Ei vaan välitankkaukset takas ja renkaanvaihtoon mies per rengasEns kaudelle kisoihin sitten 5 varikkostoppia, kiitos. Loppuu nää tylsät kisat.
Välitankkaukset joo ja aika-ajorenkaat.Ei vaan välitankkaukset takas ja renkaanvaihtoon mies per rengas
Jos olisi vaikka softit, mediumit ja hard:it. Kisa olisi 50 kierrosta. Hardeilla voisi ajaa 30 kierrosta, mediumeilla 20 ja softeilla 10. Eiköhän lähdossä otettaisi mediumit ja 20 kierroksen jälkeen hard:it ja kisa loppuun. Eihän olisi mitään järkeä ajaa taktiikalla hard, soft ja medium.Kolme rengasseosta kilpailuun joista kahta on pakko käyttää. Tulisi ainakin erilaisia taktiikoita.
Ei nykyistä merkittävammässä määrin. Kukaan ei käyttäisi sitä huonoimpaa seosta, koska kestävyydestään huolimatta se olisi liian hidas. Tai vaihtoehtoisesti nopeudestaan huolimatta aivan liian nopeasti kuluva. Toki, jos rengasseoksien eroa lähennettäisiin, mutta sitten neljä seosta ei riittäisi kattamaan eri ratojen ominaisuuksia, ja rengasvalmistajan pitäisi valmistaa nykyistä useampia seoksia.Kolme rengasseosta kilpailuun joista kahta on pakko käyttää. Tulisi ainakin erilaisia taktiikoita.
Luin uusimman VM:n aikani kuluksi ja siinä on hyvä artikkeli nuista V6:sta. 3,5 Barin paikkeilla on ahdot ensi vuoden koneissa. Tullaan varmasti näkemään runsaasti konerikkoja, koska tekniikka ja renkaat on kovilla tuon väännön takia.Paljonkohan tuossa on ahtopaineet? Entä mites Mersun koneet?
Vois ton renkaiden arvostelun jättää pikku hiljaa jo pois. Aika väsynyt argumentti Tekivät mitä pyydettiin. Austinin kisassa mentiin yhden stopin taktiikalla ja tuli valituksia että tylsä kisa. Mitä heidän pitää tehdä?Toivottavasti Pirellin tehtaalla osaisivat laittaa tarpeeksi kumia kulutuspintaan
Kaikki hyvin, kunhan tulevalla kaudella Pirelli ei jälleen muuta sen takia renkaita jos joku Red Bull ei niillä pärjää.Vois ton renkaiden arvostelun jättää pikku hiljaa jo pois. Aika väsynyt argumentti Tekivät mitä pyydettiin. Austinin kisassa mentiin yhden stopin taktiikalla ja tuli valituksia että tylsä kisa. Mitä heidän pitää tehdä?
Renkaat kestää, niin tulee valituksia että on tylsää ja jos renkaat ei kestä, niin haukutaan ettei voi ajaa täysillä.
PÄÄTTÄKÄÄ JO LAMPAAT!
Kovemmat ja kestävämmät seoksethan on pirelli ensi kaudeksi luvannut joten jää kaiketi nähtäväksiAinakin teoriassa renkaiden luulisi kuluvan ensi kaudella nykyistä enemmän. Downforcea vähemmän, joten auto luisuu mutkissa enemmän, jolloin kuluu kaikki renkaat ja taas kiihdyttäessä on takarenkaat kovilla, vaikkei kirjaimellisesti tyhjää löisikään.
Toisaalta samaan aikaan sääntöihin ollaan kirjaamassa kahta pakollista stoppia, joten ei ole mitään järkeä tehdä renkaista kovinkaan paljon kestävämpiä ja kovempia, koska silloin ei yksiäkään renkaita pystyttäisi ajamaan läheskään loppuun ja kun renkaat kestävät liian hyvin kisoista tulee tylsiä.Kovemmat ja kestävämmät seoksethan on pirelli ensi kaudeksi luvannut joten jää kaiketi nähtäväksi
Voihan tuo olla muuttunut nyt toki. Muistelin vaan mitä lueskelin tuossa kuukausi pari takaperin.Toisaalta samaan aikaan sääntöihin ollaan kirjaamassa kahta pakollista stoppia, joten ei ole mitään järkeä tehdä renkaista kovinkaan paljon kestävämpiä ja kovempia, koska silloin ei yksiäkään renkaita pystyttäisi ajamaan läheskään loppuun ja kun renkaat kestävät liian hyvin kisoista tulee tylsiä.
Liekkö ne on saman tyyllisiä mitä Michelin-tyrkytti talleille Le Manssiin tänä vuonna. Välikelin rengas oli slicksi - ei siis uria ollenkaan :eek!:No eipä tämänkään takia sitten Formula E uhkaa oikeita formuloita.
Autonvaihdon yhteydessä varmaan otetaan samalla uudet renkaat. Ellei sitten kierrätyksen nimissä vaihdeta renkaita autosta toiseen kuskin mukanaMitenkäs näissä pikku formuloissa menee rengassäädökset?