McLaren Mercedes kaudella 2011

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Eiköhän siihen löydy paremmatkin mittarit.
Eiköhän tuolla tarkoitettu noita etusiiven sivupaloissa kiinni olevia ulokkeita eikä noita vaijereita, jolla mitataan etusiipeen muodostuvaa alaspainavaa voimaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Eiköhän tuolla tarkoitettu noita etusiiven sivupaloissa kiinni olevia ulokkeita eikä noita vaijereita, jolla mitataan etusiipeen muodostuvaa alaspainavaa voimaa.
Oho. Tulipas luettua nopeasti. Pahoittelen :)
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Mä en tekniikasta mitään tiedä, mutta pitäiskö noiden ponttoonien kourujen parantaa maaefektiä (siis painaa autoa paremmin rataan sikäli kun tajuan) vai vähentää ilmanvastusta?
Ei musta hömpämpi ratkaisu, vaikka onhan se ihan väkivaltaisen ruma.
Keskiosasta tulee mieleen Jaguarin tai Saabin linjat.

Mun mielestä moottoreiden vaihtaminen Renuuhun ei olisi ollenkaan huono ratkaisu. Aiemmin luulin, että Rellu olisi vetäytynyt jo täysin Ykkösistä, ja sitä myöten myös moottorinvalmistamisesta.
Mutta sinnikkäästi pirut aikovat vielä kolmeentoista asti kenties roikkua, ja pidemmälle, mikä on vaan loistava uutinen.

Ja kuten Whitmarsh asian on ymmärtänytkin, moottorinvalmistaminen voisi olla niin taloudellisesti kuin teknisestikin hemmetinmoinen riski.


Hei! Sellainen toive olisi, että jos näiden keskustelupalstojen pitäjät /aloittaja pystyivät päivittämään tuon ensimmäisen sivun aloitusta siten, että nappaisi sinne mielenkiintoisimmat kuvat. Ettei tarttisi sivujen keskeltä etsiä ja missata... varsinkin, kun nää todennäköisesti venyy sitten aika pitkiksi, eikä ehdi niin kovin aktiivisesti seurata.

Eikä niitä kuvia tarttis olla paljon. Ehkä kolme-neljä.


Terveisin, kanaverkkodiffuusoripaksupääliukumäkiSaabJaguarMPkakstonniisataseittemän
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mäkin kourujen idea on ohjata mahd. puhdasta ilmaa takasiiven alasiivelle. Nyt kun diffujen teho laski, niin takasiiven vaikutus taas korostuu takapään downforcen suhteen.

Eli itsessään ponttoonit ei kait koita luoda suuremmin mitään, vain antaa puhtaampaa ilmaa auton peräpäälle.


Mitä tulee tohon viestiketjujen ekan viestin päivittämiseen, niin mä en ainakaan koskaan kato sitä ekaa viestiä... Toki yhteenveto mielenkiintosista jutuista ei olis paha ja ekasta viestistä sen toki aina löytäis....mutta yhteenvedon pitäis olla wikimäisesti kaikkien päivitettävissä, ei se muuten toimi tai ole ajantasalla kuitenkaan....
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Mä en tekniikasta mitään tiedä, mutta pitäiskö noiden ponttoonien kourujen parantaa maaefektiä (siis painaa autoa paremmin rataan sikäli kun tajuan) vai vähentää ilmanvastusta?
Ei musta hömpämpi ratkaisu, vaikka onhan se ihan väkivaltaisen ruma.
Keskiosasta tulee mieleen Jaguarin tai Saabin linjat.
Kun tässä topicissa höpötettiin mielestäni tämä asia niin että nuo kourut päästäisi ilman puhtaana takasiivelle tahi diffulle. Jolloin taas niillä saataisiin enemmän downforcea.

