5 litran ero edellisvuoden saderenkaisiin nähden ei ole paljon, mutta totta kai aina parempi kuin vähäisempi määrä.
Joka tapauksessa Pirelli on suhteellisen hyvin onnistunut tehtävässään ja ainakin rengaskeskustelu on aivan viime aikoja lukuunottamatta ollut varsin rauhallista. Seokset ovat kovinta huomioimatta tuttuja viime vuoden vastaavista. Nykyinen Superpehmeä on edelliskauden Pehmeä, Pehmeä nykyisin on edelliskauden Keskikova, Keskikova nykyisin on edelliskauden Kova seos ja ainoastaan nykyinen Kova seos on tuntunut olevan taas yhden näyttöajon perusteella liian kova.
Toisaalta taas vaatii kyllä vielä ainakin 1-2 kilpailua tuolla ajamista jotta ihan kaikki jutut voitaisiin arvioida oikein sillä maksimikeston ero Keskikovaan renkaaseen ei ollut mitenkään järkyttävän suuri ja kulumaa löytyi sieltäkin. Ja voisihan renkaat olla reilusti kovempiakin nykyisestään. Lisäksi Kova rengas on ainakin talvitestien Testirenkaisiin verrattuna vielä varsin pehmeä.
Testirenkaina Pirellillä ovat toimineet ainakin ilmeisesti kauden 2015 prototyyppinä helmikuussa testattu keskikova rengas ja mahdollisesti ainakin 1-2 kertaa Pirelli on ensimmäistä kertaa sitten kauden 1991 käyttänyt testeissään pelkästään testejä varten erillisiä Testirenkaita. Joilla ainakin ennen kyettiin jauhamaan jopa useita satoja kierroksia ennen niiden tuhoutumista.
Harmi vain, että viimeisin varma tieto näidenkin käytöstä radalla perustuu lähinnä helmikuun testeihin. Sielläkään siitä ei ollut 100 % varmaa näyttöä niiden käytöstä. Sillä siinä missä ennen Testirengas merkittiin näkyvästi erilaiseksi niin nykyään niin ei välttämättä tarvitsisi tehdä sillä renkaan merkintäpakko ei tiettävästi koske ns. Tuotetestauksen alaisia renkaita eli tässä tapauksessa yksinomaisia Testirenkaita. Varma en siitä pykälästä tosin ole ja sekin perustuu osin Paul Hemberyn omiin mediasekoiluihin ja nyt ei ainakaan kenelläkään kuljetajalla tiettävästi ollut allaan testeissä Testirenkaita.
Tai korjataan sen verran että oikeastaan ensimmäisenä testipäivänä Sauber ja Toro Rosso ajattivat kauden 2015 prototyyppirenkaita ja toisena päivänä Force India ja McLaren ajattivat myös autoissaan prototyyppirenkaita kautta 2015 ajatellen. Hollantilaisten huhujen mukaan Giedo olisi saattanut käyttää näissä testeissä myös Testirenkaita, mutta ilman parempia todisteita asiasta pidän sitä toistaiseksi Espanjan median Jaime Alguersuarin paluupuheitten veroisena eli varsin vääränä tietona.