Tuon jutun perusteella Bernie on koko idean Pirelliltä saanutkin. Ja onhan Pirellillä tosiaan tuoretta kokemusta moisesta.Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt? Hullu maailma..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89706
Monacon rännin voisi puolestaan jäädyttää niin saatettaisiin nähdä ohituksiakin. Pirelliltä luulisi tuo nastarenkaidenkin tekeminen onnistuvan. Entäpäs mitenkäs olisi astetta luomumpi Bahrainin kisa (maikkarin muinaisen aprillipilan tyyliin) hiekalla.Abu Dhabiin ottaisin keinokastelun ilomielin vastaan, muille radoille ei mielellään. Paras vaihtoehto olisi tietysti heivata koko rata pois kalenterista, mutta sitähän ei tule tapahtumaan, joten toiveet on ladatta sprinklereihin.
Neitimäistä kitinää. Oliko F1 vähemmän jännittävää 10 tai 20 vuotta sitten kun autot olivat hitaampia? Kyllähän sä Hämis voit edelleen hyökätä ihan niin paljon kuin haluat, ei kukaan sitä kiellä tai estä (ellei oma talli sitten), sillä vaan on nyt hintansa, kuten kuuluu ollakin. Ei vauhtia pidäkään saada ilmaiseksi. On se kumma kun aivottoman rälläyksen sijaan nyt pitäisi käyttää päätäkin, eikä se näille neideille kelpaa. Ei taida sitä päätä löytyä... No, rällätkää sitten ja antakaa fiksumpien kuskien korjata voitot kotiin. Näin sen olisi aina pitänytkin olla. Viime vuosien Playstation-meininki oli se mikä oli keinotekoista ja sai sellaisetkin kuljettajat näyttämään hyviltä joilla on todellisuudessa merkittäviä puutteita kuljettajina.Hamilton harmittelee: Renkaat tuskaisen hitaat
McLaren-kuski Lewis Hamilton lyttää alkavalla kaudella formulatallit rengastavan Pirellin kumit toivottoman hitaiksi.
Hamiltonin mukaan Pirelli on tehnyt kaikkien tallien autoista selvästi aiempaa hitaampia.
- Autot ovat kisamatkoja ajettaessa hitaampia. Viime vuonna meidän täytyi saada renkaat kestämään raskailla polttoainekuormilla, mutta nyt vauhti on vieläkin hitaampi. Olin suorastaan tuskaisen hidas. Rehellisesti sanottuna tämä ei ole enää jännittävää, kritisoi Hamilton The Guardianille.
Pirellin renkaiden nopea kuluminen pakottaa tallit myös ajattelemaan kisastrategiansa uusiksi.
- Vuosien mittaan ajotyyliä on muutettava ja sopeutettava, mutta samalla on pidettävä kiinni nopeudesta ja hyökkäävyydestä. Nyt suurin haaste on pitää huolta renkaista, sanoi Hamilton.
(MTV3)
Whitmarshin mukaan rengasvalmistaja tekee työtä, josta ei saa kiitosta. Myös Bridgestone sai osakseen jatkuvasti kritiikkiä.- Kukaan ei puhu uusien renkaiden hyvästä pidosta. Kuljettajien pitäisi olla näkemyksissään varovaisempia. On helppoa astua autoon ja valittaa, mutta haluamme lisää varikkokäyntejä ja haluamme kuljettajia, jotka joutuvat taistelemaan renkaiden kulumista vastaan. Se parantaa showta, kommentoi Whitmarsh F1today.nl -sivuston mukaan.
Tätä emme tule ikinä tietämään.Vaikuttaa todella hyvältä uudet renkaat. Ei ole Massalta ja Buttonilta kuulunut kitinää. Sen sijaan Alonso ja Hamilton ovat kritisoineet kulumista. Voi tasoittaa huomattavasti näiden taisteluparien voimasuhteita. Sen sijaan uskon että Webber kärsi Vetteliin nähden. Saa nähdä miten kuluvat renkaat vaikuttavat Schmacher - Rosberg kaksikkoon. Voi olla että renkaat sopivat paremmin Heidfeldille kuin Kubicalle ja että Renaultin kannalta Heidi voi olla se nopeampi kuski.
Voi tuo Hämiksen kommentti olla tottakin, ja siis negatiivisessa mielessä.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2011/03/1285188
Neitimäistä kitinää. Oliko F1 vähemmän jännittävää 10 tai 20 vuotta sitten kun autot olivat hitaampia? Kyllähän sä Hämis voit edelleen hyökätä ihan niin paljon kuin haluat, ei kukaan sitä kiellä tai estä (ellei oma talli sitten), sillä vaan on nyt hintansa, kuten kuuluu ollakin. Ei vauhtia pidäkään saada ilmaiseksi. On se kumma kun aivottoman rälläyksen sijaan nyt pitäisi käyttää päätäkin, eikä se näille neideille kelpaa. Ei taida sitä päätä löytyä... No, rällätkää sitten ja antakaa fiksumpien kuskien korjata voitot kotiin. Näin sen olisi aina pitänytkin olla. Viime vuosien Playstation-meininki oli se mikä oli keinotekoista ja sai sellaisetkin kuljettajat näyttämään hyviltä joilla on todellisuudessa merkittäviä puutteita kuljettajina.
