Pirelli on kyllä tuonut paljon hyvää mukanaan f1:siin joten allekirjoitan edellisen lauseen melkein täysin. Ainakin viimeiseen 15-17 vuoteen parhaimmat renkaat on nähty sarjassa eli sitten Goodyearin viimeisen aikakauden. Ainoa huono puoli on tietysti ollut näissä se, että renkaat ovat toisinaan aivan liiankin kuluvia.
Aivan sama kuin 80-luvun lopulla tai 90-luvun alussa oltaisiin lähdetty Goodyearin D-seoksilla (kaikkein pehmeimmällä renkaalla) kilpailuun ja varikkostoppeja joillakin pitkillä radoilla olisi nähty 4-5 kierrokseen ja yhteensä kisoissa vähän turhan monta...
. Tosin kieltolain aikaan pehmeillä renkailla lähteminen oli aina tuohon aikaan melkoinen riski kun ajettiin täysillä tankeilla kilpailuissa.
Lisäksi Goodyearin ominaisuudet olivat radasta riippuen parhaimmillaan erittäin vaihtelevia. Ja myös eri kausien äkkimuutokset kohti välitankkauksien aikakautta aiheutti ongelmia Goodyearin insinööreille. Aivan erityisesti talvikausilla renkaiden pito-ongelmat olivat tavallisia murheenaiheita kestävyyden ja nopeuden arvonnan ohella.
Renkaiden rakenteet kuitenkin ratkaisivat silloin tällöin vuosina 1989-1991 Pirellin voiton Akronin ylpeydestä. Eräässäkin tunnetussa suutinkisassa muuatta japanilaista kuljettajaa lukuunottamatta kaikki Pirellin miehet lähtivät Pehmeällä tai Erittäin Pehmeällä renkailla kilpailuun ja eivät mitenkään äärimmäisesti kärsineet kilpailun aikana.
Hieman tuoreempi näkökulma oli ainakin Montrealista 1997 tyritty Coulthardin voitto ja Häkkisellekin suunniteltiin ylimääräistä stoppia vain siksi, että renkaat eivät olisi Goodyearilla kestäneet radan liian aggressiivista pinnoitetta. Sen sijaan Bridgestonen Optio-renkaat olisivat kestäneet ja kestivätkin enemmän. Lopultahan Olivier Panisin onnettomuus katkaisikin tuon kilpailun.
Toinen harmi ovat olleet nämä jatkuvat kiistat ja se, että Pirelli ei ole toistaiseksi ainakaan vielä kyennyt kehittämään kaikille talleille edes jotenkin sopivaa ja lajille hyödyllistä yleisrengasta. Sehän oli tunnetusti eräs Pirellin ongelma sen vetäytyessä viimeksi sarjasta.
Sellaisen renkaan pitäisi olla riittävän kilpailukykyinen ja myös erittäin rankaiseva liikaa rajoja koetteleville kuljettajille ilman arpapeliä renkaiden säästelyistä tai sitä ilman. Joka tapauksessa todellakin pitkään aikaan Pirellin renkaat ovat olleet parasta lajille ja se olisikin erikoista, että Pirelli joutuisi vetäytymään ja sitten olisikin miettimistä uuden rengastoimittajan valinnassa?:doubtful: