Pirelli, virallinen rengastoimittaja

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jep. Jokaiselle tiimille ylimääräinen menoerä ihan vain rengastoimittajan markkinoinnin vuoksi. Tosin en nyt kyllä näe miten matalaprofiilisemmat renkaat hirvittävästi edistäisivät Pirellin markkinointia. Ilmeisesti Pirelli kuitenkin jotain näki.
Olisihan sillä markkina-arvoa pirellille, jos renkaat olisivat näöltään liki sellaisia joita kinnerikuskit himoitsevat. Fromularenkaassa lukee P Zero jotain, mutta rengaskaupassa ovat ihan eri näköisiä.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Tosin en nyt kyllä näe miten matalaprofiilisemmat renkaat hirvittävästi edistäisivät Pirellin markkinointia. Ilmeisesti Pirelli kuitenkin jotain näki.
Tarkoitetaanko matalaprofiililla samaa, mitä se meinaa katuautoissa? Hölmöjähän ne on... Kunnon läskit renkaat on juurikin se, mistä erottaa auton koriste-esineestä. Sitä paitsi Pirellin tuotehan on renkaat, joten miksi ihmeessä ne haluaisi minimoida sen suorituskykyroolia ja huomioarvoa :doubtful:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Sitä paitsi Pirellin tuotehan on renkaat, joten miksi ihmeessä ne haluaisi minimoida sen suorituskykyroolia ja huomioarvoa :doubtful:
Eikai sen suorituskykyrooli muutu mihinkään?
Rooli sillä on edelleen, ja vaikka itse suorituskyky heikkenisi niin eikai se negatiivinen asia välttämättä ole kun ei ole vertailupohjaa muutenkaan (tämän vuoden renkaat lienee yhdet surkeimmista kestävyydeltään formuloissa).

Huomioarvoa on myöskin vaikea mitata. Jos 50 näkee renkaan mutta kukaan ei miellä sitä kulutustavaraksi niin onko se huonompi kuin se että 20 näkee renkaan ja mieltää sen perustavaraksi jota saa kaupan hyllyltä..?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Huomioarvoa on myöskin vaikea mitata. Jos 50 näkee renkaan mutta kukaan ei miellä sitä kulutustavaraksi niin onko se huonompi kuin se että 20 näkee renkaan ja mieltää sen perustavaraksi jota saa kaupan hyllyltä..?
Jotenkin en jaksa uskoa, että kuluttajat ovat niin tyhmiä, tai että Pirelli pitää kuluttajia niin tyhminä, että vanteen koko hämäisi heidät uskomaan kilparenkaan samaksi kuin kaupan hyllyltä ostettava tuote. Varsinkin kun tavallisen autonrenkaan olisi tarkoitus kestää vähän enemmän kuin 150 km.

Ei rengastoimittajuus ole muuta kuin brändisponsorointia. Ei vanteen koolla voi olla asiaan minkäänlaista vaikutusta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Jotenkin en jaksa uskoa, että kuluttajat ovat niin tyhmiä, tai että Pirelli pitää kuluttajia niin tyhminä, että vanteen koko hämäisi heidät uskomaan kilparenkaan samaksi kuin kaupan hyllyltä ostettava tuote. Varsinkin kun tavallisen autonrenkaan olisi tarkoitus kestää vähän enemmän kuin 150 km.
Miksi sitten kirjoitat tuollaista? Eihän sitä kukaan ole missään vaiheessa väittänytkään.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Luitko quoten? "20 näkee renkaan ja mieltää sen perustavaraksi jota saa kaupan hyllyltä".
Niin näyttää samalta ja saa markkinointivaikutuksen ulkonäön vuoksi, mutta varmastikaan kukaan täysjärkinen ei kysyttäessä luule sen olevan vastaava ominaisuuksiltaan.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Eikai sen suorituskykyrooli muutu mihinkään?
Tottakai muuttuisi. Renkaiden paksun profiilin syy on nimenomaan se, että se toimii merkittävänä osana jousitusta/iskunvaimennusta. Matalan profiilin renkaat olisivat tässä suhteessa todella kovat ja autojen jousitus pitäisi suunnitella kokonaan uusiksi jotta päästäisiin edes jokseenkin samaan kuin nykytilanteessa

Rooli sillä on edelleen, ja vaikka itse suorituskyky heikkenisi niin eikai se negatiivinen asia välttämättä ole kun ei ole vertailupohjaa muutenkaan (tämän vuoden renkaat lienee yhdet surkeimmista kestävyydeltään formuloissa).
No jaa, juurikin Lotukselta tuli lausuntoa että kaksi viimeistä kisaa olisi voitu ajaa ilman renkaanvaihtoa.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eikö gummit itsessäänkin ole seokseltaan vähän kauempana toisistaan kuin viime kaudella? Ja suurempi se 'toimintaikkuna'?
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Eikö gummit itsessäänkin ole seokseltaan vähän kauempana toisistaan kuin viime kaudella? Ja suurempi se 'toimintaikkuna'?
Kaikki seokset ovat viimekautista pehmeämpiä ja renkaiden muotohan on myös muuttunut.

EDIT: pirelli onkin ilmoittanut jälkeenpäin, että renkaiden muoto ei ole muuttunut viimekaudesta, vaikka alunperin pitikin.
 
Viimeksi muokattu:

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa
Ainakin painoa on renkaissa lisää, jonka takia säännöissä painorajaa on hilattu 2 kg ylemmäs.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6754
Sijainti
Täällähä mä
Ainakin painoa on renkaissa lisää, jonka takia säännöissä painorajaa on hilattu 2 kg ylemmäs.
Jep se johtunee vankemmasta rakenteesta. Saa nähdä miten nämä sitten toimii kauden edetessä vrt viimekauteen. Ainakin testien perusteella ei mitään yllätyksiä ole odotettavissa, mutta toki jos ei muutokset ole tarpeeksi merkittäviä , niin saattahan pirelli noita seoksia kesken kaudenkin muuttaa
 
Ylös