiimiajatteluissa pliis miettiä muutakin kuin pelkästään pk-seutua. ?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Seuraavanlaista tiimijakoa tuossa pyörittelin esimerkiksi, jos tuo vaihtoehto 5 toteutuisi:



Ja näitä yksityistiimejä voisi sitten kukin perustaa keskenään, mikäli alkuasetelma ei kelpaisi..
Tuo nyt näyttää jotenkin siedettävältä tiimijaottelulta. Jos vaikka 3 parasta laskettaisiin pisteissä niin siellä voisi olla n. 2-4 turistiakin ajamassa per tiimi (mm. minä).
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Miikka pitäis saaha mukaan foorumille.
Siinä oli nopea kaveri tiimiin lisäksi.:cool: Mutta silloin kyllä homma kusee, jos joku liittyy forumille ja räplää Submit Reply-nappia vain päästäkseen ajamaan. Tästä ei varmaan montaa mieltä väki ole.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Dompparin idea tuhotaan sillä. jos kolmen parhaan kuskin suoritus tiimissä vain huomioitaisiin. Siinä olisi ykshailee merkitys silloin, mitä kisojen häntäpää tekee. Varmasti motivoisi ihan v.....sti:rolleyes:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Dompparin idea tuhotaan sillä. jos kolmen parhaan kuskin suoritus tiimissä vain huomioitaisiin. Siinä olisi ykshailee merkitys silloin, mitä kisojen häntäpää tekee. Varmasti motivoisi ihan v.....sti:rolleyes:
Ihan yhtä v.....sti kun nykyinen 0,5p.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Ja tuo näyttää kyllä hyvältä järjestelmältä tuo Jacqun noin muutenkin, ehkä PK-seudun tiimi on hieman iso?

Olisiko limit esimerkiksi viisi kuskia / tiimi ?

Yksi ehdotus olisi tietenkin se, että tiimin kolmen/neljän parhaan kuskin pisteet per kilpailu laskettaisiin tiimipisteisiin.
Joo tuota itsekin mietin, että miten pisteet tulisi laskea. Keskiarvopisteissä huono juttu on se, että pistetilannetta ei pysty oikein päässä laskemaan eikä kisapaikalla spekuloimaan sitä millaisia tuloksia tarttisi ohittaakseen edellä olevan..
Toisaalta jos 3/4 parhaan tulokset lasketaan niin tiimikokoonpanot pitäisi tehdä siten että joka tiimissä olisi 3-4 sellaista, jotka ajavat lähes joka kisan.

Pk-seudun voisi joo jakaa kahtiakin, ja sitten ehkä sekoittaa Hyvinkään ja Alkoholistien tiimejä, koska tuolla jaottelulla Hyvinkäällä on pelkästään huippuja. Wilzkukin pätkii nykyään suurimman osan 'keskikastin' kuljettajista.

Mutta tehdastiimien (rata-/kaupunkikohtaisten) rinnalle mielellään yksityistiimejä.

Livestrong Racingin puhemiehenä kutsun Hämeet Korville - tiimin liittymään uuteen perustettavaan talliin.
Jeh.. Idea tästä hautui mulla jo pidempään ja viikonloppuna asiasta Andylle mainitsinkin. Ajatus sai vihreää valoa sieltäkin. Olisi hienoa yhdistää voimamme kuuman ja verisen taistelun päätteeksi.

Tampereeltahan ei saa viittä aktiivia edes väkisin raapimalla.
(väkisin raapimalla Minä, Jussi, Asko ja Alppu, näistä Alppukin vain joskus kisoissa ja Jussi teoriassa väärästä kaupungistakin jopa :D)

Eli voisko tiimiajatteluissa pliis miettiä muutakin kuin pelkästään pk-seutua. ?
Maksimilimittiä tässä vissiin tarkoitettiinkin? Mielestäni sillä ajatellaan juurikin muita kuin pk-seutua? Ja munkin mielestä jokin maksimilimitti olisi varmaan hyvä olla.

Mitä tulee kokoonpanoihin, niin tosiaan aluksi tehtäisiin vain alustavat kokoonpanot FIAn toimesta, ja sitten voi jengi irtautua omiin tiimeihin jos kokoonpanot eivät kelpaa.. Muokkasin tuohon nyt ääriesimerkin Scuderia Mansester -tapauksesta. :)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Toi tiimin maksimikoon rajaaminen viiteen henkilöön voisi olla myös hyvä juttu. Samalla voisi asettaa minimirajan, ettei super-WoPe vedä kuninkaana omassa WoPe World -tallissaan!
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ja lisään vielä senkin, jonka jo privasin parille hahmolle, että mun mielestä on myös tärkeää, että ketään ei pakoteta ajamaan tietyssä tiimissä vain sen takia että on jostain kotoisin. Jokaiselle täytyy antaa valinnanvapaus.

Suurin ongelma nykyjärjestelmässä on se, että tiimin koko on surkeat kaksi kuljettajaa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Suurin ongelma nykyjärjestelmässä on se, että tiimin koko on surkeat kaksi kuljettajaa.
Jooh, monesta paikkaa vaan on hankala saada enempää kuin kaksi, ja toisaalta alkaa yhdisteleen esim. Treen ja Jyväskyläläisiä saman nimen alle vain siksi että saadaan lisää väkeä tiimiin...

Nykyisen järjestelmän hyvänä puolena näkisin ilman muuta sen että monesta paikkaa voi tulla tiimi ja matkoilla yms. on sitten kiva turinoida asioita tiimin nimissä...
(ts. tiimistä tulee suht hengetön jos ainoot kontaktit on varikolla parin morjestuksen verran vrt. siihen että ihan enempikin on tekemistä tiimiläisten kesken kimppakyytien yms. kautta)

edit. esimerkkinä nyt vaikka se että ens vuonna tod.näk. itse en aja kuin satunnaisia kisoja, jotenka Treelta edes suht läpi koko kauden suhaa Asko ja Jussi (oletus) ja loput enempi tai vähempi joskus...
Toisaalta myös Joensuusta vaan 2 kaveria on ajamassa...
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mutta kuka valvoo ettei tule supertiimejä? Vähän hankala sitä on mennä estämäänkään. :rolleyes:
FIA GT3 -tyylinen kuskirankinparitustaulukko. Aikaisemman menestyksen mukaan kuskit kategorioihin pronssi, hopea, kulta, platina.

Kulta-luokan kuskin tallikaverin pitää tulla heikoimmasta kategoriasta (pronssi). Hopealle kelpaa pariksi toinen hopea (tai pronssi). Luonnollisesti myös pronssi-pronssi-paritus on kelvollinen.

Platinakuskit eli "ammattilaiset" (kilpailee aktiivisesti oikeassa sarjassa (=sellainen johon vaaditaan lisenssi) tai on viimeisen XX vuoden aikana sijoittunut YY sakkiin kansallisella tasolla tms.) suljetaan kokonaan Foorumin harrastesarjan ulkopuolelle.

En tosin edelleenkään näe koko tiimisarjassa mitään mieltä. Aika vähiin tuo mielekkyys on tästä hommasta nitistetty noin muutenkin.
 
Ylös