Aika typerää Pirelliltä moittia rataa joka on ollut samanlainen ennenkin. Rengasvalmistajan tehtävään kuuluu toimittaa renkaat jotka toimii radalla.Myös rata sai moitteet Pirelliltä ja erityisesti Pirelli moitti nelosmutkan kanttareita, mutta seuraavaksi takuuvarmasti tallit kiistävät Pirellin väitteet ja väittävät yhä rengasrikkojen syyn olleen renkaissa itsessään.
Eikait se itseisarvoisesti rataa moittinut, vaan varmaankin joidenkin kantareiden kuntoa radalla. Silverstonen tiimi ei varmasti mitään mainitse, jos löytävät radasta vian, niin tutkikohan tuota rataa kisan jälkeen kukaan puolueeton taho?Aika typerää Pirelliltä moittia rataa joka on ollut samanlainen ennenkin. Rengasvalmistajan tehtävään kuuluu toimittaa renkaat jotka toimii radalla.
Tuntuis ainakin järjellä ajateltuna, että ainakin ennen kisaa se tutkitaan sekä FIA:n, Pirellin että tiimien toimesta. Torstaisin rata ruukaa olla täynnä kiertelemässä erin näköistä väkeä. Kyllähän ne kanttarit saattaa siellä vuosittain elää käytöstä taikka vuodenaikojen vaihtelusta johtuen.Eikait se itseisarvoisesti rataa moittinut, vaan varmaankin joidenkin kantareiden kuntoa radalla. Silverstonen tiimi ei varmasti mitään mainitse, jos löytävät radasta vian, niin tutkikohan tuota rataa kisan jälkeen kukaan puolueeton taho?
Kyllähän siellä lensi koko renkaan vaakapinta kerralla yhtenä kappaleena. Erilaisia olivat toki, koska aiemmin vyö jäi renkaaseen ja ilmat pysyi sisällä. Luotettavan lähteen vastauksia epäilyihin minäkin kyselin.Renkaista ei lentänyt kuin silppua. Täysin erillaisia tapauksia kuin ne aiemmat. Tästä on ollut puhetta ja ennemminkin kaipaisin "luotettavan lähteen" vastausta epäilyihin eikä päinvastoin. Tuossa yllähän on yhdet esimerkkikuvat. Miten samalla rakenteella olevat renkaat yhtäkkiä hajoaa tyystin erilailla?
Ei todellakaan ole typerää moittia rataa, koska jos kanttarien reunat ovat liian teräviä on aivan sama millainen rakenne renkaissa on, sillä terävät kanttarien reunat viiltävät jokatapauksessa renkaita siten, että ne räjähtävät samalla tavalla kuin mitä Silverstonessa nähtiin.Aika typerää Pirelliltä moittia rataa joka on ollut samanlainen ennenkin. Rengasvalmistajan tehtävään kuuluu toimittaa renkaat jotka toimii radalla.
Niin siis onhan se selvä että tuollakin maa liikkuu ja rata kuluu, varsinkin kun ajetaan kanttareiden sisäpuolelta. Betonilta näyttää tuo kisatoikkiin postatun pätkän kuvissa näkyvä osa olevan. Sehän kuluu ihan eri tavalla kuin itse kanttari, joka näyttää olevan rautaa. Ihan järkyttävää pykällää näyttää olevan siinä.Ei todellakaan ole typerää moittia rataa, koska jos kanttarien reunat ovat liian teräviä on aivan sama millainen rakenne renkaissa on, sillä terävät kanttarien reunat viiltävät jokatapauksessa renkaita siten, että ne räjähtävät samalla tavalla kuin mitä Silverstonessa nähtiin.
Radan omistajien velvollisuus on pitää huoli siitä, että kanttareissa ei ole liian teräviä reunoja ja se edellyttää sitä, että kanttarit on tarkistettava tarpeeksi usein ja tarpeen vaatiessa ne on korjattava, koska liian teräväreunaiset tai muuten vialliset kanttarit vaarantavat kuljettajien hengen.