E. Ghost_Glove oli nopeampi ja paremmilla tiedoilla...
 

Capello

Well-known member
Liittynyt
25.8.2010
Viestit
352
Siltä se vaan näyttää, että McLaren on jäänyt pahasti jälkeen kärkiautoista. Kysymys kuuluukin: missä kohtaa kautta McLarenin erikoiset viritelmät saadaan toimimaan "kuten oli tarkoitus"? Sitten kun tuo homma hoidetaan, niin voittoja tulee taas. Saa nähdä, kuinka kauan kestää tällä kertaa :)
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Siltä se vaan näyttää, että McLaren on jäänyt pahasti jälkeen kärkiautoista. Kysymys kuuluukin: missä kohtaa kautta McLarenin erikoiset viritelmät saadaan toimimaan "kuten oli tarkoitus"? Sitten kun tuo homma hoidetaan, niin voittoja tulee taas. Saa nähdä, kuinka kauan kestää tällä kertaa :)
Vai saadaanko toimimaan ollenkaan? Eivätköhän ala panostaa ensi kauteen melko varhaisessa vaiheessa jos ero on tuota luokkaa kauden alkaessa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Luulen että Macci haukkasi liian ison palan kakkua nieltäväksi ja auton vauhti ja luotettavuus ei ole halutulla tasolla ainakaan kauden ensikisoissa, Euroopan turneelle saattaa tulla jo parannusta. Renault on ainakin mennyt jo ohi, mutta entä Williams ja TR?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Luulen että Macci haukkasi liian ison palan kakkua nieltäväksi ja auton vauhti ja luotettavuus ei ole halutulla tasolla ainakaan kauden ensikisoissa, Euroopan turneelle saattaa tulla jo parannusta. Renault on ainakin mennyt jo ohi, mutta entä Williams ja TR?
TR on melkoinen kysymysmerkki, mutta hurjia kierrosaikoja ovat ajelleet. Williamsin vauhti on arvoitus. Eivät ole vielä näissä testeissä näyttäneet mitään ihmeellistä, eikä autokaan meinaa pysyä kasassa.

Mutta vaikealta näyttää Mäkkärin kannalta. Toisaalta tallilla on perinteitä paskoista autoista, jotka jalostuvat voittajiksi kauden aikana. Mestaruusjuna on vaan silloin yleensä jo lähtenyt asemalta.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Itse odotan kyllä vielä ihan suosiolla australiaan, jotta jotain voi sanoa mäkin vauhdista. En tuomitse vielä :)
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Peli taitaa olla menetetty. Ei Hamilton ilman mitään painavaa syytä tulisi julkisuuteen noin synkistelemään. Katsotaan nyt, mahtuuko kumpikaan auto Australian aika-ajojen topkymppiin. Kisapituuttakaan ei olla vielä saatu ajettua. 2004 all over again? :thumbfh:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vai saadaanko toimimaan ollenkaan? Eivätköhän ala panostaa ensi kauteen melko varhaisessa vaiheessa jos ero on tuota luokkaa kauden alkaessa.
Tuskin McLaren. 2009 auto oli melkoinen susi, mutta talli jatkoi kehitystä pitkälle loppukauteen niinkin onnistuneesti, että Hamilton voitti pari kisaa.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Noissa viesteissäsi tuntuu oikein loistavan tuo sisältö. 80% niistä on vain linkkejä uutisiin. Et kommentoi asiaa mitenkään ja et vaivaudu myöskään juuri kirjoittamaan uutisen perustietoja itse viestiin , joten ryhdistäydy.
Olihan siinä mainittu otsikossa, ettei jellinek ole edes kuullut tuon merkkisistä jarrusatuloista. Se on varmasti hyvin hyödyllinen tieto.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tuskin McLaren. 2009 auto oli melkoinen susi, mutta talli jatkoi kehitystä pitkälle loppukauteen niinkin onnistuneesti, että Hamilton voitti pari kisaa.
Tässäkin tapauksessa kannattaa katsoa pystyyko tuosta radikaalista autosta tehdä kalua ja onko jotain siirrettävissä ensikaudelle.
 
Ylös