Formula 1 - Talvikausi 2010/11

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tässä tämä nyt kaikessa komeudessaan:




Pakko kyllä nostaa McLarenille hattua. Todella laadukkaasti viimeistelty ottaen huomioon, että kyseessä on vain mittausväline.
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Komea on! :D
No ei vaan, mutta joo melko viimeistelty vain mittavälineeksi...

Mäkin peilisiipiä en ole itse nähnyt aikasemmin.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Tuo mäkin mittausväline on komia kyllä. Mersu saa aika paljon enemmän näkyvyyttä tuossa kuin omalla tallillaan :alppu: Mutta onko muilla talleilla ollut tämmöisiä samanlaisia virityksiä kuin mäkillä nyt? Miksi ihmeessä mäkki testaisi ainoana tallina tämmöisillä erikois välineillä näitä virtauksia, kun en ole muiden autoissa tuommoisia ihme räpeltimiä huomannut. Niin ja jos joku voisi linkittää jonkun hyvän seurantapalvelun linkin tähän niin voisin seuraillakkin jostain tätä. Englanniksi mieluiten niin ymmärtäisin sentään jotain.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Valsecchi paranteli aikaan 1m25.406s. n. 3s rb:eetä perässä
Ja spinnasi ulos pari kierrosta myöhemmin aiheuttaen punaiset liput. Aamun ajoa oli tässä vaiheessa sen verran vähän jäljellä, että lounastauko aloitettiin etuajassa. Testit jatkuvat 14.00 paikallista aikaa. Positiivista Lotuksen aamussa on ollut ainakin se, että luotettavuusongelmat näyttäisivät olevan takana. Valsecchi on ajanut Perezin jälkeen toiseksi eniten kierroksia. Plussaa myös siitä, että Valsecchi pysähtyi soralle ennen kaiteeseen osumista, joten ulosajosta selvittäneen imuroinnilla.

Hurjimmat huhut väittää, ettei McLarenin härveli olekaan pelkkä mittalaite. Ylimitoitetun tukevien "narujen" väitetään olevan itseasiassa osa hydraulista systeemiä, jolla siipeä voidaan taivuttaa ajon aikana. Ideana olisi siis kokeilla millaista hyötyä taipuvasta siivestä saataisiin, edun ollessa merkittävä, suunniteltaisiin uusi siipi, joka taipuu optimaalisesti, mutta menee silti läpi FIA:n testeistä...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Täsä yks seuranta

Mäkki tykkää kokeilla noita virityksiä kyllä. Tainnut viime vuosina olla se eniten vihreetä maalia ja erilaisia virtaussensoreita käyttänyt tiimi.

Oliko FI:llä vai Virginillä kun oli diffussa vastaavia vaijerivirityksiä kuin Mäkillä etusiivessä. Kai niitä kaikki jossain määrin kokeilee. Osa varmaan vain tuulitunnelissa sitten.

Äkkisälteen mun järki sanoo, että jos vain osa kokeilee ja mittailee erikoisia juttuja, niin se voi myös kieliä siitä, että ei ihan ymmärretä miten auto toimii tai missä vika kun joku ei toimi kuten piti...
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Äkkisälteen mun järki sanoo, että jos vain osa kokeilee ja mittailee erikoisia juttuja, niin se voi myös kieliä siitä, että ei ihan ymmärretä miten auto toimii tai missä vika kun joku ei toimi kuten piti...
Tai sitten ymmärretään, mutta mietitään miten saataisiin siitä vielä enemmän irti.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Eiköhän tuo kuitenkin ole ihan mittausta varten. Tuon kuvun lakipiste kun on kuitenkin muuta keulaa korkeammalla. Mielestäni tuo keulan korkeus on rajattu säännöissä. Tämä siis todennäköisesti ylittää tuon arvon.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Mclarenin ihmekupu näyttää vähän leiväntekokoneelta:)

Ja mikä ettei? Maistuuhan se nisu kisan jälkeen.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mclaren alkaa kylla olla Jo Ihan super ruma. Ei siina Paljon innovatiivisuus auta, jos auto nayttaa norsunvitulta. Odotan mielenkiinnolla Misan vastinetta asiaan.:alppu:
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Mclaren alkaa kylla olla Jo Ihan super ruma. Ei siina Paljon innovatiivisuus auta, jos auto nayttaa norsunvitulta. Odotan mielenkiinnolla Misan vastinetta asiaan.:alppu:
Hienohan tuo on ja varsinkin tässä kuvassa, jossa kaikki häröt muodot saman aikaisesti nähtävissä. :eek::D