Testien perusteella autot hidastuvat varsin tasaisesti joka kierroksella, joten johdonmukaiselta näyttää. Tosin totaalisesta loppumisesta ei pysty menemään sanomaan mitään, koska ei voi tietää löysäsikö kuski muuten vain koska oli tulossa sisään.Toivottavasti Pirellit kuitenkin kuluvat yhtä johdonmukaisesti, ettei touhusta tule täydellistä lottoa, koska sitä eivät katsojat ymmärrä eikä tallit kauaa siedä.
Tähän mielestäni tuli Pirelliltä vastaus, että jos harjoitukset menee renkaiden säästelyksi niin silloin niitä black round pirellejä tullaan antamaan tallien käyttöön lisää.Mutta ongelmaksi nousee se, että voimakkaammasta kulutuksesta huolimatta renkaiden käytettävissä olevaa määrää ei ole nostettu. Eli niitä on pakko ajaa loppuun asti, että selviää läpi viikonlopun. Tästä syystä myös on arvioitu, että vapaissa harjoituksissa ja aika-ajoissa tullaan näkemään selvästi vähemmän liikennettä radalla.
Bahrainin testien peruuntuminen oli aika paha takaisku Pirellille, koska nyt mennään melko sokkona ensimmäisiin kisoihin. En kuitenkaan suostu vielä uskomaan, että renkaat olisivat lämpimissä keleissä yhtä katastrofaaliset, kuin miltä ne on pahimmillaan Espanjan testeissä näyttänyt. On Pirelli kuitenkin ajanut vanhalla Toyotalla aika paljon testiä, joten renkaiden kulumisen pitäisi olla hallittua. Jos se on yleensä ollut tavoitteena.Mutta pitää nyt muistaa, ettei Espanjan testien lämpötilat vastaa useimpien kisojen lämpötiloja. Pirelli väittää, että kuumemmassa ilmanalassa rataan jää enemmän kumia, pidon häviäminen on vähäisempää eikä marmorikuuliakaan tule niin paljon. Saa nähdä.
Määrä on saneltu FIA:n säännöissä, eli ei ole pelkästään Pirellistä kiinni.Tähän mielestäni tuli Pirelliltä vastaus, että jos harjoitukset menee renkaiden säästelyksi niin silloin niitä black round pirellejä tullaan antamaan tallien käyttöön lisää.
Lisäksi jossain kisoissa kuskeille annetaan perjantaiksi käyttöön yksi ylimääräinen kovemman seoksen rengassarja. Tämäkin sarja palautetaan ennen P3:n alkua.Autosport sanoi:Two sets of these tyres will be allocated to each driver for use during P1 and P2, and any such tyres must be returned to the tyre supplier before the start of P3.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89791One additional set of 'prime' specification tyres may be made available to all drivers. Teams will be informed about such an additional set at least one week before the start of the relevant event.
Ainakin Ferrari on laittanut takajarruihin verkot jäähdytysaukkoon. Näkyy tuolta postaamastasi kuvasta Ferrari ketjussa.Aika likanen on rata linjan ulkopuolelta
Sanotaan renkaista mitä vaan, niin kyllähän ne pitäisi olla sellaset ettei niistä nyt ihan soiroja irtoo pinnasta. Luulisi Pirellinkin saavan jo aika huonoa mainosta siitä, että renkaista irtoaa tommosia palasia.
Kuinkahan paljon tota kumiroskaa mahtaa päätyä autojen jäähdyttimiin kisan aikana?
[b]F1-sarjan uusia renkaita arvostellaan[/b]
F1-sarjan uuden rengasvalmistajan
Pirellin ensi kauden F1-renkaat ovat
joutuneet arvostelun kohteeksi.
- Pirellin renkailla ei voi jarruttaa
riittävästi. Pito on hävinnyt täysin.
Ennen jarrutin täysillä, kun tulin
suoran päähän. Nyt jos tekee sen,
menevät renkaat lukkoon, etenkin
takarenkaat, Fernando Alonso kuvaili.
- Ongelmana on, että renkaat kuluvat
liian nopeasti. Renkailla on hyvä ajaa
vain 16 tai 17 kierrosta, sen jälkeen
ne alkavat jo hajota. Kuljettajalla ei
ole sitten enää mitään mahdollisuuksia.
Ajaminen tuntuu erilaiselta ja se on
sääli, Sebastian Vettel sanoi.
Minun mielestä on todella hyvä että jarruilla ei voi jarruttaa täysiä. Tämä lisää jarrutusvirheitä.En tiedä mikä on alkuperäislähde, mutta YLE:n Teksti-TV:ssä lukee seuraavaa:
Eikös tuo ensimmäinen ole ratkaistavissa säätämällä ne jarrut+jarrupoljin siten, että kuski voi taas jarruttaa täysillä.
Vettelille taas voi vastata, että tuon verran niiden juuri tuleekin kestää, jotta saadaan useampia renkaanvaihtoja. Ja mielellään niin, että kahdella vaihdolla auto ei ole koko kisaa "hyvä ajaa", jolloin nähtäisiin sekä taiteilua huonoksi käyneillä renkailla että kolmansia stoppeja.