Millaisiahan noi on muilla radoilla? Noi kulmat on kyllä teräviä ja korkeita. On sillä jossain päin kyllä päät persessä, jos tuota ei osata ottaa huomioon. Ei nuo reunat välttämättä silloin radalle asennettuna ole olleet noin korkeita. Vaan ne on juurkin maan elämisen vaikutukesta nousseet suhteessa vieressä olevaan betoniin.Niin siis onhan se selvä että tuollakin maa liikkuu ja rata kuluu, varsinkin kun ajetaan kanttareiden sisäpuolelta. Betonilta näyttää tuo kisatoikkiin postatun pätkän kuvissa näkyvä osa olevan. Sehän kuluu ihan eri tavalla kuin itse kanttari, joka näyttää olevan rautaa. Ihan järkyttävää pykällää näyttää olevan siinä.
http://www.youtube.com/watch?v=bhoz9jzcCkE
Varmaan Ripelli tarkoitti sitä, että väärinkäytettynä (vääränpuolen rengas, liian matalat paineet ja väärät rengaskulmat) rengas ei kestä tuota nelosmutkan kanttaria, jonka se oikeasti käytettynä kestäisi.Aika typerää Pirelliltä moittia rataa joka on ollut samanlainen ennenkin. Rengasvalmistajan tehtävään kuuluu toimittaa renkaat jotka toimii radalla.
No on kyllä melkoisen terävän näköinen. Olis tosiaan hyvä nähdä muilta radoilta vastaavia.Millaisiahan noi on muilla radoilla? Noi kulmat on kyllä teräviä ja korkeita. On sillä jossain päin kyllä päät persessä, jos tuota ei osata ottaa huomioon. Ei nuo reunat välttämättä silloin radalle asennettuna ole olleet noin korkeita. Vaan ne on juurkin maan elämisen vaikutukesta nousseet suhteessa vieressä olevaan betoniin.
Jos ajoi yli reippaasti ongelmaa ei ollut mutta jos ajoi vain puolittain niin sivuttaisesta luisumisesta ja matalista paineista johtuen renkaan sisäreuna (väärä puoli) iskeytyi tuohon reunaan ja pahimmassa tapauksessa POKS!No on kyllä melkoisen terävän näköinen. Olis tosiaan hyvä nähdä muilta radoilta vastaavia.
Ajoiko kuskit tuon kanttarin yli niin reippaasti, että renkaan sisäreuna olis ottanu just tohon terävään reunaan? Jos siitä useampi kierros pyyhkästään menemään, niin luulisi sen ainakin edesauttavan renkaan hajoamista.
Tällä menolla sieltä tulee ainakin Hamilton ehkä myös Rosberg Kimin ja ehkä jopa Alonson ohi MM-sarjassa. Tätä olen uumoillut jo jonkin aikaa...Mark Hughesin kolumni siitä miten muutokset renkaissa vaikuttavat mm-taisteluun
Mielenkiintoista juttua myös siitä, miten eri kärkitallit käyttävät renkaitaan. Tärkein asia tuossa mun mielestä oli se, että kevlar-renkaat alentavat takarenkaiden lämpöä 10 celciusta, mikä pelaa Mersun pussiin.
Mestaruus on Hamiltonin ja Vettelin kauppa. Tallien mestaruus menee Mersulle.Tällä menolla sieltä tulee ainakin Hamilton ehkä myös Rosberg Kimin ja ehkä jopa Alonson ohi MM-sarjassa. Tätä olen uumoillut jo jonkin aikaa...
Italialainen yhtiö..... I'm not saying anything.... NOT SAYING IT!!!! I'm not! :tongue:Mahtavan sopan ovat Pirellin pojat ja perinteisemmat F1-sankarit yhdessa saaneet keitettya. Kaikki ainekset pain vittua ja pohjaan poltettu ja jumiin jamahtanyt koko tilanne.
Oikeassa maailmassahan projektivaiheessa tuotteet ja tehtaat suunnitellaan silleen ettei kayttaja pahoinkaan mokatessa pysty rajahdysta aiheuttamaan. Neuvostoliitossa viimeksi nahnyt yhta paskaa toimintaa tyyliin Tsernobyli. En mina eika tuskin kukaan muukaan odottanut tata mita nyt nahdaan Pirellin tullessa formuloihin...
Nyt tuntuu silta kuin yhteen hiileen puhaltamisen sijaan puhaltelevat tuhkaa toistensa silmille!