 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
JPositiivista Lotuksen aamussa on ollut ainakin se, että luotettavuusongelmat näyttäisivät olevan takana. Valsecchi on ajanut Perezin jälkeen toiseksi eniten kierroksia.
Tulikohan iloittua ennenaikaisesti. Razialla on vasta kahdeksan kierrosta kasassa, ja edellisestä kerrasta radalla alkaa olla jo pitkä aika...
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Mäkki tuntuu kyllä olevan vähän epäluotettava, mutta ainakin tänään suhteellisen lähellä Red Bullia. Vaikka hyvin tietääkin ettei nuo ajat kerro yhtään mistään yhtään mitään... Luotettavuuden kun saisivat vähän paremmin kohdalleen niin olisi hyvä. Ja kyllähän tuo mäkin auto aika karmealta näyttää, kun tuo moottorin sijainti korostuu tuossa niin hyvin. Muuten kyllä ihan hieno, ainakin jos multa kysytään. Kun tuo köntti ei tuohon nokkaan jää, mutta olisivat maalanneet vaikka punaiseksi niin näyttäisi auto saaneen nenilleen.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Eipä tuolla sinänsä ole väliä jos tuo on vaan mittausväline mut onhan tuo nyt varsin naurettavan näköinen paisenokka.

Toisaalta aiemmin puhuttiin kovasti delfiineistä ja ankoista, niin tuossa ollaan kyllä jo aika lähellä delfiiniä. Sinänsä virtaviivainen tapaushan se on :D
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Päivän ajat ovat tässä:
Koodi:
1. Mark Webber        	Red Bull    	1.22,544  97 kierrosta
2. Jenson Button      	McLaren  	1.22,910  74
3. Vitali Petrov      	Renault  	1.22,937  27
4. Sergio Perez       	Sauber      	1.24,117  90
5. Nick Heidfeld      	Renault     	1.24,735  20
6. Paul di Resta      	Force India 	1.25,039  38
7. Davide Valsecchi   	Lotus       	1.25,406  50
8. Sebastien Buemi    	Toro Rosso  	1.26,004  48
9. Nico Hülkenberg    	Force India 	1.26,030  31
10.Luiz Razia        	Lotus       	1.26,723  29
11.Jerome d'Ambrosio 	Virgin      	1.32,060  57
Päivän päätteeksi Razia ilmeisesti hyytyi.

E: Korjattu taulukko.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Sauberilla kärkeen, tainnu vähä oikasta tai sit vetäny todella tyhjällä tankilla ja tuoreilla kumeilla.

Button saanu Macin kuitenki kulkemaan :)
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tässä Team Lotuksen päiväraporttia:

VALSECCHI

0902 - 0907: Run 1, Installation, 2 laps
0907 - 0941: System checks / Changes: brake blanking / front wing
flap
0941 - 0956: Run 2, 7 laps
0956 - 1011: Change brake balance / brake blanking
1011 - 1028: Run 3, 10 laps
1028 - 1043: Cockpit adjustments
1043 - 1058: Run 4, 9 laps
1058 - 1133: Front wing adjustment
1133 - 1149: Run 5, 9 laps
1149 - 1210: Setup change
1210 - 1223: Run 6, 8 laps
1223 - 1233: Setup change
1233 - 1245: Run 7, 7 laps
1246: Off at T11 / T12 (no damage)

LUNCH: Setup change for Luiz Razia

RAZIA

1429 - 1445: Run 8, 8 laps
1445 - 1616: Mechanical issue solved
1616 - 1635: Run 9, 12 laps
1635 - 1644: Setup change
1644 - 1658: Run 10, 9 laps
End of session


DAVIDE VALSECCHI: "First I want to thank Team Lotus for the opportunity to drive the car today. It was a great experience and one I want to build on with the team. To begin with it was obviously all new to me - new seat, more power, better brakes, the whole package, but by the end of the morning I was much more confident in the car and had the chance to push. By the time the morning session ended I think the team were pretty happy with how I performed so I can't really ask for more than that. It's definitely been a good day."


LUIZ RAZIA: "It was really good to get back into an F1 car and pretty much from the first laps I could feel that this car is a step forward from what I have driven before. Despite the delay this afternoon while the car was being fixed I'm pleased with how I performed. I know that with more running my times would have come down but today wasn't about setting fastest laps - it was about learning how to work with the team to the agreed plan and give feedback that helps the car and the team continue to develop."


MIKE GASCOYNE, CHIEF TECHNICAL OFFICER: "A pretty good first day of this fourth test. We managed to run through our whole programme with the two drivers and they both did an excellent job. Apart from one small spin for Davide at the end of his session neither of them made any mistakes and Luiz performed very well, despite his time in the car being slightly cut short due to a minor mechanical issue. I'm sure that he would have improved even further with more running and after having completed our plans for the day I want to thank both drivers for the work they have done in the car today."
Näköjään iltapäivällä tuhraantui toistatuntia mekaanisen ongelman kanssa. Tämän takia Razian kierrokset jäivät vähiin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös