Ja Vettel meni menojaan........Tänään oli vaihteeksi kunnon kisa, kun renkaat eivät olleet mallia vaahtokarkki.
Ja Vettel meni menojaan........Tänään oli vaihteeksi kunnon kisa, kun renkaat eivät olleet mallia vaahtokarkki.
Supersoftillakin mentiin loppua kohden 30 kierroksen stinttejä. Aikamoista.Supersoftit olivat kyllä ihan sopivan "kestäviä", mutta mediumeilla pystyikin sitten huristamaan aika mukavan määrän kierroksia.
Onhan se hirveetä kun nopein kuski ja auto voittaa reilusti. :nope: Mihin tää kilvan-ajo on menossa.Ja Vettel meni menojaan........
Niin, eikös tuo kohuttu rengasmuutos ole ollut tulossa vasta seuraavaan osakilpailuun Silverstoneen? Tämän muutoksen on kuitenkin ilmeisesti Lotus-talli estämässä..MTV3 Pirelli myöntää: Lotus estämässä rengasmuutoksenTänään oli vaihteeksi kunnon kisa, kun renkaat eivät olleet mallia vaahtokarkki.
Ei se Pirellin ennustuksen mukaan ollut, yhtä stoppia veikkasivat "kaikille", mutta kärkikymmenikössä nähtiin niin yhden, kahden kuin kolmenkin stopin taktiikoita. Toki poikkeukselliset aika-ajot säästivät renkaita, eikä pelkkiä hitaita mutkia sisältävä rata syö rengasta niin paljon.Eivätpä näyttäneet enään liikkuvia shikaaneita olevan, vaikka rata on perinteisesti mallia renkaiden raiskaaja.
Silverstonen rengasrikot ovat melkoisella varmuudella renkaan rakenteesta johtuvia. Jostain luin, että kyse olisi teräsvyön ylikuumenemisesta. Pirellihän halusi palata viimevuotiseen kevlariin, mutta osa talleista (mm. Lotus, Ferrari ja FI) eivät suostuneet. Englannissa nähdyn jälkeen FIA voi käskeä Pirelliä muuttamaan renkaita turvallisuussyistä. Turvallisuusmuutoksissa tallien yksimielisyyttä ei tarvita.Renkaat oli selvästi heikot ja rasituksesta pamahtivat Silverstonessa. Tuli kuitenkin mieleen, että etusiivistä lentävät hiilikuidun sirpaleet voivat myös jollain tapaa olla syynä huonoon rengaskestävyyteen. Melkein joka kisassa ekoista kierroksista alkaen sitä sälää lentelee nääs.
Hienoa jos saisivat sen tutun kevlarrenkaan käyttöön jo seuraavaan GP:hen. Mahtaa olla kuitenkin melko tiukka aikataulu. Nykyinen rengas on kyllä mystinen tapaus.Silverstonen rengasrikot ovat melkoisella varmuudella renkaan rakenteesta johtuvia. Jostain luin, että kyse olisi teräsvyön ylikuumenemisesta. Pirellihän halusi palata viimevuotiseen kevlariin, mutta osa talleista (mm. Lotus, Ferrari ja FI) eivät suostuneet. Englannissa nähdyn jälkeen FIA voi käskeä Pirelliä muuttamaan renkaita turvallisuussyistä. Turvallisuusmuutoksissa tallien yksimielisyyttä ei tarvita.
-Edit- Saksaan mennessä mitään ei tietenkään ehdi tapahtua, eiköhän ne renkaat ole jo valmistettu.
Jännä juttu jos pitää paikkansa koska ongelmia ei renkaissa kuitenkaan ollut aiemmin Malesiassa tai Bahrainissa vaan nyt suhteellisen viileässä Silverstonessa.Silverstonen rengasrikot ovat melkoisella varmuudella renkaan rakenteesta johtuvia. Jostain luin, että kyse olisi teräsvyön ylikuumenemisesta. Pirellihän halusi palata viimevuotiseen kevlariin, mutta osa talleista (mm. Lotus, Ferrari ja FI) eivät suostuneet. Englannissa nähdyn jälkeen FIA voi käskeä Pirelliä muuttamaan renkaita turvallisuussyistä. Turvallisuusmuutoksissa tallien yksimielisyyttä ei tarvita.
-Edit- Saksaan mennessä mitään ei tietenkään ehdi tapahtua, eiköhän ne renkaat ole jo valmistettu.
Silverstonessa valtaosa nopeista mutkista on oikealle, joten vasen takarengas joutuu erityisen kovalle koetukselle. Lisäksi autot tietysti ovat kehittyneet sitten alkukauden. Ehkä downforcea on saatu lisättyä, ja renkaita rasitetaan nyt enemmän.Jännä juttu jos pitää paikkansa koska ongelmia ei renkaissa kuitenkaan ollut aiemmin Malesiassa tai Bahrainissa vaan nyt suhteellisen viileässä Silverstonessa.
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/504315/Rengasrikot+radan+syyta
Rengasrikot radan syytä
Britannian Grand Prix -kisa tarjosi jännitettävää erityisesti rengaspuolella, kun peräti viideltä kuljettajalta – Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez, Sergio Perez – räjähti vasen takarengas.
– Tutkimme tarkkaan, mitä tapahtui, pystyi Pirellin johtaja Paul Hembery kommentoimaan tuoreeltaan.
Parissa paikassa mutkasta ulos reunukset olivat terävät ja luultavasti tämä aiheutti kuumenneille takarenkaille liian rajun rääkin.
Onko toi kuva Vettelin ekan setin takarengas? Eikös sielläkin ollut jossain vaiheessa "jotain" pikkuongelmaa vasemman takarenkaan kanssa, mutta rengas kuitenkin kesti?
Ei näytä rakenteelliselta vialta. Joku kanttari siellä on ollut huonosti.